Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

kanskje jordmor er tingen? Hva gjør dere?

Jeg skal på UL i uke 18, og så til legen i .. uke 20 tror jeg det var. Deretter tror jeg det blir kun jordmor for min del.

Har vært hos jordmor allerede og hun var superhyggelig. Fikk til og med høre hjertelyd selv om jeg ikke var mer enn 10 uker på vei :rødme:

Legen min er lengre unna, og hun er stressa og har dårlig tid. Så det orker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal til jordmor i uke 14, og til UL i uke 18.

Har vært en gang hos lege, da jeg var i uke 9.

Blir vel mest jordmor på meg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Jeg skal i allefall til legen nå først, så får jeg se. Godt mulig jeg bare går til legen - kanskje han har en formening om det...

Jeg hadde håp om at kvalmen skulle bli bedre nå, men det virker nesten som om det bare blir verre og verre.. Får nesten ikke i meg mat, ligger i senga nesten hele dagen. Er veldig sliten nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff stakkar som er så dårlig! Har du prøvd sånne sjøsykearmbånd? har hørt at det kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørt at ingefærkapsler er det aller, aller beste :)

Skulle egentlig ha første svangerskapskontroll idag, men tror kanskje jeg har fått svineinfluensaen, evt en ekstremt kraftig forkjølelse, så ble bare en hau med blodprøver...men på mandag! Han har til og med en liten UL, så vi kommer til å få se lille nurket :rødme: :hjerte: Også fått dato for første ordinære UL, 30. september :) Blir spennende!

Bah...men dårlig, spyr og har masse i feber :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Jeg var på første legetime i uke 9! Jordmor time ble i ca uke 16 fikk jeg beskjed om! Legen skulle sende svar på blodprøver, og sende med nummer til jordmor så jeg kunne bestille time, men det har ikke skjedd enda! Får ringe til legen en dag om det ikke dukker opp! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørt at ingefærkapsler er det aller, aller beste :)

Skulle egentlig ha første svangerskapskontroll idag, men tror kanskje jeg har fått svineinfluensaen, evt en ekstremt kraftig forkjølelse, så ble bare en hau med blodprøver...men på mandag! Han har til og med en liten UL, så vi kommer til å få se lille nurket :rødme: :hjerte: Også fått dato for første ordinære UL, 30. september :) Blir spennende!

Bah...men dårlig, spyr og har masse i feber :(

God bedring! Håper det ikke er svineinfluensa du har! Har du vært ute og reist nå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i Budapest... Hele reisefølget er visst nede for telling... Så mannen og jeg ligger bare hjemme i hver vår leilighet og synes synd på oss selv, jeg har ihvertfall mamma som passer på da *ler*

Forsåvidt håper jeg det er influensaen, skal reise igjen om to uker til både London, Singapore og Bali... IKKE lyst til å bli dårlig der nede!!!

Mitt fødested vil helst bare ha jordmorkonsultasjon, men kommer nok til å holde kontakt med fastlegen også da jeg liker ham :) Mitt fødested er litt spesielt, da det er på et eget sted utenfor sykehuset og med kun jordmødre... Men kan nesten ikke vente til mandag, da får vi se h*n :danse: Trodde ikke fastlegen min hadde sånt utstyr, så vi så ikke helt vitsen med at kjære fulgte med for en hau med blodprøver, så nesten like greit det ble utsatt en uke, for nå skal han være med! Er bare en knøttliten skjerm, og dårlig bilde, men man ser ihvertfall nurket og at alt står bra til :D Tror jeg nok det kommer til å gå litt opp for ham også, selv om han er ganske urolig nå som jeg er syk :rødme:

Føler ikke tiden er inne for å gå ned mer i vekt nå da, gått ned 4 kilo siden jeg fikk en positiv test, og mest nå mot slutten :/ Er det ikke nå vi skal gå mest opp, etter uke 12 frem til sånn uke 30? Går sikkert greit da, er jo ikke som om jeg ikke har noe ekstra å ta av *ler*, men burde jo tyde på at ikke alt går sånn kjempebra med formen, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Huff, Serenity! Svineinfluensa.. da er det bedre å være kvalm. Ønsker deg god bedring :)

Jeg har lest at mange går ned i starten av svangerskapet pga. kvalme, dårlig matlyst etc. Influensa hjelper vel heller ikke særlig. Men det flotte er jo, hvis jeg skal stole på det jeg har lest, at fosteret tar det det trenger først, så får vi mødrene restene. Knøttet trenger jo heller ikke så mye ennå, tror jeg har lest en halv brødskive eller et eple eller noe.

Men jeg skjønner tankene dine, for jeg er litt bekymret selv. Liker ikke at vekta går mer ned enn opp, og jeg har så godt som ingenting å gå på.

Håper det går bra med dere andre. (Og så vil jeg bare beklage at jeg klager så mye her i denne tråden.. Jeg får litt fårlig samvittighet pga. det.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart
Har vært hos jordmor allerede og hun var superhyggelig. Fikk til og med høre hjertelyd selv om jeg ikke var mer enn 10 uker på vei :rødme:

Oioi! Så spennende med hjertelyd :hoppe:

Håper at jeg får høre den på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det går bra med dere andre. (Og så vil jeg bare beklage at jeg klager så mye her i denne tråden.. Jeg får litt fårlig samvittighet pga. det.. )

Det må du da ikke tenke på! Det er bare å lesse av alt du orker! :fnise:

Syns synd på alle dere som er kvalme, jeg kan forestille meg hvor kjipt dere har det. Håper dere får det bedre snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klag i vei! Er jo her inne vi burde få lov til å klage ;) *klage litt selv*

Off...lei av å spy til jeg er helt tom... Har heldigvis ikke så høy feber, så kanskje det ikke er influensaen, er jo feber som er verst for fosteret :/

Synes du skal teste de ingefærkapslene, spise lite og ofte :)

*ler* Jeg savner Somersbys eplecider noe helt enormt, finnes ingen alkoholfri substitutt som har liknende smak! Kjøpte en flaske champagne på taxfree'en til alt er ferdig og vi skal feire :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag (nå straks) skal jeg på jobbintervju - og jeg er så nervøs!! Er mest nervøs fordi jeg er gravid og ikke har tenkt å nevne det, det er ikke likt meg - men jeg anser det nå som eneste mulighet til å slippe å ha baby i leilighet på str med et bøttekott! Dette jobbintervjuet er nok siste mulighet til å få fast jobb, (passerer magiske 12 uker snart) - jeg vil sånn ha den!! Så håper jeg det går bra - får i allefall litt intervjutrening. Og tenk om jeg får den - da må formen bli bra kjapt:) nei, huff... hater intervjuer!! Lite sannsynlig at jeg får den forresten.. så jeg har ikke så mye å tape (trøste-meg-selv). PUH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Clebra, den jobben er din! :danse: Uansett, som du sier, godt med intervjutrening :)

Formen til folk bedret seg? Her går det heller nedover, men skylder på all gryntingen, så satser på at spyingen forsvinner med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med jobbintervjuet! Kanskje litt sent nå men. Håper det gikk bra!

Her er formen på vei nedover! Skikkelig kvalm i dag! Men jeg kan ikke klage, det måtte vel komme min vei også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Håper intervjuet gikk bra! Intervjutrening er det uansett. Jeg liker ikke intervjuer! :fnise:

Her er formen helt grei! Hadde en liten blødning i går, men gikk fort over! I følge legen trodde nok kroppen at den skulle ha mensen, så det var derfor det kom litt blod. Så nå håper jeg på at alt er i orden! Gleder meg til tidlig UL neste fredag for å sjekke at alt er som det skal være! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Etter å ha vært vikar i 1,5 år i en jobb jeg elsker fikk jeg fast jobb 11. Juni. Lillegull ble unnfanget ett sted mellom 12. og 14. Juni :fnise: En helt utrolig flaks, og sjefen har vært veldig positiv så jeg er utrolig heldig. Gledde meg ikke til å fortelle at jeg var gravid så kjappt etter å ha fått fast jobb.

Jeg leter litt etter hjertelyd før jeg legger meg noen kvelder i uka, og det er så deilig når jeg finner den :rødme: Verdens fineste lyd, og da vet jeg jo at han (sier han) har det bra. De gangene jeg ikke finner den er det ikke panikk, for jeg vet at det ikke alltid er lett, og at det ikke betyr at noe er galt.

Jeg er verdens lykkeligste for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serenity! Leste innlegget ditt i en annen tråd, tror du at det er svineinfluensa? Men det går bra med deg? Det er jo bra! Skjønner at du er litt sliten av hysteriet da, når du kanskje har det selv og ser at det ikke er så ille ;)

Men god bedring ihvertfall da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9/10 som tror de har svineinfluensa tar jo feil. Samboeren min var nede for telling i over en uke etter at vi hadde vært i Tyrkia. Feber, magesmerter og diare - fikk ikke i seg mat og var generelt i laber form. Mistenkte aldri at det var svineinfluensa, men jeg antar at man kan spy også uten at det er influensaen det er snakk om.

Jeg er pissnervøs for å bli smitta, men hadde ikke vært bekymret i et sekund om det ikke var for at jeg var gravid, og jeg har flere enn bare meg å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det ikke er svineinfluensaen så likner det noe voldsomt... Ser ikke helt poenget med å være urolig for det. Har du diabetes eller astma så kan du være urolig og ta forholdsregler, men det får da være grenser. Skal gravide liksom gå uten sykdommer i 9mnd? Immunsystemet vårt er allerede svekket nettopp på grunn av graviditeten. Dette har blitt hauset opp av media kun for å selge flere aviser, ingen annen grunn! Du er klar over at 500000 mennesker dør verden over av influensaen hvert år, men ingen reagerer? Til nå har maks 1000 dødd...

Det er helt greit at man prøver å unngå å bli syk, er jo ikke noe gøy å være dårlig og høy feber er ikke bra. Høy feber får du derimot av ganske mye, så der er ikke svineinfluensaen vår store skumle fiende nr.1. Og vi kan fint ta paracet, som gjør at vi slipper feber :)

Min mening er at man ikke skal stresse over akkurat dette. Eneste jeg fraråder er vaksinen og influensamedisin, som de ikke vet hvilke skader kan gi i lengden... Hadde nok vært mye mer urolig om barnet mitt fikk influensaen når h*n var 4 uker gammel, nå ligger jo h*n trygt inne i min mage og får alt den trenger, bare jeg som er sliten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...