Gå til innhold

Flukten fra det to-hodete monsteret


bel

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har skrevet noe.. Måtte ha ting litt på avstand.

Konsentrere meg om andre ting. En annen del av prossesen kankje

Det har gått veldig greit i det siste, jeg tenker knapt på "M".

Når jeg gjør det, virker han kun som en fjern dårlig drøm. ser jeg på bilder av han føler jeg ingenting.. Jeg ser han for det han er, en liten skapning, som hverken har vett eller forstand.

Han skulle ha hentet tingene sine her tirsdag som var, men dukket ikke opp. Skrev en melding til faren min om at han ikke kom før jeg hadde trukket tilbake voldsstempelet jeg hadde gitt han. Så sånn er status pr i dag. Det bryr meg egentlig ikke så mye, synes bare det er kjedelig at prossesen ikke er igang med deling osv.

Og så lurer jeg på hva i helvete han mener med "voldstempelet". Enten så er han flau og vil redde sin egen fasade.. Eller så lukker han øynene for det, later som det aldri har skjedd, og faktisk tror det selv. Så prøver han selvsagt å late som det er han som er offeret her. Sikkert en blanding av alt, et sykt sinn er ikke lett å forstå..

Brevet advokaten min skrev var veldig saklig og bra, masse regnestykker, og "sånn og sånn er det. Bam-bam, ferdig med det!"

"Hvis ikke partene blir enige, kan vi ha meklingsmøte på mitt kontor", skrev hun tilslutt.

Hun er den som er spesialist på meklinger og har holdt masse foredrag om det. Hun mener at mekling gjør så man slipper utgifter i forbindelse med rettsaker, og derfor slipper å tape mye økonomisk for begge parter. Det må muligens bli løsningen for oss, da status pr i dag, er ikke npoe samarbeid eller enighet.

Ellers så jobber jeg knallhardt med meg selv, har sluttet med lykkepilla, og føler virkelig floken løsner. har større tro på meg selv nå, enn jeg kanskje noen gang har hatt tidligere. Når jeg ser tilbake, føler jeg ingen anger eller følelsen av at jeg kunne gjort ting annerledes.

Før falt jeg nesten totalt sammen hvis jeg hørte noe som minnet om ham. Musikk, stedsnavnet han er fra, navnet hans. Nå føler jeg ingenting, og mye av musikken som minner om "oss" synes jeg er knallfin fortsatt. Det var ikke nok å bare kunne høre det uten å falle sammen, men også like musikken uten at jeg forbinder den med oss.

Har fortsatt endel stressreaksjoner, men de også er kortere og svakere enn tidligere. Og jeg tar de som en naturlig reaksjon på noe som ligger bak meg.

Har også opplevd at flere kontakter meg,folk som ble borte i forholdet (om jeg holdt på avstand pga han, og at jeg ikke hadde overskuddet), ser opp til meg etter hva jeg har vært igjennom. Senest i går møtte jeg en tidligere kollega, som gikk igjennom noe av det samme som meg. Jeg fortalte henne hvordan jeg hadde det, og hun lurte på hvordan jeg hadde klart det så raskt. Hun sa jeg så bedre ut enn hun noengang hadde sett meg før. Jeg prøvde å fortelle henne hvordan ting ER, ikke hva man føler og tenker. Så vi ble enige om at vi skulle ta en vin en kveld. Har virkelig lyst til å hjelpe henne.. Ting som kan ta mange år..å komme over ett forhold, kan gjøres relativt raskt, hvis man klarer skru seg i riktig retning.

Tenker fortsatt på å ta NLP-kurs, kanskje kunne hjelpe mennesker i min situasjon. Man møter så liten forståelse i lege, psykolog, venner osv. Da tar prossenen lengre tid.

Jeg begynner jo få litt erfaring i brudd nå.. Ene værre enn det andre! :ler:

I tilegg har jeg alltid jobbet med mennesker, og det gir meg mye. Kanskje på tide å hjelpe mennesker på et annet grunnlag, gi det jeg kan. Blir også litt mere på mine egne premisser. Her er jeg i en positiv tankeprosses. Det er også bra, for det er ikke lenge siden jeg tenkte at jeg ikke klarte noenting, at jeg ikke fikk til noe. Alle nederlag i livet, har jeg alltid tatt hardt innover meg. Følt meg mislykket..

Holder på å pusse opp, og klarer faktisk å se en viss glede i det. Liker det som er pent, og å se at ting blir finere her, og se at jeg jobber meg nærmere målet, gir meg motivasjon og inspirasjon til å jobbe på. :)

Jeg klarer lettere styre mine egne tanker, og se det jeg ønsker se.

På jobben går det også strålende, hun nye sjefen min er en skatt.. Varm, flink, jordnær, stabil, åpen og intelligent.. Og vi planlegger allerede en tur til polen(hennes hjemland) for julebord.

Hun er i situsjon med lite barn, hvor hun forklarte at drømmeprinsen viste seg å være en helt annen. Uten at hun utdypte det noe nærmere.

Før ville jeg følt henne autoritær, fordi JEG alltid føler "sjefer" litt skremmende. Nå føler jeg at vi er helt på samme nivå, like mye verdt, og respekterer henne for det hun er, ikke skummel rerspekt fordi hun er sjefen min.

Så det skjer ting ja..

Denne meldingen begynte jeg skrive på fredag.. Har vært barnevakt for søsteren min hele helgen , i tilegg til at jeg har pusset opp, så har blitt litt av og på her inne.

Fryseren har gått i stykker, badet har vært oversvømt to ganger, jeg mistet bilnøklene mine, og mikismasteren gikk til helvete da jeg skulle lage sjokoladekake, tacos og sette i løshår på en venninne på en gang. Tar alt med den størst ro, og det skal ikke så mye til for å vippe meg av pinnen. Tror faktisk det hardt skulle la seg gjøre.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper Blondie og dere få andre har vært her inne, fortsatt er her.. Vil så gjerne vise dere hvor bra det har gått, takket være dere! Jeg har gjort mye selv, men jeg hadde ikke klart starte eller vite hvor jeg skulle starte uten deres tilbakemeldinger..

Skulle ønske jeg kunne gitt dere en skikkelig klem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Klemmen er mottatt og jeg er nå fortsatt her.

"Voldstempelet du har gitt han" - så greit for han å ha en unnskyldning. Merk at det var til din far denne meldingen kom og ikke til deg. Det betyr at han tror han kan herse og herske med deg gjennom dine bekjente når han ikke når frem til deg.

I samråd med advokaten ville jeg satt en frist for når disse tingene skal hentes før de blir solgt/kastet. Det bør være helt uaktuelt at flere frister overskrides uten at det blir større konsekvenser - det bør statueres et eksempel som også viser at når du sier en ting i kommende megling så betyr det akkurat hva du sier og ikke en hel masse annet som han kan true seg til.

Selv om jeg er enig med advokaten din i at utenomrettslig mekling er både riktig og viktig så vær klar over at det kan gå tid før resultatet av den blir gyldig hvis din eks ikke forstår at han er bundet av det som kommer frem i meklingen. Det er derfor viktig at det som avtales settes tidsfrist på og håndheves raskt etterpå.

Ellers er det godt å se at det går så flott fremover med deg. Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...