Gå til innhold

Europas ekstreme muslimer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Dette var ufyselig.

Det er fordi du ikke liker semantikken hans. TS beskriver folkemeningen, han bruker

bare et tydelig språk. Det er ordene folk tar anstøt av, ikke innholdet.

Selve overskriften alene er meget beskrivende for folk flest sin oppfatning av

de mennesker som bekjenner seg til Islam. Det vi ikke liker eller finner usympatisk

blir enkelt å forholde seg til når vi bare setter merkelappen "ekstrem" eller "radikal" på det, mens det vi ikke reagerer negativt på går innenfor betegnelsen moderat.

På våre egne kristne så bruker vi dog ikke slike begreper. Der snakker vi om "konservative" kristne i forhold til "moderne" kristne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå må islamofobene her på forumet roe seg ned et par hakk. Du kan ikke kalle alle muslimer bare fordi de kommer fra et muslimsk land. Man må praktisere religionen også, noe de færreste gjengmedlemmer gjør.

Nettopp!

Gjengmedlemmene er det aller beste eksempel på hva følgen av en integreringspolitikk som tar sikte på å utslette menneskers kulturelle og religiøse

forankring. De er rotløse individer uten fotfeste i noen annen kultur en den perverse

vestlige materialistiske forbrukermentalitet der alle moralske og etiske sperrer deres

kultur og religion engang gav dem er utslettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er fascinerende hvordan innvandringstilhengerne ikke vil diskutere problemet med ekstreme muslimer. I stedet beskylder de dem som tar opp problemet med å være mot alle muslimer.

Det er nettopp denne uviljen til å diskutere som har ført Europa dit vi er i dag. Og når ingen erkjenner at vi er på villspor, vil det bare bli verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende hvordan innvandringstilhengerne ikke vil diskutere problemet med ekstreme muslimer. I stedet beskylder de dem som tar opp problemet med å være mot alle muslimer.

Det er nettopp denne uviljen til å diskutere som har ført Europa dit vi er i dag. Og når ingen erkjenner at vi er på villspor, vil det bare bli verre og verre.

Dette er vel slik jeg forstår ts ikke en debatt om innvandring men ekstreme religiøse holdninger ettersom han definerer det som en konflikt mellom kristne og muslimer.

Det er mulig vi har et problem i Europa mht kristne og muslimer, og det er vanskelig å definere hvor grensen går for ekstremisme i et forum som dette. Det som er mulig å gjøre er å definere alle religiøse som angriper andre religiøse verbalt, psykisk eller fysisk som ekstremister. En forenkling av en løsning vil derfor være å utestenge alle ekstreme kristne og muslimer fra Europa. I det minste de som hisser opp til konflikt ved å angripe den andre gruppen verbalt, psykisk eller fysisk. Da må det være lov å si at disse menneskene bør "fjernes" (dvs flyttes) ut av områdene slik at andre kan leve i fred sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fascinerende hvordan innvandringstilhengerne ikke vil diskutere problemet med ekstreme muslimer. I stedet beskylder de dem som tar opp problemet med å være mot alle muslimer.

Det er nettopp denne uviljen til å diskutere som har ført Europa dit vi er i dag. Og når ingen erkjenner at vi er på villspor, vil det bare bli verre og verre.

Du skal slite litt med å plassere meg i båsen for innvandringstilhengere.

Å være innvandringsmotstander er dog ikke det samme som å være fiendtlig og hatefullt innstilt til alle som ikke er som og tenker som meg selv.

Det et faktum at vi i dag har en gruppe norske statsborgere med fremmedkulturell bakgrunn. Uansett hvordan du velger å se på det så er dette borgere med nøyaktig de samme rettigheter som deg og meg.

Det står ikke noe sted i Kongeriket Norges Grunnlov at det ikke er tillatt som norsk borger å tolke sin religion på det vis man ønsker. Det står imidlertid at det hersker fri religionsutøvelse i riket!

Jeg tviler på om du i det hele tatt klarer å komme med noen definisjon på hva en såkalt "ekstrem" muslim er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sannheten
Hele land er ødelagt av islam når de kommer inn og undertrykker kulturen som finnes der de kommer.

Hele landet er ødelagt? Er du helt skrudd i hodet eller? Hvilken del av landet bor du? Makan til en useriøs og usmakelig utsagn skal man lete lenge etter. Ikke kom med den fjotte og tilbakestående FRP elendige politikk. Det er jammen ikke lenge til FRP kommer til å ødelegge dette flotte landet til grus når de kommer til makta. Det har ingenting med religion å gjøre, men det er sånne uintelligente mennesker som er så farlige for dem selv og andre i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele land er ødelagt av islam når de kommer inn og undertrykker kulturen som finnes der de kommer.

Og det samme gjelder land der Israel "kommer inn og undertrykker kulturen som finnes der de kommer" (for å bruke dine ord). Om vi ser på midt Østen fordtår du sikkert hva jeg mener. Palestina er ikke lenger et land hvor Palestinere får bevege seg fritt. Det har Israelske politikere bestemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei det mener jeg ikke. Men en eller annen ekstremist forsøker å fremstille den ene religionen værre enn den andre. Da får vi løse problemet med å sende alle religiøse ut av Norge og Vest Europa slik at de kan kjempe sin kamp der de har bodd de siste 100-200 årene.

Det er temmelig naivt å tro at alle kulturer er like bra.

Mennesker er like - kulturer er ikke like.

Trøtt på Ole Brumm-naivitet i forhold til kultur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og det samme gjelder land der Israel "kommer inn og undertrykker kulturen som finnes der de kommer" (for å bruke dine ord). Om vi ser på midt Østen fordtår du sikkert hva jeg mener. Palestina er ikke lenger et land hvor Palestinere får bevege seg fritt. Det har Israelske politikere bestemt.

Jeg har overhodet ikke diskutert israel-palestina her. Jeg har diskutert Islams utbredelse og metoder for utbredelse. Israel-palestina-konflikten er i denne sammenheng revnende likegyldig. Jeg forsvarer ikke israel her, men det får bli en annen diskusjon, så får jøder være jøder og muslimer muslimer.. Holde oss til tema..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er temmelig naivt å tro at alle kulturer er like bra.

Mennesker er like - kulturer er ikke like.

Trøtt på Ole Brumm-naivitet i forhold til kultur.

Kan du forklare hva du mener her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg har overhodet ikke diskutert israel-palestina her. Jeg har diskutert Islams utbredelse og metoder for utbredelse. Israel-palestina-konflikten er i denne sammenheng revnende likegyldig. Jeg forsvarer ikke israel her, men det får bli en annen diskusjon, så får jøder være jøder og muslimer muslimer.. Holde oss til tema..

Jødene på sin side har jo historie i midtøsten veldig langt tilbake. Muslimene kan ikke si det samme om Europa. Den store importen av en kultur som ikke respekterer folket i landene man kommer til er et alvorlig brudd mot menneskene i Europa - utført av naive politikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Kan du forklare hva du mener her?

Noen kulturer fungerer bedre enn andre.

Noen kulturer har et kvinnesyn og et syn på vold som krasjer med den kulturen som er i Europa for eksempel. Jeg vil påstå at den vestlige kulturen står langt sterkere en veldig mange kulturer i araberlandene/muslimske statene når det gjelder menneskeverd, respekt og kvinnesyn for å nevne ett par eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er temmelig naivt å tro at alle kulturer er like bra.

Mennesker er like - kulturer er ikke like.

Trøtt på Ole Brumm-naivitet i forhold til kultur.

Men hvilken merkelapp du setter på religionen er egentlig uinteresant. Det finnes massevis av muslimer som tilpasser seg norske og vesteuropeisk kultur like bra som noen annen kultur.

Derimot er det ekstremismen som skaper problemet. Dette er bevist gjentatte ganger når det gjelder kristendomen/jødedomen, muslimene, hinduene, satanistene (om det kan regnes som religion) og ikke minst gammel norrøn mytologi.

Om vi diskuterer en religion og ekstremisme diskuterer vi med andre ord alle ekstremister inkludert de jeg nevnte ovenfor.

Jeg har overhodet ikke diskutert israel-palestina her. Jeg har diskutert Islams utbredelse og metoder for utbredelse. Israel-palestina-konflikten er i denne sammenheng revnende likegyldig. Jeg forsvarer ikke israel her, men det får bli en annen diskusjon, så får jøder være jøder og muslimer muslimer.. Holde oss til tema..

Når det gjelder utbredelse så kjenner vi vel best til muslimene, de kristne og Jødene. Vi kjenner alle til historien om hvordan korstogene fra Europa medførte død og fordervelse for de som ikke var enig, en metode som Israel nå har utvidet til å inkludere midt-østen. Vi kjenner alle til hvordan Jødene har lagt sin klamme hånd over et ekstremt stort nettverk av sentrale posisjoner over store deler av den vestlige verden. Og vi ser også hvordan ekstreme muslimer nå benytter metoder som kan likne det de kristne har gjort i århundrer.

Det er som jeg sier i innlegget ovenfor ikke en debatt som kan begrenses til hvilken religion en tilhører, men hvor ekstrem en er og hvor langt en vil gå for å forsvare sine meninger.

Ekstreme muslimer forsvarer sine handlinger utifra sin religion. Det samme ser vi skjer når Israel angriper Palestinerene. Og vi har sett tilsvarende mht Sikene i deler av India. Men utifra det jeg kjenner til er det ingen av religionene som forsvarer at en skal drepe andre. Likevel benyttes altså en retorik som synes å forsvare overgrep mot både andre religioner, kulturer og kjønn.

Men igjen, dette er ekstremisme, - ikke religion. Du må slutte å lytte til Taliban og ortodokse Jøder, for de vil sikkert påstå noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Men hvilken merkelapp du setter på religionen er egentlig uinteresant. Det finnes massevis av muslimer som tilpasser seg norske og vesteuropeisk kultur like bra som noen annen kultur.

Derimot er det ekstremismen som skaper problemet. Dette er bevist gjentatte ganger når det gjelder kristendomen/jødedomen, muslimene, hinduene, satanistene (om det kan regnes som religion) og ikke minst gammel norrøn mytologi.

Om vi diskuterer en religion og ekstremisme diskuterer vi med andre ord alle ekstremister inkludert de jeg nevnte ovenfor.

Når det gjelder utbredelse så kjenner vi vel best til muslimene, de kristne og Jødene. Vi kjenner alle til historien om hvordan korstogene fra Europa medførte død og fordervelse for de som ikke var enig, en metode som Israel nå har utvidet til å inkludere midt-østen. Vi kjenner alle til hvordan Jødene har lagt sin klamme hånd over et ekstremt stort nettverk av sentrale posisjoner over store deler av den vestlige verden. Og vi ser også hvordan ekstreme muslimer nå benytter metoder som kan likne det de kristne har gjort i århundrer.

Det er som jeg sier i innlegget ovenfor ikke en debatt som kan begrenses til hvilken religion en tilhører, men hvor ekstrem en er og hvor langt en vil gå for å forsvare sine meninger.

Ekstreme muslimer forsvarer sine handlinger utifra sin religion. Det samme ser vi skjer når Israel angriper Palestinerene. Og vi har sett tilsvarende mht Sikene i deler av India. Men utifra det jeg kjenner til er det ingen av religionene som forsvarer at en skal drepe andre. Likevel benyttes altså en retorik som synes å forsvare overgrep mot både andre religioner, kulturer og kjønn.

Men igjen, dette er ekstremisme, - ikke religion. Du må slutte å lytte til Taliban og ortodokse Jøder, for de vil sikkert påstå noe annet.

Ja - Far til 2 har rett. Alle kulturer er like. Se bare på Iran og Irak, Somalia og Pakistan. Der respekterer folk hverandre og er veldig snille og fordragelige. Det er bare ett par ekstremister der som lager problemer. Alle andre er så snille og fordragelige atte. Disse par ektremistene er bare veldig lure og tar kontroll over landene. Det er bare å overse disse - de er bare ekstremister - alle de andre er schempesnille og kozelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Ja, korstog i moderne tid er et kjempeproblem. Korstogene var ikke som de sier svar på muslimsk aggresjon mor kristne i midtøsten. De har alle blitt muslimer helt frivillig eller bare dødt naturlig. Hører stadig om korstogene i nyhetene og hvilke problemer de steller til år etter år. At de aldri kan slutte og bli moderne og siviliserte altså! Korstogene må stoppe nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Marit_*

Enig!

Og disse kristenekstremistene er veldig problematiske også. De hører vi om på nyhetene daglig. At de aldri lærer asså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel hele problemet med invandringa, at vi nordmenn er altfor snille. Det er jo sånn vi er, vi er lært opp til å være gjestfrie og dele med de som har mindre enn oss selv. Og vi innser ikke at de som kommer hit ikke alltid er like tolerante. Eller at de som ender opp her kanskje ikke er de som hadde fortjent det mest...

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, korstog i moderne tid er et kjempeproblem. Korstogene var ikke som de sier svar på muslimsk aggresjon mor kristne i midtøsten. De har alle blitt muslimer helt frivillig eller bare dødt naturlig. Hører stadig om korstogene i nyhetene og hvilke problemer de steller til år etter år. At de aldri kan slutte og bli moderne og siviliserte altså! Korstogene må stoppe nå!

Nå kalles det ikke korstog lenger ettersom store deler av verden ikke vil akseptere det.

Men vi ser hvordan kristne/jøder forsvarer drap og masakre av Palestinere med bakgrunn i religionen og med påstand om at bibelen sier at Israel skal eie så godt som alle landområder i midtøsten.

Etter at Israel har tatt landområdene og innbyggerene er drept eller har rømt, så forsvarer de kristne/jødene fortsatt krig fordi "det har oppstått et sikkerhetsproblem". Jeg ser ikke bort ifra at Israel om ikke lenge angriper Iran også.

Nå vet vi at ekstreme muslimer ikke er bedre, men det er altså ekstremistene (og det er gjerne ekstremistene som sitter ved makten) som er problemet. Ekstremistene kan være ledelsen i Iran eller Taliban. Det kan også være ledelsen i Israel eller tildigere ledelse i USA (Bush). Men problemet er fortsatt ekstremistene. Eksempler på annen ekstremisme er f.eks. en del av USA's (or Irland ?) sin motstand mot abort. Vi vet at leger i USA har blitt skutt og drept om de gjennomfører abort.

Det er tolleransen ovenfor andres meninger som er problemet og det er resultatet av den manglende toleransen vi beskriver som ekstremisme. Slik ekstremisme finnes i alle religioner og alle verdensdeler og er ikke basert på religionen i seg selv men ønske om makt. Men religionene benyttes for å oppnå makten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...