Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Masse oppdateringer har nå, så kjekt.

Chiffon: så bra at alt ser fint ut, nå må du bare ta det rolig og være forsiktig.

Dere er heldige som er rundt uke 12, litt misunnelig. Tiden går så sent :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også tiden frem til uke 12 går veldig tregt. *utålmodig*

Ni fullgåtte uker i dag. Det snegler seg fremover.

Det er rart hvordan tiden gikk så fort før jeg visste jeg var gravid. Følte alltid at ukene mellom mens var veldig korte, men de siste tre ukene har vært som 2 måneder.

Men siden jeg nevnte mens så skal det også nevnes at jeg nyter å være uten :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at jeg ikke har mensen lengre er ikke noe jeg tenker på egentlig. Har alltid trodd at det skal bli såååå deilig å slippe å ha mensen i 9 mnd (og det blir vel lengre enn det og ) , men nå som jeg er der, og ikke har hatt mens på 4 mnd (2.juni) har jeg så sabla mye annet å tenke på :P

Jeg har vært hjemme fra jobb både i går og nå i dag, og som ved et under føler jeg meg friskere enn på lenge! Da jeg våknet i går hadde jeg vondt fra toppen av hodet og langt ned i korsryggen, men det bedret seg utover dagen, og på kvelden kunne jeg sitte i sofaen og se på tv uten å føle ubehag i det heletatt. Og i dag... har ikke hatt det så godt kroppslig sett på leeeenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Renesmee: så godt at et par dager hjemme hjalp på smertene og ryggen da. Det er ikke alltid at det faktisk hjelper, og da føler meg lett at man like gjerne kunne vært på jobb, men når det er så effektivt som de to dagene du tok fri så er det kjempebra.

Jeg har alltid gledet meg til tiden uten mensen, og så langt (7 uker) så er det fantastisk. Men jeg tviler ikke på at du har rett i at det etterhvert ikke blir en stor sak ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst på SALAMI!!!! *frustrert*

Samboeren har kjøpt!! Enda han vet at det er det eneste jeg har fantasert om i noen mndr som jeg ikke kan spise! Arg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten pakke spekeskinke som har ligget i fryseren i 3 uker. Den skal jeg kose meg med når jeg har fått tint den opp :)

Åh, heldiggris :)

Men tar det drepen på bakteriene? Og hvilken bakterie er det i spekemat som er farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora mi sa at det ville være helt trygt å spise spekemat som har vært frosset i 2 uker. Det tar knekken på toxoplasmabakterien som er årsaken til at vi skal passe oss for denne typen mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dårlig mor og spiser salami. Med god samvittighet.

Jeg er nå over uke tolv, men hva hjelper det. Kunne det bare bli uke 18 snart, da skulle jeg begynne å tro. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmora mi sa at det ville være helt trygt å spise spekemat som har vært frosset i 2 uker. Det tar knekken på toxoplasmabakterien som er årsaken til at vi skal passe oss for denne typen mat.

Gjett hvem som skal handle mer salami i morra da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men et spørsmål til dere forresten.. da jeg var på første svangerskapskontroll, tok jeg tester for å sjekke om jeg har/har hatt toxoplasmose, siden jeg har 2 katter. Har dere andre også blitt testet for det? Det jeg lurer på, er hvordan de kan se forskjell på om man har det, eller om man har hatt det? Og hvis jeg har hatt det, så er jeg immun, stemmer det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dårlig mor og spiser salami. Med god samvittighet.

Jeg er nå over uke tolv, men hva hjelper det. Kunne det bare bli uke 18 snart, da skulle jeg begynne å tro. :sukk:

Hva mener du, er du redd for at det er noe galt? Hvor langt på vei er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men et spørsmål til dere forresten.. da jeg var på første svangerskapskontroll, tok jeg tester for å sjekke om jeg har/har hatt toxoplasmose, siden jeg har 2 katter. Har dere andre også blitt testet for det? Det jeg lurer på, er hvordan de kan se forskjell på om man har det, eller om man har hatt det? Og hvis jeg har hatt det, så er jeg immun, stemmer det?

Jeg har lest mye om dette, og det jeg bet meg merke i var at det sto at man skal holde seg unna fremmede katter. At dine egne vistnok skal være tryggere å være rundt. Det er jo ikke katten som er skummel, men avføringen til katten. Om du kan få din kjære til å rengjøre boksen hvor kattene gjør fra seg er du godt på vei tenker jeg :)

Jeg ble testet for toxoplasmose og jeg har ingen katter. Jeg er ikke immun. Derfor skal jeg være ekstra forsiktig og vaske frukt og grønnsaker , holde meg unna kattebæsj ( :ler: ) og jeg holder meg unna graving i jorda i hagen (skulle luket ugress men.. :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva mener du, er du redd for at det er noe galt? Hvor langt på vei er du?

Jeg er nå tolv uker og noen dager, men jeg mister ofte og det ganske sent :)

Jeg er heller ikke immun selv om jeg har katt, så ingen kattebæsj og annen ulumskheter på meg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå tolv uker og noen dager, men jeg mister ofte og det ganske sent :)

Huff da, så trist. Krysser fingrene for at det går bra for deg denne gangen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg har ikke blitt testet, tror jeg :klø: Men så har jeg ikke katt heller, kanskje det har noe med saken å gjøre? Uansett tror jeg nok at det er vanskelig å bli smittet, siden de fleste har spist litt jord som små, samt at mange har kost med katter, spist salami, vært i syden etc. - og jeg hører ganske sjelden om folk som er immune.

----------

Chiffon: Jeg krysser fingrene for deg! Det er vanskelig å vite hva man skal si eller ikke, for dette er heldigvis ingen kjent situasjon for meg - men jeg håper i alle fall på det beste på dine vegne!

----------

Og så litt egoistisk jubling på slutten for mine seksten uker i dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kan få din kjære til å rengjøre boksen hvor kattene gjør fra seg er du godt på vei tenker jeg :)

Lettere sagt enn gjort! hehe.. han er ikke ivrig på den jobben, det er visst "mine" katter. Hadde det vært opp til han, skulle vi ikke hatt kasse i det hele tatt, bare jaga de ut hele tiden. Men jeg er nok litt mer bløthjertet, syns de må få lov å slappe av inne når de ønsker det, ikke være ute hele dagen og natta. Men jeg bruker engangshansker og spade da :) Fikk svar på prøvene istad, jeg er ikke immun mot toxoplasmabakterien. Da tror jeg at jeg skal greie å ikke få det de neste 6 mndene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...