Gå til innhold

Eliza


Eliza

Anbefalte innlegg

Nå som jeg og Baltus har bestemt oss for å kaste prevensjonen og la det stå til, så tenkte jeg at det kunne vært morsomt å skrive dagbok. Vi har ingen barn fra før, så vi er naturligvis veldig spente på om vi i det hele tatt kan få barn, hvor lang tid det kommer til å ta før vi blir gravide, hvordan svangerskapet blir osv.

Litt om oss: Vi er 27 og 25 år gamle (jeg er eldst), og gifter oss nå i august. Vi har vært sammen i fem år, og bodd sammen i fire av dem. Vi har begge høy utdannelse og spennende jobber med normalt god inntekt. Bor i Trondheim i en stor leilighet med 2 soverom. Med andre ord - alt er klart for et nytt familiemedlem!

Foreløpig har jeg bare såvidt rukket å slutte på p-pillen (har brukt dem sammenhengende i ca. 8 år nå). Mensen kom som normalt. Så hvis kroppen fungerer som den skal (det gjør den kanskje ikke etter så lang tid på p-piller), så skal jeg ha eggløsning om ca. 14 dager. Så får vi se hva som skjer videre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei og hopp!

Hyggelig med noen nye dagbokskrivere! Velkommen skal du være....

Lykke til med prøvingen - håper dere lykkes raskt! Blir spennende å følge med på hvordan ting går...

Hei så lenge... :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste ett eller annet sted at folat bør man begynne å ta i god tid før man begynner prøvingen, så det har jeg tatt siden begynnelsen av juni. Nå har jeg riktignok glemt å ta det et par dager, men det er vel ikke akkurat noen krise. Dersom/når vi lykkes må jeg vel også begynne å ta tran og multivitaminer. Og kanskje legge om kostholdet litt... Blir nok kanskje litt for mye søtsaker innimellom! Noen som kan gi meg tips om hvilke kosttilskudd som gir de vitaminene og mineralene man trenger når man er gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter mine beregninger så er det en teoretisk mulighet for at jeg kan bli gravid allerede om 10 dager (på bryllupsnatten - så kult). Håper kanskje egentlig ikke at det skjer så fort, for vi skal på bryllupsreise til et land hvor det er veldig mye god vin... Men man kan vel ikke gå rundt å ta hensyn til at man kanskje er gravid. Tror vi kommer til å nyte både vinen og maten og hverandre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver :D

Bryllup om 10dager :o Heldiggrisen :D Giftet oss i juli i fjor og det er til dags dato den fineste dagen jeg noen gang har hatt :hjerte:

Lykke til med bryllupet og prøvingen!

*klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Bizzy! Vi begynner å glede oss ordentlig til bryllupet nå. Har det meste under kontroll, så nå begynner tiden å bli lang fram mot den store dagen! Tror dagen blir flott (bare det ikke kommer regn)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I kveld skulle jeg egentlig tatt første p-pille på nytt brett, men det skal jeg jo ikke! Så fra i morgen av begynner det vel å skje ting i kroppen som ikke har skjedd på en stund... Håper bare jeg ikke får masse kviser og sånn, for det ser ikke så bra ut i bryllupet! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen som dagbok-skriver.

Løper bare gjennom her i all hast, men ønsker dere lykke til med prøvingen.

...og SELVSAGT bryllupet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det 11 dager siden jeg sluttet på p-pillene, og det eneste jeg kan merke er at jeg er så vanvittig varm hele tida... Våkner om natta av jeg holder på å svette i hjel. Men det kan jo også ha noe med at jeg skal gifte meg om fire dager, og dermed har en del bryllupsnerver!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 3 dager igjen :o

Ville bare stikke en liten tur innom å ønske deg lykke til med de siste forberedelser og selvfølgelig den store dagen :D

*Klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare si lykke til med jakten på spiren, og ikke minst lykke til på lørdag! Det blir nok veldig spennende og en kjempefin dag!

8) Mange klemmer!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, Bizzy og Magnhild! Begynner å få skikkelig mye sommerfugler i magen nå! Men vi gleder oss selvsagt masse. Og på mandag bærer det av sted på bryllupsreise. 14 dager med bare hverandre å tenke på... Hvem vet, kanskje jeg kommer hjem med en liten spire i magen? Det hadde vært kos!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Tilbake fra bryllupsreise! Og endelig kan jeg oppdatere meg på KG! Så flotte de "nye" sidene har blitt! Vi hadde et fantastisk bryllup 16.august. Sterk og rørende stund i kirka, og resten av dagen ble bare helt enormt bra. Ble sittende til bords i nesten 5 timer, men det var ikke kjedelig i ett eneste sekund på grunn av alle de bra talene. Folk lo og hadde det festlig. I dag skal vi hente bildene hos fotografen, og vi er bare SÅ SPENT på resultatet! Gleder meg...

Så over til vårt lille "prosjekt" med å bli gravide. Dersom kroppen hadde vært i ship shape etter pilleslutten, skulle jeg etter mine beregninger hatt mensen i går. Men det har jeg ikke fått. Jeg tør ikke håpe på noen ting enda, spesielt siden jeg ikke merker noen som helst symptomer på at jeg kan være gravid. Ikke ømme bryster, ikke magesmerter. Føler meg egentlig helt som vanlig (altså frisk og rask)! Og det skal man jo ikke klage over! Så nå får vi bare være glade for hver dag mensen ikke kommer, og kommer den så vet vi iallefall at kroppen fungerer som den skal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 31 og ingen tegn til mensen. Kroppen er liksom "død", jeg har hverken vondt i magen, vondt i hodet eller vondt i brystene. Tror kroppen fremdeles er påvirket av p-pillene, og at mensen er forsinket av den grunn. Men jeg skal være tålmodig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DAG 1.

Ble utrolig slapp i går kveld, og i morges våknet jeg med smerter i magen. Og ganske riktig - tre timer senere banket tante Rød på døra... Så da lyktes vi ikke første gang, men det hadde jeg vel egentlig ikke regnet med heller. Da vet jeg i allefall at syklusen min er 31 dager, dvs. det blir nye muligheter rundt den 20.september. Bedre lykke neste gang? Jeg er egentlig kjempeglad for at jeg fikk tilbake mensen så fort. Får bare håpe at jeg har rimelig stabile sykluser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Ferdig med mensen... Merket faktisk ganske stor forskjell på denne og de menstruasjonene jeg hadde med p-pillene. Denne gangen hadde jeg mye vondt i magen og var utrolig slapp. Men nå er den over, og vi går inn i en ny og (forhåpentligvis) aktiv prøveperiode! Kryss fingrene (tror ikke det er noe håp for at det skal skje noe før rundt den 20...)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått og vellykket bryllup.

Selv giftet jeg med en uke før deg, og har bare gode minner fra dagen.

Ville bare ønske dere lykke til med prøvingen

Håper det går lettere for dere enn mange andre her inne.

X fingrene og vil følge spent med utover høsten og vinteren. :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...