Gå til innhold

Klar, ferdig.....gå!


Gullfia

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos jordmor for første gang, en veldig hyggelig dame som også jobber på sykehuset hvor jeg har fødeplass. Så hvis jeg er maks heldig kan det jo hende jeg treffer på henne når det er tid for å presse ut denne ungen :jepp:

Alt så ut til å stå bra til med både bamsemumsen og mor. Var så utrolig herlig å høre hjertelyden og at det faktisk er noen der inne fremdeles. Har ikke fått den helt store magen enda, er ingen som ser noe på meg sier de. Så gleder meg til å få en fin liten kul. Jeg kan se selv at noe har skjedd, men ser fremdeles mest ut som spist for mye/oppblåst mage...

Ellers er vi snart så godt som ferdig flyttet(enn så lenge, blir ny flytting til våren når vi overtar huset). Mangler litt, men det skal snille, flinke mannen ordne i romjula.

Har fremdeles to julegaver igjen...ser temmelig mørkt på å dra ut og fikse de nå i dag i kaoset... Ikke vet jeg helt hva jeg skal kjøpe heller. Men det er vel bare å hoppe i det. I morgen skal jeg bare slappe av og glede meg til julaften:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det snart JULEFERIE og ti hele dager med bare fri :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Dette kommer til å bli den sunneste jula mi noen sinne. Ikke synes jeg det er noe godt med kaker og sjokolade og ikke har jeg plass til store mengder mat om gangen. Bare jeg klarer å komme meg ut og bevege meg litt nå så blir det bra!

Ellers skal jeg sove, sove, sove, sove og strikke ferdig babyteppet og bare kose meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte bare innom og fortelle at i morges kjente jeg tydelige bevegelser for første gang :rødme: Var tilogmed så kraftig at man kunne kjenne bittesmå dytt utenpå magen, uheldigvis var mannen akkurat gått i dusjen og bamsemumsen bestemte seg for at nå fikk det være nok rett før han kom tilbake. Men det kommer nok flere sjanser om ikke så lenge tenker jeg :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du kjenner spark! :rødme: Hugsar sjølv veldig godt den fantastiske følelsen, når eg kjente dei aller første sparka frå babyen i magen min. Trur eg var 19 veker på vei første gangen eg kjente ordentlige spark. Herlig! :) Gledar meg masse til å få oppleva det igjen. :hjerter:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av dagen i går og i dag har det vært tilbake til de bittesmå dunkene jeg har kjent før. Men nå er jeg i det minste ganske sikker på at det er bamsemumsen vår som beveger seg og ikke bare luft :sjenert: Håper bare h*n lader skikkelig opp til i kveld sånn at pappaen kan få kjenne når han kommer hjem i kveld :rødme:

I går kjøpte jeg meg min første mammabukse, sånn med bred strikk over magen. Er litt i største laget, men nå har det poppet frem en bitteliten kul så satser på at den passer perfekt om ikke lenge. Det morsomme var at jeg faktisk måtte gå ned 2 størrelser i forhold til hva jeg vanligvis bruker :jepp: Men den som passet best i vidden var litt for kort i beina så ble til at jeg kjøpte den som var 1 størrelse mindre.

Dersom noen har tips til hvor man kan finne mammabukser som er LANGE i beina er det bare å si fra!! Sliter med å finne bukser som passer i lengden fra før av, og blir helt sikkert ikke noe enklere nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er over 180 cm, og sliter også veldig med å finna bukser som er lange nok i beina (samtidig som dei ikkje er for vide). Og eg fann ingen slike bukser då eg gjekk gravid. Buksene var stort sett vide i beina, og litt for korte i lengda. Så eg har dessverre ingen gode tips til deg - men du er iallfall ikkje åleine om å ikkje få tak i lange nok mammabukser, viss det kan vera noko trøst. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten 180 og den jeg kjøpte var fra polarn o pyret, var helt på grensen til å være for kort....og litt for vidt i beina til å passe fint nedi støvletter... Men det får gå..

Til vanlig pleier jeg kjøpe Dieselbukser, de er de eneste hvor jeg greit får tak i lange nok størrelser... Snubler en sjelden gang over en Levis bukse.

Skal hyle ut dersom jeg skulle komme over noen skikkelige bukser. Hadde vært så mye greiere å ha for korte bein, da kan man bare legge opp buksene...

Og må bare dele disse med dere:

Baby Converse :rødme:

Endret av Gullfia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I går var jeg på mammaklærshopping :nigo: Endte opp med to bukser, en topp og en god og varm innejakke. I tillegg ble det to par sko, og garn til en liten ullgenser... Var egentlig på jakt etter et par fornuftige svarte støvletter (med såle man kan gå på holke og is med uten å knekke armer og bein)...men endte opp med et par brune, glatte istedenfor :sjenert: MEN til mitt forsvar var de på halv pris da....

Og så kjøpte jeg "Verdens beste pappa" til mannen, litt fordi jeg hadde veldig lyst til å lese den selv også :sjenert: Og den er faktisk så morsom som folk sier :jepp:

Ellers kjenner jeg livstegn fra bamsemumsen hver dag nå :rødme: Kjenner det best når jeg ligger helt stille på ryggen, så hender titt og ofte at jeg må ta meg en pause på sofaen bare for å "hilse på" den lille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neimen du er jo halveis på vei jo! åååå så kos med gode mammaklær!

Gleder meg kjempe å begynne å kjenne liv....men sålangt nøyer eg meg med at eg fikk se lille "bumba" på UL i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så lei av å være så trøtt!!! Selv om jeg er 20% sykemeldt og kan gå hjem halvannen time før hver dag og sove før middag, er det en kamp å komme seg igjennom arbeidsdagen.

Hvis jeg av en eller annen grunn ikke skulle få til å legge meg å sove innen senest kl 22.00 når jeg skal på jobb dagen etter blir det full krise, og jeg er fullstendig ute å kjøre. Føler jeg går i konstant zombiemodus...

I tillegg har jeg slitt lenge med at bekkenet låser seg om jeg ikke passer godt på det, noe som er vanskelig når man knapt orker annet en sofatrim. Der vi bodde før hadde jeg en helt super kiropraktor som tok seg god tid, og knakk og løsnet litt hvor det måtte være behov der og da. Fant meg en ny en her hvor vi bor nå, og er ikke fornøyd i det hele tatt. Kom inn, fikk en kjapp utspørring om hva som var problemet. Ble vinglet litt som en dukke for å kjenne litt på, ned på benken, knekk, knekk og ut igjen. Prøvde å få i gang en samtale for å avlede tankene litt fra knekkingen...men var som å snakke til en robot. Ikke ble ryggen noe særlig bedre heller :(

Og så savner jeg å ligge på magen og sove...

Ble litt mye klaging her, men gjorde godt å få det ut...puh..

Icechick: Det er helt fantastisk å få se spiren for første gang! Jeg skal på ordinær UL om litt over en uke, og gleder meg halvt ihjel :) Spent på om h*n vil vise seg frem skikkelig slik at vi kan se om det blir gutt eller jente.

Ellers har jeg kjent liv hver dag i to uker nå, blir bare sterkere og sterkere. Forrige natten var det full turnoppvisning der inne, ikke så lett å sove når magen lever sitt eget liv på den måten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så lei av å være så trøtt!!! Selv om jeg er 20% sykemeldt og kan gå hjem halvannen time før hver dag og sove før middag, er det en kamp å komme seg igjennom arbeidsdagen.

Hvis jeg av en eller annen grunn ikke skulle få til å legge meg å sove innen senest kl 22.00 når jeg skal på jobb dagen etter blir det full krise, og jeg er fullstendig ute å kjøre. Føler jeg går i konstant zombiemodus...

I tillegg har jeg slitt lenge med at bekkenet låser seg om jeg ikke passer godt på det, noe som er vanskelig når man knapt orker annet en sofatrim. Der vi bodde før hadde jeg en helt super kiropraktor som tok seg god tid, og knakk og løsnet litt hvor det måtte være behov der og da. Fant meg en ny en her hvor vi bor nå, og er ikke fornøyd i det hele tatt. Kom inn, fikk en kjapp utspørring om hva som var problemet. Ble vinglet litt som en dukke for å kjenne litt på, ned på benken, knekk, knekk og ut igjen. Prøvde å få i gang en samtale for å avlede tankene litt fra knekkingen...men var som å snakke til en robot. Ikke ble ryggen noe særlig bedre heller :(

Og så savner jeg å ligge på magen og sove...

Ble litt mye klaging her, men gjorde godt å få det ut...puh..

Icechick: Det er helt fantastisk å få se spiren for første gang! Jeg skal på ordinær UL om litt over en uke, og gleder meg halvt ihjel :) Spent på om h*n vil vise seg frem skikkelig slik at vi kan se om det blir gutt eller jente.

Ellers har jeg kjent liv hver dag i to uker nå, blir bare sterkere og sterkere. Forrige natten var det full turnoppvisning der inne, ikke så lett å sove når magen lever sitt eget liv på den måten :fnise:

Uff da, det er jo lov å klage! Kan ikke du finne en ny kiropraktor...ellers er eg alltid fornøyd med manual terapauten min...han knekker også en del!

Er du sikker du ikke trenger ekstra vitaminer...eg tenker spesielt på jernmangel???

ellers savner eg også å sove på magen...syntes det var så godt før, men eg får jo skikkelig vondt nå, og eg har ikke engang mage enda!

Ohh gleder meg å se om du har gutt eller jente! har du noe følelse selv eller?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at første timen hos kiropraktor koster mye mer enn de påfølgende, så blir så dyrt å drive og lete etter en som fungerer...

I følge blodprøvene hos legen i uke 11 var det ikke noe behov for ekstra jern, og dersom man har jernmangel blir man vel gjerne svimmel i tillegg?? Og har egentlig ikke noe problem med det annet om jeg har ligget lenge og reiser meg for fort opp. Men det kan jo skyldes lavere blodtrykk også.

Har kunnet sove på magen inntil et par uker siden jeg. Men har ikke hatt noe særlig mage å skryte av heller da...håper den snart spretter ut for fullt sånn at jeg slipper å bare føle meg feit...

Ellers vil jeg bare komme med en liten advarsel til alle vordene mødre :fnise: IKKE la mannen få ansvar for å velge ut hva som skal kjøpes inn til babyen. Jeg gav mannen i oppdrag å velge ut bilsete siden jeg tenkte han kanskje hadde litt mer interesse av sånt enn meg (utover det med sikkerhet)... Joda han gikk hjem, satte seg på internett for å lese.. En time senere kommer konklusjonen: "JEG MÅ HA NY BIL" :hakeslepp:

Ehhh... :klø:

Skal ihverfall ikke la han få ansvar for å bestemme noe annet...hvem vet hva det da ender opp med :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at første timen hos kiropraktor koster mye mer enn de påfølgende, så blir så dyrt å drive og lete etter en som fungerer...

I følge blodprøvene hos legen i uke 11 var det ikke noe behov for ekstra jern, og dersom man har jernmangel blir man vel gjerne svimmel i tillegg?? Og har egentlig ikke noe problem med det annet om jeg har ligget lenge og reiser meg for fort opp. Men det kan jo skyldes lavere blodtrykk også.

Har kunnet sove på magen inntil et par uker siden jeg. Men har ikke hatt noe særlig mage å skryte av heller da...håper den snart spretter ut for fullt sånn at jeg slipper å bare føle meg feit...

Ellers vil jeg bare komme med en liten advarsel til alle vordene mødre :fnise: IKKE la mannen få ansvar for å velge ut hva som skal kjøpes inn til babyen. Jeg gav mannen i oppdrag å velge ut bilsete siden jeg tenkte han kanskje hadde litt mer interesse av sånt enn meg (utover det med sikkerhet)... Joda han gikk hjem, satte seg på internett for å lese.. En time senere kommer konklusjonen: "JEG MÅ HA NY BIL" :hakeslepp:

Ehhh... :klø:

Skal ihverfall ikke la han få ansvar for å bestemme noe annet...hvem vet hva det da ender opp med :ler:

symptom for jermangel er som oftest trøtthet. symptomer for lavt blodtrykk er som oftest svimmelhet. Uansett ville eg kanskje snakket med en lege om det, det kan jo plutselig forandre seg....anbefaler spinat og brokkoli i kosten som er en av de viktigste for jernmangel!

I min mammabok står det at når en kvinne blir gravid tenker hun som oftest mest på kost og holde seg frisk under første mnd i svangerskapet, mens pappaen tenker nesten alltid mest på det praktiske straks! :fnise: Det første min mann sa, VI MÅ HA NY BIL! hehe....men det er jo egentlig sant siden vi har bare en 3 dørs bil(toyota corrolla) så å få et baby i bilen må den være i forsetet....så stasjonvogn må vi nok skaffe oss.......men det stemmer at det ikke er lurt at gutta får bestemme for mye.....mannen min vil jo kjøpe ALT nytt....ikke noe brukt...ikke noe som helst :fnise: Vi har jo spart ganske mye penger på tanke på barn, så vi sliter sånn sett ikke med det...men bil kunne eg kjøpt brukt, men neida han vil ha ny bil ...tulling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

symptom for jermangel er som oftest trøtthet. symptomer for lavt blodtrykk er som oftest svimmelhet. Uansett ville eg kanskje snakket med en lege om det, det kan jo plutselig forandre seg....anbefaler spinat og brokkoli i kosten som er en av de viktigste for jernmangel!

I min mammabok står det at når en kvinne blir gravid tenker hun som oftest mest på kost og holde seg frisk under første mnd i svangerskapet, mens pappaen tenker nesten alltid mest på det praktiske straks! :fnise: Det første min mann sa, VI MÅ HA NY BIL! hehe....men det er jo egentlig sant siden vi har bare en 3 dørs bil(toyota corrolla) så å få et baby i bilen må den være i forsetet....så stasjonvogn må vi nok skaffe oss.......men det stemmer at det ikke er lurt at gutta får bestemme for mye.....mannen min vil jo kjøpe ALT nytt....ikke noe brukt...ikke noe som helst :fnise: Vi har jo spart ganske mye penger på tanke på barn, så vi sliter sånn sett ikke med det...men bil kunne eg kjøpt brukt, men neida han vil ha ny bil ...tulling!

Fortalte legen hvor ille det var på første kontroll...hun sa da at det gikk som oftest over i løpet av uke 14-15. Da sykemeldingen min gikk ut, dro jeg tilbake og fortalte at jeg fremdeles var trøtt, men kunne prøve meg med 20% istedenfor 40% (den evige dårlige samvittighet). Hos jordmor i uke 16 ble jeg fortalt at mange fikk et energikick rundt uke 20...som jo er nå snart håper jeg. Klamrer meg til dette siste strået nå enn så lenge. Spiser brokkoli i salat på jobb hver dag....

Har skiftet fastlege og håper bare at hun har forståelse for at hvis dette fortsetter som nå...så har jeg ikke sjans til å jobbe fullt. Hvis ikke må mannen forberede seg på MYE snørr og tårer...

I dag kom mannen hjem og annonserte at joda, han har kjøpt seg bil :ler: Kan se at dere Icechick trenger en litt større med 5 dører... Men vi har allerede hver vår bil, og jeg har en 1-år gammel stasjonsvogn som er den bilen vi stort sett bruker til vanlig uansett :filer:

Jaja...de får styre på disse mannfolka...når de først har bestemt seg for noe har vi ikke noe vi skulle ha sagt uansett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I dag har vi vært på ultralyd :rødme: Alt stod bra til med bamsemumsen vår (likner ikke veldig på en bamsemums lenger da)... Men var litt sjenert av seg og hadde ikke så lyst til å sprike noe særlig med beina så vi fikk sett ordentlig. Så da er det bare å vente i spenning noen måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med ultralyd! :) Vi var på ultralyd i går, og det var en veldig spesiell opplevelse! :rødme:

Vi vet heller ikke kjønnet, så da blir det jo ekstra spennende når h*n bestemmer se for å komme ut. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...