Pasha Skrevet 18. desember 2009 #621 Del Skrevet 18. desember 2009 Gratulerer så masse med lillegutten capircon. det blir nok en koselig julefering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 18. desember 2009 #622 Del Skrevet 18. desember 2009 Gratulerer med baby jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 18. desember 2009 #623 Del Skrevet 18. desember 2009 Hvem blir nestemann tro? Spennendes dette her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 18. desember 2009 #624 Del Skrevet 18. desember 2009 Han var 3170 gram og 51 cm lang. Og ble født da jeg var 37+5, akkurat som søsteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cuba Skrevet 18. desember 2009 #625 Del Skrevet 18. desember 2009 Han var 3170 gram og 51 cm lang. Og ble født da jeg var 37+5, akkurat som søsteren Var jo ikke spesielt liten heller da Helt perfekt Gratulerer så mye!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 18. desember 2009 #626 Del Skrevet 18. desember 2009 Grattis til Capricorn! høres ut som det er "lette" fødseler på gang i denne gjengen! Håper det varer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ponine Skrevet 18. desember 2009 #627 Del Skrevet 18. desember 2009 Gratulerer kjempemye Capricorn! Håper dere storkoser dere med den lille Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 19. desember 2009 #628 Del Skrevet 19. desember 2009 (endret) Gratulerer med lillegutt Veldig rask hjem da. Høres deilig ut og håper dere koser dere masse. Endret 19. desember 2009 av Puserjenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
annepålandet Skrevet 20. desember 2009 #629 Del Skrevet 20. desember 2009 Gratulerer Pasha og Capricorn Må si jeg er veldig misunnelig på dere som har født! Kos dere masse med bebisene Liten oppdatering herfra: Sliter fortsatt med bekkenet desverre og det blir ikke bedre... Kiropraktoren har gitt opp Har hatt litt glukose i urinen men det er ikke så mye at det er snakk om svangerskapsdiabetes, heldigvis! Har fått skikkelig mye vann i kroppen og da spesiellt på anklene, fingrene og litt i ansiktet. Ringer er tatt av og går uten sokker så ofte jeg kan... Trodde ikke det skulle være så ubehagelig Ellers er formen fin da.... Og endelig ser vi lys i tunnelen med oppussinga vår! Reiser en tur bort i starten av jula og har tenkt å gjøre ferdig resten i romjula. Klør i fingrene etter å ordne vogge, seng osv til veslejenta Dere får ha en fin jul og et godt nyttår jenter.. Venter spent på hvem som blir neste mamma ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 20. desember 2009 #630 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg har også begynt å få litt vann i kroppen nå, føler meg hoven og stor... tærne mine er små tykke pølser, og det tortur å gå med sokker.. blir jo sååå varm! Og det er fantastisk deilig å trø ned på kaldt gulv...! Ser på magen min nå at den har blitt en del høyere de to siste ukene - er fortsatt ingen tegn til at hun har snudd seg og beveget seg nedover mot bekkenet nei.. har begynt å få litt murringer igjen nå jeg.. hatt det i et par dager.. men er kanskje vanlig det nå? Har blitt forkjøla nå, så det er skikkelig kjipt. Håper det går over snart. Er litt slitsomt for jeg syns det er tungt nok å puste nå som hun ligger å stanger med opp i den ene lungen hele tida.. hjelper ikke å være tett i nesa.. pøser på med c vitaminer her! og i morra skal jeg kjøpe sitron og lage sitronte.. satser på det gjør susen! Er jo snart jul!!!!! Synd at bekkenet ditt ikke blir bedre Annepålandet! Jeg er MYE bedre, er stort sett bare skuldrene mine som er megastramme nå, og det kan jeg leve med.. må bare hvile ut ofte på sofaen så er det levelig dette altså. Skal snart skru opp sprinkelsenga! Gleder meg til det! Må bare rydde plass til den først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 21. desember 2009 #631 Del Skrevet 21. desember 2009 Merker godt at jeg begynner å få en del vann i beina, men ikke noe som plager meg foreløpig. Sist svangerskap tok det jo helt av, håper jeg slipper det denne gangen. Ellers er formen fin, forkjølelsen begynner ENDELIG å slippe taket. Har ligget syk med sterk hoste i snart 2 uker nå, så er på tide. Masse god bedring til deg thumbalina Har skikkelig julestemning nå jeg og ute ligger det over 1 meter med snø Ønsker alle mine gravide medsøstre en flott julefeiring, så er jeg veldig spent på hvem som er nestemann ut her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 21. desember 2009 #632 Del Skrevet 21. desember 2009 (endret) Jeg er ganske så hoven i hender og føtter jeg også. Til kvelds verker det bra og når jeg legger meg får jeg skikkelig urolige ben. Bruker stort sett støttestrømper på dagtid og det hjelper litt. Jeg har også begynt å kjenne murringer, og bekkenet og ryggen har strittet i mot de siste dagene. Har til nå syntes at alle vondtene har vært overkommelige, men i helga har de tatt på og humøret har vært litt dårlig til tider. Håper det er forbigående og at jeg slipper å slite de siste seks ukene. Skal til legen i dag og er spent på om vekstkurven har flatet litt ut, etter forrige måling og rakettvoksingen. UL på tordag viste ei aktiv jente med en kropp på nesten 20% over normalen. Hun er allrede ca 2,6 kg og jeg synes godt at hun kan vokse litt roligere framover. Endret 21. desember 2009 av Missiw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skogtussa Skrevet 21. desember 2009 #633 Del Skrevet 21. desember 2009 Ja her har det skjedd saker og ting! Gratulerer så mye til både Pasha og Capricorn! I dag skal jeg på kontroll hos jordmor og ultralyd igjen. Er litt spent på ultralyden egentlig, for kostholdet mitt har IKKE vært bra de siste par ukene..Usj..håper bare det ikke har ført til at vesla har lagt på seg for mye.. Nå er det uansett bare 2-3 uker igjen, så det begrenser seg gudskjelov hvor stor hun egentlig blir. Ved sist måling var hun ca gjennomsnittlig. Ser det er mange som får vite hva babyen veier nå mens den er inni magen, men det har jeg aldri fått vite. Spurte sist, og da fikk jeg bare til svar etter ultralyden at hun blir ca 3,5 kg ved fødsel. Må fortelle om drømmen min i natt da. Jeg har hatt veldig lite drømmer om babyen, graviditeten og livet etter, men i natt slo det til. For det første var det en liten gutt jeg hadde født, og han fikk visst mat når han ble født da. Problemet var at det var alt han fikk! Klokka 4 natta etter (tydeligvis ble han født klokka 4 om natta og..), da han var 24 timer gammel kom jeg på at jeg hadde glemt å gi han noe mat etter at han ble født, så jeg durer inn på kjøkkenet (!!) hvor vugga hans står, for å sjekke om han fortsatt lever...! Det gjorde han, og da tror jeg drømmen var over.. Ikke noen spesielt søt eller glad drøm må jeg innrømme.. Merker mere til at jeg er gravid nå jeg også. Har veldig vondt i "musebeinet" hele tida, spesielt når jeg beveger meg, hoftene streiker (men det er vel betennelsen), menssmerter, alt er tungt, snorker og puster som en hval om natta i følge mannen min, og jeg begynner rett og slett å bli litt lei nå. Hvis vesla er helt ferdig, må hun gjerne melde sin ankomst snart.. :gjeiper: Har begynt å komme litt melk fra brystene også.. Håper dere har det bra i dag, jenter! Og jeg følger spent med her for å se hvem som blir nestemann til å føde! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 21. desember 2009 #634 Del Skrevet 21. desember 2009 Da har jeg hatt siste time hos kiropraktoren - men jeg måtte bare ringe igjen hvis det ble for stramt.Men hun var kjempefornøyd med bekkenet mitt, er bare skuldrene som strammer seg opp - men det er pga økt vekt stort sett.. ikke noe som er "feil" noe sted. Så det var deilig! Hun målte blodtrykket mitt nå, var litt opp fra sist - så nå var det på 120/85 - så blir spennende å se hva jordmor måler det til i morgen. Kiropraktoren mente jeg var litt hoven i ansiktet og kroppen, så hun ville sjekke at det ikke var gått mye opp siden sist kontroll for to uker siden.. Skikkelig kaldt ute i dag og snø! Fantastisk deilig for en hoven kropp. Deilig å være ute å få litt normale tendenser i kroppen Men ble for kaldt til å være lenge ute da... Skikkelig spent på kontrollen i morgen... kiropraktoren prøvde å kjenne leie, men hun var like forvirret som meg.. Er visst en liten luring dette her! Lykke til til dere andre som skal på kontroll nå før jul! Håper jeg også får en ca vekt i morgen, hadde vært moro å vite :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puserjenta Skrevet 21. desember 2009 #635 Del Skrevet 21. desember 2009 Helluuuuu alle Formen min har nesten ikke vært så bra som den er nå. Syns det er veldig synd for jeg blir jo ikke lei Er jo det jeg har ventet på sånn at jeg skal få litt gi-faen holdning til fødselen og bare vente på den. Nå er målet å hvertfall komme meg over til 2010. Hele familien min driver å ser på nesa mi. Det er tydeligvis tegn på at fødselen starter snart hvis den hovner opp. Jeg har heller aldri fått vite hvor stor bebisen er på UL eller av legen på kontroll. Men på 3D var hun midt på streken og nå på vanlige kontroller har jeg sneket meg inn på normalen der også. Lå godt utenfor en stund Vil ikke ha noe 5 kilos unge her, no no no. Jeg skal på kontroll imorgen, og satser på at det er nest siste kontroll. til alle dere søte gravide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nótt Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #636 Del Skrevet 21. desember 2009 Jeg skriver ikke så ofte her inne, men leser daglig for å si det sånn. Har liksom ikke så mye å si føler jeg. Formen i dag er faktisk veldig god, mot hva den har vært de siste ukene og godt er det for har litt som må gjøres her hjemme nå. Har en mann som er veldig flink til å stille opp og hjelpe til da, for han skjønner at bekkenet og symfysen min ikke er de beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 22. desember 2009 #637 Del Skrevet 22. desember 2009 Hvordan gikk det på kontroll Puserjenta?? Her er det fortsatt sete/tverrleie.. jordmor klarte ikke helt å kjenne hva som var hva - men hodet var i alle fall ikke nedover.. Hun ringte opp på sykehuset, men de ville ikke ha meg på sjekk før uke 37.. så jeg skal inn på ny jordmorkontroll 4 januar - og blir da sendt videre til ultralyd mest sannsynlig - og rønkten av bekken dersom hun ikke har snudd seg.. Jordmor trodde det var lite sannsynlig at hun snudde seg nå, siden hun har ligget likt så lenge... men har masse fostervann enda så vi får bare se! Så jeg er fortsatt i limboland... Hadde litt lavt blodtrykk 115/65 - så det var nok grunnen til svimlingen min trodde hun. I går var blodtrykket mitt 125/85 og da var jeg ikke svimmel.. så tydelig at det har litt å si på dagsformen ja.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 22. desember 2009 #638 Del Skrevet 22. desember 2009 synes nesten det er litt skremmende at de ikke vil ha deg inn nå jeg.. tenk om du føder da? er jo greit å ha sånt unnagjort til det.. men så er jeg nok litt preget av å ha født i uke 36 to ganger nå da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thumbalina Skrevet 22. desember 2009 #639 Del Skrevet 22. desember 2009 synes nesten det er litt skremmende at de ikke vil ha deg inn nå jeg.. tenk om du føder da? er jo greit å ha sånt unnagjort til det.. men så er jeg nok litt preget av å ha født i uke 36 to ganger nå da Ja jordmora diskuterte ganske mye med de på sykehuset.. men de ville ikke bruke tid på det nå... så har nok litt med julerushet å gjøre.. sikkert færre folk på jobb.. men fikk beskjed om å forholde meg til det som et seteleie - hvis vannet går eller noe sånn så skal jeg bare ringe rett til føden og bestille ambulanse.. og legge meg flatt.. så sjekker de alt der og da.. men skulle gjerne visst litt mer altså... men sånn er det vel i jula.. prioriterer vel de som har født for tidlig før og sånn tenker jeg.. Vi har bare 10-15 minutters kjøretur til sykehuset heldigvis! så det går nok bra. Må bare smøre meg med tålmodighet her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 22. desember 2009 #640 Del Skrevet 22. desember 2009 jeg fikk time dagen etter jm kontroll sist uke, da magen hadde flatet ut litt mer.. men det kan jo være stor forskjell fra sykehus til sykehus ja.. og det var nok fler folk på jobb forrige uke enn denne her.. (men jeg rakk jo aldri den timen da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå