Gå til innhold

Klar, ferdig.....gå!


Gullfia

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært på 1. svangerskapskontroll :nigo:

De tappet intet mindre enn 4 glass blod...og jeg som er så glad i blodprøver :nei: Men lever nå enda.

Ifølge legedamen brukte man bare menstermin helt til ordinær UL, men jeg velger nå å bruke tidlig UL terminen jeg...da er jeg litt nærmere de magiske 12. ukene :jepp: Og vi kan begynne å fortelle, tenkte å ringe mamma i dag...er litt spent på hvordan hun kommer til å reagere. Pleier bli temmelig tullete bare det er en baby i nærheten, men tror hun synes det er litt dumt at vi bor på en helt annen kant av landet...

Hadde også et lite sammenbrudd hos legen når hun spurte om jeg var trøtt og sliten og hvordan det gikk på jobb :sjenert: Endte med at jeg fikk en delvis sykemelding, er litt nederlag kjenner jeg...og hadde litt dårlig samvittighet da jeg gikk tidlig fra jobb. Men som damen sa, dårlig samvittighet var det bare å venne seg til for det kom man til å ha resten av livet...ihvertfall så lenge barna var i hus. "Den kvinnelige forbannelse"...

Men nå har jeg fått sovet litt, og skal faktisk rydde litt og lage middag til mannen kommer hjem for en gangs skyld :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De siste dagene har vært litt i overkant spennende/nervepirrende...

På tirsdagkveld oppdaget jeg en liten blødning som fortsatte med brun utflod utover dagen i går. Fikk en time for sjekk hos gynekolog med ultralyd på morgenen nå i dag. Alt viste seg heldigvis å være i sjønneste orden, og vi fikk se en liten en som hadde vokst masse siden UL for tre uker siden. Årsaken til blødningen mente hun var at morkaken lå over livmoråpningen, og så lenge den var plassert der kunne man risikere småblødninger. Men ingenting farlig ihvertfall :)

I tillegg hadde vi visning på leiligheten her om dagen og går og venter på at en budrunde forhåpentlig skal komme i gang. Er mye verre å være selger av leilighet enn kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har jeg ikke vært innom på leeeenge ser jeg! Sist gang var du så vidt i gang med prøvinga, nå er du på uke 12 :hakeslepp::strix:

Gratulerer så masse! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Her har jeg ikke vært innom på leeeenge ser jeg! Sist gang var du så vidt i gang med prøvinga, nå er du på uke 12 :hakeslepp::strix:

Gratulerer så masse! :hoppe:

Takker, koselig at du stakk innom en tur igjen :klemmer:

Nå har jeg bestilt time hos jordmor :) Da jeg var på svangerskapskontroll her i bartebyen fikk jeg beskjed om at neste kontroll var ved 18 uker på ultralyd og neste der igjen i uke 24. Men da jeg ringte til jordmor på helsestasjonen på østlandet (hvor vi skal flytte) ville hun ha meg inn i uke 16. Da pleide hun sette av en hel time for jeg hadde sikkert masse jeg lurte på. Synes dette var en MYE bedre løsning, og veldig fornøyd med å skulle flytte :jepp:

Er litt pussig at når man blir gravid, særlig for første gang, så skal man først vente nesten til uke 12 før legen vil ta i mot oss. Og når man først kommer inn der har man et kvarter til å stille alle spørsmålene som har bygget seg opp de siste to månedene... Og så skal man ikke tilbake til lege/jordmor før i uke 24?? Da er det godt å ha KG-jentene å ty til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Gullfia,

Beklager at jeg ikke er så ofte innom om dagen, men blir lite KG når jeg er grønn i trynet om kveldene....

Så bra at blødningen ser ut til å ikke være noe å beskymre seg for. Og hurra for 12 uker, må føles deilig å være over den magiske grensen. Og ikke minst dele graviditeten med sine kjære :rødme:

Ha en fin kveld, er vel snart legge tid for oss nå ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa76: Er ikke så altfor aktiv her inne jeg heller, leser for å holde meg oppdatert. Men orker ikke skrive så mye.

Idag har jeg bare vært hjemme etter to tøffe og lange dager på jobb, og i morgen blir det en sen start. Har fortsatt litt dårlig samvittighet for sykemeldingen min, men får faktisk gjort mer på jobb nå når jeg får hvilt ut litt innimellom. Og i dag orket jeg tilogmed lage middag til mannen kom hjem :nigo: Er kjempestas å kunne føle at man kan bidra bittelitt ihvertfall :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hurra for 1.desember :hoppe: Bare tre uker til juleferie :nigo:

Begynner å bli litt utålmodig jeg nå, har lyst til å treffe bebisen vår nå med en gang...og er ikke halvveis enda en gang... :sukk:

Har lyst til å få skikkelig mage, nå ser det bare ut som jeg har spist en sjokolade og ti for mye. Har lyst til å begynne å handle babyting, vogn, stellebord, klær...osv...men er litt tidlig enda...

Men nok klaging, her er mine små milepæler fremover:

  • På lørdag er det julebord.
    Neste fredag er det også julebord.
    Om tre uker skal jeg til jordmor for første gang.
    JULEFERIE
    Flytting
    Ordinær UL
    Bursdag
    Bryllup

Det skjer en hel masse nå fremover, så skjønner ikke helt hvorfor jeg skal være så utålmodig nå...Man får bare ta seg i nakken, løfte hodet og glede seg over de små tingene på veien :)

Ellers så har jeg oppdaget pepperkaker :jepp: Har egentlig sluttet å like søte ting og kaffe. Men har en ufattelig trang til mamma sine pepperkaker som dessverre er på en helt annen kant av landet... Sendte henne en melding i går og spurte så fint jeg kunne om ikke hun kanskje kunne sende noen i posten :sjenert: Så nå får vi se om ikke det blir pepperkaker snart, snille mammaen :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det pepperkakebaking og gløgg :hoppe:

Var innom ikea og kjøpte en pakke med deig, blir spennende å se hvordan de blir. Har aldri smakt ikea-pepperkakene før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Gullfia....uff ikke noe godt med dårlige pepperkaker...men husk du er gravid så kan være du blir ekstra sensative til mat da!

Ellers da, kosn er den gravide magen er om dagen...fått noe kule enda??

:klemmer:

P.s. du må gjøre om boken din....den står fortsatt at du prøver! du er jo GRAVID nå! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok meg det er noe rart med og ikke ikea sine pepperkaker...alle andre elsker jo de pepperkakene... Men Sætre sine pepperkaker er gode da :)

Var på julebord i går med jobben til mannen holdt faktisk ut helt til 00.30!! Men er helt ødelagt i dag, kjennes ut som jeg har hatt tidenes fyllekule...litt urettferdig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :vinke: Har ikke vært innom deg før. Så hyggelig at det klaffet for deg så fort :jepp: Har skummet fort gjennom boken din. Det er litt spennende for meg å lese litt i dagbøkene til de som er gravide også, ikke bare prøverne. Selv om jeg egentlig føler meg mest hjemme sammen med prøverne fortsatt ;) Ganske uvirkelig å få positiv test! :dåne:

Jeg syntes forresten at IKEA sine pepperkaker er kjempegode :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å se at både du og bebisen har det bra! :klemmer:

Skjønner akkurat hva du mener med å være utålmodig. Det tyter ut unger over alt, og jeg tenker at jeg vil ha babyen min NÅ! :fnise: Men jeg synes faktisk at det har gått rimelig fort hittil. Jeg synes det er veldig spennende å følge utviklingen i magen, det gjør ventingen litt lettere. :jepp:

Du har en fin liste framover synes jeg. Tenk at du snart skal på UL igjen! Så utrolig spennende! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :vinke: Har ikke vært innom deg før. Så hyggelig at det klaffet for deg så fort :jepp: Har skummet fort gjennom boken din. Det er litt spennende for meg å lese litt i dagbøkene til de som er gravide også, ikke bare prøverne. Selv om jeg egentlig føler meg mest hjemme sammen med prøverne fortsatt ;) Ganske uvirkelig å få positiv test! :dåne:

Jeg syntes forresten at IKEA sine pepperkaker er kjempegode :fnise:

Koselig med nye besøkende. :velkommen: Pupsi! Skal ta meg en tur innom dagboken din nå etterpå :)

Virker som alle synes ikea sine pepperkaker er gode, men jeg synes de er helt fryktelige...prøvde meg på en liten bit igår igjen og var så vidt jeg klarte å få den ned :kvalm: Men klarer meg fint med Sætre sine så lenge jeg, de slipper jeg å bake selv også :fnise:

Fikk telefon fra AHUS i går, de hadde mottatt søknad om fødeplass og UL. Var visst litt fullt i januar, så ser ikke ut til at jeg får time for UL før jeg er nesten 21 uker på vei :sukk: Damen skulle sende brev idag, så imorgen vet jeg kanskje litt mer.. Men, men jeg har jo allerede sett bamsemumsen to ganger allerede og er masse koselig som skal skje innen den tid. Er bare litt spent på om vi kan få se om det er gutt eller jente... Har veldig på følelsen av at det er en gutt av en eller annen grunn. Er så mange som sier det at om man mister lysten på søte ting så er det ofte gutt. Stemmer ihvertfall for flere av de jeg kjenner.

Bare to og en halv time til leggetid nå :natti::hoppe: (og jeg har allerede sovet tre timer etter jobb :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg brev fra sykehuset. Har fått fødeplass og skal inn på ultralyd den 21.jaunar :nigo: Er leeeenge til...og dagen før bursdagen min så bør ikke være noe annet en gode nyheter...

På mandag skal jeg til legen og forlenge sykemeldingen min, satser på å ta svinevaksinen i samme slengen. Har tenkt hardt og lenge på om jeg tør, men har vel kommet frem til at det er lurt å gjøre. Og så håper jeg hun kanskje kan sjekke hjertelyden med det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke helt dagen i dag. Var og fikk svinevaksinen i går og har VONDT i armen, vondt i hodet og er kvalm. Men har en hel masse som må gjøres ettersom vi flytter på søndag :sukk: Mannen er helt fantastisk når det gjelder å hjelpe til og passe på meg, men har ikke samvittighet til å la han gjøre ALT heller...

Og sjefen er en skikkelig nisse til tider, typisk mann som må tro at alt er hans idé før det kan gjennomføres. Man må liksom foreslå en gang eller to, la det ligge, og plutselig kommer han med "Hva om....?" Og så sier han at den saken skal jeg ta meg av, det bør håndteres på ledernivå...og plutselig i siste liten finner han ut at han ikke har tid allikevel og dumper det i fanget på meg som om det var jeg som skulle ha gjort det hele tiden... ARGHHHH :sur:

Gleder meg noe så vanvittig til permisjon og et års pause fra jobb :jepp:

Men en positiv ting har i hvertfall skjedd i dag:

ICECHICK ER GRAVID :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gleder meg noe så vanvittig til permisjon og et års pause fra jobb :jepp:

Men en positiv ting har i hvertfall skjedd i dag:

ICECHICK ER GRAVID :strix: :strix: :strix: :strix:

Takk for at eg fikk være positive tingen i dag.....syns det er helt synsykt urealistiskt at eg faktiskt er gravid.... :rødme:

Endret av icechick
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at eg fikk være positive tingen i dag.....syns det er helt synsykt urealistiskt at eg faktiskt er gravid.... :rødme:

Tar nok enda noen uker før det virkelig går opp for deg, jeg skjønte det ikke helt selv da jeg var på UL og fikk se mirakelet :fnise: Men det er en helt fantastisk følelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar nok enda noen uker før det virkelig går opp for deg, jeg skjønte det ikke helt selv da jeg var på UL og fikk se mirakelet :fnise: Men det er en helt fantastisk følelse...

ohhhh gleder megtil den dagen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får koma tidlegare til jordmor, enn du hadde rekna med. :) Det er nok ganske varierande frå plass til plass i landet, kor tidleg ein får første jordmortime, og kor ofte ein får koma til jordmor.

Eg hadde verdens beste jordmor då eg var gravid! :) Fekk koma ganske tidleg i svangerskapet første gangen (hugsar ikkje nøyaktig når det var), og det var ikkje så veldig lang tid mellom kvar gang eg var til jordmor. Eg gjekk til lege og jordmor annankvar gang. Skulle ønskja at eg kunne gått til same jordmora neste gang eg blir gravid også. Men det går dessverre ikkje, for me har flytta. Og eg kjem garantert aldri til å få ei like koselig jordmor igjen! Ho tok seg alltid veldig god tid til å prata, og ho virka oppriktig interessert i meg og det vesle nurket i magen min. Ei fantastisk jordmor! :Nikke: Håpar du også er heldig med den jordmora du skal gå til. :klemmer:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...