bizzy Skrevet 6. november 2003 #121 Skrevet 6. november 2003 Heisann Eliza :D Hvordan står det til i dag med den vordende mor :blunke: Er nemlig bare inne å får meg litt bli gravid baselusker
hanni Skrevet 6. november 2003 #122 Skrevet 6. november 2003 Hei Eliza. Gratulerer så mye!!! Dette er stas! Lykke til med svangerskapet. Gleder meg til å følge med i dagboka di. Håper jeg kommer etter snart. Klem fra hanni
lillen Skrevet 7. november 2003 #123 Skrevet 7. november 2003 Gratulerer, Eliza! ...oppdaget det ikke før nå jeg! *stjele med meg basselusker inn til H-N-leiren...*
Eliza Skrevet 7. november 2003 Forfatter #124 Skrevet 7. november 2003 Det første jeg skal gjøre er å spre noen gravid-basselusker: :Hehe: :Hehe: :Hehe: :Hehe: :Hehe: (det er nemlig slik de ser ut)... OK - her kommer en statusrapport fra den vordende mor (føles veldig rart å kalle meg det). Var i møter i hele går, så jeg fikk ikke skrevet noe da... Formen er fin, kjenner ikke så mye til det som foregår i magen min, bortsett fra den stikkinga som jeg har kjent en stund nå. Det er ikke vondt altså, nesten sånn at det kiler I går kveld begynte brystvortene å bli skikkelig ømme, og området rundt (er det areola det heter) begynner å bli både større og mørkere. Men det er stort sett om kvelden når jeg skal legge meg at jeg merker det, om morgenen er det ikke så ille. På onsdag var jeg på en bokhandel og kjøpte "På vei" av Gro Nylander. Anbefales! Hun skriver skikkelig morsomt og lett, men samtidig tar hun opp mange aktuelle tema som også kan være lure å lese om FØR man blir gravid. Så til dere som prøver, men ikke har lykkes enda: Kjøp boka, så blir dere garantert oppmuntret til å fortsette prøvingen! Men man tør jo liksom ikke å slippe jubelen helt løs da. Det er jo mye som kan gå galt så tidlig i svangerskapet. Så akkurat nå koser jeg og Baltus oss med den lille hemmeligheten vår, og vi har ikke tenkt å fortelle det til foreldre og søsken før om 1-2 uker. I morgen er jeg 5 uker på vei! :D Hilsen Eliza, 4+6
havsulen Skrevet 7. november 2003 #125 Skrevet 7. november 2003 Så hyggelig å høre at dere koser dere med hemmeligheten deres sammen! Har kjøpt Nylanders bok selv - liker den godt. Mannen min er spesielt fornøyd med Hakkespettbok for førstegangsfedre - han humrer og leser og forteller meg masse han lærer fra den. Hva med å kjøpe den som en farsdagsgave fra barnet i magen til mannen din på søndag?
Eliza Skrevet 7. november 2003 Forfatter #126 Skrevet 7. november 2003 Kjempeidé, Havsulen! Det skal jeg jammen gjøre!
Eliza Skrevet 7. november 2003 Forfatter #127 Skrevet 7. november 2003 Usj... Kjenner at det er en liten kvalme som ligger på lur. Ikke så veldig kraftig, men jeg kjenner at den er der. Håper det går over igjen :-?
bizzy Skrevet 7. november 2003 #128 Skrevet 7. november 2003 *Dytter kvalmen sakte vekk* Bedre nå? Dersom den ikke forsvinner så får du prøve å trøste deg litt med at det i allefall er et sunt tegn! :klem2:
Eliza Skrevet 7. november 2003 Forfatter #129 Skrevet 7. november 2003 Det ble faktisk bedre nå... :D Nå er det helg gitt! Kos dere alle sammen!
Eliza Skrevet 8. november 2003 Forfatter #130 Skrevet 8. november 2003 Ja, i dag ble den store nyheten fortalt til foreldrene våre. Stor glede i alle leire, men jeg tror nok de (også) trenger litt tid for å la det synke inn. Det har jo ikke gått helt opp for oss selv heller enda. Mamma kunne fortelle at hun aldri hadde noen slags plager i sine svangerskap, så jeg håper jeg har arvet det fra henne. Føler meg iallfall kjempepigg så langt. Blir litt trøtt om ettermiddagen, men merker ellers ingenting til graviditeten (bortsett fra litt ømme brystvorter).
Salamandra Skrevet 9. november 2003 #131 Skrevet 9. november 2003 Fint å se at du fortsatt er i god form, Eliza.. Morsomt å ha noen å sammenlikne med.. :D Jeg føler meg også i kjempefin form, selv om jeg blir veldig trøtt på kvelden. Full av energi og pågangsmot på dagen.. Får håpe det holder seg sånn for oss begge, og at de begynnende kvalmefornemmelsene du kjenner gir seg fort igjen..
Furstina Skrevet 9. november 2003 #132 Skrevet 9. november 2003 Gratulerer Eliza! Jag har inte haft tid att läsa sen i tisdags och när det var så många sidor att läsa tänkte jag spänt att något måste ha hänt! Stort grattis och lycka till. Se till att må bra, det blir så mycket behagligare då. Min mor mådde också bra, och jag har mått bra hittils (är 33+1 i dag).
havsulen Skrevet 10. november 2003 #133 Skrevet 10. november 2003 Fikk mannen bok i før-farsdagsgave?
Eliza Skrevet 10. november 2003 Forfatter #134 Skrevet 10. november 2003 Nei, ble ingen bok på mannen i helgen... Fant ut at vi er akutt blakke fram til lønn på fredag Får vel heller overraske ham neste helg...
cappocino Skrevet 10. november 2003 #135 Skrevet 10. november 2003 Takk for hilsen i dagboken min Spent på å høre hvordan dere fortalte foreldrene deres det? Gjorde dere noe ut av det eller fortalte det rett ut så far satte poteten i halsen?
Eliza Skrevet 10. november 2003 Forfatter #136 Skrevet 10. november 2003 Vi gjorde vel egentlig ikke noe stort nummer ut av det å fortelle det til foreldrene våre nei. Mannen min kommer fra en annen kant av landet, så han fortalte det over telefonen. Mine foreldre fikk vite det mens vi satt og drakk formiddagskaffe før jeg og mamma skulle ut på shopping...
Eliza Skrevet 10. november 2003 Forfatter #137 Skrevet 10. november 2003 I dag er jeg 5+2, og altså i min 6. svangerskapsuke. Tenk at det lille hjertet har begynt å slå allerede! Men det er en skjør liten krabat der inne, bare noen millimeter lang... Sier seg vel selv at han/hun trenger all den omsorg og næring han/hun kan få! Prøver å spise litt sunnere nå, men det er jo ikke så lett å holde seg unna søtsakene da... Var ganske flink i helga tror jeg. Jeg tar folat og trankapsler, og prøver å spise nok fisk. Er nok ikke flink nok til å spise frukt, men jeg lover å skjerpe meg! Formen er topp, brystvortene er ømme men det plager meg ikke. Begynner nesten å tvile på om det er noe der inne, siden jeg merker så lite til det (bank i bordet). Men noe må det jo være, for jeg er så LYKKELIG!
havsulen Skrevet 11. november 2003 #138 Skrevet 11. november 2003 Godt å høre at du koser deg! Det er jo fantastisk, det du nå opplever! Og før de magiske ukene er overstått og omverdenen informeres, blir vi bare glad for å høre alle detaljer, vi! :D
Eliza Skrevet 12. november 2003 Forfatter #139 Skrevet 12. november 2003 Dype daler og høye fjell... Det er humøret mitt jeg snakker om. Hadde en litt dårlig dag på jobb i går, og det var alt som skulle til for å vippe meg av pinnen. Var helt utafor i hele går kveld, og måtte legge meg ned på sofaen en times tid etter jobb. Var dødstrøtt når jeg skulle stå opp i morges, og var skikkelig morgengretten. Stakkars mannen min, han trodde vel han hadde gjort noe galt! Kjenner humøret er på vei opp igjen nå, så da regner jeg med at arbeidsdagen i dag blir litt bedre enn den i går... :-? Ellers er jeg veldig glad for at de vordende besteforeldre har tatt nyheten med stor ro - jeg hadde sett for meg et rush på telefonen fra hysteriske bestemødre, men heldigvis har det vært stille på den fronten enda. Det er litt deilig å kunne slappe av i forhold til dette nå i starten. Det blir tidsnok masse styr omkring det (for eksempel når alle tanter og onkler skal få vite det i jula). Er 5+4 i dag, formen er fin og jeg har ikke et snev av kvalme.
Eliza Skrevet 13. november 2003 Forfatter #140 Skrevet 13. november 2003 Her var det jammen stille i dag :o Er alle travelt opptatt med jobb og skole? Bare jeg som jukser meg til litt surfing på nettet i arbeidstiden? I dag skal jeg endelig komme meg på spinning igjen, nå er det sikkert 3 uker siden sist! Det er for sløvt... Og etterpå bærer det hjem til 71 grader Nord Synes det er på tide at Jon Arne ryker ut nå (har ikke sansen for ham).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå