Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Vi har fortalt det til noen få venner. Jeg har fortalt det til de som viste at vi prøvde, og de som jeg vet prøver selv, i tillegg til de jeg kjenner som er gravide.

og familiene våre vet det, og et par kompiser av samboer.

Men "alle andre" vet det ikke. Jeg har litt lyst til at venninnene mine skal oppdage det når de ser babykulen i jula (de bor utenbys og vi møtes kun hver jul) :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tyttebær

Ikke jeg heller! Helt til jul?! Nei, jeg syns 3 måneder var lenge nok å holde det skjult! :)

Noen som begynner å få mage? Jeg syns jeg har begynt å få det, men sikkert bare oppblåst eller noe! Er jo ikke SÅ langt på vei akkurat! :)

Menmen! Serenity har jo fått fiiin mage allerede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg venter på magen. Syns liksom jeg har fått en liten en, men jeg tror bare de som vet det kan se den. Jeg er 14+3 i dag, tror jeg, så det kan jo drøye godt ennå før den blir særlig synlig, men jeg satser på at min lave høyde vil presse magen ut tidligere :ler:

Ja, Serenity har jo hatt kul lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende, Renesmee! Jeg er så løsmunnet at jeg aldri hadde klart å holde det hemmelig så lenge. :ler:

Nå er jo ikke dette venninner jeg snakker mye med ellers, så jeg hadde syntes det var artig å "overraske" de med stor babykul sånn uten videre :P Men vi får se :)

Kul? Jeg tatt bilder av magen fra jeg var litt over 3 uker på vei, og jeg ser forskjell. Men for folk som ikke vet at jeg er gravid ser det nok ut som jeg har lagt på meg litt rundt magen, så her går det i løse topper og kjoler for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en kort liten post til dere alle sammen.

Jeg har kjøpt meg sjøsykearmbånd på apoteket og de virker. Jeg har vært konstant kvalm i 3 uker nå, men siden i går når jeg kjøpte disse armbåndene og tok de på så har jeg ikke vært kvalm et øyeblikk. Det er helt fantastisk. De koster 154 kr på de fleste apotek. Løp og kjøp!! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Roxie Hart

Det er bra du tipser. Dessverre fungerte ikke disse armbåndene i det hele tatt for min del. :sur:

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fungerer ganske bra for min del. Fra å ville spy galle hele dagen til å bare være sinnsykt kvalm. Nå bare brekker jeg meg, jeg kaster ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fungerer ganske bra for min del. Fra å ville spy galle hele dagen til å bare være sinnsykt kvalm. Nå bare brekker jeg meg, jeg kaster ikke opp.

Godt å høre at det hjelper for deg også, selv om du fortsatt har en del plager. I dag har jeg vært litt kvalm igjen, selv om jeg har de på. Men jeg tror det kan være fordi jeg ikke har spist ofte nok også. Jeg blir veldig sliten og kvalm om jeg ikke spiser når jeg blir sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra du tipser. Dessverre fungerte ikke disse armbåndene i det hele tatt for min del. :sur:

Så kjipt da. Du hadde dem to fingre nedenfor håndleddet, ikke sant?

De er ikke videre enkle å skjule på jobb da, mitt håp er bare at folk ikke bestemmer seg for å spørre hva de er. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ligner jo veldig på svettebånd da, så får du bare finne på en grunn til at du skal trenge det på jobb :ler:

Det er litt av problemet. Jeg går fint kledd på jobb, så svettebånd er ikke helt tingen. :o) Men de som vil spør får spørre, de får ikke noen særlig interessante svar.

Hva svarer dere om dere får spørsmålet av folk som ikke skal vite enda?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Nå er det jo ingen hemmelighet lenger, og da det var det, var det ingen som spurte - så dette problemet har jeg sluppet billig unna :)

Er det vanlig at folk spør om slike ting da? Er ikke det litt frekt? (med mindre man er fødeklar omtrent..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det jo ingen hemmelighet lenger, og da det var det, var det ingen som spurte - så dette problemet har jeg sluppet billig unna :)

Er det vanlig at folk spør om slike ting da? Er ikke det litt frekt? (med mindre man er fødeklar omtrent..)

Folk hos meg spør rett som det er. Det er veldig rart, ikke vandt til at folk man ikke kjenner spør om slike ting. Men det er mange nasjonaliteter og mye menn, så de er ikke helt enkle å lese alltid. :o)

Men dersom jeg spiser oftere enn før, eller tar meg på magen, eller blir sulten, eller er trøtt, eller går oftere på toalettet eller noe annet som er uvanlig så kommer plutselig spørsmålet - er du gravid eller?

Haha, det er ikke alltid enkelt å svare. Har pleid å bare si "hvem vet" eller "ikke som jeg vet om - vet du noe jeg ikke vet", men nå føler jeg at det er for sent å svare det. Haha. Hva er gode svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er 6 uker på vei har du jo "nettopp" oppdaget det selv, så da synes jeg ikke det er for sent å svare litt avvikende på slike spørsmål.

Jeg er 14 uker på vei, og det er ingen som har spurt meg med mindre de var nære venner som viste godt at vi hadde prøvd en stund. Jeg ventet til jeg var 12 uker på vei med å svare at "joda, jeg er gravid". Var nemlig ei som spurte hele tiden som jeg ikke hadde lyst at skulle vite om det før det var helt sikkert. Og det gjelder jo forsåvidt for folk man ikke har nær omgang med også.

Så når hun spurte svarte jeg enten "ikke såvidt jeg vet" eller "Ness" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du er 6 uker på vei har du jo "nettopp" oppdaget det selv, så da synes jeg ikke det er for sent å svare litt avvikende på slike spørsmål.

Jeg er 14 uker på vei, og det er ingen som har spurt meg med mindre de var nære venner som viste godt at vi hadde prøvd en stund. Jeg ventet til jeg var 12 uker på vei med å svare at "joda, jeg er gravid". Var nemlig ei som spurte hele tiden som jeg ikke hadde lyst at skulle vite om det før det var helt sikkert. Og det gjelder jo forsåvidt for folk man ikke har nær omgang med også.

Så når hun spurte svarte jeg enten "ikke såvidt jeg vet" eller "Ness" :)

Takk for svar. Ja, det er fortsatt nesten 6 uker til jeg har planer om å fortelle noe, så det føles evig tidlig å få slike spørsmål - men har blitt spurt to ganger allerede.

Men "næsj" var jo genialt:o)

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Roxie Hart

Det er ingen som har spurt meg ennå, så det var bare derfor jeg synes det var litt rart. Jeg hadde aldri tort å spørre noen om det ikke var helt tydelig..

Men det er selvsagt greit å juge litt i starten - det ville jeg ha gjort og jeg skjønner godt at du ikke vil si noe ennå! Jeg hadde sikkert gått for et "æh.. nei!?" eller noe "haha, ja, det hadde tatt seg ut" eller noe sånt. Eller "Synes virkelig feriekiloene såååå godt? *snufs*".. ;)

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som har spurt meg ennå, så det var bare derfor jeg synes det var litt rart. Jeg hadde aldri tort å spørre noen om det ikke var helt tydelig..

Men det er selvsagt greit å juge litt i starten - det ville jeg ha gjort og jeg skjønner godt at du ikke vil si noe ennå! Jeg hadde sikkert gått for et "æh.. nei!?" eller noe "haha, ja, det hadde tatt seg ut" eller noe sånt. Eller "Synes virkelig feriekiloene såååå godt? *snufs*".. ;)

"Sier du at jeg er feit?" - den typen kommentarer er kule, jeg brukte dem når folk tulla med meg før jeg faktisk var gravid. Men det er vanskelig å lyve når man vet sannheten selv :o) Men egnetlig så er det den mest geniale.

Takk for svar.

Og ja, det er rart å spørre, jeg ville aldri gjort det. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo dere som er kommet lengre enn meg.

Hvor dårlig er man før man blir hjemme fra jobb på grunn av tretthet, kvalme og svimmelhet? Må man kaste opp for å bli hjemme for kvalme? Tenker da på sykemelding. Noen som har hatt aktiv sykemelding? Jeg vil ikke behandles som syk, men føler meg ikke god. Sover nok men er så trøtt.

Og så et annet spørsmål. Kan man ta mer enn 400mcg folsyre? Og er det noen vitaminer man ikke skal ha? Jeg vil egentlig ta multivitaminene mine. Der kan jeg ta to piller til dagen. En pille har 300mcg folsyre, to piller har da 600mcg. Kan jeg ta en av dem pluss en normal folsyrepille med 400mcg?

Endret av letme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke sykmelding når jeg sov 13 timer i døgnet. Kom meg opp om morgenen og på jobb, og fullførte såvidt arbeidsdagen før jeg kjørte hjem til senga. Men trøtthet var ingen sykdom mente legen.

Har brukt egenmelding en dag jeg var skikkelig uggen, ellers har jeg kommet meg på jobb. Men kommer jo litt an på hva slags jobb man har og, jeg sitter på eget kontor og kan småspise og "ta pauser" når det passer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...