Gå til innhold

Bestees Mission B.A.B.Y

Bestee

Anbefalte innlegg

Da er det endelig min tur til å starte en egen prøvedagbok her inne! Juhuu! :)

Etter å ha saumfart gravidforumet og prøvedagbøker her inne et par år, er dette veeeldig kjærkomment! :)

Jeg er 24 år, og sambo er 23. Endelig er han også klar for en liten baby. Husker den fantastiske og litt uvirkelige følelsen den dagen han ga meg "klarsignal." Han begynner faktisk å bli ganske så utålmodig selv. Søte kjæresten min.. :rødme: Vi eier en akkurat passe stor leilighet og har faste jobber begge to, så ingenting står i veien for å ta skrittet videre!

Jeg sluttet med piller i november i fjor, men kun fordi jeg ikke tålte de så bra. Da begynte jeg å tempe hver syklus i stedet, og vi unngikk ubeskyttet sex de usikre dagene. Vi visste jo at det ikke akkurat var den tryggeste prevensjonsmetoden, så var enige om at det var ingen krise om den ikke skulle "holde mål".. :fnise:

Så endelig, en gang i mai var min kjære klar. Prøvingen startet i juni, og nå er vi inne i PP3. Jeg krysser selvfølgelig alt som går og ikke går å krysse for at jeg kan oppgradere denne dagboken et hakk om ikke så lenge!

Endret av Bestee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som fersk prøver :vinke:

Vi er helt nye på prøvingen vi også (PP2), og jeg håper sååå på en liten en snart, syns jeg ser gravide overalt nå. Skal prøve EL-tester denne runden for å se om det kan klaffe bedre da. Tvi tvi for alle oss prøvere!

Lykke til! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og tusen takk for det! :) Dette her er så utrolig spennende! Og i tillegg er jeg så utrolig utålmodig! :fnise:

Jeg har brukt eggløsningstesterbegge månedene, og tenker jeg fortsetter med det. Fungerer veldig fint for meg i hvert fall.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med prøverdagbok! :hoppe:

Håpar det klaffar raskt for dåke. Det er kjempespennande å vera prøvar. :) Eg og mannen min har nettopp starta prøvinga på nr 2, så me går spennande tider i møte me også! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt info:

PP3 - EL ca 04.08 - IKM ca 17.08

Har hatt stabile sykluser på 30 dager inntil vi begynte å prøve. Første måneden 29 dager, så 28. Hmm.. Håper ikke dette blir en trend.. :fnise:

Har brukt eggløsningstester begge PPr og fortsetter nok med det. Tempet også første måneden, og har tatt det opp igjen nå.

Ellers er jeg som vanlig vanvittig utålmodig. Humøret går opp og ned hele tiden, og jeg tenker ikke på så mye annet en denne babylagingen.. Hvem hadde trodd at det skulle være så slitsomt. Ekstra slitsomt å tenke på at vi bare er i PP3, og mest sannsynlig har flere måneder igjen på denne måten.. Men men, klager aldeles ikke! Det er jo egentlig bare et helt fantastisk prosjekt! :hjerter_rundt:

Hmm.. 12 dager til eggløsning.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundtomkringsånnca 10 dager til eggløsning.. 14 nye eggløsningstester dumpet ned i postkassa i går.. Fit for fight! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok:) Koselig at du tittet innom min!!Jeg skjønner virkelig at du er utolmodig!!Jeg blir koko selv av å vente:P Hvertfall når jeg endelig også har fått klarsignal:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn, mca! :)

Det verste er jo at det tar så lang. En måned sniker seg av gårde. Så får man negativ test, så sniker enda en måned seg videre.. saaakte... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tida går seint når ein ventar! ;) Her har mensen fortsatt ikkje forlatt meg for denne gang, så ting tar tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bestee! Takk for hilsen og mange gode råd i dagboka mi! :)

Tanta mi er også på besøk for tiden. Det blir godt når hun drar, hehe ;)

Krysser fingre og tær for deg. Snart sitter'n nok! :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velkommen inn til dagboka mi, TipsyTopsy! Er så hyggelig med besøk! :danser:

Bare hyggelig å kunne hjelpe til med det jeg kan. Vet jo selv hvor mye det kan være å sette seg inn i.. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått besøk av en UVI! Behandlingen er i gang med antibiotika, så håper jeg blir bra snart.. :sjenert:

Forresten er det rundt en uke til eggløsning! Tror 6 dager for å være presis! Det betyr masse :sengekos: Og vi er i gang for fullt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i boken min :)

Spennende at det snart kan sitte en spire hos deg. Krysser fingrene for at dere lykkes fort :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig med UVI. :( Håpar du blir bra igjen raskt! Eg får UVI veldig lett, men håpar eg slepper det på ei stund no.

Eg har begynt med EL-testar for nokre dagar sidan, men testane er fortsatt negative. Reknar med at testen blir positiv innan få dagar. Spennande tider for oss begge no! :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med UVI. :( Håpar du blir bra igjen raskt! Eg får UVI veldig lett, men håpar eg slepper det på ei stund no.

Eg har begynt med EL-testar for nokre dagar sidan, men testane er fortsatt negative. Reknar med at testen blir positiv innan få dagar. Spennande tider for oss begge no! :)

Har ikke hatt UVI siden jeg var helt liten, så var egentlig bare flaks at jeg fant ut at det var det.. Svir ikke når jeg tisser heller, men starta med ubehag i nederst i magen, litt til høyre og litt til venstre..Var redd det var noe galt med eggstokkene eller noe, så ble litt redd en periode. Men så kom jeg over en UVI-test på apoteket. Ble ganske overrasket da den viste seg å være positiv gitt.. :fnise: Har fått antibiotika, Trimetoprim heter den.. Er ferdig med kuren den dagen jeg tidligst forventer eggløsning. Tenk hvis jeg skulle bli gravid nå da, så har jeg antibiotika i kroppen.. Tror du det er farlig? Har undersøkt litt på nettet, og lest om flere gravide kvinner som har fått utskrevet samme type antibiotika som meg. Glemte å spørre om det da jeg fikk resepten dessverre. :tristbla:

Uansett begynte jeg å EL-teste meg i går, og den var heldigvis negativ. Egentlig vil jeg ikke ha positivt resultat før i morgen, for da har ikke syklusen blitt enda kortere denne måneden. Krysser fingrene for en negativ test i kveld! :fnise: Lykke til videre med testingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ EL-test i dag også. Det betyr at syklusen min ikke har blitt enda kortere siden forrige måned! Hurra!! Da er det bare å vente i spenning på når EL blir.. :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...