Gå til innhold

Mars/April 2010

Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Folk er forskjellige..

Selvfølgelig. Det var for å komme med informasjon fra en fagperson. De er ikke alltid enige, de heller. :)

Jeg forstår at gravide blir redde, og jeg synes ikke det er noe galt i det, om det var det du trdde jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbintervjuet gikk bra (tror og håper jeg), men varte en evightet og var tøft! Nevnte ingenting om graviditet, det skal jeg nevne ved et evt jobbtilbud. Går rundt og er nervøs fordi jeg føler jeg gjør noe galt - men jeg må bare fokusere på det som er viktigst nå. Venter på tlf disse dager og er så spent, og kjenner at om jeg ikke får jobben vil jeg få noe panikk i forhold til økonomi, leilighet og permisjon. Tvi tvi!

Ellers er jeg møkk lei av å være dårlig! Det er så slitsomt å kaste opp, det er vondt vondt vondt! Selv om jeg er bedre enn jeg var, så merker jeg at jeg nå har liten kapasitet igjen - og blir fort fortvilet og satt ut de dagene jeg virkelig er dårlig. Føler meg ikke gravid, bare syk!

I forhold til svineinfluensa er mitt personlige fokus bare å unngå smitte så godt jeg kan (trenger ikke "be" om det) og om jeg skulle få viruset - konsentrere meg om å holde feberen nede. Jeg er ikke nevneverdig bekymret, det er andre ting jeg heller bekymrer meg for at skal skje med meg og ungen for å si det sånn.

Ellers gratulerer så mye Serenity med å se den lille! :klemmer: Det høres fantastisk ut! Og tyttebær: HURRA for 12 uker! :):) Jeg er også 12 uker nå, og det føles bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Det var for å komme med informasjon fra en fagperson. De er ikke alltid enige, de heller. :)

Jeg forstår at gravide blir redde, og jeg synes ikke det er noe galt i det, om det var det du trdde jeg mente.

Nei jeg mente legene, legen din var ikke bekymret, men legen min var det. Jeg lurer på hvordan i allverden man skal vite hva man skal tro jeg. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan jo lure!

Jeg ringte legen min for å høre hva jeg skulle gjøre med tanke på samboeren min, og der fikk jeg beskjed om at jeg helst burde holde meg LANGT unna han til han var frisk.

Samboeren min derimot fikk beskjed om at vi skulle ta det helt med ro, var jeg frisk og fin jente ellers så var det ikke noe å bekymre seg for...

Også jordmora mi har sagt at jeg for all del må unngå å få det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare prøve å ikke få det, men samtidig prøve å leve tilnærmet normalt, og ikke få panikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler ikke helt at jeg passer inn i denne gruppa ettersom jeg har foreløpig termin 28. april. Det er liksom så sent i april at jeg blir den siste av alle her. Kanskje jeg skulle bli med i en mai/juni gruppe i stedet.

Men gratulerer til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Du er i alle fall hjertelig velkommen hit, letme!! Gratulerer så mye :)

---------------

Tyttebær: Gratulerer med tolv uker! Ganske godt, sant? :)

---------------

Clebra: Krysser fingrene for at du får jobben! Ellers skjønner jeg at du er lei av å være dårlig. Jeg er nok ikke like dårlig som deg, men spyr et par ganger hver dag, samt er kvalm hele tiden - og jeg er lei, for å si det mildt! Håper du snart får bedre dager!

---------------

Og så krysser jeg fingrene for at INGEN her får hverken influensa eller svineinfluensa eller noe liknende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får bare prøve å ikke få det, men samtidig prøve å leve tilnærmet normalt, og ikke få panikk :)

Det er ikke heeelt enkelt å leve tilnærmet normalt når jeg har en samboer som er syk på 3'dje dagen, med høy feber, hoste, og alle andre symptomer :sjenert:

Men over til noe annet. Jeg savner spekeskinke, og kjøpte en pakke før helga som jeg har tenkt å fryse i 2 uker, for det har jeg hørt at skal fungere. Noen som har hørt at det ikke fungerer som vil si fra?

Jeg er også 12 uker i dag etter menstermin, men "feiret" i helga, for jeg hadde kortere syklus (26 dager) med tidlig eggløsning (ikke i "midten av syklusen). :gjeiper: Nå hører jeg fosteret hver gang jeg leter etter hjertelyd med doppleren min. Fineste lyden :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke heeelt enkelt å leve tilnærmet normalt når jeg har en samboer som er syk på 3'dje dagen, med høy feber, hoste, og alle andre symptomer :sjenert:

Nei, huff jeg skjønner jo det! Har dere fått noe svar nå da?

Også et dumt lite spørsmål fra min side; hva er en doppler? hehe. Jeg er ikke helt på nett skjønner jeg! Men det høres utrolig koselig å kunne høre hjertelyden! :)

Og gratulerer med 12 uker til deg også :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler ikke helt at jeg passer inn i denne gruppa ettersom jeg har foreløpig termin 28. april. Det er liksom så sent i april at jeg blir den siste av alle her. Kanskje jeg skulle bli med i en mai/juni gruppe i stedet.

Men gratulerer til alle sammen.

Koselig at du er med her da, velkommen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig at du er med her da, velkommen :)

Jeg føler meg veldig sent ute da. Haha, men takk for det. Skulle ønske det var flere rundt min tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg føler meg veldig sent ute da. Haha, men takk for det. Skulle ønske det var flere rundt min tid:)

Har glemt å si det, men da jeg var hos legen i går sa hun at min termin er 30 april? Jeg regna meg fram til 22 jeg men :forvirret: Men da er jeg 8 dager nærmere deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har glemt å si det, men da jeg var hos legen i går sa hun at min termin er 30 april? Jeg regna meg fram til 22 jeg men :forvirret: Men da er jeg 8 dager nærmere deg ;)

oops jeg mente mars! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oops jeg mente mars! :ler:

Haha, så du er 4 uker foran meg. Da har jeg jo egentlig noen som er perfekt foran meg så jeg hele tiden vet hva jeg kan forvente - ikke så forferdelig det heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Også et dumt lite spørsmål fra min side; hva er en doppler? hehe. Jeg er ikke helt på nett skjønner jeg! Men det høres utrolig koselig å kunne høre hjertelyden! :)

Og gratulerer med 12 uker til deg også :danser:

Doppler (fetal doppler) er en hendig liten dings man kan høre hjertelyden til fosteret med. Jeg har en fra angelsounds. Kjøpte den på ebay for litt over 200 kroner og ELSKER den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doppler (fetal doppler) er en hendig liten dings man kan høre hjertelyden til fosteret med. Jeg har en fra angelsounds. Kjøpte den på ebay for litt over 200 kroner og ELSKER den!

Å, jeg og vil høre hjertet! Klarer ikke å tenke at det virkelig er noe levende inni der... Skulle egentlig til legen nå på tirsdag og høre hjertelyden da, men Jeg Fikk Jobben (!!!) - så da må jeg forandre timen:) Litt kjipt, men ja-takk-økonomisk-stabilitet! :jepp:

Letme:

Forstår at du da kanskje føler deg litt "etter" i forhold til alt som skjer, men da kan du spørre om alt mulig og så har vi nettopp vært der selv:) Og hvem vet når man føder da, dette jevner seg nok mer og mer ut, hehe.

Har dere noen tanker om type fødsel dere ønsker? Jeg gleder meg sånn til å føde!!!! Ikke fordi jeg er hysterisk og perverst glad i smerte - men da er jeg jo straks ferdig med å være gravid - hurra!:)

Klarer de fleste å jobbe nå eller? Jeg har jo vært sykemeldt i over 1 mnd, men starter 100% fast ny jobb til uken, så dette blir spennende. Har ingen planer om å bli sykemeldt fra ny jobb, så nå må kroppen min bli sterk! Derfor blir det trening med Fit Mama i dag, hehe... Nyinnkjøpt treningsdvd etter å ha lagt i sengen i 5 uker. Jeg er langt fra noen Fit Mama nå :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letme:

Forstår at du da kanskje føler deg litt "etter" i forhold til alt som skjer, men da kan du spørre om alt mulig og så har vi nettopp vært der selv:) Og hvem vet når man føder da, dette jevner seg nok mer og mer ut, hehe.

Har dere noen tanker om type fødsel dere ønsker? Jeg gleder meg sånn til å føde!!!! Ikke fordi jeg er hysterisk og perverst glad i smerte - men da er jeg jo straks ferdig med å være gravid - hurra!:)

Klarer de fleste å jobbe nå eller?

Ja, jeg innså det litt i ettertid - det er egentlig genialt å ha dere som ligger litt foran meg her:)

Jeg vil ha naturlig fødsel, altså ikke i vann eller stående eller noe slikt. Men jeg vet egentlig ikke hva jeg snakker om ennå, haha. Det er min første og faktisk er det VEL tidlig å tenke på det nå tror jeg.

Jobber gjør jeg, 100% stilling. Men så er jeg veldig lite på vei også. Men hvorfor har du vært sykemeldt så lenge?

Gratulerer med ny jobb, og du er flink som skal ut å trene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere noen tanker om type fødsel dere ønsker?

Jeg har allerede søkt fødeplass (fødeklinikken på Ullevål), men kommer til å søke om overflytting til ABC på Ullevål, det er jeg ganske sikker på. Ikke fordi jeg tror jeg er så innmari tøff, men fordi jeg tror naturlig fødesl er det beste for barnet. I tillegg skal ABC være langt roligere enn den vanlige fødeklinikken, mindre kjas og mas rett og slett. Det er noe som er viktig for meg, i tillegg til den supre oppfølgingen man får der gjennom svangerskapet.

Klarer de fleste å jobbe nå eller? Jeg har jo vært sykemeldt i over 1 mnd, men starter 100% fast ny jobb til uken, så dette blir spennende. Har ingen planer om å bli sykemeldt fra ny jobb, så nå må kroppen min bli sterk! Derfor blir det trening med Fit Mama i dag, hehe... Nyinnkjøpt treningsdvd etter å ha lagt i sengen i 5 uker. Jeg er langt fra noen Fit Mama nå :sjenert:

Jeg er ikke kommet lengre enn i syvende uke, men jeg er stort sett veldig frisk og rask. Jobber litt overtid, og det er ikke noe problem. Men jeg er jo heller ikke plaget av kvalme annet enn innimellom, ispedd litt svimmelhet.

Endret av -Englefjes-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...