Gå til innhold

Klar, ferdig.....gå!


Gullfia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk Rosa76 og Bestee :klem:

Driver og løper på do for å sjekke om ikke tanta har kommet allikevel :sjenert: Idag har jeg ikke merket noe kvalme bortsett fra en liten bølge i dag tidlig, og det er litt skummelt. Så lenge man er kvalm vet man på en måte at det skjer noe inni der...

Tør ikke helt flytte inn i gravididtets dagbøkene enda...må vente en uke eller to tror jeg.

Dagens gla'liste:

Jeg har et lite bøllefrø i magen

Jeg har et lite bøllefrø i magen

Jeg har et lite bøllefrø i magen

Har en fantastisk mann

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Ble kanskje litt ensporet liste dette....men er litt ensporet om dagen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

DA var det på høy tid å oppdatere litt her inne.

Har holdt en litt lav profil på KG de siste ukene, etter at jeg bare endte opp med å lese om SA'er og MA'er og skremte vettet av meg selv.

Men i dag har vi vært på UL og faktisk sett at det er en levende liten bamsemums (lignet veldig på bamsemums) i magen min :strix: Alt så helt normalt ut, men hun mente jeg var kommet 5 dager lenger enn jeg opprinnelig trodde. Med andre ord er jeg 9+4 idag istedenfor 8+6. Synes igrunnen det var fryktelig rart ettersom jeg da har blitt gravid omtrent dagen etter mensen forsvant. Og EL-tester viste at jeg hadde EL rundt 10-11.sept... :klø:

Vi så både armer og bein (hvis vi la godviljen litt til), og h*n danset til og med en liten bamsemumsdans for oss :rødme:

De siste ukene har dagene stort sett gått med til jobb, soving og spising. Er VANVITTIG trøtt alltid og blir akutt sulten uten forvarsel. Da holder jeg på å dø om jeg ikke får mat med en gang. :fnise: Har vært et par netter der jeg måtte stå opp for å spise :sjenert:

Har også begynt å vokse ut av klærne mine. Puppene este ut noe enormt ganske tidlig, for tre uker siden måtte jeg gå til anskaffelse av nye BH'er....2 cuper større en jeg hadde fra før :sjenert: Tror mannen synes det er litt stas, men han vet de er temmelig vonde så tør ikke helt nærme seg de :fnise: Er litt kjedelig å vokse ut av buksene allerede nå, når folk liksom ikke skal vite noe enda...Men takk og lov for at tights og vide topper fortsatt er litt hipt og trendy (eller ihvertfall finnes i butikkene), da har jeg en unnskyldning til å gå med store klær...

Og jeg bør vel kanskje bevege meg over i Gravid dagbøkene, men hvordan får jeg flyttet?? :klø: Spørre en moderator kanskje?

Dagens glaliste:

Rosa 76 er GRAVID

Alt er bra med Bamsemumsen

Jeg er nærmere de magiske 12 ukene enn jeg trodde

Vi skal snart flytte

Sola skinner og livet er generelt godt

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Endret av Gullfia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ha med en oppdatert versjon av denne og...

Unnfangelsen finner sted omkring: 6. september 2009

Hjertet begynner å slå: 1. oktober 2009

Embryoet beveger seg: 25. oktober 2009

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 1. november 2009

Alle indre organer er ferdig formet: 1. november 2009

Risikoen for spontanabort avtar: 15. november 2009

Kvalmen avtar for de fleste: 22. november 2009

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 29. november 2009

Fosteret svelger og tisser: 13. desember 2009

Tid for ultralyd: 20. desember 2009

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 27. desember 2009

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 10. januar 2010

Fosteret begynner å høre: 31. januar 2010

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 28. februar 2010

Mange fostre legger seg med hodet ned: 4. april 2010

Svangerskapspermisjonen begynner: 11. mai 2010

Antatt termindato: 1. juni 2010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt at alt såg så fint ut på UL! :strix:

No kan du berre kosa deg, slappa av, og nyta å vera gravid! :) Det er ei fantastisk og kjempespennande tid du går i møte. Men eg kjenner veldig godt til det med å bekymra seg. Det er alltid noko ein kan bekymra seg for. Eg trudde at når eg passerte 12 veker, kom alle bekymringar til å vera vekke for godt - men det vart ikkje heilt slik. :sjenert: Men eg rådar deg til å prøva å fortsetja å vera positiv, og bekymra deg minst mulig! Då blir alt så mykje lettare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mirabella: Det ligger en aldri så liten tanke og gnager i bakhodet om at muligheten for at det ikke går bra absolutt er til stede. Men det hjalp veldig å dra på UL og se at det faktisk var noe inni der. Og jeg prøver å holde meg unna skrekkhistorier på nett. Så er det jo denne ribbesnuen da...som media prøver så godt de kan å skremme livskiten av oss med. Skal man ta vaksine eller ikke? Hva er farligst av å bli syk og å ta vaksinen? Kommer nok til å ha en trang til å kick some ass dersom man velger å ta vaksinen også viser det seg at noe har skjedd med lille bamsemumsen vår... :nei:

Alle organer er ferdig formet og det er nå et lite foster i magen min :nigo:

I går var vi og så på hus, tror kanskje vi fant et som vi har lyst til å by på. :hoppe: Men det er flere som er interesserte så kan fort bli for dyrt. Litt i overkant spennende dette her...

Kjenner jeg blir litt utmattet bare ved tanken på å flytte nå midt oppi babyruging. Men får hente inn hjelp fra foreldre og venner så går det nok bra.

Idag blir det deilig hjemmealene søndag, hvor jeg kan gjøre akkurat hva jeg vil, og sooooove så masse jeg bare orker :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å se litt aktivitet i boken din igjen :klem: Og godt å høre at alt så bra ut på UL, det må være utrolig kjekt å se lille spiren ha det bra der inne :rødme:

Spennende med husleiting :jepp: Jeg og mannen driver også med det om dagen og var på visning i går. Desverre var ikke det huset aktuelt, men det så har vi det ikke travelt heller da så det dukker vel opp noe etterhvert.

Ha en fin dag :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med litt besøk her og Rosa :)

Vi har visst kjøpt oss hus vi :hoppe::kaklehone::duskedame::skya:

Første huset vi så på....er litt skremmende...tenk hvis... Må ihvertfall stoppe det automatiske søket på finn nå..

Så nå skal vi flytte til skikkelig vinter, med skiløype omtrent i bakhagen... Og jeg som er så glad i snø og å gå på ski :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg bare kunne skru av hele verden og SOOOOOVE :sove:

Både på jobb og hjemme går det i 150 om dagen...og jeg har ikke sjans til å følge med. Så henger bare lenger og lenger etter på jobb, og får dårlig samvittighet hjemme fordi jeg er så sliten alltid. Etter å ha kjempet meg igjennom en dag på jobb har jeg egentlig ikke lyst til å gjøre noe annet enn å legge meg på sofaen og vente på at det blir leggetid...men verden funker dessverre ikke helt sånn...Men det får være dagens dose meg klaging...nå over til dagens glaliste:

Bamsemumsen i magen min

Fine, snille, gode mannen min

Nye huset vårt

Snart er det lunsj (matvrak jeg? :sjenert: )

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med huskjøp :tommelsmil::hoppe: Og rett ved skiløypa, høres utrolig kjekt ut. Det er det vi ønsker oss også, men ikke funnet aktuelt enda.

Så kjedelig at du er trøtt og sliten om dagen, men forhåpentligvis så kvikner du vel igjen snart når du er litt lenger ut i svangerskapet :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt ironisk det med skiløypa :sjenert: Som ekte vestlending er jeg ikke helt komfortabel med disse plankene festet til beina.... Det skal helst være helt flatt og rett frem for at jeg skal synes det er gøy...

Synes det er storstas å være ute om sommeren da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt ironisk det med skiløypa :sjenert: Som ekte vestlending er jeg ikke helt komfortabel med disse plankene festet til beina.... Det skal helst være helt flatt og rett frem for at jeg skal synes det er gøy...

Synes det er storstas å være ute om sommeren da:)

hihi, det var ironi ja, tok ikke den jeg :fnise: Vel, kanskje du finner gleden når du får lysløypa rett ved siden av deg og får øvd litt? Jeg var heller ikke så glad i skigåing før da jeg hadde fryktelig dårlig balanse, men øvelse har gjort mester og nå bare elsker jeg skiturer :)

Ha en fin kveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kaklehone: 11 UKER :kaklehone:

Neste helg blir den store fortelle helgen :nigo: Gleder meg som en unge til å fortelle mamma, hun kommer til å bli helt tussete :ler:

Den helgen er vi hos sviger så tenkte kanskje å bare ta med ultralydbildet og vise frem og se hva som skjer...

Denne uken har vært ufattelig tung, kommet hjem fra jobb to dager og bare begynt å grine fordi jeg var så sliten. Skal til legen på torsdag for første kontroll, tror jeg må ta en prat med henne om dette. For jeg skjønner ikke hvordan jeg skal holde ut lenger...bare det å løfte opp røret på jobb og ta en telefon står for meg som en uoverkommelig oppgave :tristbla: Så på fredag var jeg i seng og sov klokken 22, våknet klokken 8.30, gikk og la meg klokken 13 og sov to timer. Da våknet jeg bare fordi jeg måtte opp og tisse, og klokka 2200 var jeg i seng i gjen og sov til klokka 8 igjen. Jeg sover og sover, men det monner liksom ikke... Vel dette får være dagens dose med klaging, nå over til dagens glaliste:

Blå himmel og strålende sol ute

Bare 1 uke igjen til de magiske 12

God middag med god venninne ikveld

Jeg kan sove så mye jeg vil idag

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Det du beskriver høres mistenkelig ut som når jeg "møtte veggen" bortsett fra at det var ME. Men jeg har ingen grunn til å tro at du har det altså :jepp:

Uansett, bra du skal snakke med legen din om det, for det er absolutt ikke slik det skal være :klemmer:

Håper du klarer å slappe av litt og får hvilt deg nogenlunde :)

Masse :klemmer: til deg.

:strix: for snart 12 uker :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for snart 12 uker og at dere snart kan dele nyheten andre :rødme:

Bra du tar en prat med legen om at du er så mye sliten. Kanskje hun har noen gode råd evt at du får deg sykmelding for en periode. Høres ikke kjekt ut å ha det slik.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at dere stakk innom boka mi etter flyttingen Icechick og Agnethe :)

Tenk at det snart er 12 uker :jepp: Gleder meg til første svangerskapskontroll på torsdag, blir godt å få snakket med noen som kanskje kan gi meg svar på alle spørsmålene mine. Er ikke alt man kan finne svar på her inne, folk sier så mye forskjellig så ikke alltid lett å vite hva man skal tro på. Men litt skummelt med blodprøver og urinprøver og blodtrykk og sånt...liker ikke helt når disse legene skal lete etter feil på meg... En smule hypokonder, jepp :sjenert:

I dag blir det en laaang dag på jobben, blir sittende i møte hele dagen..som sannsynligvis kommer til å strekke seg ut over ettermiddagen. Og ettersom det er jeg som har tatt initiativ til møtet må jeg nesten holde meg våken og :fnise: Så det er bare å trekke pusten dypt og hoppe i det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for koslig hilsen i boken min :klemmer:

Håper du får en flott uke, hvor du får slappet av :jepp:

Ikke noe å bekymre seg for på torsdag, du kommer til å bli tatt godt vare på ;)

P.S tanta har enda ikke kommet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmealene ettermiddag/kveld :nigo: Da blir det brødskive med hardkokt egg og et glass melk til middag, og sløving på sofaen resten av tiden...

Merker det at noe begynner å ta opp plass nedi der...utover ettermiddagen nå er jeg så oppblåst at jeg har skikkelig mage. Har vel bare en jeans som passer nå :sjenert: Bra at det ikke er så lenge til vi kan fortelle nå, hadde nok blitt vanskelig å skjule så veldig mye lenger. Om ikke folk har lagt merke til gigapuppene mine da, gikk jo fra ingenting til masse pupp på KORT tid. Har noen vide topper og tights...men alle er til vask...og er litt for lat til å gå helt ned til vaskekjelleren om dagen... :søvn:

Med fare for å høres litt alkoholisert ut...men jeg driver og drømmer at jeg drikker øl og vin til stadighet. Også våkner jeg med panikk når jeg finner ut hva jeg har gjort :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...