Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg prøver jo å unngå å bli smitta, og må innrømme at jeg er litt redd for det, men ja, det er jo pga media. Og innerst inne forstår jeg at det er de som har blåst opp hele greia, men allikevel er det i tankene mine. Men så tenker jeg, hva med fugleinfluensaen da? Det var like mye snakk, men skjedde ingenting... Det som skremmer meg mest er jo det avisene skrev om at barnet kan få hjerneskade, lavere iq osv. Jeg så jo en bitteliten notis nederst om at dette ikke var bevist, men det er ikke det som sitter igjen mest i hukommelsen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lett å være avslappet rundt dette når jeg har lest om gravide kvinner i USA som fikk svineinfluensa. De som var langt på vei døde, men det lyktes å redde barnet. Ei som var like langt på vei som jeg er nå mista barnet sitt.

Såvidt jeg vet er det ingen som er smittet på skolen jeg jobber, så enn så lenge tar jeg enkle forhåndsregler som god håndhygiene når jeg er ute og på jobb.

Nå har jeg hatt en veldig stressende arbeidsuke på jobb, og samboeren min mener jeg burde sykemelde meg, for han har sett hvor sliten jeg er hver kveld. Jeg har lyst å jobbe så lenge som mulig, og beroliger han med at det sikkert ikke blir like travelt neste uke. Tror jeg må bli flinkere til å delegere fra meg oppgaver :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chiffon
Ikke lett å være avslappet rundt dette når jeg har lest om gravide kvinner i USA som fikk svineinfluensa. De som var langt på vei døde, men det lyktes å redde barnet. Ei som var like langt på vei som jeg er nå mista barnet sitt.

Hyggelig ting å minne noen som er gravide med svineinfluensa på ;) Må da være flott at alle ikke er like redde uten at vi må komme med de verste historiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktik det er verre at folk rundt meg tar så lett på dette med svineinfluensaen. "Herregud, det er da som en mild forkjølelse".

Jeg gikk forbi ei dame som sto i byen og snakka høyt i telefonen mens hu hosta og kava og fortalte den hun snakka med at hun hadde vært til legen og fått påvist svineinfluensa.

Når folk tar så lett på det er de heller ikke redd for å smitte andre, og det hjelper iallefall ikke meg at syke folk går på butikken, drar på skolen og lar være å holde seg hjemme fra jobb.

Jeg synes virkelig at det er bedre å være klar over at det ikke er noe man skal ta lett på når man er gravid, fremfor å gå rundt uten å tenke på at man kan bli smittet hvis man ikke er påpasselig med å sprite og vaske hender. For vips så sitter man der med svineinfluensa, og da er det for sent å være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktik det er verre at folk rundt meg tar så lett på dette med svineinfluensaen. "Herregud, det er da som en mild forkjølelse".

Jeg gikk forbi ei dame som sto i byen og snakka høyt i telefonen mens hu hosta og kava og fortalte den hun snakka med at hun hadde vært til legen og fått påvist svineinfluensa.

Det er vel de som ikke er i faresonen selv som driter i om de smitter andre.. "det er jo ikke farlig, det går bra med meg"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vel de som ikke er i faresonen selv som driter i om de smitter andre.. "det er jo ikke farlig, det går bra med meg"..

Nettopp, dvs storparten av befolkningen...

Samboer fikk feber, hoste, vondt i leddene osv. i går kveld. Veldig trivelig. Tok prøve i dag som vi skulle få svar på i morgen. Jeg liker meg ikke i det heletatt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg veldig godt. Selv får jeg ikke bestemt meg for hva jeg skal tro om dette, den ene dagen syns jeg det er skummelt, neste dag syns jeg det er vannvidd. Men jeg respekterer ihvertfall at folk har en rett til å være redde, det er det mange andre som ikke gjør.

vet ikke helt hva jeg kan si for å få deg til å føle deg bedre, men inntil dere får svar på prøvene får du bare prøve så godt du kan å ikke tenke på det, det er ikke så mye du kan gjøre med det i dag uansett. Skjønner at det er vanskelig men. Husk på at det kan jo være noe helt annet! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Min samboer fikk også diagnosen svineinfluensa i dag, men det var bare over telefonen, ingen tester tatt. Jeg er ikke så veldig nervøs for svineinfluensa og tenker som så at blir jeg smittet, får jeg ta det derifra. Personlig tror jeg ikke det er så fryktelig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboren min fikk komme å ta tester siden jeg er gravid. Viser det seg at det er det han har, er sannsynligheten for at jeg allerede er smittet rimelig stor , og da må jeg vurdere om jeg vil ta forebyggende...

Jeg vet ikke hva jeg vil jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Nei, det er slett ikke lett å vite hva man bør gjøre, Renesmee. Jeg skjønner jo veldig godt at du er bekymret. Jeg er såpass rolig fordi jeg ikke kjenner noen symptomer i det hele tatt, samt at samboeren min ikke så veldig sjuk. Dersom jeg får svineinfluensa må jeg nok i tenkeboksen jeg også.. Legen til min samboer sa at jeg måtte kontakte legen dersom jeg fikk feber, så da har vel han noen tips og råd å komme med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at folk kan bli redde, samtidig, må dere som er redde (uten grunn i mine øyne) også respektere meninger som ikke er like ;) Jeg synes ikke noe om folk som hoster uten å ta opp armen, men det har like mye med smitten som med at det er ren og skjær folkeskikk å beskytte andre mot ens eget spytt!

Får vite imorgen om vi har hatt det, og jeg håper virkelig at vi har det, for da kan jeg slappe helt av :) Ikke fordi jeg er redd for svineinfluensaen, men jeg orker virkelig ikke bli så syke enda en gang til *ler*

-------------------------------------------------------------

:danse: *forelsket* Idag fikk vi se en aktiv liten krabat i magen! Den var så skjønn!!! Så armer, ben, kropp og hodet med en liten nese :hjerte: Den kavet noe voldsomt og så helt perfekt ut! Mot slutten begynte h*n å hikke og hoppet opp og ned *smelt* Det tøffeste jeg har sett noensinne, selv om jeg ikke egentlig trenger noe tidlig UL (legen har apparatene på kontoret sitt så derfor jeg fikk se) så var det virkelig helt fantastisk. Nå vet man at det er en liten levende baby i magen...

Gled dere masse til dere får se ;)

Legen sa at for det han kunne se var dette en frisk og veldig levende liten baby, han lo masse når han tok kollbøtter :biggrin: At hvis jeg hadde hatt svineinfluensaen, så hadde ihvertfall ikke den i magen merket noe til det! :)

Håper alle føler seg friske og raske, unner ingen å være syke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Å, så koselig, Serenity! Så bra at alt sto bra til. Gleder meg til jeg skal få se krabaten - selv om det mest sannsynlig ikke blir før ordinær UL, men jeg satser på at tiden går fort framover nå..

Ang. svineinfluensa har jeg samme standpunkt som deg. I tillegg stiller jeg meg svært tvilende til telefondiagnoser.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært på første svangerskapskontroll :)

Vi prata litt om ditt og datt, og kom inn på svineinfluensa. Jeg spurte om det er noe å bry seg om, hun svarte at jeg må være så forsiktig som mulig, og sa "du bør absolutt ikke få det". Så da er jeg tilbake til å være i overkant forsiktig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på første svangerskapskontroll :)

Vi prata litt om ditt og datt, og kom inn på svineinfluensa. Jeg spurte om det er noe å bry seg om, hun svarte at jeg må være så forsiktig som mulig, og sa "du bør absolutt ikke få det". Så da er jeg tilbake til å være i overkant forsiktig ;)

Jeg snakket også med legen min om dette på første svangerskapskontroll. Hun påpekte selvfølgelig at jeg måtte ta kontakt om jeg skulle mistenke svineinfluensa, men hun mente uansett at dette var gått over til hysteri og at faren for å bli smittet ikke var på langt nær så stor som mdia ynder å fremstille det. Som hun sa; ting kan endre seg, men pr. nå syntes hun ikke det var noen spesiell grunn til bekymring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg snakket også med legen min om dette på første svangerskapskontroll. Hun påpekte selvfølgelig at jeg måtte ta kontakt om jeg skulle mistenke svineinfluensa, men hun mente uansett at dette var gått over til hysteri og at faren for å bli smittet ikke var på langt nær så stor som mdia ynder å fremstille det. Som hun sa; ting kan endre seg, men pr. nå syntes hun ikke det var noen spesiell grunn til bekymring.

Folk er forskjellige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også lurer jeg på hvordan det går med samboeren din Renesmee?

Takk for at du spør:) Han er verre i dag, men vi har ikke fått svar på prøvene enda. Uansett om det er Influensa A eller en annen virusinfeksjon han har er jeg redd for å bli smittet. Feber er ikke bra for fosteret uansett hva årsaken til feberen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Uff! Kjedelig å høre om svineinfluensa for dere som har det/lurer på om dere har det, og dere som har samboer med det/lurer på om samboer har det. Jeg håper selv jeg slipper unna. Har ikke hatt noen tegn til influensa enda, og det har heller ikke mannen. Omgås ikke så mye folk, på denne lille plassen, og det er vel positivt i denne tiden. Ikke en eneste som har fått påvist svineinfluensa her i kommunen enda.

Likevel syns jeg ikke alltid det er noe kjekt å reise på jobb, da man aldri vet om brukerene jeg jobber med har svineinfluensa. Er ikke alltid så lett å finne ut om de har det heller. Men vi tar mest mulig forhåndsregler. Har sluttet å spise sammen med de, da de ofte hoster (rett mot maten vår) uten å holde seg for munnen. Vi spriter oss òg VELDIG mye, og bruker hansker. Bedre å være føre var. :)

Ellers må jeg bare :danser: litt :) er 12 uker i dag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...