Gå til innhold

Eliza


Eliza

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Eliza!

Vi gifta oss samme dag, vi :D

Flott dato. Vi er også ganske ferske prøvere - selv om jeg slutta med piller for et år siden, men vi har ikke begynt å prøve skikkelig før nå i det siste. Spennende er det! Lykke til framover! Håper du tester positivt snart. Vi får se hvem av oss som greier det først :wink:

Klem fra også nygift Hanni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tida er lang mellom hver eggløsning gitt... Enda er det en og en halv uke til det er håp om noen befruktning her i gården. Heldigvis har vi en sånn "det som skjer det skjer"-holdning, så foreløpig blir vi ikke altfor skuffet hvis vi ikke lykkes. Men det skal jo bli stor stas når det først skjer da! Har ellers veldig mye annet å gjøre for tida. Skal ta et fag ved BI i høst, og i tillegg har vi en del småtteri som skal gjøres i leiligheten før jul. For ikke å snakke om ørten forskjellige håndarbeidsprosjekter som skulle vært gjort ferdig! Jaja, får vel prøve å finne tid til alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Kjenner til det!!! Tiden er laang frem til eggløsning, og utrolig nok så går tiden ennå saktere fra eggløsning til ikm :o HAr heldig vis blitt litt mindre fokusert på prøvingen i det siste (har gått litt lei - tankene og ventingen altså :oops: ) så nå teller jeg ikke dager og minutter lengre! Vet faktisk ikke hvilken dag jeg er på idag :rosasmil: Har det jo skrevet opp i almanakken på nattbordet, men har ikke tittet i den på noen dager nå :rosasmil: er litt stolt :ler:

MEn nå skla jeg ikke stjele mer av dagboken din til mine refleksjoner, er bare litt vanskelig å stoppe fingrene noen ganger... De og tastaturet lever sitt eget liv :ler:

Lykke til! Hadde passet bra med synkrontreff :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alla dessa dagar att räkna till EL och till IKM - om och om igen... så fort man glömmer. Det går egentligen ganska fort, när man väl har passerat prövningen.

Sen är det dags att räkna dagar - nåt jag hade stenkoll på i början... nu har jag tappat räkningen, det går så fort...

...snart är barnet här...

Njut av prövningen, det känns som det tar lång tid men en dag står ni där nervöst leende med ett positivt test i handen... Ta det med ro och njut av prövningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Bizzy og Furstina! Joda, prøver å ikke tenke altfor mye på EL og IKM og alt det der, men neste helg er det tid for EL! Har jo bare hatt en menstruasjon etter at jeg sluttet på pillene, og den syklusen var på 31 dager. Dersom neste syklus blir lik, har jeg EL rundt neste helg. Vi får vel prøve og "safe" og kose litt hver dag i uka som kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden nærmer seg for EL... Lurer på om jeg kommer til å merke det denne gangen (gjorde ikke det sist)? Svaret på om vi lykkes denne gangen får vi uansett ikke før om en fjorten dagers tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom syklusene mine er rimelig stabile skulle jeg hatt eggløsning i helga en gang. Jeg og Baltus har i allefall gjort et hederlig forsøk... :sjarmor: Tenker vi står på litt ekstra de neste par dagene også, så er vi sikre på at vi ikke har gått glipp av noen muligheter! Kan fremdeles ikke si at jeg har kjent noen symptomer på eggløsning (bortsett fra noen små smerter på høyre side på lørdag som nesten kjentes ut som hold), så jeg vet jo ikke om jeg har hatt EL da. Håper at jeg har hatt det, og at Baltus sine svømmere har funnet veien... IKM er 4.10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok du har rett i at tiden fra EL til ikm blir lang, Bizzy! Går allerede og kjenner etter symptomer jeg... Er litt irritert på meg selv, for jeg hadde på forhånd bestemt meg for at jeg ikke skulle bli en sånn hysterisk hypokonderperson som hadde innbilte symptomer hele tiden. Nå har jeg vel et stykke igjen til jeg er det da, men jeg kan ikke legge skjul på at jeg er ekstra oppmerksom på hvordan kroppen min oppfører seg for tiden...

Har heldigvis 1000 andre ting å tenke på også da. Har begynt å få tilbake en del bilder fra bryllupet i august, og de skal settes i album. Litt av et prosjekt, men det blir jo veldig pent da. Og så har vi tre rom i leiligheten hvor listene skal males, og det er jo ikke akkurat gjort på en kveld. Men jeg synes det er greit å ha noen prosjekter å sysle med jeg. Synes fort det blir meningsløs bruk av tid å slenge foran TV'n hver kveld... Og så var det treninga da. Prøver å få til spinning minst 2 dager i uka, men skal innrømme at motivasjonen har vært litt dårlig de siste månedene. Får prøve å skjerpe meg litt! Har i allefall bestemt meg for at dersom jeg blir gravid så skal jeg være flink og trene i svangerskapet. Tror det er lurt (så fremt man er frisk nok til det da)!

Da er det lunsj gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dager til IKM. Symptomer? Nei... Har smerter i magen i dag, men tror nok dessverre at det bare er luft. Får ta en tur på toalettet :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 27. Går til stadighet og klyper meg i puppene for å kjenne etter om de er ømme :lol: Men de kjennes foreløpig helt normale ut, dessverre... På fredag og lørdag hadde jeg noen små anfall med kvalme, varte i 15-20 min. før det gikk over. Er nok for godt til å være sant at dette skulle skyldes noe annet enn altfor mye god og fet mat i helga...

Har forøvrig hatt en flott helg med nydelig vær og frisk høstluft. På lørdag vandret vi rundt i byen, spiste lunsj på kafé og handlet noen nye CDer. Kjempekoselig! I går gikk vi lang tur i marka, og om kvelden var vi ute og spiste middag. Altså en helt perfekt helg med god mat, god vin og masse avslapning! Tiden blir lang til neste helg (ikm på lørdag). Håper det dukker opp noen symptomer snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 28. Jeg har konkludert med at kvalmen ikke er noe jeg innbiller meg. Den kommer om ettermiddagen og kvelden, men varer ikke så lenge av gangen. Og den er ikke så kraftig at jeg føler behov for å brekke meg. Bare litt ubehagelig liksom. Men jeg har jo hørt at enkelte får problemer med kvalme etter å ha sluttet på p-pillene, så det kan jo være årsaken. Humøret er også helt i kjelleren :-? , men det har vel noe å gjøre med at det bare er 3 dager til forventet mens. Men, i morgen er det kafé med gode venninner, og på torsdag blir det en tur på kino! Det hjelper helt sikkert på humøret i allefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo takk, Bizzy, men jeg tør ikke helt å håpe på det... Går liksom og venter på ømme bryster jeg da, men det har jeg ikke kjent noe til enda. Får vel bare være tålmodig og vente til ikm på lørdag! Kanskje kjøpe en test i dag og ha liggende i skapet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det är både klokt och dumt att ha testen väntande i skåpet...

- du ser den och vet att du inte använt den, att mensen kommer och inget händer

- du ser den och tänker att du kan testa lite i förväg, och slösar tester i onödan

men så är den ju inköpt och väntar tills det verkligen är testdags - då finns den i skåpet och ni behöver inte gå förväntansfulla och nervösa till Apoteket för att köpa den.

Jag köpte en (till mannen i decemberkalendern) redan i november men den låg oanvänd i skåpet lääänge, ända tills i april när den fick visa ett positivt utslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på apoteket i går, men jeg endte bare opp med en flaske munnskyllevann... Tror jeg venter til jeg evt. har gått noen dager over tiden jeg. Tror nok helt sikkert at det er vanskelig å la testen ligge hvis den først er innkjøpt. Så nå får vi bare vente og se hva som skjer. I dag er det dag 29!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så spennende :) Gleder meg og håper på dine vegne !!!

Jeg sluttet på ppillen i august og har allerede hatt en mens, da merker jeg ikke noe særlig til EL, men den andre gangen, som var nå for 2 dager siden merket jeg stikkinger og endel utflod. Har ikke hatt sånn type utflod før, og det kan stemme med beskrivelse på nettet:)

Men vi gifter oss i januar så jeg må nok vente et par mnd til før vi kan "skyte skudd".. hehe :lol:

Ønsker deg lykke til og krysser fingeren og tærne for deg !

...sikker på at du ikke skal løpe til apoteket og kjøpe en test og sjekke..?? cappo - spent!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så kort tid igjen til ikm at jeg skal klare å vente. Jeg føler liksom ikke at "symptomene" mine er så sterke at det kan bety graviditet. Kanskje bare ekstra sterke pms-plager? Har jo bare hatt en mens etter p-pilleslutt, så jeg kjenner ikke helt kroppen min lenger. Men jeg var i allefall ikke kvalm før forrige mens! Huff, de neste dagene blir lange... Krysser fingrene for at tante Rød ikke dukker opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skal jeg endelig komme meg på trening igjen! To uker siden sist nå, og det er altfor lenge! Skal på spinning, synes det er en glimrende form for trening. Man merker fort at formen blir bedre, i allefall dersom man trener litt oftere enn 1 gang per 14. dag... :-? Må prøve å skjerpe meg litt nå, bør greie to ganger i uka i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tuuusen takk for koselig hilsen i dagboken min! :D

Gratulerer med overstått bryllup!! En fantastisk dag, ikke sant!! :hjerter:

((((Sender deg masse gravid-vibber)))) i håp om at dere har fått en fulltreffer!! :D

Eneste rådet jeg kan gi i prøveperioden er å prøve å slappe av. Jeg vet at det ikke er lett, men vi prøvde i 6 mnd, og den første mnd vi slappte av (ferie på rhodos) så ble jeg sannelig gravid! Tror det ligger noe i det!!

Lykke til da!! Skal krysse det jeg har for deg! :D

klem fra spent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...