Gå til innhold

Europas ekstreme muslimer


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Og det samme gjelder land der Israel "kommer inn og undertrykker kulturen som finnes der de kommer" (for å bruke dine ord). Om vi ser på midt Østen fordtår du sikkert hva jeg mener. Palestina er ikke lenger et land hvor Palestinere får bevege seg fritt. Det har Israelske politikere bestemt.

Palestina har, og kommer aldri til å bli et land.

Du bør slutte med all denne historieforfalskningen du stadig driver med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg viser til at ekstremismen ikke baserer seg på den islamske religionen, men på maktbegrepet.

Taliban og Al Quida gjør ikke det de gjør pga sinm religion men pga ønske om makt.

Det samme skjer mht kristendommen/jødedommen. De Israelske elstremistene som sitter i landets styre og som ledere for det Israelske militære er samme type ekstremister som Al Quida og Taliban. Overgrepene er ganske like med den forskjellen at Israel benytter vesentlig farligere våpen og har vesentlig større muligheter til å masakrere enn det Taliban og Al Quida har.

Og alle disse partene gjør det pga makt. Ikke pga religionen. Det er det jeg forsøker å få frem når trådstarter forsøker å påstå at det kun er muslimer som terroriserer.

Du kan nok ha delvis rett i noe av dette.

Israelerne må forsvare seg mot de morderiske araberne for å kunne beholde makten de har i sitt eget land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger lurer jeg på om folk er klar over at det er en svært liten del av de 1.3 milliarder muslimer i verden som faktisk er ekstreme.

Og hvor liten del av de ekstreme som faktisk bor i Europe

Lurer du også på hvordan denne "lille" gruppen kan stå for så stor del av all vold, drap og uroligheter i Europa også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig at det også finnes muslimske ungdommer som gjør overgrep. Men om du ser på kristne/jøder så er det faktisk voksne mennesker som gjennomfører overgrepene. Militære og ANSVARLIGE POLITIKER velger å masakrere barn og unge. Slipper fosforbomber og klasebomber i et antall som verden kansje ikke har sett noen gang tidligere. Militære går inn i boliger med barn og voksne sivile som levende skjold og skyter granater inn gjennom soverommsvinduene til sivile.

Dette er ikke religiøst betinget men et ønske om makt, og det viser desverre for en hel verden hvordan makt kan misbrukes på et ekstremt sett.

Vi ser også hvordan Israel tar seg til rette på Palestinske områder på vestbredden og jager sivilbefolkningen og nekter dem å bevege seg fritt i sitt eget land. Dette har aldri vært beskrevet som riktig i Bibelen eller Toraen men ekstremistene forsvarer likevel overgrepene utifra sine hellige skrifter. Da er det ikke lenger religion men makten som er viktig. Og med makten følger overgrepene og masakrene pga ekstremistene.

Det er tydeligvis ikke bare de norske legene som var i Gaza under siste trefning, som ynder å servere løgnpropaganda om hva som skjedde der.

Felles for dere er at dere bryr dere ikke om millioner av mennesker blir drept, voldtatt og eller lemlestet, hvis det ikke er israelere involvert, slik som i massemyrderiene som muslimene foretar seg i flere land.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis ikke bare de norske legene som var i Gaza under siste trefning, som ynder å servere løgnpropaganda om hva som skjedde der.

Felles for dere er at dere bryr dere ikke om millioner av mennesker blir drept, voldtatt og eller lemlestet, hvis det ikke er israelere involvert, slik som i massemyrderiene som muslimene foretar seg i flere land.

Du er ikke sann. Så full av hat, og enda kaller du deg en kristen. Du burde skamme deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og EKSAKT det samme skjer i Israel. Der gjennomsyrer samfunnet og kulturen forherligelse av vold mot det Palestinske folket. Og det er ekstremistene i regjeringen og militæret som står bak denne forhærligelsen av voldsbruken mot muslimene.

Er det så vanskelig å se at andre religioner som f.eks kristendommen/jødedommen faktisk ikke er det spor bedre enn islam ???

Og årsaken er egentlig ikke religionen men lederene/ekstremistene som står bak terroren som sivilbefolkningen utsettes for.

Da gjenstår det for deg å forklare hvorfor det er så mange av disse araberne som du ynder å kalle palestinere, heller vil bo i Israel enn i noe arabisk land.

Men av mangel på israelere ser det ut til at disse araberne i Gaza har behov for å drepe hverandre.

Har du fortalt om hvor mange arabere som ble drept av sine egne i Gaza under krigen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da gjenstår det for deg å forklare hvorfor det er så mange av disse araberne som du ynder å kalle palestinere, heller vil bo i Israel enn i noe arabisk land.

Men av mangel på israelere ser det ut til at disse araberne i Gaza har behov for å drepe hverandre.

Har du fortalt om hvor mange arabere som ble drept av sine egne i Gaza under krigen?

Jeg har svart på alle de overnevnte innleggene dine tidligere i denne tråden, men ettersom du ikke har fått det med deg velger jeg å kopiere noe av det i et direkte svar til deg. Jeg har valgt å fremheve noen av setningene slik at du selv ser at dette er besvart tidligere.

For det første ynder ikke Palestinerene å bo i Israel. Derimot ynder de å bo i sitt eget land, - PALESTINA.

At Istael har beslaglagt store deler av de Palestinske områdene og tatt konroll over både naturressurser, folk og bosetningene til Palestinerene endrer ikke noe på dette faktum. Det har jeg beskrevet i innlegget nedenfor.

...

Vi ser også hvordan Israel tar seg til rette på Palestinske områder på vestbredden og jager sivilbefolkningen og nekter dem å bevege seg fritt i sitt eget land. Dette har aldri vært beskrevet som riktig i Bibelen eller Toraen men ekstremistene forsvarer likevel overgrepene utifra sine hellige skrifter. Da er det ikke lenger religion men makten som er viktig. Og med makten følger overgrepene og masakrene pga ekstremistene.

Og det samme gjelder land der Israel "kommer inn og undertrykker kulturen som finnes der de kommer" (for å bruke dine ord). Om vi ser på midt Østen fordtår du sikkert hva jeg mener. Palestina er ikke lenger et land hvor Palestinere får bevege seg fritt. Det har Israelske politikere bestemt.

Du bruker i noen tilfeller din religion til å forsvare drap og masakre av barn og andre sivile Palestinere. Dette gjør at din tro ikke synes å leve opp til den tro du antyder at du tilhører. Det står ingen steder at det er akseptabelt å drive masakre av sivile slik Israel gjorde i Sør Libanon i 2006 eller å bruke fosforbomber og granater for å masakrere sivile slik de gjorde under Gaza Masakren.

Om du mener dette er forsvarlig mener jeg du ikke er en rett Kristen, men en som isteden skjuler ditt makt og pengebehov bak en religiøs fasade. Dette har jeg også beskrevet tidligere, se nedenfor.

...

Ekstreme muslimer forsvarer sine handlinger utifra sin religion. Det samme ser vi skjer når Israel angriper Palestinerene. Og vi har sett tilsvarende mht Sikene i deler av India. Men utifra det jeg kjenner til er det ingen av religionene som forsvarer at en skal drepe andre. Likevel benyttes altså en retorik som synes å forsvare overgrep mot både andre religioner, kulturer og kjønn.

Men igjen, dette er ekstremisme, - ikke religion. Du må slutte å lytte til Taliban og ortodokse Jøder, for de vil sikkert påstå noe annet.

...

Men vi ser hvordan kristne/jøder forsvarer drap og masakre av Palestinere med bakgrunn i religionen og med påstand om at bibelen sier at Israel skal eie så godt som alle landområder i midtøsten.

Etter at Israel har tatt landområdene og innbyggerene er drept eller har rømt, så forsvarer de kristne/jødene fortsatt krig fordi "det har oppstått et sikkerhetsproblem". Jeg ser ikke bort ifra at Israel om ikke lenge angriper Iran også.

Nå vet vi at ekstreme muslimer ikke er bedre, men det er altså ekstremistene (og det er gjerne ekstremistene som sitter ved makten) som er problemet. Ekstremistene kan være ledelsen i Iran eller Taliban. Det kan også være ledelsen i Israel eller tildigere ledelse i USA (Bush). Men problemet er fortsatt ekstremistene. Eksempler på annen ekstremisme er f.eks. en del av USA's (or Irland ?) sin motstand mot abort. Vi vet at leger i USA har blitt skutt og drept om de gjennomfører abort.

Det er tolleransen ovenfor andres meninger som er problemet og det er resultatet av den manglende toleransen vi beskriver som ekstremisme. Slik ekstremisme finnes i alle religioner og alle verdensdeler og er ikke basert på religionen i seg selv men ønske om makt. Men religionene benyttes for å oppnå makten.

Det er mulig at det også finnes muslimske ungdommer som gjør overgrep. Men om du ser på kristne/jøder så er det faktisk voksne mennesker som gjennomfører overgrepene. Militære og ANSVARLIGE POLITIKER velger å masakrere barn og unge. Slipper fosforbomber og klasebomber i et antall som verden kansje ikke har sett noen gang tidligere. Militære går inn i boliger med barn og voksne sivile som levende skjold og skyter granater inn gjennom soverommsvinduene til sivile.

Dette er ikke religiøst betinget men et ønske om makt, og det viser desverre for en hel verden hvordan makt kan misbrukes på et ekstremt sett.

Vi ser også hvordan Israel tar seg til rette på Palestinske områder på vestbredden og jager sivilbefolkningen og nekter dem å bevege seg fritt i sitt eget land. Dette har aldri vært beskrevet som riktig i Bibelen eller Toraen men ekstremistene forsvarer likevel overgrepene utifra sine hellige skrifter. Da er det ikke lenger religion men makten som er viktig. Og med makten følger overgrepene og masakrene pga ekstremistene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har svart på alle de overnevnte innleggene dine tidligere i denne tråden, men ettersom du ikke har fått det med deg velger jeg å kopiere noe av det i et direkte svar til deg. Jeg har valgt å fremheve noen av setningene slik at du selv ser at dette er besvart tidligere.

For det første ynder ikke Palestinerene å bo i Israel. Derimot ynder de å bo i sitt eget land, - PALESTINA.

At Istael har beslaglagt store deler av de Palestinske områdene og tatt konroll over både naturressurser, folk og bosetningene til Palestinerene endrer ikke noe på dette faktum. Det har jeg beskrevet i innlegget nedenfor.

Du bruker i noen tilfeller din religion til å forsvare drap og masakre av barn og andre sivile Palestinere. Dette gjør at din tro ikke synes å leve opp til den tro du antyder at du tilhører. Det står ingen steder at det er akseptabelt å drive masakre av sivile slik Israel gjorde i Sør Libanon i 2006 eller å bruke fosforbomber og granater for å masakrere sivile slik de gjorde under Gaza Masakren.

Om du mener dette er forsvarlig mener jeg du ikke er en rett Kristen, men en som isteden skjuler ditt makt og pengebehov bak en religiøs fasade. Dette har jeg også beskrevet tidligere, se nedenfor.

Jeg ser at du fortsetter med din løgnpropaganda.

Det er løgn at Palestina noensinne har vært et land.

Det landområdet som er blitt kalt Palestina er også omfattet av det som i dag er Jordan. Alt dette ble lovet til jødene.

Det er også løgn å kalle araberne i eks. Gaza for palestinere. Dette er etterkommere av arabere fra flere forskjellige arabiske land. De som er under 60 år har aldri bodd i Israel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far Til 2: hvorfor er muslimer så overrepresenterte i voldtektssaker og voldssaker i Europa?

Ikke pga religionen ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du fortsetter med din løgnpropaganda.

Det er løgn at Palestina noensinne har vært et land.

Det landområdet som er blitt kalt Palestina er også omfattet av det som i dag er Jordan. Alt dette ble lovet til jødene.

HVEM lovte dette til jødene ????

Det er også løgn å kalle araberne i eks. Gaza for palestinere. Dette er etterkommere av arabere fra flere forskjellige arabiske land. De som er under 60 år har aldri bodd i Israel.

Så det du sier er at de under 60 har blitt jaget eller drept ???

Og hva med de over 60, dvs de som var født før FN ga deler av det Palestinske området til Jødene og staten Israel ble opprettet ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVEM lovte dette til jødene ????

Så det du sier er at de under 60 har blitt jaget eller drept ???

Og hva med de over 60, dvs de som var født før FN ga deler av det Palestinske området til Jødene og staten Israel ble opprettet ???

Jeg forstår at tankegangen din ikke fungerer like godt bestandig.

Siden du ikke har noen historisk kunnskap om det som har skjedd i dette området, så kan jeg fortelle deg at det var noen som hadde mandat i dette området, etter at de hadde beseiret og overtatt området fra tyrkerne, ikke fra noen arabere eller "palestinere". Disse lovet i første omgang jødene hele området som i gammel tid ble kalt Palestinamandatet.

Du kan, og bør lese om det her:

http://nn.wikipedia.org/wiki/Palestinamandatet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...