Gå til innhold

Eliza


Eliza

Anbefalte innlegg

Tusen takk, Bizzy! Håper hoppingen deres hjelper, jenter! Nå har dere gjort det dere kan, så da gjenstår det bare for meg og Baltus og gjøre vår del av jobben... :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom man kjenner at man har EL, hvordan kjennes det ut egentlig? Hadde kjempevondt i magen i går, men det minnet mest om mageknip (dvs. vondt over hele magen fra puppene og helt ned...). Regner med at EL-smerter er begrenset til nedre del av magen? Eller? Bare lurer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres nok mest ut som luft i magen ja. :ler:

Når jeg har EL så kjenner jeg det som en lett stikking og litt ømhet på den siden egget modnes + at det selvfølgelig er økt utflod (EL slim).

Ingen store smerter å snakke om. Men det er mange som ikke merker noe til EL.

Jeg har prøvd å tempe (før vi begynte med prøverørsbehandlingen), men jeg er så trøtt om morgenen at jeg glemte det nesten annenhver dag. :oops: Du kan jo prøve det (om du ikke er en trøtting om morgenen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 17 og 14 dager til ikm. Tror jeg har eller har hatt el en av disse dagene, så jeg og Baltus står på for tiden... Det var dessverre to dager i forrige uke det ikke ble no' sengekos, så jeg håper vi ikke gikk glipp av noen muligheter da. Har helt klart el-slim nå, og litt småstikking på høyre side av magen. Og jeg har tatt hostesaft! Grrrrr... begynner å bli litt utålmodig nå merker jeg (ja da - vet at jeg ikke burde bli det enda). Hadde vært stas å gi foreldrene våre nyheten om at de skal bli besteforeldre i julegave! Det blir i såfall første barnebarn på begges side, så det blir nok stor stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også på det med foreldre og jula, Eliza - men jeg tror vi bare må slappe av litt og ikke tenke på det. For mye stress er sikkert heller ikke bra. Men lykke til - det høres jo ut som om dere har truffet på EL da.

:wink:

Klem fra hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig Hanni - ikke stresse... Men det er ikke så enkelt da. Når man vet at muligheten er der for at man kan være gravid, så blir man gående å kjenne etter alle mulige symptomer på at noe kan være på gang. De enste dagene man virkelig slapper av er mellom mens og el... Nå håper jeg bare det er sant som jentene her inne sier, nemlig at det holder å ha sex annenhver dag i el. Ble nemlig ikke noe i går kveld, tror vi sovna før vi fikk lagt hodet på puta... Men i kveld!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 20. 11 dager til ikm. Er det noen som vet om det fremdeles er en sjanse for at jeg kan ha el? Eller er det for kort tid igjen til mens til at det er mulig? Mener å ha lest at el inntreffer 12-16 dager før mens, dvs. jeg burde vært ferdig med det nå. Er vel ikke annet å gjøre enn å vente og se! Tror jeg og Baltus har vært flinke denne gangen, det har i allefall ikke gått mer enn to døgn mellom hver gang!

I dag er den O store TV-dagen! Lyst bolig (myyyye bedre enn Forandring fryder), 71¤ Nord, Uti vår hage... Det blir kos! Har også tenkt å starte opp julegaveproduksjonen i dag, dvs. strikke lassvis med skjerf og luer. Har funnet noen fine oppskrifter hos Sandnesgarn på tovede luer og annet tilbehør. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uti vår hage er et genialt program!!! Jeg ler meg nesten ihjel :ler:

Hadde en skikkelig lat kveld i går med TV-kos og fyring på peisen. Måtte lade opp til en tøff helg! Blir party i morra! Gleder meg, føles som en evighet siden sist jeg var på fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Eliza - svarer på spørsmålet du stilte inne hos Bizzy, jeg.

Persona er egentlig tester som skal brukes sammen med sånn apparat (?! :roll: som jeg ikke vet hva er), men de kan brukes som vanlige EL-tester. De er billigere enn Clearblue sine EL-tester. Jeg bruker CB-tester nå, fordi de vet jeg at jeg får utslag på. TRor at Persona er vanskeligere å lese av - men har ikke prøvd, så jeg skal ikke være skråsikker. Jeg skal bruke tester helt til det klaffer nå, men tror ikke jeg har råd til CB i mange måneder....

Ha det moro på fest i helga da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Eliza!

Jeg bruker persona, og som Hanni sier, så er de egentlig tenkt som prevansjonsmiddel til bruk sammen med en slags monitor. Men de fungerer fint også uten monitor. På denne linken er bruken av persona meget godt forklart :D Lykke til på el jakten :blunke:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 24. Denne gangen har jeg ikke kjent noe til den kvalmen jeg hadde i forrige syklus. Føler meg generelt veldig bra, men noe oppblåst i magen.

Ellers går jeg selvfølgelig og kjenner etter symptomer igjen, for nå er det jo bare 7 dager til ikm. I dag synes jeg brystene er littegranne ømme, men jeg får se hvordan det utvikler seg utover uka. Jeg er så spent på om vi har greid det denne gangen! Jeg er bare sååååå klar for å bli gravid nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 25. Jeg har ingen symptomer på graviditet :(

Brystene var litt ømme i går, men i dag kjennes de helt fine ut igjen. Stikker av og til like til høyre for navlen, skjønner ikke helt hva det er. Har ikke kjent det tidligere. Kan ikke dagene fram til mandag bare gå fort, fort, fort, fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Eliza!!

Så spennende tid frem til mandag da!!!! Bare så synd at dagene på slutten av perioden går så himla sakte :-?

Ville bare si at jeg heier og krysser fingre og tær for dere (jeg har nemlig veldig myke tær, da jeg var liten lærte jeg meg selv å skrive med tærne i tilfelle jeg noen gang skulle miste armene..... :ler: )

:hoppe::vinke:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsen i dagboken min, det er så hyggelig at noen stikker innom!

Morsomt at vi er like gamle, nygifte og relativt ferske i prøvergamet!

Bra at dere koste dere og at bryllupet ble slik dere hadde håpet. (Min bryllupsdagbok ligger under A - G, hvis du vil lese om vårt.) Det var en utrolig dag, som vi fortsatt fordøyer. Som sosialantropologoientusiast må jeg si at den dagen også forsterket mitt syn på ritualer som viktige. Gjett om jeg kommer til å forsøke å etablere tradisjoner og ritualer for mine barn, hvis vi er så heldige at vi kan få barn!

Jeg kommer til å følge med deg! Ikke lenge til mandag, spennende! :blomst_opp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Bizzy og Havsulen!

Lære å skrive med tærne i tilfelle du mister armene ja... Best å være på den sikre siden! Utrolig morsomt... :ler:

Helt enig med deg ang. dette med tradisjoner, Havsulen. Det er dessverre altfor mange for tiden som lar alle dager bli like, både jul, påske, bursdager osv. Det blir jo vanskelig å holde styr på alle de spesielle hendelsene i livet dersom man ikke markerer dem! Både min og min manns familie liker å ta vare på tradisjoner, spesielt omkring jul, konfirmasjoner og bryllup. Og det skal vi være flinke til å bringe videre til neste generasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæhhh... Jeg har fått en megasvær "underjordisk" kvise på haka! Regner med alle vet hva jeg mener med en underjordisk kvise? Det er sånne kviser som ligger under huden og er kjempevonde å ta på, men som aldri blir grønne! Æsj! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dag 26 og ingen symptomer i det hele tatt... Synes puppene var litt ømme på mandag, men nå er det borte igjen. Jeg går jo og kjenner etter om jeg merker noe "rart" med kroppen hele tiden, men jeg har ikke engang noen innbilte symptomer... :roll: ikm på mandag, og da kommer vel tanta settende igjen tenker jeg! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flere her inne som fikk to blå i en periode der de ikke hadde noen sympromer :Nikke:

Krysser fremdeles fingre og tær jeg :blunke:

:klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...