Gå til innhold

Bestees Mission B.A.B.Y


Bestee

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner etter den når jeg sitter på do. Du når den ikke når du står eller ligger. Så stikker jeg pekefingeren inn i skjeden helt til jeg kjenner en ganske tjukk tapp. Den er kankje 5 cm lang og peker nedover eller litt til siden i skjeden. Den er rund, og helt på tuppen er det et hull eller en liten grop. Er veldig vanskelig å forklare hvordan den føles, men du skjønner at det er den når du har kommet riktig. :fnise:

Tappen flytter på seg gjennom hele sykusen, og konsistens og åpning forandrer seg også. Mange kan faktisk kjenne på tappen om man er gravid. Så jeg har kjent mye på den siden vi begynte å prøve! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, fælt hvor dere skravler i dag :gjeiper:

Jeg vet hvordan det føles å være nervøs hver gang man går på do i tiden rett før IKM, man håper og håper at TR holder seg unna og skuffelsen når :heks: kommer :kjefte: Og så er det irriterende når hun ikke bare kan komme ordentlig med engang. Er jo lov å håpe det er en festeblødning du har, her gir vi oss ikke før noe annet er bevist... :klem:

Ååå, jeg drømmer også slik om hus i mer landlige omgivelser. Vil helt intill marka jeg! Vi har bestemt oss får å begynne å se etter hus da, og i helgen startet vi med å male litt der vi bor nå så det blir penest mulig der før vi skal selge. Og bestemt oss for å pusse opp to soverom også, starter denne uken. Bare male i annen farge da, men trur det kan bli bra :jepp:

Fortsatt fin dag jenter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Rosa, her inne er det skravletid! :fnise:

Ja, jeg kan jo ikke gi meg før TR er på plass, og det regner jeg med at hun er i morgen tidlig. Da får jeg i hvert fall to ukers pause fra tenking, bekymring, jakting på symptomer og falske forhåpninger. Det er jo faktisk utrolig deilig. Tror jeg skal passe på å drikke litt vin når jeg kan også. :jepp: Man må tenke på det positive som du så fint har sagt det. :klem:

Så moro at dere også har bestemt dere for å flytte! Høres deilig ut med hus ved marka. Frisk luft og rett ut i skogen. :jepp:

Det er ikke så mye som skal til for å løfte inntrykket litt. Et par malingstrøk her og der kan gjøre susen!

En fortsatt fin dag til deg også! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: det tror jeg at jeg må prøve en dag for å se om jeg kjenner noe :)

Hus på landet og oppussing det liker vi :jepp:

Ja, gjør det. Kroppen har mange kriker og kroker man ikke tenker på til vanlig for å si det sånn........... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig hva man finner ut, når man skal prøve å lage avkom :jepp:

kanskje istedet for å finne meg selv, må jeg lære å kjenne på meg selv :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det høres bedre ut, og ikke minst en mye mindre omfattende prosess! :fnise:

Fy ****!! Nå har smertene satt i gang skikkelig! Lurer på om jeg får mensen i dag i stedet for i morgen. Kjennes ut som smertene jeg pleier å ha på første dag av mensen. Har tatt et par paracet, så da er det bare å vente på bedre tider..

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kjefte: Liker ikke dette som man skriver på FB :)

Men uansett, jeg syns tanta kan holde seg borte!!!

Paracet og varmeflaske :jepp: det sverger jeg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg er heldig som har svært lite smerter i forbindelse med TR, for det flere av dere beskriver høres veldig slitsomt ut. Jeg blør også veldig lite. I det siste har jeg grublet på om hvor mye man blør har sammenheng med fruktbarheten? Vet dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FB? :)

Jeg er så heldig at jeg skal på om ikke så lenge, så jeg ser ikke akkurat fram i mot denne natta.. Skal ta meg en varm dusj og ta med meg masse paracet. Så får det bare stå til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg er heldig som har svært lite smerter i forbindelse med TR, for det flere av dere beskriver høres veldig slitsomt ut. Jeg blør også veldig lite. I det siste har jeg grublet på om hvor mye man blør har sammenheng med fruktbarheten? Vet dere det?

Nei, det kan du nok ta helt med ro. Det har nok ingenting med saken å gjøre, heldigvis. :jepp:

Jeg skal egentlig ikke klage på menssmerter siden jeg stort sett bare har det den første dagen av mensen. Er jo mange som har det flere dager, og sikkert enda vondere enn meg. Jeg blør rundt en uke, men heldigvis ikke så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan du nok ta helt med ro. Det har nok ingenting med saken å gjøre, heldigvis. :jepp:

Jeg skal egentlig ikke klage på menssmerter siden jeg stort sett bare har det den første dagen av mensen. Er jo mange som har det flere dager, og sikkert enda vondere enn meg. Jeg blør rundt en uke, men heldigvis ikke så mye.

Så bra det ikke er sammenheng da :klem:

Jeg blødde i seks dager, selv om gårsdagen knapt kan være med i tellingen. Var vel bare tre dager hvor jeg hadde blødning å snakke om, men selv ikke da skal jeg klage trur jeg når jeg hører hva andre venninder sliter med.

Ha en fin vakt på jobb da, håper den ikke blir for slitsom for deg.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når jeg tenker meg om så er det ikke mange dagene jeg blør skikkelig jeg heller. De siste tre dagene er det mer spotting egentlig.. :jepp:

Tusen takk for det! Pillene jeg tok hjalp ikke helt merker jeg, så får kaste i meg to til før jeg drar. Nå skal jeg kaste meg i dusjen! :)

Ha en fortsatt kjempe fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg må lese litt om temping å slikt, for jeg har aldri helt skjønt det... :sjenert:

Livmortappen? hvordan vet man at man kjenner den.. :ler:

Jeg har ikke skjønt helt dette med tappen selv. Aner ikke hvordan jeg kjenner om den er åpen eller ikke.

Og jeg syns det gjorde litt vondt å ta på den. Hmm.. :lete:

Sitter og drømmer om at utfloden skal bli lysere igjen.. :fnise: Her er det ikke snakk om å ta et hint..

For å ikke snakke om at landet er det perfekte stedet å oppdra barn. :jepp:

:fnise: Du er morsom da.

Jeg forventet en periode selv at den skulle bli lysere... Jeg forventet det virkelig, men men... Så jeg ser TR har kommet. Vel ikke mist motet! Den skal, og den sitter en dag (om ikke lenge)!!

Ja, gøyy på landet, gøøøy på landet... Håper vi får flyttet til landet om ikke så alt for lenge altså. Det hadde vært knall. En ting er sikkert, vi skal ut av by'n innen ungen skal begynne å løpe rundt ute.

Jeg bor nå i et ganske så bråkete og trafikert område. De ved siden av meg her i blokka har en liten en på 3-4 år som løper ute. Skjønner ikke at de tør. Dem om det altså, men hadde det vært meg hadde jeg konstant sittet i vinduet eller fulgt den med ute (nei da, ikke hysterisk, hehe). For alt jeg vet kan det godt hende moren følger med den lille altså, det er ikke det...

Håper du har en koooselig og en fin mandag Bestee! Klem fra tipsytopsy! :klem:

Endret av TipsyTopsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Facebook - der man kan trykke på en liker knapp, men i ditt tilfelle blir det da, liker ikke :)

Gikk faktisk og tenkte på hva FB betydde på vei til jobb i går. Fant det ut til slutt da. Måtte bare litt ekstra tankevirksomhet til.. Noe som ikke er bare bare for meg.. :fnise:

Jeg er da en av de ytterst få som ikke har facebook (helt sant), så det var derfor jeg ikke skjønte hva du mente i hvert fall. :jepp: Venninnene mine maser om at jeg skal få ut fingeren, men jeg klarer meg veldig fint uten facebook har jeg funnet ut. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har ikke skjønt helt dette med tappen selv. Aner ikke hvordan jeg kjenner om den er åpen eller ikke.

Og jeg syns det gjorde litt vondt å ta på den. Hmm.. :lete:

:fnise: Du er morsom da.

Jeg forventet en periode selv at den skulle bli lysere... Jeg forventet det virkelig, men men... Så jeg ser TR har kommet. Vel ikke mist motet! Den skal, og den sitter en dag (om ikke lenge)!!

Ja, gøyy på landet, gøøøy på landet... Håper vi får flyttet til landet om ikke så alt for lenge altså. Det hadde vært knall. En ting er sikkert, vi skal ut av by'n innen ungen skal begynne å løpe rundt ute.

Jeg bor nå i et ganske så bråkete og trafikert område. De ved siden av meg her i blokka har en liten en på 3-4 år som løper ute. Skjønner ikke at de tør. Dem om det altså, men hadde det vært meg hadde jeg konstant sittet i vinduet eller fulgt den med ute (nei da, ikke hysterisk, hehe). For alt jeg vet kan det godt hende moren følger med den lille altså, det er ikke det...

Håper du har en koooselig og en fin mandag Bestee! Klem fra tipsytopsy! :klem:

Jeg har også litt problemer med å kjenne om tappen er åpen eller lukket. Noen sier de kan få inn en hel fingertupp i en åpen tapp! Kan jeg ikke fatte... Ikke at jeg har vært fristet til å prøve, men åpningen er da virkelig ikke så stor..? Også synes jeg aldri at den er helt lukket, kjenner alltid en grop der.. Legger ikke så mye vekt på åpningen lenger jeg. Jeg blir ikke klok på den uansett. :klø:

Ja, etter jeg dro på jobb i går kom TR stormende. Hun hadde vært så hyggelig å ta med seg sin gode venn, menssmertene. Skikkelig Allright!!

Jeg ble jo selvfølgelig litt skuffa denne gangen også, men det kan ikke sammenlignes med skuffelsen i PP 1. Jeg fikk veldig fort et mer realistisk syn på dette med prøving, så jeg forventer egentlig ikke noe positivt svar på enda noen måneder. Man må jo prøve å ha bena godt plantet på jorda, ellers tror jeg man kan få noen svært tøffe måneder. :jepp:

Er akkurat slik her i blokka også. Det ser ut som om de løper helt fritt rundt om kring, uten at jeg vet det sikkert. Fatter ikke at de orker å bo i blokk med en familie på 4-5 stk jeg da.. Vi kommer ikke til å bo her med mer enn en unge, det er helt sikkert. Og den kommer ikke til å være særlig stor heller før det blir aktuelt med flytting. :jepp:

Håper du får en kjempe fin dag, TipsyTopsy! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at TR kom :sur: , men skal hun først komme så er det like greit å bli ferdig med det kanskje... Det er bra du fortsatt er optimistisk, det er jo ingen grunn til å gi opp enda!! Men forstår godt frustrasjonen og skukffelsen. Jeg har jo ikke prøvd så lenge som deg, men har også dager hvor jeg beskymrer meg mer enn hva jeg burde. Men statistikken sier jo at det er helt vanlig at det kan ta noen måneder, så da er det jo egentlig å bare ta det med ro og stå på videre så lykkes vi tilslutt :klem: Men så er det slik at teori og praktis er to forskjellige ting da... I dag har jeg nemlig slik en dag at jeg tenker alt for mye på det med prøvingen igjen og får litt beskymringstanker... Blir så irritert på meg selv når jeg er slik! Så jeg lar meg inspirere av deg og din positivitet, og legger beskymringstankene til side (for en stund iallefall).

Men, tar du fremdeles Wild Jam? Har du merket noen endringer på kroppen etter du startet med det? Lurer litt på om jeg skal gå til innkjøp av Damiana og Wild Jam. Da ta Damiana før EL og Wild Jam etter EL. Det har jo hjulpet for mange og jeg begynner bli litt utålmodig så hvorfor ikke prøve...

Hva trur du?

Ha en fin dag da, du ligger vel å sover enda du etter nattens jobbing.

Stor klem til deg og masse babystøv :strix: og lykkeønskninger om at du skal klare det i PP5!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd at TR kom :sur: , men skal hun først komme så er det like greit å bli ferdig med det kanskje... Det er bra du fortsatt er optimistisk, det er jo ingen grunn til å gi opp enda!! Men forstår godt frustrasjonen og skukffelsen. Jeg har jo ikke prøvd så lenge som deg, men har også dager hvor jeg beskymrer meg mer enn hva jeg burde. Men statistikken sier jo at det er helt vanlig at det kan ta noen måneder, så da er det jo egentlig å bare ta det med ro og stå på videre så lykkes vi tilslutt :klem: Men så er det slik at teori og praktis er to forskjellige ting da... I dag har jeg nemlig slik en dag at jeg tenker alt for mye på det med prøvingen igjen og får litt beskymringstanker... Blir så irritert på meg selv når jeg er slik! Så jeg lar meg inspirere av deg og din positivitet, og legger beskymringstankene til side (for en stund iallefall).

Men, tar du fremdeles Wild Jam? Har du merket noen endringer på kroppen etter du startet med det? Lurer litt på om jeg skal gå til innkjøp av Damiana og Wild Jam. Da ta Damiana før EL og Wild Jam etter EL. Det har jo hjulpet for mange og jeg begynner bli litt utålmodig så hvorfor ikke prøve...

Hva trur du?

Ha en fin dag da, du ligger vel å sover enda du etter nattens jobbing.

Stor klem til deg og masse babystøv :strix: og lykkeønskninger om at du skal klare det i PP5!!

Uff, det er ikke noe gøy med slike dager! Det tar veldig på psykisk, men neste dag er man som regel mye mer positiv igjen heldigvis. :klem:

Da jeg kom hjem fra jobb i natt begynte bekymringene å komme snikende. Jeg startet rett og slett en tråd på gravidforumet hvor jeg ba alle som hadde brukt litt tid på å bli gravide om å fortelle sine historier. Det har allerede kommet mange trøstende svar for oss som er litt bekymret. Gå inn der og les, så skal du se at motet stiger litt igjen! :jepp:

Jeg brukte wild yam kun i PP 3, men merket ingenting på kroppen. Jeg vurderer også å gå til innkjøp av damiana så jeg kan bruke de i kombinasjon med wild yam denne måneden. Det har jo tydeligvis hjulpet mange, så det skader jo ikke å prøve. :)

Tusen takk for babystøv! Har aldri fått det før! Kanskje det er det som skal til!

Sender masse babystøv din vei også, så kanskje vi ender opp med spirer begge to denne gang. :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et veldig bra innlegg du hadde skrevet, og også jeg følte meg litt bedre etter å ha lest mange av de brae svara :klem: Jeg vet jeg ikke har noen grunn til å få panikk som bare er i PP3, men du vet....

Har du ikke fått babystøv før?? :fnise: Får håpe det gjør susen da, for jeg strør ikke det rundt til hvem som helst altså :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...