Gå til innhold

Skravletråd jan/feb 2010

Nótt

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt nytt år alle sammen!! Håper alle klarer å få en fiiin kveld til tross for tunge kropper og store mager :fnise:

Noen andre som har vondt nedover lysken foressten? Kjennes ut som det kramper seg hvis jeg beveger meg for fort/mye... (mye er her brukt ganske relativt... :fnise:)

Noen som vet hva dette er??

Endret av thumbalina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen! Tenk, nå er det januar og det er faktisk på tide med fødsler i vår egen terminklubb! Jeg er spent på hvem nestemann blir.

Håper alle hadde en fin feiring i går :)

Endret av Ponine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår alle sammen ja. Vi hadde en rolig feiring hjemme, ingen av oss er noe særlig i form så det var godt å ta det med ro.

På mandag så var fikk jeg plutselig sterke menssmerter, var så vondt at jeg sleit med å gå. Ble litt skremt da, men det forsvant heldigvis etter en time.

Tenk at vips så var vi i januar, spennendes fremover nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har småkramper nederst i magen stadig vekk, og nedover i lysken...spesielt hvis jeg går og beveger rundt på meg... kommer som lyn, og jeg må stoppe helt opp. Går heldigvis over igjen.. men vet ikke helt hva det er.

men deilig å være kommet over i 2010 - slippe å tenke på at det blir desemberbarn som jeg helst ville slippe... men hadde hun kommet da så hadde det jo vært helt greit altså :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har småkramper nederst i magen stadig vekk, og nedover i lysken...spesielt hvis jeg går og beveger rundt på meg... kommer som lyn, og jeg må stoppe helt opp. Går heldigvis over igjen.. men vet ikke helt hva det er.

men deilig å være kommet over i 2010 - slippe å tenke på at det blir desemberbarn som jeg helst ville slippe... men hadde hun kommet da så hadde det jo vært helt greit altså :rødme:

Ja det er godt å ha komt til januar. Eg har mest kramper når eg ligger. Men det kan gjøre ganske vondt og magen blir heilt hard nederst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke merket noe spesielt til kramper, ikke mer enn jeg har hatt hele svangerskapet iallefall. Men de kommer vel etterhvert utover januar/februar ;)

Nå begynner jeg å føle at vi har mesteparten i boks til den lille kommer! Har seng med tilbehør (må kjøpe tisselaken), vogn, voksipose, bilstol, badebalje og så har vi fått arvet en hel haug med klær i forskjellige størrelser. Nå må vi kjøpe vaske- og siklekluter og litt mer varme uteklær som luer osv. Brystpumpe og den slags venter jeg med til etter fødselen.

Tenkte å kjøpe tisselaken til meg selv også for å legge i senga og i bilen i tilfelle fødselen starter med vannavgang om natten slik den gjorde når jeg selv ble født ;)

Har dere kjøpt inn salver/kremer osv? Jeg er så usikker på hva jeg skal kjøpe og om jeg skal vente til etter fødsel eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en prøvepakning på zinksalve fra Dr Greve, og regner med den varer ganske lenge.. skal jo kun brukes bittelitt hvis hun blir rød. Ellers har jeg babyolje stående... kan den gå ut på dato foressten? Har vel stått der ei stund..

kommer til å prøve å bruke olje og vann til å vaske med, og forhåpentligvis unngå sårhet og rødhet da... har også aloe vera gele stående som sikkert kan brukes på rød hud også...

Vurderer å få tak i en litt tykk krem til ansiktet etterhvert.. jeg har veldig sart hud selv, spesielt i kuldegrader.. men får se om det blir nødvendig...

Tror vi bare mangler vippestol og babycall nå... og helt sikkert noe tøy, men det får vi ordne etterhvert når vi ser hvor stor snuppa er.. mulig vi skal arve/kjøpe brukt av en kamerat som har fått jentetwins for en mnds tid siden... de rekker jo nesten ikke å slite på tøyet før de vokser ut av det - så mulig vi lager en deal med de der =) Hadde jo vært kjempefint!

Har kjøpt wetbags fra bleieboden til å ha gulpekluter i oppe i stua.. så slipper jeg å gå opp og ned til skittentøyet hele tida.. blir vel fort noen kluter om dagen tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke ut til at jeg går til termin :gjeiper:

Var på sykehuset i natt med rier og 2 cm åpning! Men det ga seg etterhvert så da dro vi hjem igjen.

Så nå gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet og prøve å lade opp! Kan godt gå 2-3 dager før det skjer noe, men håper jo det skjer så fort som mulig. Nå var vi liksom i gang..

Håper i allefall på baby innen helgen :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere kjøpt inn salver/kremer osv? Jeg er så usikker på hva jeg skal kjøpe og om jeg skal vente til etter fødsel eller ikke.

Vi bruker bare inotyol på sår rumpe. Smører på et tynt lag med en gang jeg ser de blir litt røde. Så har vi babyolje til å vaske med og ha i badevannet. Og unguentum til tørr hud og såre brystvorter (kan også brukes på sår rumpe, men syns inotyolen er mye bedre der).

Dette er det eneste jeg bruker til lillegutten. Snuppa mi har i tillegg shampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på sykehuset i natt med rier og 2 cm åpning! Men det ga seg etterhvert så da dro vi hjem igjen.

Så nå gjelder det bare å smøre seg med tålmodighet og prøve å lade opp! Kan godt gå 2-3 dager før det skjer noe, men håper jo det skjer så fort som mulig. Nå var vi liksom i gang..

Åi så spennende! Gleder meg til oppdateringer :) Lykke til!!

Jeg hadde selvfølgelig glemt av stellematte og vippestol. Stolen kan jo vente til etter fødsel men kan vel være greit å ha stellematte i hus til da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh spennende Cuba!!!

Jeg er drittlei og oppgitt nå... var til jordmor og hun kjente fortsatt ikke hva som var opp eller ned på frøkna her.. og diskuterte lenge og vel med sykehuset, og fikk til slutt ultralyd time til torsdag. Fatter ikke at ikke de kan skjønne at det er litt greit for meg å vite hva som skjer her... Jordmor tror kanskje det er skrått seteleie ute å går.. men var veldig usikker.. det er det samme jeg tror da - er ganske sikker på at det er hodet som stanger opp under ribbeinet mitt..

Håper jeg får en skikkelig avklaring til torsdag, for nå er jeg ganske lei av å bli satt på vent hele tida.. Håper jeg kommer til forståelsesfulle folk på sykehuset når jeg først kommer inn.. orker ikke tanken på å måtte krangle meg til ks.. jeg tør rett og slett ikke setefødsel med tanke på mammas smale bekken, bekkenlåsningen min fra uke 14 - og det at ungen har sittet skjeivt hele tida.. føler det må være en fysisk grunn til det..

Nå håper jeg at hun får snudd seg helt, og plantet hodet godt ned i bekkenet - eller at jeg får påvist for smalt bekken og får innvilget ks uten stress..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huffda, Thumblina! Kjenner jeg blir oppgitt på dine vegne.. At det skal være så vanskelig å ikke bare finne det ut med en gang da? Om man f.eks kjenner lite liv får man jo komme inn med en gang.. Men klart, dere skal vel sikkert ha en samtale om KS osv.

Håper i allefall at du går fornøyd ut på torsdag da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, Thumblina! Kjenner jeg blir oppgitt på dine vegne.. At det skal være så vanskelig å ikke bare finne det ut med en gang da? Om man f.eks kjenner lite liv får man jo komme inn med en gang.. Men klart, dere skal vel sikkert ha en samtale om KS osv.

Håper i allefall at du går fornøyd ut på torsdag da!

Ja ikke sant.. får jo nesten lyst til å smøre tjukt på og si at jeg ikke har kjent liv på flere dager eller noe, bare for å få en undersøkelse.... men kan jo ikke det heller..

Virker som de er mest fokusert på at en skal føde normalt selv om det er seteleie... :tristbla: Men kan hende det bare er min jordmor som er fokusert på det da.. og ikke de på sykehuset.. :vetikke:

Håper bare jeg får noe ordentlig svar til torsdag... at de har ordentlig tid til meg og ikke bare blir sendt gjennom mølla..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant.. får jo nesten lyst til å smøre tjukt på og si at jeg ikke har kjent liv på flere dager eller noe, bare for å få en undersøkelse.... men kan jo ikke det heller..

Virker som de er mest fokusert på at en skal føde normalt selv om det er seteleie... :tristbla: Men kan hende det bare er min jordmor som er fokusert på det da.. og ikke de på sykehuset.. :vetikke:

Håper bare jeg får noe ordentlig svar til torsdag... at de har ordentlig tid til meg og ikke bare blir sendt gjennom mølla..

Ja, får håpe det. Går nok bra, de vil jo gjerne at du skal føle deg trygg med tanke på fødselen osv :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i dagene framover, Cuba!

Håper ting "løsner" etter UL`en på torsdag, Thumbalina. Leste at helsepersonell i Danmark anbefalte vaginalfødsel, men når leger og jordmødre skulle ha barn selv, lå de langt over snittet ellers i befolkningen på å føde med KS. Merkelig...

Jeg har også en del vareprøver fra Dr.Greve og Neutral, samt at vi fikk olje, sinksalve og bodylotion i julegave. Vi starter med det og så får vi se hva vi trenger etterhvert. Kjenner en del unger som ikke tåler sinksalve og har det i bakhodet.

Har sortert alt arvetøyet i str 50 og 56 i helga og det ble tre store bunker; en til litja, en med typiske gutteklær (som vi legger bort i tilfelle nestemann blir gutt) og en som jeg har donert til svigerinnen min som skal ha i april. Har ca 10 bodyer og like mange bukser i hver str og det burde vel holde...? Har i tillegg en del ulltøy, strømpebukser og dresser. Har nettopp vasket den første maskina med klær og brukt "spebarnstøy-programmet" før første gang. :rødme: De er jo bare så små og søte disse klærne.

Skal til JM i morgen og håper at finner ut at litja har festet hodet. Magen er SVÆR og jeg begynner godt å kjenne vekta av den i bekken og ryggen. Har de siste dagene merket et annet trykk på bekkenbunnen og skambenet. Har også litt sånn typiske menssmerter både foran og bak. Synes puppene endrer seg fra dag til dag; noen ganger er de tunge og harde, mens andre dager kjenner jeg liksom ikke igjen brystvortene mine. Lekker bitte litt innimellom på natten, men alt dette er vel helt normalt.

Vippestol tenkte vi å vente med, men nå er det jo så mye salg at jeg tror den blir kjøpt uka. Bilstolen er montert. Brystpumpe og babygym venter vi med. Ellers håper jeg at vogga mi kommer i hus snart. Den brukes av min 3,5 mnd. nevø, men jeg er lovt den "rett over nyttår". Skal bli godt få den klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til i dagene framover, Cuba!

Håper ting "løsner" etter UL`en på torsdag, Thumbalina. Leste at helsepersonell i Danmark anbefalte vaginalfødsel, men når leger og jordmødre skulle ha barn selv, lå de langt over snittet ellers i befolkningen på å føde med KS. Merkelig...

Jeg har også en del vareprøver fra Dr.Greve og Neutral, samt at vi fikk olje, sinksalve og bodylotion i julegave. Vi starter med det og så får vi se hva vi trenger etterhvert. Kjenner en del unger som ikke tåler sinksalve og har det i bakhodet.

Har sortert alt arvetøyet i str 50 og 56 i helga og det ble tre store bunker; en til litja, en med typiske gutteklær (som vi legger bort i tilfelle nestemann blir gutt) og en som jeg har donert til svigerinnen min som skal ha i april. Har ca 10 bodyer og like mange bukser i hver str og det burde vel holde...? Har i tillegg en del ulltøy, strømpebukser og dresser. Har nettopp vasket den første maskina med klær og brukt "spebarnstøy-programmet" før første gang. :rødme: De er jo bare så små og søte disse klærne.

Skal til JM i morgen og håper at finner ut at litja har festet hodet. Magen er SVÆR og jeg begynner godt å kjenne vekta av den i bekken og ryggen. Har de siste dagene merket et annet trykk på bekkenbunnen og skambenet. Har også litt sånn typiske menssmerter både foran og bak. Synes puppene endrer seg fra dag til dag; noen ganger er de tunge og harde, mens andre dager kjenner jeg liksom ikke igjen brystvortene mine. Lekker bitte litt innimellom på natten, men alt dette er vel helt normalt.

Vippestol tenkte vi å vente med, men nå er det jo så mye salg at jeg tror den blir kjøpt uka. Bilstolen er montert. Brystpumpe og babygym venter vi med. Ellers håper jeg at vogga mi kommer i hus snart. Den brukes av min 3,5 mnd. nevø, men jeg er lovt den "rett over nyttår". Skal bli godt få den klar!

Ja, jeg har også hørt at helsepersonell og leger gjerne vil ha flere setefødsler og "øve" seg på, for å få opp en god statistikk på den type fødsler også... og det syns jeg jo er litt ekkelt.. vil ikke være noe prøvekanin heller..

merker at brystvortene er sårere for tida.. prøver å smøre over hver kveld før jeg legger meg, smører jo magen uansett... ellers er jeg veldig tørr i huden generelt sett.. kjempetørr på leppene feks.. sitter her med en vaselinboks som leppepomade!

Blir spennende om hun har festet hodet ja! Hun er vel på vei nedover siden du har fått mer murringer?? Jeg spurte om disse krampene mine, men JM mente bare at det var ungen som begeget seg nedover i magen og trykket på diverse nerver underveis..

Jeg er spent på hvor mye tøy en trenger ja.. satser på at vi har nok de første dagene..så får jeg heller sende mamma ut på handlig hvis ikke. Hun gjør nok det mer enn gjerne tenker jeg =)

Lykke til videre til Cuba! Spennende dette! Er det noen flere som er i gang kansje også???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...