Gå til innhold

Klar, ferdig.....gå!


Gullfia

Anbefalte innlegg

Tyvstarter litt på dagbok jeg. Offisielt er vi ikke i gang med PP1 før TR kommer sånn ca på fredag, men nå klarer jeg ikke vente lenger:)

Jeg sluttet på p-piller i november ifjor både for å se om ikke det hjalp litt på humøret og for å få skiten ut av kroppen til vi skulle begynne å prøve. Om to og en halv uke gifter vi oss, reiser rett på bryllupsreise og (forhåpentligvis) lager bebis.

Ikke helt 100% sikker på at jeg har EL, har drevet og tempet siden mars og praktisert "sikre perioder" som prevansjon med relativt god margin før og etter antatt EL. Men har vært litt sløv med temping så ikke helt sikkert på at man faktisk kan lese noe ut ifra kurvene, og vet dermed ikke helt om EL er på plass. Dette er faktisk første perioden jeg har vært flink og tempet hver eneste dag, og blir egentlig bare forvirra av hele greiene... :glare:

Nå de siste dagene har jeg hatt sinnsykt ømme bryster samt (innbilte?) murringer, pleier ikke få noe vondt i magen før samme dag som TR kommer til vanlig, og ihvertfall ikke så ømme bryster...så begynner jo å tenke litt da..... Men ut ifra kalenderen så vet jeg samtidig at det er MEGET usannsynlig at noen har flyttet inn i magen min enda. Har lyst til å bare få tanta på besøk nå med engang sånn at jeg slipper å tenke, gruble og innbille meg ting og tang....

Men ihvertfall: Da er jeg endelig i gang med prøverdagbok :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen :)

Nyt tiden før bryllupet, bryllupsdagen, som nygift, bryllupsreisen og ikke minst... som prøver :)

Håper oppholdet ditt blir kortvarig :) og velkommen i "gjengen" :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Og velkommen blant oss prøvere :) Håper virkelig du slipper å være her så lenge! :jepp:

Gled deg til både den siste tiden før bryllup, bryllupsdag og tiden etterpå! Det er heeelt fantastisk å være nygift! :-D

Kos dere på bryllupsreise, vi skal også på bryllupsreise nå i September, litt forsinka men heller sent enn aldri :fnise: (Er over to mnd siden vi giftet oss)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen :)

Nyt tiden før bryllupet, bryllupsdagen, som nygift, bryllupsreisen og ikke minst... som prøver :)

Håper oppholdet ditt blir kortvarig :) og velkommen i "gjengen" :smilyblomst:

Tusen takk:) Og gratulerer til deg med vel overståtte 12 uker :duskedame: Forhåpentligvis er jeg og der om ikke så altfor lenge....

Lykke til som prøver, håper du får en kort periode her inne :)

Det håper jeg og :jepp:

:vinke:

Og velkommen blant oss prøvere :) Håper virkelig du slipper å være her så lenge! :jepp:

Gled deg til både den siste tiden før bryllup, bryllupsdag og tiden etterpå! Det er heeelt fantastisk å være nygift! :-D

Kos dere på bryllupsreise, vi skal også på bryllupsreise nå i September, litt forsinka men heller sent enn aldri :fnise: (Er over to mnd siden vi giftet oss)

Gleder meg engentlig bare til den store dagen kommer, fiksing og ordning og sånt ligger tydeligvis ikke helt for meg.... Trodde jeg kom til å bli skikkelig bridezilla, men viste seg at jeg gjerne skulle latt noen andre fikse hele greia. Bortsett fra kjolen min da :rødme:

Hvor skal dere på bryllupsreise da? Vi reiser omtrent rett fra festen vi, rekker ikke engang noen bryllupsnatt... Men skal ta det igjen til gangs når vi kommer frem :lur: Bryllupsreisen klaffer nemlig med antatt EL *krysser fingre og tær*

Nå er det to dager til tanta kommer, så vidt jeg vet ihvertfall. Har relativt stabile sykluser, med en dag eller to i slingringsmonn. I går da jeg var på trening fikk jeg noen vanvittige stikninger nederst i magen, måtte bare gi meg og gå hjem... har aldri opplevd det før... Gruble, gruble, tenke, tenke.....

Selv om jeg er 99,9% sikker på at jeg ikke er gravid, så vet jeg med meg selv at jeg kommer til å bli litt skuffa når mensen kommer. Har liksom for første gang tenkt tanken ordentlig at det forhåpentligvis snart skal bo noen i magen min, og blir helt varm innvendig og sitter bare og smiler dumt for meg selv når jeg tenker på det.

Men tross alt så skulle jeg gjerne ikke vært gravid på bryllupsdagen..... Har lyst til å kunne spise og drikke hva jeg vil den dagen.

Huff, at man skal bli så tullete av denne babysjuken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg engentlig bare til den store dagen kommer, fiksing og ordning og sånt ligger tydeligvis ikke helt for meg.... Trodde jeg kom til å bli skikkelig bridezilla, men viste seg at jeg gjerne skulle latt noen andre fikse hele greia. Bortsett fra kjolen min da :rødme:

Hvor skal dere på bryllupsreise da? Vi reiser omtrent rett fra festen vi, rekker ikke engang noen bryllupsnatt... Men skal ta det igjen til gangs når vi kommer frem :lur: Bryllupsreisen klaffer nemlig med antatt EL *krysser fingre og tær*

Men tross alt så skulle jeg gjerne ikke vært gravid på bryllupsdagen..... Har lyst til å kunne spise og drikke hva jeg vil den dagen.

Huff, at man skal bli så tullete av denne babysjuken....

:fnise:

Ja det er litt styr med et bryllup.. Men det er verdt det :jepp: Også er det veldig godt etterpå når man faktisk er ferdig med alt styret, men man kunne ikke vært det foruten :)

Vi skal til Tyrkia vi :jepp: Ikke noen "fancy" bryllupsreise akkurat, men det er det vi har råd til.. Så er det da godt å komme seg vekk litt uansett :jepp: Og ikke minst til varmere strøk..

Hvor skal dere reise?

Nei jeg tenkte også på dette med å ikke være gravid på bryllupsdagen, jeg slutta jo på pillen noen mnd før, men tenkte at skulle det skje før, så fikk det bare være.. Hadde jo blitt veldig glad for den nyheten visst det hadde skjedd før :)

Man blir litt tullete i hodet av dette babystyret ja.. Og det som er så synd er at hvis man tuller for mye i hodet med det så kan det jo tulle seg til i kroppen også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal til Tyrkia vi :jepp: Ikke noen "fancy" bryllupsreise akkurat, men det er det vi har råd til.. Så er det da godt å komme seg vekk litt uansett :jepp: Og ikke minst til varmere strøk..

Hvor skal dere reise?

Så lenge det er sol, varme og bademuligheter har det ikke så mye å si hvor man reiser. Tipper det at det er bryllupsreise og man er nygifte gjør det ganske spesielt uansett.

Vi skal en uke til Madeira (sammen med alle pensjonistene :fnise: ). Det blir bra. Gleder meg til ferie nå, har sittet alene på jobb hele sommeren mens alle andre har hatt ferie.

Men nå synes jeg tanta kan komme snart :sur: Er lei av å ha vonde bryster og vondt i magen....ikke nok med at man skal ha grisevondt første dagene hun er på besøk, men nå skal jeg jammen plages flere dager i forveien :nei:

Synes det er litt urettferdig at vi skal plages sånn til ingen verdens nytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom tanta :danse: (forhåpentligvis for siste gang på leeenge)

Jeg er da i gang med PP1. HURRA HURRA HURRA!!

:danser::hoppe::kaklehone::duskedame:

Prøver å holde en litt sån cool profil ovenfor mannen angående dette...så må hoppe og juble og danse litt her istedenfor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der kom tanta :danse: (forhåpentligvis for siste gang på leeenge)

Jeg er da i gang med PP1. HURRA HURRA HURRA!!

:danser::hoppe::kaklehone::duskedame:

Prøver å holde en litt sån cool profil ovenfor mannen angående dette...så må hoppe og juble og danse litt her istedenfor :sjenert:

:danser::hoppe:

Da fikk vi tanta samtidig vi da :fnise:

Forhåpentligvis for siste gang ja.. Hadde ikke gjort noe det :fnise:

Og HURRA for PP1!! :hoppe:

For håpe det klaffer fort da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet litt med mannen her om dagen om det at vi faktisk nå er prøvere. Må si det at jeg synes han tok det med litt VEL knusende ro.... Greit nok at det passet å begynne å prøve nå, men var ikke sånn at han MÅTTE få det til med en gang. Må ærlig inrømme at jeg ble litt skuffet, har gått og ventet på at vi endelig skal komme i gang i halvannet år nå...

Jeg er forsåvidt enig med han i det at det ikke er noe særlig å drive og :humpe: bare for å få det til å klaffe med EL...men kommer nok til å være litt frustrert dersom jeg vet at jeg har EL og han ikke orker/gidder gjøre en ekstra liten innsats... Hadde i grunnen håpet han skulle være litt mer entusiastisk, men men..

Uansett, i går var jeg på undertøyssalg...så vi får nå se om ikke jeg klarer "lure" han til litt strategisk :humpe: allikevel :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kombinasjon av verpesjuke og "snart nygift" fenomenet har inntatt kroppen min, og mannen har aldri vært så attraktiv noen gang. Går rundt og er klar til å hoppe på han stakkar til enhver tid...men prøver så godt jeg kan å beherske meg. Er en smule frustrerende til tider.

I dag tror jeg at jeg oppdaget EL-slim, så da er det vel bare å :sengekos: i vei de neste dagene. Heldigvis har vi ferie så slipper det problemet at mannen sovner før hodet treffer puta, og klokken seks om morgenen er det ihvertfall ikke aktuelt med slik aktivitet.

Heldigvis er det masse annet å tenke på med bryllup, så håper tiden går fort frem til IKM. Tror vel egentlig ikke på at det klaffer allerede i PP1, men kommer nok til å bli litt skuffet dersom tanta kommer allikevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mykje med prøverdagbok, og lykke til med pp1! :hoppe:

Me har også nettopp blitt prøvarar (prøver på nr 2). Eg har akkurat hatt EL, så det er spennande tider for oss også! :)

Kryssar fingrane for at det klaffar raskt for oss begge! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stakk innom dagboka mi Mirabella76 :)

Er litt usikker på akkurat når EL er, har aldri testet. Har tempet i ca 6 mnd og satset på "sikre" perioder, og tror dermed at jeg har EL... Droppet det nå i ferien, orker ikke ha vekkerklokka på før syv ;) Men dersom månedene begynner å gå blir det nok å gå til innkjøp av El tester.

Enn så lenge tar vi det så det kommer. Men jeg er så ivrig om dagen at det skal ikke stå på det...verre med stakkar mannen, håper bare han orker følge med i svingene :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen med Prøverdagbok :velkommen:

Jeg er også forholdsvis fersk prøver, er nå i starten av PP2. Fra å ha vært veldig avslappet med det å få barn, har jeg blitt veldig ivrig. Var som å skru på en bryter når jeg fant ut at ja nå er jeg endelig klar til å stifte familie :fnise: Håper jeg slipper vente så veldig lenge før spiren sitter. Krysser fingrene for deg også!!! Din kommende mann trenger sikkert bare litt tid på å venne seg til tanken på barn, har er nok der snart tenker jeg. Mannen min var også litt mer tilbakeholden enn meg i PP1 (ikke så uvanlig at mannfolkene tar det litt roligere trur jeg), men når han så at det ikke klaffa da så har han nå blitt litt mer ivrig noe som gleder meg veldig :strix:

Og masse lykke til med bryllupsdagen. Er det nå på lørdag? Håper du får en fantastisk dag!!! Det er bare to måneder siden jeg og mannen giftet oss, og det var en utrolig fin dag.

Så bra at EL klaffer med bryllupsreisen foressten :sengekos:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok og bryllup :goodbye:

Er selv nygift og ny prøver....så eg kan absolut si at eg også har vært ekstra forelsket i mannen min og ønsket å :sengekos: hele tiden :)

Nu er eg jo litt gress enke siden min mann jobber offshore og er borte 5 uker om gangen....så pp1 ble ikke noe bebis....og pp2 har vært uten mann.....venter TR når som helst og får mannen hjem til uka til pp3 håpentligvis :jepp:

Kan eg spørre deg....det med temping....så mange snakker om dette men eg skjønner jo ikke noe av det???

Ellers ha en strålende helg og lykke til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da var vi gifte :rødme: Vi hadde en helt fantastisk dag sammen med familie og gode venner, ville ikke endret på noe som helst. Skulle gjerne opplevd dagen om igjen...men uten all planleggingen først... :sjenert:

Nå er det kun tre dager igjen til IKM...litt i overkant spennende. Men har egentlig ikke noen som helst følelse av at det kan være noen bebis på gang. Litt murringer...men er nok fordi mensen snart kommer og jeg kjenner VELDIG godt etter om dagen.

Er nesten litt skremmende og nå, når vi endelig er i gang. Gikk nylig opp for meg at det faktisk er mulig at jeg har en liten beboer i magen :overrasket:

Kan eg spørre deg....det med temping....så mange snakker om dette men eg skjønner jo ikke noe av det???

Koselig at du stakk innom dagboken min Icechick :Nikke:

Er ingen ekspert på det med temping, men klarte meg med det lille jeg visste (dvs ble ikke gravid). Først og fremst trenger man et termometer som viser tempen med to desimaler (basaltermometer). Deretter måler man tempen (under tungen) hver morgen på samme tidspunkt, med en gang man våkner og etter minst 3 timer sammenhengende søvn.

Dersom du har eggløsning vil temperaturen på et tidspunkt stige med 0,2-0,5(?) grader, da har EL vært. På www.fertilityfriend.com kan du registrere deg gratis og bruke det til å logge temperaturene, den vil da hjelpe deg med å finne riktig tidspunkt for EL.

På www.pernille.info står det også en hel del om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I morgen er IKM, men har hatt endel sykluser på 27 dager også så kan like gjerne være i dag....eller på fredag/lørdag...

Har så lyst til å teste, men har en 99,9% sikker følelse av at tanta er rett rundt hjørnet og vil helst utsette skuffelsen lengst mulig. For nå er jeg lei av å vente...mannen brukte over halvannet år på å bli klar, mens jeg har vært nesten sykelig verpesjuk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du stakk innom dagboken min Icechick :Nikke:

Er ingen ekspert på det med temping, men klarte meg med det lille jeg visste (dvs ble ikke gravid). Først og fremst trenger man et termometer som viser tempen med to desimaler (basaltermometer). Deretter måler man tempen (under tungen) hver morgen på samme tidspunkt, med en gang man våkner og etter minst 3 timer sammenhengende søvn.

Dersom du har eggløsning vil temperaturen på et tidspunkt stige med 0,2-0,5(?) grader, da har EL vært. På www.fertilityfriend.com kan du registrere deg gratis og bruke det til å logge temperaturene, den vil da hjelpe deg med å finne riktig tidspunkt for EL.

På www.pernille.info står det også en hel del om dette.

Takk for nyttig info....hvis den forbannede Tante besøker meg igjen så er dette noe eg kan tenke meg å prøve :)

Håper på at den tanta di ikke kommer, men klart det er alltid en liten skuffelse når ho besøker....men sånn er det vel, håper du ikke stresser deg over det..

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grautlerer med start på PP1 og nygift atpåtil! Blir noen spennende dager fremover!

Jeg har også IKM i morgen, og har det akkurat som deg; vil utsette skuffelsen med å teste lengst mulig.. Samtidig håper håper håper man at det er en liten en der inne ..

Krysser fingrene for at spiren har satt seg hos oss begge - og at det blir mai-babyer på oss!

:duskedame::babysmokk::babysmokk::duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testing! :klem:

Og så må eg jo sjølvsagt også få gratulera deg som nygift! :blomst:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...