Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg fikk ikke sykmelding når jeg sov 13 timer i døgnet. Kom meg opp om morgenen og på jobb, og fullførte såvidt arbeidsdagen før jeg kjørte hjem til senga. Men trøtthet var ingen sykdom mente legen.

Har brukt egenmelding en dag jeg var skikkelig uggen, ellers har jeg kommet meg på jobb. Men kommer jo litt an på hva slags jobb man har og, jeg sitter på eget kontor og kan småspise og "ta pauser" når det passer meg.

Jeg vil absolutt ikke behandles som syk, jeg er kun gravid. Men nå er jeg veldig sliten.

Du er heldig som har eget kontor, det har ikke jeg. Jeg kommer meg liksom på jobb, men så er det ikke så lett å ta småpauser og slikt ettersom det blir veldig godt lagt merke til. I tillegg skal jeg se litt ok ut på jobb. I dag gikk jeg på en dør (som var åpen, så jeg gikk mer på dørkarmen). Det ser jo ganske tåpelig ut kan man si.

Nå bare babler jeg. haha, stopper her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har ikke mulighet til å snakke med sjefen din og spørre om du kan ha hjemmekontor de dagene du er ekstra dårlig? Det fordrer selvfølgelig at du informerer sjefen om graviditeten, men det kan være verdt det. Jeg har valgt den løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke mulighet til å snakke med sjefen din og spørre om du kan ha hjemmekontor de dagene du er ekstra dårlig? Det fordrer selvfølgelig at du informerer sjefen om graviditeten, men det kan være verdt det. Jeg har valgt den løsningen.

Det er ikke mulig med denne stillingen. Det er på en måte en stilling som har mye support til andre ansatte. Så det er ikke mulig å jobbe hjemmefra i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Er du dårlig, så er du dårlig! Dessuten er det legen som bestemmer om du skal sykemeldes eller ikke, så ingen kan "ta deg" på det. :)

Selv bet jeg tenna sammen og brukte bare en egenmeldingsdag, men så hadde jeg bare en sommerjobb og ikke de helt store rettighetene innenfor sjukemelding osv. Dersom du gjør en bedre jobb med f.eks. 50 % sjukemelding i en periode, så synes jeg ikke du skal "skamme" deg for å ta det opp med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du dårlig, så er du dårlig! Dessuten er det legen som bestemmer om du skal sykemeldes eller ikke, så ingen kan "ta deg" på det. :)

Selv bet jeg tenna sammen og brukte bare en egenmeldingsdag, men så hadde jeg bare en sommerjobb og ikke de helt store rettighetene innenfor sjukemelding osv. Dersom du gjør en bedre jobb med f.eks. 50 % sjukemelding i en periode, så synes jeg ikke du skal "skamme" deg for å ta det opp med legen.

Enkelt og greit :o)

Jeg får se hva jeg gjør. Jeg er nesten ikke noe menneske om dagene. Kommer hjem fra jobb og sovner, der blir jeg til morgenen. Drømmer ofte at jeg mister spiren i løpet av natten og det virker så sant. Det er ikke noe kjekt.

Jeg skal prøve å holde ut til uke 12 uten å mase noe mer på legen min nå tror jeg. Vil ikke mislikes heller. :)

Forresten folkens. Hvordan merker man at man har bekkenløsning? Hvordan føles det?

Og: når jeg syklet til jobb her om dagen så var det som om det var noe i underlivet som jeg ikke har kjent før. Det var som om det var en pute inni der som det bare var rart å sitte på. Hva foregår her? Jeg skal jo ikke kjenne noe slikt?

Og om morgenen når jeg pusser tennene så kan jeg ikke stå med vekten på kun høyre ben fordi det kjennes som om beinet skal slippe i hoften/rumpa. Hva er dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vondt i korsryggen da? Eller i lysken?

Jeg er redd for bekkenløsning. Jeg er ung, frisk og i god form og går lange turer med hundene hver dag, men har i noen uker vært plaget av vond korsrygg. Det er ubehagelig og uvant å bøye seg, og jeg har ofte vondt i ryggen når jeg sitter i sofaen om kveldene. Irriterende nok har jeg merka det ekstra godt etter å ha gått tur :/

Jeg har jo planlagt å være aktiv og holde meg i form, og slik det er i dag kan jeg tåle meg, men håper det ikke blir verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vondt i korsryggen da? Eller i lysken?

Jeg er redd for bekkenløsning. Jeg er ung, frisk og i god form og går lange turer med hundene hver dag, men har i noen uker vært plaget av vond korsrygg. Det er ubehagelig og uvant å bøye seg, og jeg har ofte vondt i ryggen når jeg sitter i sofaen om kveldene. Irriterende nok har jeg merka det ekstra godt etter å ha gått tur :/

Jeg har jo planlagt å være aktiv og holde meg i form, og slik det er i dag kan jeg tåle meg, men håper det ikke blir verre.

Jeg får tidvis veldig vondt i korsryggen, men har det ikke akkurat nå. Lysken tror jeg at er der jeg har litt vondt, men det er mer ubehag enn vondt.

Du må bare fortsette å gå turer, det er kjempebra. Jeg skal også begynne å gå mer, men det er ikke lett ettersom jeg er så trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Da er jeg hjemme igjen fra ferie. Hvordan går det med dere? Jeg lurer også på dette med bekkenløsning. Hvordan man kjenner det. Jeg har nemlig kjent noe "vondt" helt nederst i ryggen leeenge, som kommer og går.

Også en annen ting... da jeg var på ferie hadde jeg litt utflod (brunt) i 4 dager. Var så redd som jeg aldri har vært før, alt jeg kunne tenke på var sa. Men så stoppet det igjen, og det er over en uke siden. Hadde ikke smerter, så jeg er vel egentlig avslappet i forhold til det nå. Men ville dere kontaktet lege/jordmor og spurt om det?

Også et lite spørsmål til Renesmee, litt off topic... ;)

Jeg holder på å lese Breaking Dawn, er det der du har navnet ditt fra? hehe.

Håper dere alle sammen har det bra, nå skal jeg ned på kjøkkenet og skaffe meg et pizzastykke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg fikk ikke til den linken jeg, Renesmee.. (Men det kan godt være på grunn av mine noe manglende datakunnskaper :) )

Velkommen tilbake fra ferie, Miss monneypenny. Jeg håper du har kost deg!

Bekkenløsning og slikt vet jeg absolutt ingenting om, men det er vel kanskje noe man kan ta opp med legen?

Ellers hører man jo at mange har litt brun utflod og litt blod underveis i svangerskapet og at det oftest er helt ufarlig, men samtidig begynner man jo å tenke på det. Så mitt (om enn noe ukvalifiserte) råd til deg, Miss monneypenny, er å ta det opp med legen dersom dette er noe som uroer deg!

Ja, her følte jeg jammen at jeg kom med mange nyttige råd... :ironi::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe! Syns rådet ditt var bra jeg ;) Det er omtrent det samme som jeg har tenkt. Velger å ikke bry meg om det foreløpig, skjer det igjen ringer jeg legen. Enkelt og greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miss moneypenny : Ja , det er derfra jeg har navnet. Når du er ferdig med Breaking dawn må du lese "The host" også :)

Linken fungerer, da mine venninner har fått den til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

å søren, jeg så the host i bokhandelen, men gadd ikke kjøpe den for jeg trodde det var noe annet.. er det en fortsettelse eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiffon, hvordan går det med deg?? :klem:

Da har jeg vært på ul og alt ser bra ut. Blødningen kommer nok av at morkaken er langt nede, så jeg fikk noen restriksjoner på tunge løft og slikt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...