Gjest TheButterfly Skrevet 22. august 2009 #121 Del Skrevet 22. august 2009 Jeg skulle akkurat til å skrive til deg her, men så må jeg plutselig løpe. Jeg legger igjen en i mellomtiden, og svarer deg ordentlig når jeg kommer hjem igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheButterfly Skrevet 22. august 2009 #122 Del Skrevet 22. august 2009 Sånn Joda, nå er jeg endelig happy in love med en kjempefin mann som behandler meg som en mann skal! Trodde aldri det skulle skje, men det gjorde det jammen meg. Det er vanskelig å se framover når man nettopp har kommet ut av et destruktivt forhold, ikke minst når det gjelder nye forhold. Men tro meg, det finnes flere oppegående og flotte mannfolk enn dumme psykopater! Psykopatene sparker vi hardt i ræva, så kan de sitte der å synes synd på seg sjøl til de råtner. Jeg tror ikke du skal være redd for å få et besøksforbud mot deg. Etter det jeg har lest i boken din, så har du ikke latt sinnet løpe av med deg, og du har ikke gjort han noe galt i det hele tatt (selv om han sier at du har "krenket han" o.l. Det er bare tull, og har ingen rot i virkeligheten!). Det er HAN som har sendt trusler, det er HAN som er voldelig, og det er HAN det er noe galt med! Han vil aldri i livet greie å manipulere en politimann til å tro at det er du som er den stygge ulven her, for han har rett og slett ingen beviser på det! Og tomme ord er ikke beviser, han må legge fram noe håndfast for å bevise at du er en trussel for han. Og det er du jo ikke! Det er ikke vanskelig å se at han er den ustabile. Du er bare sliten og forvirret nå, og det er absolutt forventet, etter å ha blitt "kjørt" på det viset. Du er ikke gal, det er det han som er. Han har ingenting å komme med, han burde pakke seg ned i en sekk og kaste seg selv ut i havet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 22. august 2009 #123 Del Skrevet 22. august 2009 (endret) Vil bare applaudere TheButterflys innlegg og legge til følgende: Sett at jeg plutselig fikk det for meg at jeg ikke likte min venn Ole. Skal jeg da kunne ringe politiet og si at Ole plager meg så han må få besøksforbud? Må jeg ikke kunne fremlegge en eller annen slags form for bevis på at jeg er plaget? La oss si da at jeg kan fremlegge en SMS der Ole skjeller meg ut. Riktignok inneholder ikke SMS en eneste trussel, bare en veritabel kjeft for et eller annet. Så politiet tar kontakt med Ole, som straks kan vise frem SMS fra meg der jeg kaller han både det ene og det andre, truer med dette og hint - og denne SMS er sendt før Ole svarer med en sint SMS. Dessuten kan Ole vise til en hel haug lignende SMS fra meg som er så fulle av edder og galle at de spør Ole på direkten om hvorfor han ikke har bedt om besøksforbud. You see? Det er noe med beviset her. Du er ikke gal fordi om din eks sier at du er det. Du er ikke psyko. Du er ingen bitch. Det er mulig du har en diagnose i forhold til at du har levd med en partner som har behandlet deg dårlig, men såvidt meg bekjent er verken psyko, gal eller bitch diagnoser i helsevesenet. Ingen - og da mener jeg absolutt ingen - fortjener å bli slått og mishandlet psykisk. Jeg kan ikke komme på en eneste handling som kan sies å rettferdiggjøre psykisk eller fysisk mishandling av det slaget din eks påførte deg. Jeg kan heller ikke komme på en eneste grunn for at en person skal opptre så kontrollerende at en person skal være nødt å innfinne seg kl X eller få en hudskjelling eller en omgang fysisk juling bare fordi man er 10 minutter sen. Jeg kan ikke komme på en eneste god grunn for at en person skal kunne kreve at den andre parten i et forhold skal snike seg rundt for å unngå den andres vredesutbrudd. Og sist men ikke minst: jeg kan ikke komme på en eneste grunn til at du skal ha dårlig samvittighet for at din rusmisbrukende til tider psykopatiske eks nå har problemer med enten politiet eller andre rundt seg. Det er ikke normalt å bli behandlet sånn som du har blitt og det er derfor ikke din feil heller. Det er utelukkende hans feil. Din eneste feil var å bli sammen med han, den straffen har du allerede sonet ... Endret 22. august 2009 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 23. august 2009 Forfatter #124 Del Skrevet 23. august 2009 (endret) Butterfly og Blondie: Ja, det er riktig som dere sier.. Det er HAN det er noe galt med! Bare dumt at jeg begynner tvile på meg selv igjen. Det var nok den sinnasms jeg sendte hvor han følte seg hånet, som fikk meg til å føle meg rivruskandes gal. Det ligger i at jeg må trå forsiktig, for at ikke han skal få noe på meg. For finner han det, så bruker han det. Selvsagt må jo han ha noe på meg for å få besøksforbud.. På sms skrev jeg jo bare hva jeg synes om han som truet meg. Jeg skrev at "han ikke er helt god, som kjører rundt rusa uten lappen og sitter på hybelen og truer ekskona si. Litt av en MANN!" Det var det han så på som hån, og kanskje det var det, men det forandrer ikke terroren han driver med. I går fikk jeg et lite nervesammenbrudd igjen, rett før barnebursdagen. Gikk i postkassen og der lå det brev fra advokaten hans. Kopierer det ordrett: SKIFTE MED XXXXXXX XXXXXX XXXXX hadde i dag et møte med meg og leverte utskrift av alle SMS'er som er sendt fram og tilbake mellom dere. Det fremgår av meldingene art De ønsker huset solgt så snart som mulig. Dere er således enige om at eiendommen skal selges. Det bemerkes at det i huset er skjevdeligsmidler fra begge sider. Innskutte skjevdelingsmidler vil få betydning for eierbrøken. Hvilken megler som skal forestå salget er Dere ikke enige om. Den megler DE har kontaktet er ikke godkjent av XXXXX, og alle påkostninger som er påløpt med den av Dem utpekte megler må De bare selv. En vil komme tilbake med forslag av megler. Jeg går ut fra at jeg snart vil få et brev fra den asvokat De har kontaktet, slik at all fremtidig kontakt mellom partene skjer via advokater og ikke i den SMS aktivitet som til nå er utøvet. Med vennlig hilsen xxxxxxxxx For det første så tviler jeg sterkt på at ALL sms kontakt er vist.. I såfall burde advokaten se hva slags mann med vrangforestillinger han har med å gjøre. Han skriver jo i sms hvor vanskelig han skal gjøre dette for meg, bare for å være jævelig. For det andre har jo JEG sagt at alt bør gå igjennom advokatene, og da har han ment at JEG er lite samarbeidsvillig. Jeg har gitt han lillefingeren og han prøver å ta hele hånden. HAN ønsker ikke samarbeide, det burde jeg fortstått.. Jeg har ønsket å bruke advokaten så lite som mulig pga kostnader, i tllegg til at jeg har sett på dette som en enkel sak å ordne opp i.. Nå kommer jo han hit for å hente tingene sine 3 dager etter jeg har hatt 1 time hos advokaten, jeg vet fortsatt ikke hvilke rettigheter jeg har i forhold til tingene og hva han skal hente eller ikke. Kan jeg da utsette hentingen til det er avklart? Han har jo allerede tatt med seg Tv'n. Og hvis han setter den tilbake, har jeg ikke noe jeg skulle ha sagt. Jeg har det på sms at han vil bytte tv mot vaskemaskin. Han har jo allerede tatt med seg endel av fellesboet (TV), har han lov til det da? Bør advokatene ha avklart hva han skal hente før han slipper inn her? jeg må bruke loven tilbake mot han tror jeg. Og som Blondie sa ikke vise godhet (samarbeid), slik jeg viste med at han fikk tv'n. Han vet alle rettigheten sine, mens jeg har ikke fått pratet med advokaten enda. Jeg synes ikke det er noe særlig å bli bombandert med brev fra advokaten hans før jeg har fått snakket med min. Jeg VET også at han brukser advokaten sin til å psyke ut meg, da jeg har fortalt "M" at jeg fikk sammenbrudd hver gang jeg fikk brev fra advokaten til faren til ungene ang barnefordeligssaken. Jeg har fortalt han at jeg var uttafor i en uke etter hvert brev. Han VET at jeg synes dette er forferdelig. Pga det har jeg bestemt meg for å være sterk, vil at dette skal kun oppta en brøkdel av min tid. Det blir for mye urasjonell tankegang, og huske at "ingenting har annen makt over meg enn den makt jeg gir med min bevisste tanke." Fra nå får jeg heldigvis slippe smsterroren hans. Det har jo advokaten hans selv foreslått. Nå har jeg en uke ferie, og jeg skal bedrive endel egenomsorg tror jeg, det er det eneste jeg har kan ha utbytte av i denne prossesen. Så får jeg tenke positivt å fokusere på at dette er en erfaring i livet. Og at jeg faktisk kan bruke dette senere i livet. Bruke det til min fordel. Endret 23. august 2009 av bel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. august 2009 #125 Del Skrevet 23. august 2009 Overlever brevet i sin helhet til din advokat. Spør også hvordan du kan unngå at han kommer og henter ting før det er avgjort hva som skal deles (her er kanskje besøksforbudet en god ide ...). Ellers må du huske at hans advokat har bare hans versjon av virkeligheten. Advokaten kan ikke vite hva som er løgn og hva som er sant. Sett deg ned og lag den inventarlisten så snart som mulig slik at din advokat har noe å arbeide med. På den listen skal det selvsagt også stå hva som etter avtale allerede er delt. Ja dessverre advokat koster. Men det er verdt det. Hvis din eks fortsetter med urimeligheter vil denne saken havne i retten hvor han taper og du blir tilkjent saksomkostningene. Det er forøvrig allerede en del påstander i det brevet som ikke stemmer med virkeligheten, f.eks. at dere er enige om øyeblikkelig salg. Skjevdelingsmidler betyr også at din eks hevder at han har verdier i boet som er hans - jeg antar at dette gjelder bilen. Nøkkelen her er å lage inventarlisten og få dette i sving slik at det blir reelle ting man bruker advokaten til og ikke forpostfektninger av denne typen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 23. august 2009 Forfatter #126 Del Skrevet 23. august 2009 Ja, Blondie det er nok lurt å skrive invetarlisten.. Tror at skjevdelingsbrøken er snakk om at han har større i innskudd en meg, 30.000,-mer. Bilen er betalt med med mye midler fra hans familie, så det går nok tapt. Han kan vel ikke tvinge meg til å selge da han har større eierbrøk enn meg? Det er ikke så stor brøk det er snakk om! Jeg har allerede skrevet melding til "M" og sagt at datoen for avhenting ikke passer, og at vi kan komme tilbake til dette etter at Jeg har snakket med advokaten min. Jeg skrev også en mail til advokaten hans hvor jeg informerer om dette. (Vet ærlig ikke hvor lurt det er av meg, men jeg trenger gjemme meg litt bak advokaten min nå, føler jeg blir skutt på) Brevet mitt til "M"s advokat: Vedrørende skifte mellom xxxxxxx xxxx og bel Jeg er desverre nødt til å avlyse hentingen av ting for xxxxx den 27/7 Dette fordi: -Det har kommet noe i veien. -Jeg ønsker snakke med min advokat først, da jeg ikke vet hvilke rettigheter xxxx/jeg har i forhold til denne saken. Hittils har jeg stolt på xxxxx sine uttalelser ang rettigheter, og handlet etter hans ønsker. xxxxx har allerede tatt ut ting (Tv og filmer) fra felleseie, og jeg er redd han kan hente mer. Ønsker avklare med advokat først. Jeg har sendt beskjed til xxxxx ang avlysning nevnte dato pr sms, og jeg har også opplyst at hvis xxxxxx ikke overholder dette, ser jeg meg nødt til å kontakte politiet. Kan evt frigjøre legejournaler og om nødvendig skaffe besøksforbud pga tidligere voldepisoder. Angående advokaten min så bestilte jeg time hos henne allerede den uken xxxxxx flyttet ut, og fikk første time hun hadde ledig. Da jeg ikke får fremskyndet dette, så jeg setter pris på at videre korrenspondanse avventer til jeg har vært til samtale hos min advokat. Med vennlig hilsen bel Det er ihvertfall gjort.. Så jeg kan ikke angre nå. Så slipper jeg forhåpentligvis flere brev i postkassen min før min advokat tar kontakt. Merker jeg er nervøs for å gå i postkassen om dagen, vet ikke hva som dukker opp.. Jeg vet at jeg ikke skal bry meg, og jobber hardt med det. Det som skjer, det skjer.. Ikke mye jeg får gjort! Jeg fortsetter pusse opp, bruker for det meste ting som allerede ligger her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. august 2009 #127 Del Skrevet 23. august 2009 Bra at du har tatt tak i situasjonen og svart på brevet. Når det gjelder skjevdelingsmidler og større eierbrøk så betyr det at han skal ha sin del, men hvis det er 30.000 som er hele summen så snakker vi ikke "betydelige skjevdelingsmidler". Bilen har han allerede tatt, men selv om han har betalt den delvis med midler fra hans familie så har dere også hatt lån på denne som dere har nedbetalt i fellesskap. Hvis det beløpet han har skutt mer inn også dreier seg om ca 30.000 så har han allerede fått sin andel av skjevdelingsmidlene. Det er tydelig at han kun er ute etter penger men siden du eier halvparten eller litt mindre enn halvparten av boligen så har også du råderett over denne. Det er utrolig merkelig at en advokat som han har engasjert ikke har fremsatt krav fra hans side om husleie fra deg - det skal du egentlig bare være glad for. Men det vitner om at advokaten allerede er lei sin klient og gjør bare det vedkommende får beskjed om fra din eks eller at advokaten gjør slett arbeid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 23. august 2009 Forfatter #128 Del Skrevet 23. august 2009 Bra at du har tatt tak i situasjonen og svart på brevet. Du synes det? Bra.. Jeg var litt redd jeg handlet litt uoverveid. Men jeg har ikke noe dårlig følelse for å ha sendt brevet nå, og jeg skulle kanskje ha skrevet mer, men det får advokaten min ta seg av. Når det gjelder skjevdelingsmidler og større eierbrøk så betyr det at han skal ha sin del, men hvis det er 30.000 som er hele summen så snakker vi ikke "betydelige skjevdelingsmidler". Ja, det er det jeg mener også, det er jo ikke snakk om store delen mer en meg.. Bilen har han allerede tatt, men selv om han har betalt den delvis med midler fra hans familie så har dere også hatt lån på denne som dere har nedbetalt i fellesskap. Hvis det beløpet han har skutt mer inn også dreier seg om ca 30.000 så har han allerede fått sin andel av skjevdelingsmidlene. Det er mer enn som så, og det var billån som sto i hans navn, men sånn jeg ser det hvis han hadde blitt betalingudyktig, hadde det falt over på meg som hans ektefelle. Det var 150.000 han fikk av moren sin, som han betalte ut resten av lånet med. Tror de gjorde det som forskudd på arv.. Det er tydelig at han kun er ute etter penger men siden du eier halvparten eller litt mindre enn halvparten av boligen så har også du råderett over denne. Det er utrolig merkelig at en advokat som han har engasjert ikke har fremsatt krav fra hans side om husleie fra deg - det skal du egentlig bare være glad for. Men det vitner om at advokaten allerede er lei sin klient og gjør bare det vedkommende får beskjed om fra din eks eller at advokaten gjør slett arbeid. Ja, jeg synes det er rart at advokaten gidder å bry seg om sms, men han om det. Jeg har printet ut mine og.. Ei jeg jobber sammen med er i skilsmisse, de har holdt på noen år, og hun hadde vist hatt advokaten som "M" har til å begynne med, men skiftet fordi hun følte at han ikke var flink. Hun var ikke helt sikker på at det var han, men hun trodde det da jeg nevnte navnet. Husleie er nevnt i det første brevet, men de har ikke kommet med noe krav, virket som de kunne kreve det etter at skiftet var gjort? Hmm.. Imorgen skal jeg til advokaten min da.. endelig! Prøver å krympe hele saken i hodet mitt, men det er litt vasnkelig, siden jeg går rundt i huset osv. Gleder meg til å ha fått min egen leilighet! med bare mine ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheButterfly Skrevet 23. august 2009 #129 Del Skrevet 23. august 2009 Bra for deg at du sendte den mailen, jeg synes den var utrolig bra formulert. Lykke til hos advokat i morra, håper det vil gi deg litt sinnsro, og ikke minst litt mer opplysninger om dine egne rettigheter! Dette går så bra så Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 23. august 2009 #130 Del Skrevet 23. august 2009 Husleie kan kun kreves fra den dagen det faktisk kreves. Altså: skal eks ha husleie fra i dag må kravet rettes fra i dag. Det kan han ikke gjøre etter at skiftet er gjort. At advokaten ikke vet dette er interessant. Jeg vet dette fordi jeg har en bekjent som har vært gjennom et skifte nylig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 23. august 2009 Forfatter #131 Del Skrevet 23. august 2009 Bra for deg at du sendte den mailen, jeg synes den var utrolig bra formulert. Lykke til hos advokat i morra, håper det vil gi deg litt sinnsro, og ikke minst litt mer opplysninger om dine egne rettigheter! Dette går så bra så Takk, ja jeg håper det.. Akkurat nå føler jeg meg rimelig kald i forhold til han. Er glad han gjør sånt som han gjør. Blir lettere for meg å se at det ikke er jeg som er gal.. Husleie kan kun kreves fra den dagen det faktisk kreves. Altså: skal eks ha husleie fra i dag må kravet rettes fra i dag. Det kan han ikke gjøre etter at skiftet er gjort. At advokaten ikke vet dette er interessant. Jeg vet dette fordi jeg har en bekjent som har vært gjennom et skifte nylig. Såpass!?! Kanskje advokaten hans har gjennomskuet at han bare prøver lage bråk for meg?? Eller kanskje han ikke vet at det må kreves fra den dagen? Jaja.. er jo bare bra for meg da! At han skal bruke han til å "knuse" meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 24. august 2009 Forfatter #132 Del Skrevet 24. august 2009 I dag skal jeg til advokaten.. Er fortsatt redd for at han skal ha "de beste" rettighetene.. Uansett, så er vi på vei framover! I går fikk vi listet ferdig soveromsgulvet.. Måtte ta bort det han hadde gjort, fordi det rett og slett var for stygt. Store glipper og for smale lister, slik at gulvet han hadde lagt ikke gikk under listene. Byttet listene i gangen som var bredere, med de på soverommet.. Partet med eldste datter i går, og vi var enige om at det føltes friere uten han. Som hun sa: "Jeg hadde aldri fått lov til å sitte på kjøkkenbordet og laste ned musikk hvis han hadde vært her." Hun fikk ikke lov til å sitte noen steder i hans nærhet med pc'n sin.. Han skyldte på for mye støy fra viften og at hun hadde et rom å være på. Uten skrivebord, fordi han skulle lage ett for nesten 1/2 år siden. Ungene var nesten alltid i veien.. Spes hun eldste. Stor og litt klønete irriterte han, virket det som. Jeg synes også det er deilig, ingen som kjefter på meg hele tiden.. Bortsett fra tankene mine om hvordan han likte å ha det. Uvant, så det tar vel litt tid å venne seg til. Alt jeg gjorde var håpløst, så jeg tror det enda. At jeg ikke strekker til. Må huske hva faren min sa at jeg har aldri gjort så mye for å tilfredstille en person noen gang, og jeg er flink. Flink pike, og enda ikke bra nok. Tar toget inn til byen, orker ikke kjøre i rushen, vanskelig å parkere også. Så da får jeg komme meg i dusjen. Ha en fin dag alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 24. august 2009 Forfatter #133 Del Skrevet 24. august 2009 Da har jeg vært hos advokaten... Og det føles som en enorm lettelse. Hun virket skikkelig proff, og mente det bare var tull det advokaten til eksmannen skrev om "husleie til markedspris". Jeg ønsker ikke å bo her, har ingen krav om å bo her, så jeg kan ikke kreves for husleie. Ang salg, så tar det sin tid, jeg rekker godt å pusse opp ferdig. Han fikk igjen 13000 på skatten, jeg fikk baksmell på 12000, derfor skylder han meg 6500. Skjevdelingsbrøken er litt usikker pga regnestykket ser det ut som han har spyttet inn mer enn 30.000. Siden jeg ikke har papirene (de har han) så er vi litt usikre der. jeg måtte nevne filmene, men hun sa at jeg bare skulle kjøpe nye, han fikk jeg ikke forandret. Tv kunne han ikke ta tilbake, evt levere tilbake, men da var det en sum han allerede hadde valgt. Nå har jeg lyst til å ta stiften og hoppe salto! Jeg er utrolig glad! Og jeg er utrolig glad for at jeg er kvitt han tullingen!!! Var skikkelig nedtrykt på toget inn, følte meg ubekvem med alle menneskene, på vei hjem tenkte jeg ikke over det en gang! Nå skal jeg dra å kjøpe maling, og male ferdig taket! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 24. august 2009 Forfatter #134 Del Skrevet 24. august 2009 En annen ting jeg som har skjedd i dag er at jeg har fått beskjed om at sjefen min, det andre hodet til monsteret, SLUTTER! Hun skal snart..fra 1 september, ikke lenger være min sjef! Fikk beskjeden tidligere i dag, og glemte det i alt styret.. Jeg har jo krympet henne til en smurf i mine øyne, så hun var ikke den helt store trusselen lenger. Irriterende ja, men ikke skremmende. Nå viser det seg at "M" er en smurf også, med sine tomme ord og trusler.. Så nå ser det ut som det værste er over...Bank i bordet! Nå trenger jeg kun konsentrere meg om det som er viktig.. Mine barn, og det å få oss et godt sted å bo. Som vi kan trives og kose oss i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. august 2009 #135 Del Skrevet 24. august 2009 Det med husleie skal du ta helt med ro ja. For at kravet skal være gyldig må det fremsettes - ikke bare nevnes. Dvs. "jeg krever husleie kr x fra dato kr y". Ikke "du må betale markedsleie ass ..." Er godt å få bekreftet det andre sier fra fagfolk - jeg tenker på TV som allerede er tatt ut og som ikke kan "ombestemmes". Og uansett - smurfen kommer til å drukne i motkrav. Maling, lister, arbeidstimer (ikke glem arbeidstimer!!!). Krev kopi av papirene fra smurfen - dvs. be advokaten din kreve kopi av papirene gjennom smurfens advokat. Godt å høre om sjefen din. Det ordner seg jo på alle fronter. Dermed blir det nye blanke ark på jobben. Hurra for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 24. august 2009 Forfatter #136 Del Skrevet 24. august 2009 Ja, Blondie Hurra! Jeg vet jo hva du har sagt hele tiden og du har hatt rett i alt. Var godt å få det bekreftet, ikke bare håpe.. Det virker som du kan mye Blondie, er nysgjerrig på hva du jobber med.. Virker som du kan mye om alt! Både advokat og psykolog.. hehe Alt føles ihvertfall lettere nå.. Jeg føler heller ingen sorg over "M", så alt dette styret og den dårlige behandlingen har vært bra.. Nå skjønner jeg at han er sånn, og at det ikke er jeg som gjør han sånn.. Føles godt å bli kvitt han, og som jeg begynner finne tilbake til meg selv.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. august 2009 #137 Del Skrevet 24. august 2009 Nei jeg er verken advokat eller psykolog. Jeg har bare en viss erfaring Se personlig melding Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TheButterfly Skrevet 25. august 2009 #138 Del Skrevet 25. august 2009 Hurra for at alt går på skinner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bel Skrevet 25. august 2009 Forfatter #139 Del Skrevet 25. august 2009 Takk Thebutterfly! Ofrer ikke eksmannen mange tanker om dagen, bare irritert.. På han og meg selv, at jeg ikke så dette før. Nå er det i allefall over, og et nytt liv starter.. Fikk mail fra advokaten hans i dag da.. Limer den inn: Beskjeden er mottatt. Det synes noe underlig at avlysingen skjer etter at en er blitt enig om dato. Det er en del private ting xxxxx har behov for å hente, bl.a. den gamle frimerkesamlingen han har. Jeg ber om å få omgående underretning om når De har møte med advokat. Går det for lang tid, blir det spørsmål om å åpne offentlig skifte. Med vennlig hilsen Synes også det virker noe uprofesjonelt. Svarte litt uproft tilbake, lei av hele greia: Hei! Jeg var hos advokaten min i går.. Regner med at brev er på vei i posten. Hvis De lurer på hvorfor avlysningen skjer kan De umulig ha sett alle sms xxxxx har sendt meg. Alt fra hvor høyt han hater meg, til hvor vanskelig han skal gjøre denne saken. I tllegg til tidligere grove voldshandlinger, føler jeg meg utrygg. Derfor ser jeg meg nødt til å ha en person her når xxxxxx henter tingene. Han har som sagt allerede tatt Tv og jeg byttet den med vaskemaskin. Den delingen er gjort, og i følge han har han gjort det med Deres samtykke. Jeg har kjøpt ny tv. Nå sier han at han ikke vil ha tv alikevel, men vaskemaskin. Sengen som han prater om, har han gitt meg, men tatt det tilbake etter hvor samarbeidsvillig jeg er. Når han holder på sånn, fram og tilbake, blir det vanskelig for meg å samarbeide med han. I tillegg har han tatt med seg filmer som tilhører ungene. I tillegg til at han truer med å ta alt han har gitt i gaver til de. Da kan ikke jeg se annet enn at xxxxxx er ute etter å lage kvalm. Alt dette har jeg på sms. Dette er også en grunn til at jeg ønsker å ha noen her sammen med meg, så han tar flere ting som ikke tilhører han. Frimerkesamlingen hans er forøvrig satt på et trygt sted, pga mulige verdier, han får den når han henter tingene sine. Saken er at jeg ønsker at både xxxxx og jeg skal sitte igjen med så mye som mulig etter salg av huset, dette er jo også til hans fordel, og jeg forundrer meg da hvorfor han motsetter seg mitt valg av megler? Jeg har ingen intensjoner om å gjøre det vanskelig for han på noen som helst måte, det klarer han selv. Jeg har også kommet med delingsforslag til xxxxx, dette venter jeg fortsatt svar på. Synes saken blir mer komplisert enn den egentlig er, noe jeg ikke ønsker fordi jeg har barn med bildet her også. Som sagt ønsker jeg kun å samarbeide, og få dette ut av verden raskest mulig. Kanskje jeg burde brukt litt bedre tid på å formulere meg, og vært kortere og mer konsis, men jeg er lei av at eksen spiller offeret her, det er ikke synd på han i det hele tatt.. Han bare er vanskelig, og det er rart at ikke advokaten ser det. Så fikk jeg brev fra min advokat, det var skikkelig proft, alt var satt opp, bam-bam, sån blir det og ikke noe mere snakk om det liksom. Den tykke blekka, med masse punkter for hvordan ting var. Avslutter med : Dersom det er hensiktsmessig tar vi gjerne et felles forhandlingsmøte med partene. Og det er visst her hun er på sitt beste.. Skikkelig effektiv danmpveivals. Ikke rom for noe tull.. Jeg har skikkelig lyst til å slutte på lykkepillen nå, føler at jeg går rundt med bomull i hodet. Klarte kjøre på noe i dag,så jeg punkterte. Er utrolig keitete om dagen, og en venninne fortalte at det var hun også når hun gikk på Cipralex. Dessuten føler jeg at jeg har kontroll over situasjonen nå..men på en annen side, så kan det jo være de som gjør at jeg har kontroll da! Jeg får høre med terapeuten, liker ikke å putte piller i munnen.. Og da blir det komplisert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 25. august 2009 #140 Del Skrevet 25. august 2009 (endret) Jeg - min personlige mening altså - mener det er for tidlig å slutte på tablettene. Selv om mye av dette nå ser ut til å gå din vei så vær obs på at det fort kan bli nedturer igjen. Bruk den krykken tablettene er en stund til. Stakkars smurfen som savner frimerkesamlingen sin. Ja jeg skjønner jo at her er det et spørsmål om liv og død og ting en til daglig ikke kan være foruten. --- djeeezes. og PS.: Ingenting i veien med formuleringene dine. Et lite ord likevel: Husk at det er motpartens advokat. Gi så lite informasjon som kan brukes mot deg som mulig. Du har valgt å avlyse hentedato som smurfen har bestemt fordi det ikke passer for deg på den datoen. Det var opprinnelig en annen dato som var satt som smurfen avlyste. Mer informasjon trenger ikke advokaten. Endret 25. august 2009 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå