Gå til innhold

Flukten fra det to-hodete monsteret


bel

Anbefalte innlegg

Ny dag! :)

Var ute i går... Det var skikkelig nedtur!

Fredager er en dårlig dag å dra ut på viste det seg, utestedene har lavere aldersgrense og det krydde av smått!

i tilegg var jeg klinke edru, og fikk liksom ikke helt formen..

Var sliten etter jobb også.

Vi så først på filmen "Han er ikke interssert" den var morsom, men jeg hadde liksom ikke helt konsentrasjonen.

Jeg fikk også en sms av "M" om at det ikke blir noen henting av tingene.

Føler at han herser med meg og muligens driver et spill.

Nå har han kjørt meg en uke for å få de tingene, en skittenstøyskurv og to skjorter, og jeg har svart og latt han herse med meg. Så får jeg en melding om at det ikke blir noen henting alikevel.

Det gir han muligheten til å fortsatt mase om tingene framover. I tilegg, har jeg ikke lyst til å være hjemme når han kommer, så jeg må da planlegge en ny dag som han kommer..

Dette gjør at humøret mitt svinger mer, i tilegg til de andre følelsene jeg jobber med. Det er vankligere å rydde han ut av hodet mitt, når vi har kontakt daglig. Han sitter fortsatt med makten over meg.

Vurderer å melde meg på et miniseminar i NLP. Skal holdes et her jeg bor den 18 august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ser igjen på mine tidligere innlegg at jeg har en tendens til å blåse opp det negative, og ikke se alt det positive jeg har rundt meg.

Skal prøve legge opp en ny strategi!

I stedet for å tenke at det var en mislykket tur ute i går, så bør jeg tenke at jeg var ihvertfall ute en tur!

Vi så på film og koooste oss med godteri.

Jeg sminket meg og fikset meg, vi tok bilder og hadde det gøy.

Spent på å se bildene i dag.. :)

I dag skal jeg ut å kjøpe burdsdagspresanger til yngstejenta, er ikke helt sikker på hva jeg skal kjøpe, men hun ønsker seg ihvertfall ny build-a-bear bamse. Hun skal få plukke ut selv.

Eldstejenta kommer hjem fra danmark i dag, og jeg tenkte å kjøpe noen nye klær til henne. Deilig å kunne bruke pengene mine på det JEG vil.. :)

Nå skal jeg sminke meg og ordne meg.. Og alle tanker om "M" skal jeg blåse bort..Ihvertfall skru ned lyden på! ;)

Gjør meg ikke noe godt uansett!

Tror det blir tacos i kveld, som er en av favorittene til eldstejenta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom brevet..fra advokaten. Der han krever huset solgt umiddelbart og få hentet tingene sine på tre nevnte datoer.

Jeg "freaka" totalt ut! Tenkte bare hevn, hevn, hevn...

Han kjører jo uten førerkortet,rusa, voldelig. Holdt nesten på å ringe politiet å fortelle det. Sende terrormeldinger til han. Var helt ute av kontroll.. Skalv og klarte ikke tenke.

Heldigvis ringte jeg ikke politiet, og jeg sendte ikke hatmeldinger heller. Det er jo det han forventer, at jeg skal freake ut. Han forventer at jeg lider pga dette. Så det beste er taushet, holde seg i ro..

Jeg ringer advokaten hans på mandag og forteller at datoene desverre ikke passer. At jeg er nødt til å ha samtale med min advokat først.

Han "truer" også med offentlig skifte. Dette vil vel ta litt tid tenker/håper jeg..

Uff, akkurat nå vet jeg ikke hvilke rettigheter jeg har, men jeg eier jo også halve huset, så jeg regner med at det ikke bare er å få kastet meg ut.

Ellers er jeg glad jeg igjen ble minnet på hvordan han er.. Han truet jo med å gjøre ting dobbelt så vanskelig. Jeg i min naive lilleverden tenkte at han kommer nok til fornuft. Hvor mange ganger skal jeg glemme at det ikke er et NORMALT menneske jeg forholder meg til.

Håper Lissi og Blondie har det fint i varmere strøk! Ta med litt sol hjem da... :)

Laget meg Facebookprofil i går.. En ting jeg ikke fikk lov av han.

Der kom jeg i kontakt med en gammel god venninne som jeg ikke har sett på mange år. Hun har flyttet til Gran Canaria, så jeg tenkte kanskje dra å besøke henne en tur! Det hadde vært skjønt!

Ellers så fikk jeg handlet gaver til yngste og diverse bursdagsutstyr. Noen klær til eldste og en genser til meg selv. :)

I dag lurer jeg på om jeg skal begynne pusse opp! Sånn smått.. Ihvertfall få oversikten over hva som bør gjøres. Kanskje få malt litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått gjort litt i dag da..

Fått satt inn hyller og malt taket i walk-in-closet, ble kjempefint! Masse plass! Har nesten for lite klær jeg nå...

Har hatt et angstanfall i dag, mens jeg sov på ettermiddagen, regner med at det er hjernen som jobber.

Føler meg helt fin nå.. :)

I morgen skal jeg ringe advokaten til "M" og si at datoene ikke passer, at jeg har alternative datoer. Vise at jeg ikke er lite samarbeidsvillig.

Deretter skal jeg ringe megleren på leiligheten jeg har sett på. Be han ringe meg hvis det kommer inn bud..

Det går sakte men sikkert framover..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg ringt advokaten hans for å si at datoene ikke passer. Fikk ikke tak i han, men han skulle ringe meg tilbake.

Jeg har også lest litt om loven for å skilles via dom, og synes selv at jeg oppfyller kriteriene.

§ 23. Skilsmisse på grunn av overgrep og tvangsekteskap

En ektefelle kan kreve skilsmisse dersom den andre ektefellen med hensikt har forsøkt å drepe ham eller henne eller barna eller forsettlig har utsatt dem for alvorlig mishandling. Det samme gjelder dersom ektefellen har opptrådt på en måte som er egnet til å fremkalle alvorlig frykt for slik atferd.

Krav om skilsmisse etter første ledd må være reist innen seks måneder etter at ektefellen fikk kjennskap til handlingen, og senest to år etter at den fant sted.

En ektefelle kan også kreve skilsmisse dersom han eller hun har blitt tvunget til å inngå ekteskapet ved rettsstridig atferd. Dette gjelder uavhengig av hvem som har utøvd tvangen. § 16 fjerde ledd gjelder tilsvarende.

Må prate med advokaten min om dette, muligens frigi legejournalen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en dårlig dag..

Adokaten ringte meg ikke tilbake.. Så jeg ringte han igjen. Han var kvass, men jeg fikk forklart at datoene ikke passet og at jeg hadde nye datoer. Fikk også sagt at jeg ønsket å samarbeide, få dette ut av verden så fort som mulig.

Jeg fikk beskjed om å gi beskjed til "M", så jeg sendte en melding til han.

Den første meldingen jeg fikk sto det bare at han skulle bringe dette videre til advokaten sin og at de skulle se på det. At han skulle få huset tbangssolgt

På den neste meldingen (tydelig etter han hadde pratet med advokaten) sto det at jeg fikk skaffe meg min egen advokat hurtigst mulig.. Han nevnte datoen og han sa at han skulle ha den tiden som trengtes.

Jeg sover hos foreldrene mine den dagen.

Jeg skrev at det var flott og at han kunne levere tilbake filmene med det samme han var her.

Da klikket han bananas og jeg fikk denne meldingen:

Du skal fean ikje få ein jævla skit.

Nå skal jeg selge å du får enten flytte eller kjøpe.

Eg hate deg bare mer å mer.

Du er det værste forbanna irritasjonsmomentet jeg har opplevd.

Du er smålig du.

Jeg tar dette til retten.

Fy faen du er ekkel å motbydelig.

Jeg blir litt skremt og faktisk overrasket. Etter å ha levd på denne måten i flere år, glemmer jeg faktisk at det er sånn han er. Sånne meldinger fikk jeg ofte.. Trusler om at han hatet meg og ikke kom til å komme hjem mer. Trusler om at jeg burde passe meg og at han hatet meg. Hat, hat, hat.. Og jeg tror han. Hat og misunnelse er de eneste følelsene en sosiopat kan føle.

Trusler og hat gjennom alle år!

Jeg blir skremt fordi jeg er redd for at det skal klikke skikkelig for han. Man leser jo om damer som blir drept av eksene sine...

Han ruser seg, så han er uberegnelig.

Samtidig tror jeg vel ikke at han vil gjøre meg noe, men mulig jeg er naiv. Han har jo forsøkt drepe meg mange ganger før...

I går begynte jeg male taket i kjellerstua, har lyst til å bli ferdig før bursdagen til yngste.

I dag MÅ jeg rydde litt her, vadske klær osv. Merker jeg er lite motivert om dagen. ..Men som venninnen min sa, "For hvert strøk du tar er du et skritt nærmere målet ditt!" Sant det...

Skal på miniseminar om NLP i kveld. Det blir spennende. Litt skummelt å dra alene da!

Endret av bel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestemt meg..

Jeg skal begynne fokusere mer på mulighetene og framtiden. På det jeg har, ikke det jeg hadde. Det som gir styrke, ikke det som trykker meg ned. Fortiden får jeg ikke gjort noe med, det er framtiden jeg kan gjøre hva jeg vil med.

Erfaringene mine fra fortiden er kun redskaper til hvordan jeg vil handle i framtiden.

Jeg kan sitte å tenke hva jeg vil om eksen, men det gir meg ikke noe annet en sinne og sorg. Hva godt gjør det meg da? Jeg kan tenke at jeg er et offer for han, hva godt gir det meg? Det får meg til å føle meg som et offer. Mennesket er sin tro.

Var på miniseminar om NLP i går, det var interessant, selv om det muligens var mer rettet mot de som ønsker bli coach eller terapeut.

Skal melde meg på stressmestringskurset i sept tenker jeg.

Jeg har også lyst til å ta Practitioner-kurset, da jeg ønsker å lære mer om selve teknikken. Kan få god bruk for det senere i livet, i både yrke og privat sammenheng.

I dag begynner ungene på skolen igjen.. Har litt å ordne i forhold til det. Så kommer faren deres og skal følge de sammen med meg. Vi samarbeider bra om dagen, og godt er det! :)

Har bestemt meg for å legge bort pc'n i perioder, føler det er en slags flukt. Når jeg sitter foran den, så slipper jeg tenke så mye, men den gjør meg også passiv i forhold til andre ting. Den blir en liten tidstyv, og fokuset blir feil i lengden.

Men akk så mye hjelp den gir meg også - i denne prossesen.

Jeg er på riktig vei - og det er framover! :)

Jeg har lyst til å frata eksen litt av den makten han hadde over meg. Å ta kontrollen i mitt liv! Jeg gav han makten, nå tar jeg den tilbake...

Som Anthony Robbins sier:" Ingenting har annen makt over meg enn den makt jeg gir med min bevisste tanke"

Endret av bel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Nå er jeg på jobb, har en liten pause..

Ferdig med å male taket, og jeg tar andre strøk i morgen..

Var ganske trist da jeg sto å malte. Gråt en skvett også, men det gikk over etter en liten stund..

Jeg føler savn, men vet ikke helt om det stemmer, vet ikke om jeg gråter mest for hvor slem han er mot meg. Sånn har fortiden også vært.. Har ikke skjønt og skjønner det fortsatt ikke.

Jeg kommer aldri til å forstå.. Må bare finne meg i det, og tenke at jeg gråter fordi jeg gir slipp..på alt det vonde. Jeg har grått for mye gjennom disse årene.

En dag vil jeg sikkert ikke forstå hvorfor jeg gråt engang.

Jeg skal snart slippe alt dette nå.

I morgen skal jeg male andre strøk, så kommer eiendomsmegler kl 11.00

Fredag morgen håper jeg at jeg får malt veggen. Så Kan jeg male 2 strøk på kvelden.

Merker at jeg trenger litt tid til egenomsorg, trening, lese, fotpleie, solarium osv. Nå løper jeg mellom malerkosten og jobben.

har fri hele neste uke, hadde alllerede tatt ut en uke ferie før bruddet, og jeg tror jeg skal bruke den på hva jeg vil! :)

Jeg har tenkt litt på hva terapeuten min sa ang konflikten på jobb. Er jeg sterk nok til dette akkurat nå? Svaret er at det faktisk holder med denne skilsmissen. Det tar mye energi, og jeg vil heller bygge meg opp og bli sterkere, før jeg tar den fighten. Jeg vil jobbe meg opp til å bli sterkere enn noen gang, for så å løse konflikten som sterk og trygg..

Egentlig føles det som en lettelse. Jeg er ikke så redd for å gjøre feil på jobb nå. At sjefen er ute etter meg har jeg flere beviser på, prøver hun seg igjen, så er det kroken på døra....for henne! Ikke meg.

Jeg føler at dette er helt riktig for meg akkurat nå.

:)

Endret av bel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart på jobb, må vaske av meg den værste malingen.. Blir hvitfregnete i ansiktet av å male tak!

Er mye i mine egne tanker om dagen.. Vet ikke om det er bra eller dårlig?

Humøret skifter veldig mellom, sinne, glede og sorg.

Sinne og sorg er det mest av når jeg er her hjemme, da føler jeg meg tiltaksløs, og tiden bare flyr av sted.

Det beste er å være på jobb, da får jeg annet å tenke på og jeg blir litt mere positiv.

Skikkelig umotivert for å male, men det går da sakte men sikkert framover.. Ting tar ofte litt lenger tid enn forventet.

Hadde megler her i dag, og han sa jeg burde pusse opp ferdig, bla. få strøm og lister på plass, male ferdig.

jeg sende melding til eks om det, men han ville bare ha igjen det vi gav, og det mente han vi ville få sann som huset står nå. Han var bare interessert i å få igjen egenkapitalen sin.

Virker som han glemmer at vi har lån ved siden av til oppussing og må betale meglerhonorar.

jeg tror han er dum! Faren min mener han har et ekstremt stort markeringsbehov ovenfor meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hei!

1) Oppussing

Ta vare på absolutt alle kvitteringer for det du gjør for eksen skal selvsagt dekke sin del av dette - enten kontant eller ved fratrekk i hans andel.

2) Fremtidig kontakt med eks'en i forbindelse med skifte

Spar deg mye elendighet og la advokaten din ta den biten. Ta vare på alle meldinger - om nødvendig få en utskrift av dem.

3) Skilsmisse ved dom

Man må være separert et år for å få vanlig skilsmisse. Papirer på separasjon får man hos fylkesmannen. Jo før du får sendt dem inn jo tidligere kan du ta ut skilsmisse.

Du kan ikke få skilsmisse ved dom eller vanlig uten at det er skiftet først. Du kan imidlertid få separasjon. Sett i gang den prosessen med en gang. Så får du heller ta stilling til "dom" senere.

Skilsmisse ved dom var langt vanligere før da det var vanskeligere å få skilsmisse - man måtte tidligere ha en grunn. Skilsmisse ved dom fikk/får man når ektefellen nektet/nekter skilsmisse, er forsvunnet - og tidligere var det slik at man slapp forhandlinger (ja man måtte det) dersom ektefellen hadde forsømt sin underholdelsesplikt, vært utro eller voldelig.

I dag kan man ensidig kreve skilsmisse etter et års separasjon (og separasjon kan man også kreve ensidig). Den andre part kan nekte til de blir blå i trynet, men hvis den ene ikke vil mer er det nok til at ekteskapet etterhvert blir oppløst (slik var det ikke før dessverre). Skilsmisse ved dom skulle således være unødvendig. Men jeg forstår jo at du vil ut av dette. Du har imidlertid makten, så ta den - ved å søke separasjon.

De tingene som din eks krever og siden "glemmer" å hente må du få vekk fra huset. Kan du kjøre dem til foreldrene hans? Han må ikke få tro at han har makten over deg til å behandle deg slik, og da er det bedre - hvis mulig - å fjerne maktmiddelet fra han ved å fjerne tingen fra huset ditt.

Foreslå for advokaten at hun setter opp en avtale der du får kjøpe hans andel av huset for halvparten av den summen dere ga for det samt halvparten av oppussingslånet. Se om du kan søke kommunalt lån for å dekke dette inntil du kan få solgt. Be også advokaten hjelpe deg med å finne finansiell hjelp, støtteordninger, etc. som du har krav på og mulighet til å søke. Jeg nevner i fleng: bostøtte, kommunalt lån, økonomisk rådgivning, støtte til juridisk hjelp.

Grunnen til at jeg foreslår at advokaten skal sette opp en slik avtale er at det er det han vil - og som han aldri kommer til å gå med på.

Tvangssalg kan han heller ikke få gjennomført etter så kort tid - og det er LANGT FRA gratis for han. Så det er tomme trusler med store frekke bokstaver. Ikke la deg skremme. Kjenner noen som har tvangssolgt - det begynte i fjor høst og er akkurat solgt. Skjønner? Det går ikke akkurat fort. Kan være lurt at advokaten din skriver et brev til advokaten hans der et par realiteter blir fastslått samt at hans trussel om tvangssalg blir realitetsbehandlet (dvs. latterliggjort i juridiske termer).

:)

Jeg er tilbake ja og jeg hadde en fin og varm ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem Blondie! :)

Har savnet deg.. Og fornuftige komentarer som får meg til å holde tunga rett i munnen..

Håper du har hatt det knallfint!

Fint vær å komme hjem til da.. :)

Jeg tar vare på alle kvitteringer.

Han ringte meg i sted fra et annet nummer, han sa at han skulle gå til kamp mot meg å få alt han hadde krav på, pga at jeg ikke hadde samarbeidet på datoene han foreslo.

Han mente også jeg hadde hånet han, i en sms hvor jeg hadde skrevet at han var flink til å sitte på hybelen og true ekskona si..

Jeg får ta den på min kappe, da det bare snappet for meg etter en haug med trusselmeldinger. Jeg klarte ikke mer og sa akkurat hva jeg tenkte om han. Jeg burde latt være, men jeg klarte ikke desverre..

Jeg skal printe ut alt han har skrevet.

Nå er jeg på jobb, og er frk Positiv. Yrket mitt gir meg utrolig mye, og det å hjelpe mennesker, skifter hele humøret mitt. Jeg kan ikke være sur her, jeg må spre litt optimisme, og resultet er at jeg blir påvirket av meg selv..

Kanskje jeg burde tilbudt meg å jobbe 24t i døgnet en periode. :ler:

Hvert eneste menneske er like interessant og forskjellig fra hverandre, hvert eneste menneske er helt unikt. Så mye man kan lære fra andre, ved å lytte og spørre.

Har fått prisvurdering på huset, og nå fikk jeg nesten lyst til å kjøpe ut eksen. Mye mer en det jeg hadde håpet, og da kan JEG tjene penger på å kjøpe ut han.

..Men han går ikke med på det heller.

Ingenting går han med på. Og da kan det virke som han ikke har funnet noen annen å herse med..

Han vet at dette tærer på meg, jeg har jo vært borti kranglete ekser før, og jeg har fortalt han at jeg synes det var forferdellig opplevelse. Så han vet akkurat hvordan han skal "ta" meg

Vi har allerede byttet vaskemaskin og tv, nå skal han plutselig ha vaskemaskinen. jeg har jo kjøpt meg tv og trenger vaskemaskinen. Tror jeg fortsatt har den meldingen på sms hvor han foreslår byttet.

Skal til advokaten på mandag, men jeg håper at dette ikke blir en lang og drøy prosses. Nå er det jeg som vil ha han ut av livet mitt!

Takk for gode svar Blondie! :)

Endret av bel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått overført all smskontakt over på pc.. Desverre har noen gått tapt.

Ang seperasjonspapirene så har sendt de inn. Det sto ihvertfall i brevet fra advokaten.

Når han ringte meg i går virket han helt rar i stemmen.. Virker helt forvridd.

Så jeg er litt redd. Redd for at han med sitt rusmisbruk går inn i en psykose, og kanskje dreper meg...

Vurderer ringe politiet for å få råd om hva jeg kan/bør gjøre.

Sånn sett kan jeg være glad det er han som forlot meg.. Tenk det sviket han hadde følt hvis jeg hadde gått.

Bruddet er ihvertfall det beste som kunne skje meg...

I dag skal jeg ordne til barnebursdag i morgen, litt å gjøre. Formen er fin, og jeg har enda ikke hatt den morgenangsten som jeg har slitt med hver dag. Bare en normal redsel for at han skal skade meg.

I løpet av helgen må jeg også ha alt klart i forbindelse med advokaten jeg skal til på mandag. Så har litt å henge fingrene i. Skal lese igjennom alt jeg har skrevet og svar for å se helheten til hvordan jeg skal legge det fram og hva jeg har opplevd i denne perioden. Takk, Blondie! :)

Er så lei av de konstante truslene som henger over meg, og det skal bli deilig når dette er over..:)

Endret av bel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Foreslår at du ringer politiet og anmelder din eks for trusler - eller i allefall snakker med dem om det. Det kan være lurt å ha gjort dette dersom det skulle skje noe, men i allefall i forhold til delingssaken. Det skal ikke være nødvendig å være redd hele tiden, og det kan være greit at politiet har han i kikkerten.

Synes også det er interessant at din eks overlater alt arbeid til deg. Han kan like mye lage en inventarliste som du kan, og han kan like mye sende inn separasjonspapirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg pratet med politiet..

Måtte komme ned så de fikk laget en logg, så hvis nummeret mitt ringer 112 kommer hele saken opp på skjermen deres.

Jeg kunne få besøksforbud, men da vil han få greie på det, og da kan det klikke helt..

Så kunne jeg søke om voldalarm, men det holder egentlig med at jeg bare kan ringe 112.

Tror og håper han ikke vil gå så langt.

Politiet sa at han helt klart har psykopatiske tegn, at alt det jeg fortalte var veldig typisk. Han sa også at jeg skal være ekstremt glad for at det var han som gikk, for i de fleste saker der han har vært innblandet var det omvendt.

Nå sitter jeg litt igjen med følelsen av å ha sviktet han.. Siden jeg har vært hos politiet. At jeg har dolket han i ryggen.

Sånn som når jeg fortalte moren hans at han hadde brukket ribbena mine..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
Da har jeg pratet med politiet..

Måtte komme ned så de fikk laget en logg, så hvis nummeret mitt ringer 112 kommer hele saken opp på skjermen deres.

Flott!

Nå sitter jeg litt igjen med følelsen av å ha sviktet han.. Siden jeg har vært hos politiet. At jeg har dolket han i ryggen.

Sånn som når jeg fortalte moren hans at han hadde brukket ribbena mine..

Du kan ikke hjelpe for det du føler. Jeg kan bare si en ting og det er at i valget av hvem du skal prioritere - å svikte han eller stå opp for deg selv, når disse to tingene står opp mot hverandre så har du valgt å stå opp for deg selv og dine barn. At du egentlig ikke har sviktet han vet du nok helt sikkert innerst inne, men bruk verktøyet det er å tenke på at av to onder var du nødt å velge deg. Du har gjort det rette valget.

Det er også han som - muligens fordi han ikke kan/vil/vet bedre - velger å true deg. Men det er hans valg. At du tar konsekvensen av hans trusler kan - om mulig - hjelpe han på sikt fordi han da - muligens - ser at det ikke er konsekvensfritt å lire av seg trusler.

Han sa også at jeg skal være ekstremt glad for at det var han som gikk, for i de fleste saker der han har vært innblandet var det omvendt.

Betyr dette at han har vært i politiets søkelys tidligere? I såfall tror jeg det med voldsalarm kan være en god ide. Jeg er utrolig lettet over at politiet tok dette alvorlig - men de har vel kanskje lært litt av de sakene som har vært tidligere der eks'er har banket opp og skadet/drept sin tidligere partner.

Jeg har selv en gang kontaktet politiet pga trusler fra en kontakt jeg hadde tidligere. Også den gangen tok politiet det alvorlig selv om jeg ikke hadde noen opplevelser/erfaring som tilsa at truslene ville bli satt ut i livet. Likevel, det å bli tatt alvorlig og få forklart hvilke tiltak de ville sette i gang gjorde meg lettet. Heldigvis ble det aldri noe av de konkrete truslene den gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheButterfly

Hei!

Nå har jeg snart lest gjennom hele boken din, og aller først vil jeg gi deg en :hug:

Jeg var også involvert med en voldelig psykopat, og selv om vi ikke var gift, som dere, så var det likefullt et helvette.

Jeg vil gjerne få si noe angående besøksforbud.

Jeg måtte til slutt gå til politiet og anmelde eksen min for trusler, da han oppførte seg akkurat som din eks gjør nå. Jeg var livredd.

Jeg fikk et besøksforbud mot han, og jeg tror faktisk det var det som "reddet" meg.

Jeg tør ikke å tenke på reaksjonen hans da politiet troppet opp på døra hans og ga beskjed om å holde seg til helvette unna meg (på en litt proffere måte selvfølgelig.. :sjenert:). Han må ha blitt så SINT!!

Men alikevel, jeg følte meg 100% trygg, for første gang på lenge!

Da jeg anmeldte han, opplyste politimannen meg litt om hvordan et besøksforbud fungerer; Hvis han tok kontakt, på melding, telefon, på døren, ved tilfeldige møter ute, hvis han i det hele tatt gav seg til kjenne, kunne jeg ringe 112, og de ville da få opp loggen min, og beskjed om at det forelå et besøksforbud. Politiet ville da sende en patrulje til meg med en eneste gang, og arrestere tullingen uten å blunke, uansett hvor mange unnskyldninger og protester han måtte komme med.

For ikke lenge siden ble en mann i Kristiansand arrestert for å ha ringt på døren til ekskjæresten som han hadde besøksforbud hos, og han fikk 9 måneder i fengsel.

Jeg hørte ikke et knyst fra mannen mer. Nå er besøksforbudet utløpt for lengst, jeg kunne ha fornyet det hvis jeg ville, men det ble bare ikke til det. Nå er han endelig borte fra livet mitt, og jeg tror faktisk (håper) han selv også nå ser hvor ufattelig.. psykopatisk han oppførte seg.

Og jeg er ikke redd for han lengre!

Nå er han bare en liten mann med aggresjonsproblemer, som jeg verken hater eller frykter. Jeg har ingen følelser what so ever mot han, verken hat, kjærlighet, sinne, frykt eller såre følelser. Alle tingene han gjorde mot meg er glemt.

Jeg prøver ikke å presse deg til et besøksforbud, du må gjøre det du føler deg trygg og komfortabel med, men jeg vil bare du skal vite at hvis du får et besøksforbud, har han ikke lov til å snakke til deg i det hele tatt. Han har ikke lov til å komme på besøk, han har såvidt lov til å tenke på deg. Hvis han ser deg på gaten, må han snu og gå andre veien.

Jeg ser utifra innleggene dine at denne mannen skremmer deg, og det vekker vonde følelser i meg. Ingen skal behøve å gå rundt å være redd bare fordi et forstyrret menneske har bestemt seg for det.

Men jeg ser også styrken din, du vil virkelig kjempe deg ut av dette, og da kommer du til å klare det også, det vet jeg!

Uten å kjenne deg, så ser jeg at du er ei oppegående jente, som fortjener mye bedre enn de kortene du har fått utdelt.

Jeg håper at alt snart ordner seg for deg, og at du kan leve livet ditt i fred sammen med barna dine.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sant det Blondie! Jeg har jo ikke anmeldt han heller. Bare sørget for at hvis det skjer meg noe, så kan jeg ringe 112 uten å måtte forklare.

(Og det var sakene som han politimannen hadde vært borti før, som det var vanskelig å gå ut av, dvs. hvis jeg hadde gått hadde jeg garantert fått problemer. Uff, skikkelig dårlig til å ordlegge meg her!)

Det rareste av alt er at politimannen (om jeg kan kalle han mann-gutt kanskje) Han har vokst opp i samme gate som meg. Dvs han er sikkert 10 år yngre enn meg da, og tanten hans jobber sammen med eksen.. Og søsteren hans er ansatt hos moren min. It's a small world!

Skal være så glad da dette er over.

Sånn jeg ser det nå, er det mest enighet mellom advokatene som står igjen Han kan ikke tvinge meg til å selge nå uansett, og alt det andre han truer med tar tid..

Jeg følte meg litt gal tidligere, fordi jeg følte at jeg "tystet" på han. Sånne som han hater tystere. Så tenkte jeg kanskje at jeg var helt psyko og at jeg bare innbildte meg at jeg var truet.. :ler: At det virkelig var min feil at eksen slo meg, og at jeg var helt umulig og gal..

Ble litt skremt fordi det var sånn jeg var når jeg ble lagt inn på psyk i fjor, og jeg var jo evig takknemlig til eksen for at han tok tilbake en så gal dame som meg.

Nå ser jeg at den psykiske terroren jeg har vært utsatt for er værre enn den fysiske, den psykiske lager like store sår som den fysiske. men det er ingen som ser sårene, og de er vanskelige å forklare/vise andre. Heldigvis vil de også leges over tid de også..

Ser også over meldingene, og det er nesten ikke en melding hvor han ikke skriver at jeg er gal, syk, schizofren, psyko osv. Er kanskje ikke så rart jeg begynner tvile på meg selv..

Så fint at det hjalp deg med besøksforbud Butterfly! :)

Og godt at du kom deg unna! Skal lese litt i dagboka di senere..:Ser ihvertfall at du er "happy in love" nå!

Jeg tenker faktisk på det neste offeret til eksmannen, for det kommer..

Alle vi eksene hans er heldige som slapp unna, men hva med neste.. Jeg vet at det ikke er min jobb å redde verden fra denne mannen, men hvis han har et besøksforbud på seg, så kanskje hun vil tenke seg om to ganger før hun går inn i forhold til han. Det ville ihvertfall jeg gjort!

Eneste jeg er redd for, er at de slår motsatt på han slik at han gir faen i alt og tar meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Det med besøksforbud må du vurdere.

Ja han får vite om det. Men får han tatt deg? Nei. Det rekker han aldri. Skal han ta deg på åpen gate med vitner rundt? Han kommer jo ikke inn i ditt hus for hvis du ser han på trappen trenger du ikke åpne, bare ringe politiet. Mao. han rekker ikke ta deg.

Når det gjelder andres fremtidige mulige problemer med han: det er ikke ditt ansvar. Selv om et besøksforbud kan være med å advare en fremtidig partner for han, det er ikke derfor du skal få besøksforbud. Dessuten kan jeg jo faktisk levende forestille seg at han med sin sjarm kan få det til at det er ute av betydning ved å påstå at du er en gal heks som har manipulert politiet.

Så besøksforbudet er for deg. Det betyr også at han ikke kan snakke med deg om deling - det må advokaten hans gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det jeg har tenkt på i dag..

Han prøver jo for enhver pris å få meg stemplet som gal. Er redd det vil slå i mot meg det også.

Han har jo gjort det slutt med meg, så hvis jeg får et besøksforbud mot han, så virker det kanskje som at jeg er hevngjerrig/gal.

Sånn har forholdet vært preget også.. Har jeg gjort/sagt noe mot han, så har han vrengt det til at jeg er gal/syk etc.

Som da jeg ba han dra etter at han banket meg, da hadde jeg brutt loven og var en psyko kjerring, ringte foreldrene sine og kompisen og sa at jeg hadde kastet han ut.. Ingenting om det han hadde gjort. Til og med brukt det mot meg så mye, at jeg tenkte jeg hadde vært slem. Brutt loven osv.

Det samme gjør han nå, jeg er gal/vanskelig osv for at jeg ikke lar han hente tingene sine når han ønsker. Jeg håner han..

hadde ikke forundret meg om jeg var den som fikk besøksforbud.

Man kan ikke vinne kampen mot en psykopat.

Akkurat nå har jeg lyst til å bytte nr.. Flytte langt vekk og aldri se meg tilbake.

Har noen tidligere guttevenner, som viser interesse, men jeg tenker at jeg er jo helt psykisk ustabil. De vet ikke hvordan jeg egentlig er.. Og da virrer de ordene rundt, som han har sagt til meg gjennom hele forholdet, hvorhåpløs jeg er.. Sånn føler jeg det i kontakt med andre også, foreldre på skolen osv. At de ikke vet, men at jeg er det.

Ringte til faren min nå og fortalte hvordan jeg føler det. Han sa at det er sånn "M" ser det, og at han må overbevise seg selv. At jeg har gjort alt for "M" i hele forholdet, godtatt ting jeg ikke burde godta, slik at jeg på en måte har gitt han mer makt en det jeg burde.

At det går litt på selvfølelsen min at han forlot meg, etter alt jeg har gjort for han. Jeg er ikke typen som liker mislykkes i ting, og har gått over mine egne grenser i å tilfredstille han. Slitt meg ut, for så å bli stemplet som gal.. Fordi jeg ikke gjør som han sier.

Egentlig hadde det vært lettere å bare lyde han som vanlig, men etter å ha tenkt meg om, så kan jeg ikke gjøre det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte politiet nå, bare for å forhøre meg en gang til om at han ikke fikk vite, på noen som helst måte, at jeg hadde vært der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...