Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

Har fått time til ks onsdag 3 februar kl 09.00 nå (blir i alle fall innlagt da).. dersom jeg ikke føder av meg selv før den tid.. Så da er det i alle fall lys i andre enden av tunnelen... ! Gleder meg til å få snuppa ut til meg :rødme: Jordmor mente jeg så fødeklar ut, så hun regnet med fødsel før helga. Krysser fingrene for at hun har rett! :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått time til ks onsdag 3 februar kl 09.00 nå (blir i alle fall innlagt da).. dersom jeg ikke føder av meg selv før den tid.. Så da er det i alle fall lys i andre enden av tunnelen... ! Gleder meg til å få snuppa ut til meg :rødme: Jordmor mente jeg så fødeklar ut, så hun regnet med fødsel før helga. Krysser fingrene for at hun har rett! :kgbaby:

:bursdag: til babyen og meg.... :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du nå har ting klart da, Thumbalina!

Er litt klarere her også etter jeg endelig fikk pratet med JMen min. Skal til henne 2.feb. (dagen etter termin) og så på sykehuset 3.feb. hvis ingenting skjer før da. Hun var skuffet over sykehuset og veldig opptatt av at det gikk bra med meg. *Gode JMen min!* "Litja" regnes ikke som veldig stor, hun er fremdeles innefor normalen og jeg har en lang og fin "fødekropp". Ble enige om at igangsetting ikke er optimalt, uansett. Er blitt roligere nå og skal tilbake til å kose meg og nyte tiden vi har igjen alene! :yvonne:

Så jeg håper virketlig jentene våre kommer før 3.februar, Thumbalina!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det skjedd noe her da? :)

3 uker igjen her, deilig med permisjonsstart!! :hoppe:

er det?

har aldri fått prøvd det jeg :ler:

(har jo født før den har startet begge gangene)

Spent på om linky kanskje har født.. fødte jo tidlig sist hun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at du nå har ting klart da, Thumbalina!

Er litt klarere her også etter jeg endelig fikk pratet med JMen min. Skal til henne 2.feb. (dagen etter termin) og så på sykehuset 3.feb. hvis ingenting skjer før da. Hun var skuffet over sykehuset og veldig opptatt av at det gikk bra med meg. *Gode JMen min!* "Litja" regnes ikke som veldig stor, hun er fremdeles innefor normalen og jeg har en lang og fin "fødekropp". Ble enige om at igangsetting ikke er optimalt, uansett. Er blitt roligere nå og skal tilbake til å kose meg og nyte tiden vi har igjen alene! :yvonne:

Så jeg håper virketlig jentene våre kommer før 3.februar, Thumbalina!;)

Men blir du satt i gang da 3 feb? Eller skal du gå overtidstiden ut? Godt du endelig fikk snakket med noen om dette da.. fryktelig slitsomt å gå med så mye tanker i hodet!

er det?

har aldri fått prøvd det jeg :ler:

(har jo født før den har startet begge gangene)

Spent på om linky kanskje har født.. fødte jo tidlig sist hun

Hehe jeg er dritlei av hele permisjonen.. men nå har jeg jo vært en del sykemeldt da.. så for meg har det bare vært så altfor mye "fri"..

Spent på Annepålandet også jeg! Hun har jo også hatt termin nå!!

Jeg legger meg i spenning hver kveld, men blir jo aldri noe mer ut av disse kynnerene min... alt er bare stramt hele tida, og syns hun blir tyngre for hver dag! Så nå er det på tida å komme ut!! :kgbaby:

Noen som vet noe om statusen på de andre her - vi er jo en del i "faresonen" nå :jepp:

* Thumbalina : 23 januar :popcorn:

* Annepålandet: 26 januar :popcorn:

* Livinita: 28 januar :popcorn:

* Frk Edderkopp: 30 januar

* Rán: 31. januar

* Missiw: 1. februar

* Maddy 3. februar

* GlamCat 9. februar

* Linda 10.februar

* Poppi 10. februar

* Hønemora 10. februar

* Remember 13. februar

* Linky 16. februar

* Ponine 18. februar

* Netta 23. februar

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im still here, 38 uker på lørdag. Hadde jeg aldri trodd skulle skje :fnise: Men godt å tenke på at lillegutt ikke blir prematur da.

Jeg er mildt sagt DRITTlei av å være gravid nå, vil gjerne føde snart. Har masse murringer og kynnere om dagene. Gleder meg så til å få kroppen min for meg selv. Kjeder meg også vanvittig mye om dagene nå.

Forhåpentligvis ikke lenge igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir du satt i gang da 3 feb? Eller skal du gå overtidstiden ut? Godt du endelig fikk snakket med noen om dette da.. fryktelig slitsomt å gå med så mye tanker i hodet!

Vet ikke om jeg blir satt igang. Det er vel avhengig av målene, tror jeg. Uansett er det kun en uke med "vanlig" overtid på sykehuset mitt, så jeg skal ikke gå over 8. februar.

Det var litt unødvendig å få meg usikker i allefall! Dårlig gjort å ødelegge den siste tiden som gravid.

Det er fullmåne på lørdag, så jeg har fått beskjed om å gjøre meg klar av svigermor! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fullmånen har jeg også notert meg, men jeg det er nok litt for tidlig for at den skal ha noe innvirkning for min del ;)

Nå har vel alle gjenstående i terminklubben passert prematurgrensa så babyene kan bare komme på løpende bånd!

Jeg er også svært glad for at St.Olavs har en uke med vanlig overtid, det vil si at jeg har max fire uker igjen. Men nå håper jeg at jeg får litt tid til å kose meg og slappe av i tiden fremover da, så det hadde vært greit om den lille hadde drøyd det litt med å komme ;)

Jeg er skikkelig spent på de med termin nå for tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Im still here, 38 uker på lørdag. Hadde jeg aldri trodd skulle skje :fnise: Men godt å tenke på at lillegutt ikke blir prematur da.

Jeg er mildt sagt DRITTlei av å være gravid nå, vil gjerne føde snart. Har masse murringer og kynnere om dagene. Gleder meg så til å få kroppen min for meg selv. Kjeder meg også vanvittig mye om dagene nå.

Forhåpentligvis ikke lenge igjen :)

godt det ikke bare er meg! :jepp: men godt å vite at lillegutt ikke kommer før tida i alle fall! Er jo det tryggeste for alle parter det!

Vet ikke om jeg blir satt igang. Det er vel avhengig av målene, tror jeg. Uansett er det kun en uke med "vanlig" overtid på sykehuset mitt, så jeg skal ikke gå over 8. februar.

Det var litt unødvendig å få meg usikker i allefall! Dårlig gjort å ødelegge den siste tiden som gravid.

Det er fullmåne på lørdag, så jeg har fått beskjed om å gjøre meg klar av svigermor! ;)

Så deilig at det bare er ei ukes overtid da! Gjør det litt lettere å se fremover når en vet en maxdato! I svergie praktiserer de jo 3 ukers overtid.. da tror jeg det hadde gått rundt for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått innkalling til "svangerskapspoliklinikken" på sykehuset på mandag (på termin). Jeg aner ikke hva som skal skje på den timen, men det er vel oppfølgingen fra UL`en fra forrige uke som endelig er her. Skulle bare ønske at hun som fikset timen ringte tilbake forrige fredag som hun sa hun skulle og fortalte meg om planene sine... Da hadde vi sluppet mye styr!

Tre uker overtid?!? Huff, nei det har jeg ikke orket!

Ponine; det er bare å kose seg de neste ukene og slappe av og pleie seg selv! Det er jo koslig å gå hjemme å sulle og kose seg med å gjøre i stand det aller siste til den lille. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på Annepålandet også jeg! Hun har jo også hatt termin nå!!

Jeg legger meg i spenning hver kveld, men blir jo aldri noe mer ut av disse kynnerene min... alt er bare stramt hele tida, og syns hun blir tyngre for hver dag! Så nå er det på tida å komme ut!! :kgbaby:

Noen som vet noe om statusen på de andre her - vi er jo en del i "faresonen" nå :jepp:

* Thumbalina : 23 januar :popcorn:

* Annepålandet: 26 januar :popcorn:

* Livinita: 28 januar :popcorn:

* Frk Edderkopp: 30 januar

* Rán: 31. januar

* Missiw: 1. februar

* Maddy 3. februar

* GlamCat 9. februar

* Linda 10.februar

* Poppi 10. februar

* Hønemora 10. februar

* Remember 13. februar

* Linky 16. februar

* Ponine 18. februar

* Netta 23. februar

God kveld jenter!

Her ruges det fortsatt desverre, er sååå lei :kjefte:

Er bare 3 dager over i dag men det er mer enn nok synes jeg... Min første kom en uke før termin, så jeg trodde egentlig nr 2 skulle komme enda tidligere og har i grunn vært forberedt på fødsel i lang tid!!

Har en del kynnere og murringer men det stopper liksom opp etter en stund :snurt:

Jeg har også STOR tro på hjelp av fullmånen i morgen :fnise:

"krysser fingre" :kgbaby:

Ønsker alle oss som er fødeklare lykke til!!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har fått hjelp fra fullmånen? ;) Og hvordan går det med dere som har født?

Skjønner godt at dere som er på overtid er lei nå. Jeg ser veldig frem til å få treffe den lille på utsiden! Selv om det er koselig med litt romstering altså, rart å kjenne at dette er en fot..dette er ryggen osv :)

Kjære og jeg har kost oss med taco i kveld, og heldigvis slapp jeg unna halsbrannen jeg fikk sist jeg spiste taco! Men så var jeg litt mer forsiktig med sausen også da..

Nå er mesteparten av tingene i boks og fødebagen er så og si ferdig pakket. Det som mangler står på en lapp som ligger oppå. Har satt opp senga til den lille også, det er så koselig å se på den! Skal vente litt med å re den opp til vi kommer hjem fra sykehuset tenkte jeg, greit å ha et lite lagringssted for fødebag osv før den tid ;)

Var hos legen for et par dager siden som sa at hodet ikke kjentes ut som det var festa ennå.. Merket jeg ble litt småbekymret, virker som alle andre førstegangsfødende får festa hode ganske tidlig, iallefall når det bare er tre uker til termin. Den lille lå riktig vei da og har gjort det siden uke 30 så det er vel liten sjanse for å snu seg nå, men jeg har det litt i bakhodet likevel.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er visst ikke hodet helt festa heller. JM var ikke sikker, da det er bevegelig. Men jeg fikk beskjed om å ikke tenke på det, da hun ligger riktig og har gjort det lenge, samt at hun er god og stor, så det er liten fare for at noe annet skal falle ut hvis vannet går. ;)

"Føler" ikke noe til fullmånen enda... Men vi får se utover natta! Det er mulig slimproppen gikk i do i går, men jeg er ikke helt sikker, så jeg legger ikke så mye i det. Uansett kan det gå mange dager til selv om det var den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spent på å om det ble noe drahjelp fra fullmånen her da? Var dårlig med det her i alle fall :kjefte:

Spennende med slimproppen da Missiw! Det er i alle fall det nærmeste noen av oss er kommet på lenge :fnise:

Er på dag 8 med overtid nå jeg.. ganske lei.. men har i grunn bare gitt litt opp, og tenker nå at hun kommer til onsdag i alle fall.. Så får jeg bare se fram til det i stedet :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, må være kjipt å gå på overtid. Men uansett ikke lenge til onsdag da thumbalina, det blir spennendes :jepp:

Her murres det til den store gullmedaljen :fnise:

Håper snart på noe action her også.

Var innom barnas hus på fredag og bestillte en slik moseskurv som lillegutt kan ligge i i stua. Kommer vel i løpet av neste uke, gleder meg.

God søndag til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hjelp av fullmånen her heller.

Begynner å næreme oss oppfølging på svangerskapspoliklinikken på mandag og JM på tirsdag, så nå kan hun liksom bare vente noen dager til... Så jeg har gitt opp på en måte jeg også, Thumbalina.

Hun trives vel litt for godt i magen til mammaen sin! Bekymrer meg litt for at hun vokser mere mens hun ligger der og koser seg, men, men, det får gå som det går. Pappas tante føde en gutt på nesten 5 kilo uten komplikasjoner, så jeg får vel greie ei på over 4 kg sjøl. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen hjelp av fullmånen her heller.

Begynner å næreme oss oppfølging på svangerskapspoliklinikken på mandag og JM på tirsdag, så nå kan hun liksom bare vente noen dager til... Så jeg har gitt opp på en måte jeg også, Thumbalina.

Hun trives vel litt for godt i magen til mammaen sin! Bekymrer meg litt for at hun vokser mere mens hun ligger der og koser seg, men, men, det får gå som det går. Pappas tante føde en gutt på nesten 5 kilo uten komplikasjoner, så jeg får vel greie ei på over 4 kg sjøl. ;)

Det går nok veldig bra skal du se. Mamma på 1.60 fikk jo ut lillebroren min på 4.2 uten problemer - var den letteste fødselen hun hadde hatt! Så er nok ganske mange andre ting som spiller inn også, i tillegg til størrelsen.. feks hodeomkretesen.. er jo ikke sikkert hun er så stor rundt hodet.. Jeg spurte om de målte hodet på nytt når jeg kommer inn med rier, siden det ble målt i uke 38.. men de regnet ikke med at hodet vokste noe særlig de siste ukene.. kun kroppen som legger på seg fett rett og slett..

Jeg fokuserer i grunn bare på at nå kommer hun til onsdag jeg.. så slipper jeg å bruke så mye mental energi på å vente.. selv om det selvfølgelig ligger i bakhodet uansett da.. klarer jo ikke heeelt å slappe av... vet jo at det i teorien kan sette i gang når som helst.. er jo tross alt 8 dager over UL termin nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel like greit å slappe av ja, Thumbalina, og ikke sitte på kanten av sofaen å vente. ;)

Jeg er veldig avventende også. Var liksom forberdt på at hun skulle komme i løpet av uka. Jeg er slettes ikke lei av å vente, men ganske lei av å ikke kunne gjøre det jeg har lyst til pga BL og store, tunge magen, enten det er husarbeid eller cafèbesøk med venner. Dagene blir litt ensformige, men tida går heldvis veldig fort da.

Men, snart, veldig snart er ventetiden over! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...