Soon Skrevet 5. august 2009 Forfatter #321 Del Skrevet 5. august 2009 Tid for jordmortime i morgen igjen...skal til ei jeg ikke har vært hos før pga ferieavvikling - men er samme jordmor som holdt kurs, og hun likte jeg ikke så godt...men det går vel greit. Nå har vi kost oss med kirsebær, og pappa har vært innom med litt mat til oss - har vært i Sverige idag. Så vi fikk 1kg kjøttbullar, 1kg kyllingklubbar, 2kg kyllingfilet, 1kg løvbiff og kjæresten fikk 6 øl Snille pappa`n min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 5. august 2009 #322 Del Skrevet 5. august 2009 Så snill pappa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #323 Del Skrevet 6. august 2009 Var hos jordmor idag - siste kontrollen - hadde egentlig time igjen den 18., men det er jo dagen etter ks, så den ble avbestillt idag Rapport: KG: + 11.5 BT: 127/85 Urin: neg Ødem: 0 Leie: sete (bombe ) Fl./min: 138 SF-mål: 33cm - akkurat på kurven - og akkurat det samme som for 3 uker siden...men annen dame som målte da, så kan jo være de måler litt forskjellig... :klø: Så alt var altså bra, og da jm skulle kjenne litt på magen fikk jeg bare kynner etter kynner, så hun sa at her gjør livmora seg klar ja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #324 Del Skrevet 6. august 2009 Godt at alt er vel. Hos meg har jeg blitt mål annenhver gang av lege og jormor, og legen har selv sagt at han er litt raus med målingen, noe som gjenspeiles på helsekortet. Han har hele tiden vært ørlite grann over det grønne feltet, mens jordmor som er mer nøye, hele tiden har ligget i kanten på det grønne. Men begge er da fornøyde. Jeg fikk forresten vite at min søster også har en stabeis av en datter i magen. Hun er 32 uker på vei nå, og jenta burde ha snudd seg, men neida...Her skal det ligges på tvers! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #325 Del Skrevet 6. august 2009 Godt at alt er vel. Hos meg har jeg blitt mål annenhver gang av lege og jormor, og legen har selv sagt at han er litt raus med målingen, noe som gjenspeiles på helsekortet. Han har hele tiden vært ørlite grann over det grønne feltet, mens jordmor som er mer nøye, hele tiden har ligget i kanten på det grønne. Men begge er da fornøyde. Jeg fikk forresten vite at min søster også har en stabeis av en datter i magen. Hun er 32 uker på vei nå, og jenta burde ha snudd seg, men neida...Her skal det ligges på tvers! Huff ja, de lever sitt eget liv vet du. Si at hun ikke bør prøve å snu...jeg anbefaler det ikke til noen - da skulle jeg visst med 100% sikkerhet at det gikk for å si det sånn!! Snakket med jm om det, og hun sa at siden jul hadde hun hatt 4 tilfeller med vendingsforsøk (ikke hun som hadde vendt, men gravide som gikk hos henne som hadde forsøkt å vende på sykehuset), og alle sammen syns det var veldig ille, og alle 4 endte mislykket... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #326 Del Skrevet 6. august 2009 Nå har jeg bestilt bilstol gjennom If forsikring - de har sånn leie avtale på bilstoler i alle 3 størrelser, koster totalt ca 3500,- for alle setene mini trenger oppgjennom åra, og det funker bra for oss. Betaler 72 kr måneden ettersom vi er If pluss kunde. Får tilsendt første stolen i posten, og når han trenger neste stol kommer det en ny, og da returnerer vi den første. Når den siste kommer, returnere vi den andre, og så får vi beholde det siste setet til odel og eie... Syns det virket som en bra deal vi iallefall, stolene heter IzI sleep, IzI, og IzI up eller noe i den duren, og hadde mange fine funksjoner.... Og vi har ikke bil, så stolen blir stående i mamma og pappa sin bil når vi skal ut på tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #327 Del Skrevet 6. august 2009 (endret) Vel, det tror jeg ikke nytter å si, for hun har gledet seg sånn til fødselen at hun vil gjøre alt for å unngå KS. Med ei datter på 4 og en sønn på 13, vil det også være best om hun får føde vanlig. Hun føder heller i sete om hun må, men nå har hun født to ganger før, og er litt utvidet i bekkenet da. I tillegg klarte den tøtta på rett under 1,60 å presse ut en klump på over 4 kilo, fordelt på knappe 49 cm, så hun har godt fødebekken. Men dette ville ikke legen gjøre noe med før kontroll i uke 36. Hun var til vikar i dag, så neste gang skal hun til sin vanlige lege da. Så de avventer og ser. I og med at det er tredje barnet, er det også ekstra god plass i livmora, slik at jenta strengt tatt ikke behøver å snu seg enda. Hun har det fremdeles ganske så romslig, og hvorfor ta til takke med å ligge opp ned da? Endret 6. august 2009 av Saeria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #328 Del Skrevet 6. august 2009 Wiiiihiii Min første permisjonsdag idag jo... Helt glemt det vettu, har jo vært sykemeldt i to og en halv uke.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #329 Del Skrevet 6. august 2009 Hurra for første offisielle permisjonsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #330 Del Skrevet 6. august 2009 Vel, det tror jeg ikke nytter å si, for hun har gledet seg sånn til fødselen at hun vil gjøre alt for å unngå KS. Med ei datter på 4 og en sønn på 13, vil det også være best om hun får føde vanlig. Hun føder heller i sete om hun må, men nå har hun født to ganger før, og er litt utvidet i bekkenet da. I tillegg klarte den tøtta på rett under 1,60 å presse ut en klump på over 4 kilo, fordelt på knappe 49 cm, så hun har godt fødebekken. Men dette ville ikke legen gjøre noe med før kontroll i uke 36. Hun var til vikar i dag, så neste gang skal hun til sin vanlige lege da. Så de avventer og ser. I og med at det er tredje barnet, er det også ekstra god plass i livmora, slik at jenta strengt tatt ikke behøver å snu seg enda. Hun har det fremdeles ganske så romslig, og hvorfor ta til takke med å ligge opp ned da? Er nok litt annerledes når hun har født før ja, og mye kan skje på de 4 ukene... Er nok det vår lille har tenkt og - hvorfor gidde å ligge med hode ned når jeg kan ligge så behagelig med hodet opp Vet du hvordan det er med permisjonen min - jeg føder jo 10 dager før termin, faller resten av de tre ukene før fødsel bort når han kommer ut før?? Skulle vel begynt å satt opp en plan for resten av permisjonen snart...sikkert ikke det man har mest tid til etter gullklumpen er ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #331 Del Skrevet 6. august 2009 Ja, jeg mener at de faller bort, ja. Du kan jo høre med jentene på termin eller gravid også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. august 2009 #332 Del Skrevet 6. august 2009 Ja, de ukene faller nok bort ja. Lønner seg best å føde akkurat på termindagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #333 Del Skrevet 6. august 2009 ...og det er det jammen ikke mange som klarer. Men det viktigste er at babyen kommer, og at alt er vel med den lille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 6. august 2009 #334 Del Skrevet 6. august 2009 Nei, er vel 5% som klarer det tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #335 Del Skrevet 6. august 2009 Ettersom jeg har vært endel sykemeldt nå på slutten spiller det ingen rolle for meg at de faller bort... vil jo bare møte lillegullet vårt vi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #336 Del Skrevet 6. august 2009 Nei, er vel 5% som klarer det tror jeg Ja, det sies vel at det er mellom 4 og 6% som treffer blink. Ettersom jeg har vært endel sykemeldt nå på slutten spiller det ingen rolle for meg at de faller bort... vil jo bare møte lillegullet vårt vi Amen. Sitter her og er litt utålmodig selv. Det er fint å være gravid, men nå begynner faktisk dagene å bli litt lange. Vi håper uansett han blir inne til over helgen. Det viser seg at vi er nødt å hente svigers på søndag, så da passer det litt dårlig med helgeføding. Nei, nå er det en liten tass som hikker så det koster etter. Det dunker nedi bekkenet, og små føtter gnir seg på øvre del av magens høyre side. Hikke=urolig gutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 6. august 2009 Forfatter #337 Del Skrevet 6. august 2009 Huff ja, er utrolig glad for at jeg vet når han kommer - utålmodig er bare mellomnavnet her iallefall... Har så sykt mye vondter nederst i magen, særlig heeelt nede på vestre side, tror han har beina der eller noe...klarer nesten ikke gå, og det er jo litt slitsomt da... Pluss alle disse kynnerene - helt vanvittig. Er ikke mye urolig han min egentlig, ikke så mye spark som før, mer vriing og gniing...og hikking Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 6. august 2009 #338 Del Skrevet 6. august 2009 Vriing og gniing er mer vanlig mot slutten. Slik har det vært her også et par uker. Eller glidende bevegelser som det så fint stod på mammanett, mener jeg det var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soon Skrevet 7. august 2009 Forfatter #339 Del Skrevet 7. august 2009 (endret) 10 dager til jeg blir mamma Og bare 9 dager til jeg skal legges inn... her er det nedtelling som dere skjønner... Ble litt skuffa hos jordmora igår, for spurte om hvor lenge man ligger på sykehuset etter ks, og hun sa 5-7 dager!!!! :dåne: De jeg har spurt her inne har sagt 3 til 5 og det er jo absolutt overkommelig, men 7 da gitt...det gidder jeg ikke altså. Skal bli frisk i en fart... (hvis jeg får lov til å bestemme sånt på forhånda da...) Hmm...dagen idag: Masse sol og deilig vær ute, kjøresten sover enda - skal ikke på jobb før kl 18, men skal til gjengjeld jobbe til midnatt, og så på jobb igjen i morra kl 0630-18 :dåne: Er sånn mart`ns opplegg i byen her, så derav kjipe åpningstider i butikken han jobber i... Jeg har forsåvidt ikke mange planene, blir vel å slappe av, kanskje jeg orker å være litt ute i sola. Men i løpet av mart`n må jeg til sentrum og kjøpe spekepølse - det har jeg ventet på i 9 måneder nå...skal tas med på føden og spises grådig Endret 7. august 2009 av soon_to_be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minttu Skrevet 7. august 2009 #340 Del Skrevet 7. august 2009 Hei! Får håpe du slipper å ligge på sykehuset i 7 dager! Det må vel bli kjedelig Ha det gøy med mart'n og på spekepølsa du ikke får spist enda! hihi Ha en flott helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå