Mirabella76 Skrevet 16. september 2009 #141 Del Skrevet 16. september 2009 Så kjedelig at mensen kom Kryssar fingrane for bedre lykke i PP3! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 17. september 2009 #142 Del Skrevet 17. september 2009 Hmm... Merkelig mens.. Kan det være festeblødning? Krysser fingrene for positiv test for deg snart Mye å gjøre på jobben for tida? Kjenner hvertfall til følelsen av at dagene bare flyr.... Håper du får en flott torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bestee Skrevet 17. september 2009 #143 Del Skrevet 17. september 2009 Stikker innom for å hilse på og ønske deg lykke til i PP3! Er gøy å se fler e på min egen alder! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. september 2009 Forfatter #144 Del Skrevet 22. september 2009 Hmm... Merkelig mens.. Kan det være festeblødning? Krysser fingrene for positiv test for deg snart Mye å gjøre på jobben for tida? Kjenner hvertfall til følelsen av at dagene bare flyr.... Håper du får en flott torsdag! Kan det ha vært det tror du??!?! Ble kraftigere og mer mensen-likt senere i uka da... Vi har egentlig bestemt oss nå får å legge prøvinga litt på is, med litt blandede følelser i grunn... Har nemlig blitt spurt av min bestevenninne om å være hennes forlover til sommeren og har lite lyst til å være høygravid eller eventuelt akkurat ha født da... Også har jeg så lite lyst å begynne på pilla igjen for å uroe kroppen enda mer, og mannen vil iallefall ikke bruke gummi (ikke jeg heller for den saks skyld...). Og nærmere/etter bryllupet så vil vi jo gjerne sette igang prøvinga kjapt... Er det noen som har erfaring med spiral? Er det ikke hormoner i den også? Fungerer kroppen greit med engang man har tatt den ut... Ellers så lurer jeg bare på om vi skal "sjanse" på at vi ikke blir gravide uten å bruke prevensjon, for det er absolutt IKKE en dårlig nyhet om vi skulle bli det :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. september 2009 Forfatter #145 Del Skrevet 22. september 2009 Stikker innom for å hilse på og ønske deg lykke til i PP3! Er gøy å se fler e på min egen alder! Koselig med hilsen, heng gjerne på selv om det mest sannsynlig ikke skjer så mye spennende her på en stund... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redbird Skrevet 22. september 2009 #146 Del Skrevet 22. september 2009 (endret) *er her* så nå at jeg leste her for ikke mange minuttene siden. registrerte ikke hvor jeg var engang jeg..*trøtt!* Dumt at prøvingen blir lagt litt vekk da...! Men skjønner begrunnelsen din da! Jeg har brukt spiral. Det fins spiral og hormonspiral. Jeg hadde uten hormon, da moren min anbefalte det. Og jeg likte det ikke. Var vooooondt å sette den inn og jeg mener å huske at menssmertene ble kraftigere og blødde mer. Tok den ut etter 3 måneder, da orket jeg ikke mer. Det er ihvertfall min erfaring, vet jo ikke hva andre mener da. Endret 22. september 2009 av Redbird Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 22. september 2009 Forfatter #147 Del Skrevet 22. september 2009 *er her* så nå at jeg leste her for ikke mange minuttene siden. registrerte ikke hvor jeg var engang jeg..*trøtt!* Dumt at prøvingen blir lagt litt vekk da...! Men skjønner begrunnelsen din da! Jeg har brukt spiral. Det fins spiral og hormonspiral. Jeg hadde uten hormon, da moren min anbefalte det. Og jeg likte det ikke. Var vooooondt å sette den inn og jeg mener å huske at menssmertene ble kraftigere og blødde mer. Tok den ut etter 3 måneder, da orket jeg ikke mer. Det er ihvertfall min erfaring, vet jo ikke hva andre mener da. Hmmmm... :klø: Vanskelig dette her... Får tenke litt mer på det, og flere meninger mottas med takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 22. september 2009 #148 Del Skrevet 22. september 2009 Jeg har brukt p-ring. Tror det er endel mindre hormoner i den enn p-piller. Syklusen min var igang igjen med en gang jeg sluttet Skjønner det er vanskelig å bestemme seg for hva du skal gjøre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TanteBrun Skrevet 22. september 2009 #149 Del Skrevet 22. september 2009 Litt synd at dere vil vente litt, men jeg skjønner deg godt! En tidligere kollega har brukt spiral i mange år og så vidt jeg vet gjør hun det enda. Er ikke sikker på hva slags spiral det var. Men hun var i alle fall kjempefornøyd og kunne ikke tenke seg noe annet. Nå skal det også være sagt at hun har passert 40 og har barn. Er det forresten ikke slik at spiral anbefales kun hvis man har barn fra før? Eller er det ikke sånn lenger? Meg selv har ikke prøvd noe sånt, er litt pingle og tør ikke... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosa76 Skrevet 23. september 2009 #150 Del Skrevet 23. september 2009 Så synd dere har lagt prøvingen på hylla, men skjønner grunnen Dere er jo unge også, så det haster jo ikke med å stifte familie enda. Når det gjelder prevensjon, hva med å bare hoppe av i svingen rundt EL? Jeg og mannen praktiserte hoppe av i svingen mange år vi, og det gikk fint med oss... Klart noe risiko er det jo, men som du sier så er det jo ingen krise om du skulle bli gravid :rødme: Fordelen med metoden er at du ikke klusser til hormonene i kroppen, noe som er en stor fordel når dere ønsker å ta opp prøvingen igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Simpleminded Skrevet 24. september 2009 #151 Del Skrevet 24. september 2009 Tror nok venninna di bare hadde blitt kjempeglad om du var høygravid som hennes forlover jeg Da hadde hun bare hatt ennå mere å glede seg til når det etterhvert blir hennes tur Men samtidig forstår jeg deg godt. Har hørt at mange må vente lenge med å få orden på syklusen sin etter å ha tatt ut spiralen... Men kan jo hende du får en annen erfaring hvis du velger det? Lykke til uansett hva du velger! Og jeg vil selvfølgelig følge med deg her inne videre.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter #152 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hyggelig at dere henger med her fortsatt Tror det blir hoppe av i svingen-metoden jeg, vil ha kroppen i balanse fortest mulig og ingen krise om jeg skulle ende opp Måtte innom og sjekke hvordansyklusen er og ser det enda er 18 dager til TR om syklus er den samme... Har ingen gravidsymptomer heller... Venninnen min har en fra før hun simpleminded, en sønn på snart halvannet år. Så hun synes det er kjempekoselig at vi også har tenkt tanken på å bli foreldre men skjønner også valget mitt. Som hun sa; vent til etter bryllupet så kan vi jo prøve sammen :rødme: Det hadde jo vært superkoselig da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 21. oktober 2009 Forfatter #153 Del Skrevet 21. oktober 2009 3 dager til testing ja... hmmmm... :klø: Sannsynligvis like lang, om ikke lengre, syklus denne periode og da. Tror ikke jeg er gravid, det er isåfall mot alle odds!! Med så laaaange sykluser som jeg har hatt... Men hadde det ikke vært typisk nå som vi egentlig ikke prøver??!?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 21. oktober 2009 #154 Del Skrevet 21. oktober 2009 Hyggelig å se at du skriver igjen Og spennende med IKM. Det hadde vært veldig typisk Men veldig gøy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåmor Skrevet 21. oktober 2009 #155 Del Skrevet 21. oktober 2009 Godt å se at du "lever", jeg er i alle fall tilbake etter en lengre pause. Det blir spennende dager fremover da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 7. november 2010 Forfatter #156 Del Skrevet 7. november 2010 Har vært en laaaaang pause herfra nå - men nå måtte jeg bare poste! Sitter med en positiv test i hånda - og har tatt en til for å være helt sikker!! Det er helt klart to streker!!! Og vi som egentlig begynte å tro at vi aldri kunne få barn på naturlig måte - "pang" der satt den! Vi er kjempeglade men også lettere sjokkert og litt bekymret... Vi har ikke gått så hardt inn for å prøve i de siste månedene da syklusene har vært veldig ustabile og vi egentlig ikke trodde det var noe håp for oss. Derfor har det blitt noen festlige lag de siste helgene og det har vært en del alkohol... dessverre... Jeg tok test forrige lørdag som var negativ, dro derfor på fest i god tro. Samme i går. Men i dag er altså testen positiv!! Hvor skadelig kan dette være? Jeg har googlet og googlet og funnet så mye forskjellige svar, noen mener det er veldig farlig og andre sier at det skader ikke så framt man kutter det fra nå av... Noen som har erfaring eller gode råd? Hvilke uke er det kritisk fra? Ifølge terminkalkulater på www.babyverden.no ligger jeg an som følger: Du er nå 5 uker på vei Unnfangelsen finner sted omkring: 17. oktober 2010 Hjertet begynner å slå: 11. november 2010 Embryoet beveger seg: 5. desember 2010 Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 12. desember 2010 Alle indre organer er ferdig formet: 12. desember 2010 Risikoen for spontanabort avtar: 26. desember 2010 Kvalmen avtar for de fleste: 2. januar 2011 Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 9. januar 2011 Fosteret svelger og tisser: 23. januar 2011 Tid for ultralyd: 30. januar 2011 Du kan kjenne fosterets bevegelser: 6. februar 2011 Fosteret begynner å få et søvnmønster: 20. februar 2011 Fosteret begynner å høre: 13. mars 2011 Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 10. april 2011 Mange fostre legger seg med hodet ned: 15. mai 2011 Svangerskapspermisjonen begynner: 21. juni 2011 Antatt termindato: 12. juli 2011 Jeg reiser også på ferie til Egypt om 2 uker, litt nervøs med tanke på at det er mange som blir syke på ferie der. Jeg har gledet meg til denne ferien i flere måneder og har så veldig lite lyst til å avbryte den nå, noen meniger om dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. november 2010 #157 Del Skrevet 7. november 2010 Gratulerer så mye mjau-mjau! Når det gjelder alkoholen du har drukket, så får du uansett ikke gjort noe med det. Det er ingenting som er "bevist" hvor mye alkohol som er skadelig for fosteret, og hvor tidlig det evt kan gjøre noe skade - og det er jo også grunnen til at de anbefaler totalavhold. MEN som sagt, det man allerede har gjort kan man ikke gjøre noe med, og da er det i alle fall ingen vits i å tenke kjipe tanker om det, for negative tanker vil man ikke ha (Jeg har selv tatt litt vin i begge mine svangerskap før positiv test, så kjenner forsåvidt følelsen og samvittigheten. Men bestemte meg kjapt for å legge den bort, og heller ha fokus på å være best mulig magepasser fra og med da!) Når det gjelder Egypt, så må du nesten bare følge magefølelsen din tror jeg. Men det er jo mange som har reist på ferie i tidlig graviditet. Du må nok bare passe litt ekstra på i forhold til alt av mat, spesielt i forhold til hygiene / renhold av grønnsaker og salater etc. Kjøtt er jo enkelt å passe på om er godt nok stekt, men det syns jo ikke nødvendigvis på ubehandlet mat hvordan hygienen rundt det er... Morsomt å se at det har klaffet, og håper spiren deres vokser seg til en stor og fin baby Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 7. november 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 7. november 2010 Takk for gode ord MellonCollie :o) Lurer på om jeg skal ta kontakt med legen min i morgen og få en time og kanskje bestille tidlig ultralyd bare for å roe nervene... Noen som har tips på hvor man kan få tatt tidlig UL i Oslo? Noen steder som sjekker nakkefold? Har skjønt etter litt googling at det ikke er tillatt av alle å undersøke og informere om dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 7. november 2010 #159 Del Skrevet 7. november 2010 Volvat sjekker i alle fall nakkefold, da mellom uke 11-13. Tror vel uansett det er for tidlig å se noe på en tidlig ultralyd nå - det er vel først etter uke 6 det er mulig å se bankende hjerte tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 8. november 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 8. november 2010 Tenkte å vente til ca uke 12 Ringte legekontoret i dag for å spørre litt om ferie og ny-gravid og fikk masse tips av en hyggelig legesekretær. Selv om det er litt tidlig med første kontroll enda så ville de at jeg skulle komme inn før jeg dro på ferie så da skal jeg på første kontroll mandag om en uke!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå