Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Jeg har heller ikke tenkt så veldig mye på fødsel enda, annet enn at jeg vil ha mye drugs! :regn: Ikke noe naturlig her:)

Har vært sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, som nå har roet seg veldig. Satt i sengen med bøtte og kastet opp konstant døgnet rundt foruten de par timene jeg sov. Men er mye bedre nå:)! I går kastet jeg opp 3 ganger og hadde en fin dag, så nå blir det orden på sakene:) gleder meg til å begynne å leve litt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har heller ikke tenkt så veldig mye på fødsel enda, annet enn at jeg vil ha mye drugs! :regn: Ikke noe naturlig her:)

Har vært sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme, som nå har roet seg veldig. Satt i sengen med bøtte og kastet opp konstant døgnet rundt foruten de par timene jeg sov. Men er mye bedre nå:)! I går kastet jeg opp 3 ganger og hadde en fin dag, så nå blir det orden på sakene:) gleder meg til å begynne å leve litt igjen!

Oi, det høres forferdelig ut. Stolt av deg som kom deg gjennom dette. Jeg er langt i fra så kvalm - jeg blir bare veldig kvalm når jeg er sulten og etter at jeg har spist - men kaster ikke opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

letme: Det kommer nok ;) Hos meg begynte ikke den virkelige kvalmen før rundt uke 8/9, og nå har det roet seg litt igjen... Bare hvis jeg blir sulten eller altfor mett. Må snart bestille barneporsjoner på restaurant, sender jo halvparten tilbake :S

Begynner å bli frisk, men er så sliten og får fort vondt i hodet + masse hosting *klage* Skole begynner heldigvis ikke for fullt for meg før etter ferieturen, så håper jeg har mer energi da!

Clebra, jeg håper virkelig du blir bedre nå! Stakar :(

Er vel nesten bare førstegangsfødende her? Så jeg vil tro det blir mer spredd, men kommer nok inn flere med termin i april, de bare vet ikke at de er gravide enda, eller vil vente litt bare i tilfelle...

Skal føde på Føderiket jeg, der er det kun jordmødre og ingen mulighet for smertestillende... Jeg forstår veldig godt de som bruker lystgass eller epidural, men følte meg utrolig trygg på Føderiket, som minner mer om et hjem enn sykehus :) Tenker å ta åpningsfasen i badekar, men videre blir det vel slik det føles naturlig. Samboeren her hjemme fikk 10gratis timer hos akupunktør (kompis av en kompis) som jeg får ta over. Aldri prøvd det før, men skal gå inn med et åpent sinn.

Angående doppler, lest at det ikke er helt komplikasjonsfritt? Eller er det bare jeg som er på jorde? Også vært fristet til å skaffe det, men ble litt usikker etter hva enkelte her på KG skriver...

Endret av Serenity88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 2. gangs fødende og gruer/gleder meg til fødsel.

Har sendt inn søknad til Ullevål, fødte der sist og vil med blanede følelser tilbake. Det er greit fordi det er kjent på en måte.

Dumt fordi sist måtte jeg dele rom med en narkoman med barn på intensiven. Ikke lett å være hyggelig når ungen min lå der også, men for en helt annen grunn.

Jeg er veldig kvalm og svimmel for tiden og er sykemeldt i to uker foreløpig...... Kjiipe greier :jepp:

Ammetåken er vel det det det er ut i fra hvordan ungen er. Det er jo ikke fordi man ammer man blir sløv.

Det er mangel på søvn og rutiner som gjør noen sløvere enn andre, og det har noe med hvem man er og hvordan man takler ting. Man er forskjellige.

Har en venninne som studerer medisin i barselperioden, jeg selv hadde nok med å planlegge meg og ungen ut på trilletur to ganger i uken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

letme: Det kommer nok ;) Hos meg begynte ikke den virkelige kvalmen før rundt uke 8/9, og nå har det roet seg litt igjen... Bare hvis jeg blir sulten eller altfor mett. Må snart bestille barneporsjoner på restaurant, sender jo halvparten tilbake :S

Jeg har vel egentlig en følelse av at det kommer til å bli verre siden jeg allerede er kvalm nå, men jeg velger å håpe at jeg slipper unna. :)

Må alle søke om fødested? Eller er det kun om du skal noe spesielt sted? Stavanger mistet fødeloftet gjorde de ikke? Vet ikke om jeg trenger så mye spesielt uansett jeg. Noen som har forslag til fødested i Stavanger? Det er vel kun sykehuset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet 100% (og vel så det) hele tiden og har alle planer om å fortsette med det så lenge jeg kan. Drømmen er jo å holde seg så frisk og rask at jeg kan jobbe helt til jeg skal ut i permisjon 3 uker før termin.

Ang. fødselen så tenkte jeg først at jeg ville ha epidural, men etter å ha lest mye og snakket med jordmoren har jeg kommet frem til at jeg rett og slett skal ta det som det kommer. Må jeg ha epidural fordi det er uutholdelig vondt, så får det bli slik, men kan jeg unngå det så gjør jeg det også.

Andre typer "drugs" vil jeg ikke ha med tanke på at de kan sløve barnet i lengre tid etter fødselen, og det ønsker jeg å unngå så langt det er mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en greie med at jeg ikke vil føde på steder hvor det ikke er barnelege og f.eks intensivavdeling i nærheten. Men sånn er det mange som har det blant oss som har jobbet på barneavdelinger vet jeg. Jeg vil ha den høyeste kompetansen lett tilgjengelig om noe skulle være galt med barnet. Litt påvirket av å ha sett mye ja, men det blir min "trygghet".

I forhold til epidural så har jeg jo også selvfølgelig mål om å prøve uten, men er så absolutt ikke imot det om jeg merker at det vil jeg ha.

Ellers har det vel bare vært et preg av bare førstegangsfødende her, kanskje fordi vi lurer på hver minste ting?:) Formen min er ekstremt mye bedre, gleder meg til å begynne å jobbe igjen! Er så kjedelig å bare gå hjemme alene. Har funnet min vidunderkur mot uggenhet og kvalme: sex! Det fungerer veldig veldig bra:) klager ikke på den.

Har dere fortalt det til alle/mange nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en greie med at jeg ikke vil føde på steder hvor det ikke er barnelege og f.eks intensivavdeling i nærheten. Men sånn er det mange som har det blant oss som har jobbet på barneavdelinger vet jeg. Jeg vil ha den høyeste kompetansen lett tilgjengelig om noe skulle være galt med barnet. Litt påvirket av å ha sett mye ja, men det blir min "trygghet".

I forhold til epidural så har jeg jo også selvfølgelig mål om å prøve uten, men er så absolutt ikke imot det om jeg merker at det vil jeg ha.

Ellers har det vel bare vært et preg av bare førstegangsfødende her, kanskje fordi vi lurer på hver minste ting?:) Formen min er ekstremt mye bedre, gleder meg til å begynne å jobbe igjen! Er så kjedelig å bare gå hjemme alene. Har funnet min vidunderkur mot uggenhet og kvalme: sex! Det fungerer veldig veldig bra:) klager ikke på den.

Har dere fortalt det til alle/mange nå?

Vi har fortalt det til familie allerede. Alle er superlykkelige. Mine foreldre blir besteforeldre for første gang, mens hans forelde har et barnebarn på 1 år. Alle tok nyheten med jubel:)

Jeg vet det er tidlig å fortelle, men familien kan være der for oss om vi skulle trenge dem, så vi bestemte oss for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gode nyheter Clebra :danse: Akkurat blitt sykemeldt enda noen dager, blir liksom ikke kvitt denne hersens forkjølelsen... Men snart ferie og da skal ingenting få ødelegge!

Vi har sagt det til alt og alle, første barnebarn på begge sider, og første oldebarn på min side, så folk er helt i ekstase :) Har heldigvis veldig lite masete familier da, de lar oss få vår tid og ingen legger seg oppi hvordan vi gjør ting så de er bare en stor støtte!

(Jobber vel et sted mellom 80/60% for tiden, og ihvertfall ut september + at jeg er fulltidstudent...såeh ja, spørs om det varer lenge *ler*)

Åh, idag jeg er skikkelig happygravid! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til familien da jeg var i uke ni. Skulle i bryllup den helgen, og folk hadde allerede begynt å bli mistenksomme, så vi fant ut at det var likeså greit å si det da. Jeg kunne jo ikke drikke noe i brylluppet, og det hadde blitt litt mistenkelig...

Fortalte det til mamma over telefonen og hun ble så glad at hun begynte å gråte.

Første barnebarn på begge sider, og svigermor ble overlykkelig og greide bare å si "Tusen takk, tusen takk, tusen takk" da kjære pratet med henne i telefonen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma fikk vite det samme dag som jeg fikk mitt første positive svar på graviditetstesten. Hadde prøvd i 10 prøveperioder og skulle ta en test selv om det var alt for tidlig (5 dager før mens) . Hadde kastet bruksanvisningen og satt og snakket med mamma i telefonen da det kom et kryss jeg ikke hadde sett før. Mamma har hele tiden vist at vi har prøvd så det var veldig naturlig å fortelle det tidlig.

Svigers fikk vite det da vi var 7 uker på vei, det ble latter og tårer og klemmer ja :fnise: De hadde mast en god stund og ble veldig glade.

Det er første barnebarn på begge sider, og første oldebarn på min side. På lhans side har de et oldebarn som fyller ett år like før jeg har termin.

Sjefen måtte få vite det i uke 10. Da hadde jeg vært og hørt på hjertelyden. Jeg måtte si det fordi det skulle ordnes ny oppgavefordeling, og graviditeten min ville ha noe å si for hvem som fikk tildelt hvilke oppgaver, pluss at vi hadde vurdert at jeg skulle ha ansvar for en ny lærling i 2 år. Og ikke minst med tanke på svineinfluensa og høy smittefare der jeg bor.

Apropo svineinfluensa så har samboeren min enda ikke fått svar på prøvene!! Han er fremdeles syk, og skal til legen i morgen.. Kanskje prøveresultatet er klart da....? Jeg har uansett hatt masse tid til å tenke, og har bestemt meg for at jeg ikke vil ha Remiflu (forebyggende) eller vaksine. Tar rett og slett ikke sjangsen på en vaksine som er lite utprøvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Roxie Hart

Hei alle sammen :vinke:

Går det bra med dere?

Her går det fortsatt i spying og kvalme det meste av dagen, men det gjør ingenting - akkurat nå er jeg bare happy etter at det ble ryddet opp i alt rotet hos legen. (Det er en egen tråd på graviditet og spedbarn om det...)

I morgen skal jeg på min første ordentlige svangerskapskontroll!! Jeg gleder meg (og syns forsåvidt det er på tide, siden jeg er 14+2 i dag.)

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :vinke:

Går det bra med dere?

Her går det fortsatt i spying og kvalme det meste av dagen, men det gjør ingenting - akkurat nå er jeg bare happy etter at det ble ryddet opp i alt rotet hos legen. (Det er en egen tråd på graviditet og spedbarn om det...)

I morgen skal jeg på min første ordentlige svangerskapskontroll!! Jeg gleder meg (og syns forsåvidt det er på tide, siden jeg er 14+2 i dag.)

Hei hei.

Her går det bra for tiden. Jeg blir forferdelig kvalm ut over dagen og eier nesten ikke energi, men kaster ikke opp i det hele tatt. Sovner et par timer etter jobb og sover nesten til morgenen - ganske irriterende egentlig.

Synd at du er så mye dårlig da, men det er nå godt at du endelig fikk vite at du hadde rett i dine mistanker :o)

Lykke til på kontroll, det blir nok interessant.

Forresten jenter, har dere mye sex de første ukene? Vi har ikke hatt sex på i alle fall en måned. Jeg er konstant kvalm, trøtt og sliten. Hva kan vi gjøre? Noen tips? Denne stakkars samboeren må jo snart sprenge (selv om han ikke viser at han blir gal av det) :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Sexlivet vårt er så godt som dødt i 2 måneder nå. Kvalme dreper virkelig lysten, men vi tar det hele med stor ro og satser på at det ordner seg igjen bare jeg blir i bedre form :) Det er liksom ikke så mye annet å gjøre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sexlivet vårt er så godt som dødt i 2 måneder nå. Kvalme dreper virkelig lysten, men vi tar det hele med stor ro og satser på at det ordner seg igjen bare jeg blir i bedre form :) Det er liksom ikke så mye annet å gjøre!

Det er godt å høre at det ikke bare er oss. Takk for det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det også vært ganske dødt i ca en måned, mest av alt fordi han har vært mye syk. Når han har vært syk har det ikke blitt noe slikt, og når det er lenge siden sist er det lett for at det blir enda lengre siden sist også. Lysten min har dabbet betraktelig- Om det skyldes graviditet/hormoner, eller det faktum at det er lenge siden sist er ikke greit å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Her står alt bra til òg! Er alt for trøtt for tida, menmen ;) Det går vel over :)

Sexlivet vårt har vel ikke akkurat tapt seg tror jeg! Mannen er borte hele uken, og når han kommer hjem er det rett i senga ;) Kanskje det ikke er like mange ganger i løpet av en helg som før, men som han sier: han har gjort jobben sin nå, så må få slappe litt av :fnise:

Tror heller det kommer til å dabbe av på slutten når magen bare er i veien! :)

Her er det ellers fullt kjør med telefoner nesten døgnet rundt! Alle ringer å gratulerer :) Det er koslig da! Det ble helt offisielt på fredag, og tror jeg har mottatt ca 80 telefoner fra nære og mindre nære venner disse dagene! :) Og i tillegg facebook-meldinger osv! :) Syns det er hyggelig at folk gratulerer :)

Hvordan er det med dere? Er det helt offisielt nå? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Så hyggelig med gratulasjoner!

Vi offentliggjorde det i uke 11 tror jeg det var, så jeg tipper jungeltelegrafen har gjort jobben sin nå. De eneste jeg vet ikke vet noe, er noen av dem jeg studerer med - men de finner det nok ut snart de også. :)

Legetimen i dag gikk fint. Endelig har jeg også fått helsekort for gravide. :danse: Jeg måtte tappe begge armene for å få tak i nok blod til alle prøvene - heldigvis har jeg ikke sprøyteangst. Foreløpig termin ble satt til 1.mars.

Etter legens anbefaling har jeg nå tatt en tablett postafen (?) mot kvalmen, så nå satser jeg på en kvalme- og spyfri kveld!

.....og så venter jeg på magen.. Jeg har så lyst på babymage :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...