Neytiri Skrevet 11. april 2010 #321 Del Skrevet 11. april 2010 Hei Frkhøne!! Enig med Devilina her......jeg har også en jobb det ikke går an å tilrettelegge(står hele dagen i hektisk miljø) og nå har blitt så plaget siden kvalmen og oppkast ikke avtar plus bekkenet begynner å verke....så da har legen min først og fremst sykemeldt meg og gitt meg et skriv som jobben min skal ha om tilrettelegging....noe jeg vet jobben ikke kommer til å klare å gjøre, så da blir det papiret sendt videre til søking om svangerskapspenger.... du kan få gradert svangerskapspenger....der du jobber 50% og svangerskapspenger50% om du ønsker å prøve jobbe.......desverre tror jeg ikke min kropp klarer det...så blir nok 100% svangerskapspenger for meg.... Jeg vil forresten joine "kvalmeklubben" deres....tror jeg kan det siden jeg har kastet opp siden befruktning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 11. april 2010 Forfatter #322 Del Skrevet 11. april 2010 Innom og oppdaterer meg Fantastisk at det har gått 8 uker allerede Håper symptomene blir levelige i tiden fremover - det kan jo være at du slipper billig unna, tross alt? Ja nå er det plutselig 9 :rødme: Får håpe det ikke blir noe værre, da hadde jeg blitt superglad! Formen er fortsatt ille på kveldstid, men heldigvis sier jeg bare, for da er jeg jo ikke på jobb Her går det jo unna ser jeg! Snart 9 uker jo Håper bekkenet ikke blir for ille, og at du kan fortsette å jobbe. Er jo ikke gøy å være sykemeldt resten av svangerskapet. Kanskje du kan få sykemelde deg 50 %? På den måten slipper du å slite deg helt ut og du får hviledager innimellom. Jeg skal høre hva legen sier, er veldig spent på det. Hadde sikkert vært veldig greit å vært 50% sykemeldt, da slipper jeg gå hjemme hele tiden! Og det er når jeg går og står lenge at det blir vondt.. Så om jeg har kortere dager skulle det jo gå bra Et tips... hvis det blir så ille at du må sykemeldes... så prøv å søk svangerskapspenger istedet... det kan man søke om hvis jobben ikke har mulighet til å tilrette legge jobben for deg... og med bekkenplager er det ikke bare bare heller... Det er jo også de 6 beste mnd fra svangerskapet man tar utregningner ifra med tanke på permisjonspenger.. så da tror jeg det er best å få svangerskapspenger enn å ha en sykemelding/sykemeldingspenger. Tusen takk for tipset! Det skal jeg absolutt gjøre om det blir slik. Er det noe jeg kanskje må ta opp med legen når jeg prater med henne også? Hei Frkhøne!! Enig med Devilina her......jeg har også en jobb det ikke går an å tilrettelegge(står hele dagen i hektisk miljø) og nå har blitt så plaget siden kvalmen og oppkast ikke avtar plus bekkenet begynner å verke....så da har legen min først og fremst sykemeldt meg og gitt meg et skriv som jobben min skal ha om tilrettelegging....noe jeg vet jobben ikke kommer til å klare å gjøre, så da blir det papiret sendt videre til søking om svangerskapspenger.... du kan få gradert svangerskapspenger....der du jobber 50% og svangerskapspenger50% om du ønsker å prøve jobbe.......desverre tror jeg ikke min kropp klarer det...så blir nok 100% svangerskapspenger for meg.... Jeg vil forresten joine "kvalmeklubben" deres....tror jeg kan det siden jeg har kastet opp siden befruktning Tusen takk for tipsene! Ja får håpe jeg slipper unna den klubben fort, kan ikke tenke meg til hvordan det er å ha det sånn i mange mange uker.. Syns det er ille nok nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 11. april 2010 #323 Del Skrevet 11. april 2010 Du finner søknadsskjema til svangerskapspenger på NAV sine sider... du må fylle ut litt og legen må fylle ut litt og så må vel jobben skrive under og godkjenne at det ikke er noe de kan få gjort for å tilrettelegge. Så er det å levere søknad vente på svar.. tar ca en måned tror jeg. Litt forskjell fra sted til sted... eller fra NAV til NAV Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 11. april 2010 Forfatter #324 Del Skrevet 11. april 2010 Ok, når jeg tenker over det så var det vel det søsteren min fikk, hun kunne det heller ikke tilrettelegges for så hun gikk 100% sykemeldt stortsett hele svangerskapet. På NAV her så fikk hun ikke svar på søknaden før etter 4 MND! Da hadde jo arbeidsgiveren hennes også litt å si, han var ganske treg, man allikavel, NAV sa aldri ifra at det var ting som manglet.. Blir veldig spennende å høre hva legen sier, mannen skal nå være med :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 11. april 2010 #325 Del Skrevet 11. april 2010 Ja det skulle NAV fått seg en kraftig reprimade for... når det mangler noe så sier de ALDRI i fra... man må følge opp og undersøke selv.. man bruker jo SÅ mye energi og frustrasjon på det... er det rart det kommer mange sinte mennesker og oppsøker NAV? Nei! Få systemet tilbake til da det var aetat og sosialen var sosialen etc... kortere behandlingstid på ting og så var folk mye hyggeligere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luremegpå Skrevet 11. april 2010 #326 Del Skrevet 11. april 2010 Heia siden jeg har nevnt bare for skoj at vi skulle hatt en kvalmeklubb, så har jeg lagt en: hehehe:) Ha ein fin uke! LInk: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=483600&st=0&gopid=7977615&#entry7977615 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 13. april 2010 Forfatter #327 Del Skrevet 13. april 2010 Da bærer det avgårde til legen! Veldig spent på hva hun sier Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 13. april 2010 Forfatter #328 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) Dobbelpost Endret 13. april 2010 av frkhøne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 13. april 2010 #329 Del Skrevet 13. april 2010 Lykke til hos legen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 13. april 2010 #330 Del Skrevet 13. april 2010 Hvordan gikk det hos legen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 13. april 2010 Forfatter #331 Del Skrevet 13. april 2010 Hvordan gikk det hos legen? Det gikk bare bra! Tror legen ble litt overrasket over hvor mye jeg allerde visste om graviditet og lignende Så blir jeg innkalt til jordmor om 4 uker ca.. Hun sa ingenting om bekkenet mitt da, men bare at arbeidsgiver har PLIKT til å tilrettelegge for meg, og det gjør hun så aldeles ikke.. Så får se hvordan det går fremover, blir det værre så sykemelder jeg meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 13. april 2010 #332 Del Skrevet 13. april 2010 De bør ikke la seg forbløffe over det. Er jo så mange beleste prøvere. når det er sagt, så er det sikkert mange som ikke er det og. Sliter og med tilrettelegging på jobb. Er veldig frustrerende. Du får rett og slett sykemelde deg om de ikke gjør det ja. Selv har jeg ikke den muligheten. Ønsker heller ikke det. Men det regner jeg med at ikke du gjør heller.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 18. april 2010 #333 Del Skrevet 18. april 2010 Her var det 10 uker allerede, ja Så flott! Innkalling til jordmor så tidlig? Wow! Da jeg ringte for et års tid siden, var vel omtrent i uke 8 eller 9, ble jeg fortalt at jeg kunne ta kontakt igjen etter ordinær UL eller når jeg hadde fått henvisning til ordinær UL. Har du vært på legetime og fylt ut helsekort? Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge arbeid for sine arbeidstakere, om det så være seg å bytte avdeling (gjelder vel kun i større bedrifter hvor dette er mulig), men blir ikke alltid praktisert dessverre. Ikke la jobben gå på helsa løs! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 18. april 2010 Forfatter #334 Del Skrevet 18. april 2010 Her var det 10 uker allerede, ja Så flott! Innkalling til jordmor så tidlig? Wow! Da jeg ringte for et års tid siden, var vel omtrent i uke 8 eller 9, ble jeg fortalt at jeg kunne ta kontakt igjen etter ordinær UL eller når jeg hadde fått henvisning til ordinær UL. Har du vært på legetime og fylt ut helsekort? Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge arbeid for sine arbeidstakere, om det så være seg å bytte avdeling (gjelder vel kun i større bedrifter hvor dette er mulig), men blir ikke alltid praktisert dessverre. Ikke la jobben gå på helsa løs! Ja plutselig var vi kommet til 10 :rødme: Ja her er det vanlig å være flere ganger til jordmor. Tror det er forskjellig fra plass til plass. Her er vi egentlig kun 1 eller 2 ganger til lege så resten til jordmor. Bor ikke på en plass med sykehus eller noe slikt, så det har sikkert noe med det å gjøre. Ja var på Tirsdag til legen, fylte ut helsekort og fikk endel informasjon og bøker Hun la helsekortet inn til jordmor så jeg får det når jeg skal til henne i midten av Mai. Vet ikke hvor lang tid det tar før jeg får time på sykehuset til UL, men regner med jeg får brev om det om ikke så veldig lenge Ja det blir spennende hvordan det blir senere på jobben, hvis jeg blir plaget av noe.. Tror nok jeg må bli sykemeldt hvis jeg blir plaget, for det er vanskelig å tilrettelegge hos oss Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viktoria85 Skrevet 18. april 2010 #335 Del Skrevet 18. april 2010 for 10 uker! Håper det ordner seg med jobben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lollipop* Skrevet 19. april 2010 #336 Del Skrevet 19. april 2010 10 uker! Da er du 25% på vei allerede jo! Tiden går fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kenghuru Skrevet 19. april 2010 #337 Del Skrevet 19. april 2010 Legger igjen et lite spor av glede etter å ha lusket usunlig rundt en stund 10 uker!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luremegpå Skrevet 19. april 2010 #338 Del Skrevet 19. april 2010 Hurra for 10 uker :) Snart UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilina Skrevet 19. april 2010 #339 Del Skrevet 19. april 2010 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 20. april 2010 Forfatter #340 Del Skrevet 20. april 2010 Takk for Da blit jeg sykemeldt.. Har blitt bare værre å værre de siste dagene, og har vært helt skutt etter arbeid både i går og i dag. Så jeg har fått sykemelding fra i morgen. Er meeeeget spent på hva sjefen sier, hun har blitt sur hver gang jeg har kommet med sykemelding før (ikke at det har vært så mange ganger) Ikke er jeg den som er småsyk heller, har hatt 3 sykedager i hele fjor, og jeg er plaget med migrene ganske ofte! Pluss at jeg hadde omgangsyken og lå flat en hel helg da også.. Så jeg får jo så dårlig samvittighet når jeg blir syk, vi er en liten bedrift og det er ikke bare bare å få inn nok folk når noen er syke Nei må vel bare prøve å tenke på den lille i magen i dagene fremover Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå