Gå til innhold

To har blitt tre!

mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Travel dag med både jordmor og legebesøk, er litt sliten etter nok en natt med dårlig søvn men får vel bare komme meg gjenneom :)

Mannen har fått feriepenger i dag og har lovet med både shopping og middag ute i dag etter han er ferdig på jobb... Herlige søte mannen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du har en fin dag foran deg, om enn litt travel! :)

Håper du får en finfin fredag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en fin dag med div kontroller, shopping og middag :rodmer:

Her i huset tar jeg meg visst av shoppingen selv :rodmer: Hender kjære er litt oppgitt over alt vi "trenger" til den lille :fnise: Jeg prøver å informere han om at han ikke har peiling på / oversikt over alt :sjenert:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen ble litt annerledes enn først antatt.

Kom på kontroll hos jordmor, tok rhesus-blodprøve, leverte urinprøve som var fin og målte blodtrykk som også var fint.

Så var det tid for SF-mål, hjertelyd og hele den pakka der. SF er fin men i og med at jeg ikke har lagt på meg et gram i graviditeten så ville hun henvise meg til UL nå i løpet av de siste ukene for å sjekke at alt var som det skulle, snuppa ligger med hodet ned og det er mye liv.

Men hjertelyden var veldig høy, lå på opp mot 175 slag i minuttet - og hun lyttet lenge. Ble derfor henvist til Ullevål med engang for CTG. Ringte mannen min så jeg fikk han med meg, syns det er skummelt å gå på sånne ting selv...

Lå til observasjon med masse måleapparater på magen en drøy time og hjertelyden var til tider veldig høy der også men snuppa er veldig, veldig aktiv og det er nok det som gjør det. I og med at de fikk målt over så lang tid så viste kurven normal hjerterytme til en så aktiv baby å være.

Jeg kjenner jo henne godt jeg og når hun romstrerer men langt fra så mye som målingene viste, men så har jeg jo morkaka liggende foran som en støtfanger. Godt å få bekreftet at alt er OK iallefall, ble en smule skremt der en stund...

Denne uforutsette sykehusturen gjorde jo så jeg ikke rakk legetimen da... :( Så da har jeg ingen ny sykemelding, men fikk ny time på onsdag så skal nok klare å komme meg gjennom halvannen dag på jobb som jeg har før den tid.

Så ble det litt shopping ette sykehusturen, mest til mannen men hyggelig å være med å plukke ut da ;)

Så får vi se om det blir ut å spise senere i kveld, er litt slitne begge to og regnet bøtter ned ute så kanskje vi heller bare bestiller oss noe mat og sløver på sofaen - deilig det og :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kan tenke meg det føltes skremmende ja, man blir jo engstelig for den lille :hjerte: er godt at man blir så godt fulgt opp, vi er heldige som bor i Norge :jepp:

Når det gjelder Legetimen, kan du ikke ringe ned og forklare situasjonen på mandag, slik at det er notert til onsdagens legetime, sånn at legen tilbakedaterer sykemeld. På onsdag?

Sløving på sofaen, og take away høres perfekt ut, kos dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, kan tenke meg det føltes skremmende ja, man blir jo engstelig for den lille :hjerte: er godt at man blir så godt fulgt opp, vi er heldige som bor i Norge :jepp:

Når det gjelder Legetimen, kan du ikke ringe ned og forklare situasjonen på mandag, slik at det er notert til onsdagens legetime, sånn at legen tilbakedaterer sykemeld. På onsdag?

Sløving på sofaen, og take away høres perfekt ut, kos dere :klemmer:

Ja, det kan du si MonThe, vi er priviligerte vi som bor i Norge! :)

Mannen ringte legen i dag mens jeg lå til observasjon, men de kunne ikke gi meg noen time før på onsdag. Skal komme meg gjennom den halvannen dagen på jobb, orker ikke styre med det... Litt tafatt men syns sånn er så drit.

Fikk du time til UL frestn?

Nei, ikke enda. JM skulle sende inn henvisning, hun trodde kanskje jeg fikk det i dag når jeg var der men dengang ei... Får ringe JM på tirsdag og høre hvordan det blir.

............................................

Nå skal vi kose oss med take away! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal ikke jeg på jobb de neste 9 månedene - veldig rart å tenke på :sjenert:

Fikk etter mye om og men med rot (igjen) på legekontoret i går 100% sykemelding for de siste 4 arbeidsdagene. Bekkenet og magen klarer rett og slett ikke jobb lengre, og er i tillegg sliten og deprimert så måtte bare grine meg til sykemelding...

Føles egentlig som et nederlag, men kroppen sier nei...

Er i dag 36+1!! Begynner å få helt angst for alt som ikke er klart enda, mangler dyner og sengetøy, flasker, pumpe (vet ikke om jeg trenger det engang) også syns jeg det høres lurt ut å ha en pakke MME sånn i tilfelle man skulle behøve det... Er ikke klar for dette enda kjennes det ut som, men gleder meg allikevel til å være ferdig med å være gravid. Går det an å være mer ubestemmelig!!!!

Jordmor ringte i går og skulle ringe sykehuset i dag så jeg får time til UL. Hun skulle ringe meg i morgen eller noe så får vi se da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjeeeeesp! Vært våken siden 05:00 i dag...

Kunne tenkt meg en liten lur nå men venter telefon fra Ullevål så tør ikke. Fikk SMS fra jordmor om at Ullevål ville ringe meg angående ultralyd i dag, så er litt spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ultralyd og ny ctg-måling på mandag!

Er veldig spent, jeg tror at alt er helt fint selv om jeg ikke har gått opp i vekt. Magen vokser som bare det og kjenner masse liv, men godt at det sjekkes uansett ;)

Nå hadde jeg tenkt å legge ut bilder av magen fra uke 30-36 men får ikke til!!! :grine:

Tips for hvordan man gjør det mottas med stor takk! Har brukt imageshack tidligere men får det søren ikke til å funke nå!!! :angry:

Har begynt å pakke fødebag i dag, iallefall det til lillemor.

Har pakket ned klær til henne, sikkert alt for mye - men klarte ikke bestemme meg for hva jeg ville ta med! :fnise:

Har ikke funnet noe fint hentesett enda da... :sjenert:

Eller jeg fant en fin kjole men den var selvfølgelig bare å få i str 68! Det blir vel litt stort i første omgang... Får ta en runde til uka da har jeg fått feriepenger og har litt andre innkjøp som må gjøres også. Andre ting jeg har pakket er bleier, smokk, diverse kremer/salver (disse små tubene som vi har fått i alle gratis babypakker), ammeinnlegg, gulpekluter og noen bind.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i dag 36+1!! Er ikke klar for dette enda kjennes det ut som, men gleder meg allikevel til å være ferdig med å være gravid. Går det an å være mer ubestemmelig!!!!

Vet hva du mener :fnise: ..jeg tror at når fødselen først er i gang så kommer vi inn i en slags modus, og blir klar jeg! Håper iallefall det ;)

Høres ut som om du trenger deg en liten shoppingrunde, det er jo gøy! :jepp: Sengetøy og dyne er jo et must! Vi har kjøpt to flasker, samt at jeg har fått pumpe med søstersen..Men usikker på om jeg hadde kjøpt det hvis vi ikke hadde fått pumpa. MME har jeg ikke kjøpt.. Skal jo være noen dager på sykehuset, og om behovet skulle melde seg kan jo alltids mannen dra på butikken og handle slik at det er klart til vi skal hjem tenker jeg :jepp: På sykehuset får man iallefall alt man trenger!

Håper du klarer å kose deg de siste ukene som er igjen, synes absolutt ikke du skal tenke at det er et nederlag å bli sykemeldt fra jobb (selv om jeg kjenner meg igjen der og...) -- nå skal du tenke på deg og den lille i magen, og bare det! :kose:

Jeg kjenner stor forskjell på dagene nå som jeg er ute i permisjon og mens jeg var sykemeldt, nå klarer jeg virkelig å nyte dagene, har på en måte funnet roen, og sluppet den derre hersens dårlige samvittigheten. Det er godt :)

Blir spennende med UL på mandag da! :hoppe:

God fredag!:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet hva du mener :fnise: ..jeg tror at når fødselen først er i gang så kommer vi inn i en slags modus, og blir klar jeg! Håper iallefall det ;)

Det håper jeg og! :)

Har hatt vonde kynnere og smerter nederst i magen samt fryktelig nedpress de to siste dagene - litt skummelt kjenner jeg for jeg er ikke klar enda!!!

Har begynt å tenke litt på det at hun faktisk kan komme når som helst! Jeg tror hun melder sin ankomst 10. juli, altså 3 dager før termin. Noen andre som vil gjette?

Slenger inn bilde av magen også, 36+2 her :)

post-26487-0-84685300-1308502921_thumb.j

Den har vokst litt siden uke 31+0!!

post-26487-0-98077700-1308503069_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nydelig gravid-mage du har :rodmer:

..jeg tror jeg kommer til ¨savne magen litt når den er borte, er jo koselig med bevegelsene, og den runde forma :rodmer:

Lykke til på UL i morgen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk MonThe, tror faktisk jeg også kommer til å savne den pittelitt, men for all del - det skal bli kjempedeilig å bli ferdig også!! :)

Var på UL i går, snuppa ligger litt under gjennomsnitt ca 2600g i går og er estimert til å veie ca 3200g ved termin. Men det gjorde ingenting for hun så ut til å kose seg og trives i magen ifølge legen :rodmer: Og helt ærlig, syns det er greit at hun ikke er så stor jeg, hun skal jo tross alt ut der nede... :)

Fikk kjøpt dyner og sengetøy til vogn og seng i går også.

Har vasket dynene og nå går de for ørtende gang rundt i trommelen... Utrolig hvor lang tid det tar å tørke dundyner!!

Gleder meg til de er ferdige så jeg får redd opp - ja, det er litt tidlig sikkert men jeg klarer ikke å vente!! :)

Dynene var liksom det siste essensielle vi manglet og kjenner nå at jeg kan puste litt lettere. Det som står igjen på "må-ha-listen" nå er kun flasker tror jeg...

Fikk også i går ryddet meg ut på jobben og sagt på gjensyn til gode kolleger. Merkelig og litt vemodig, men samtidig veldig deilig! Nå er det bare familie og venner som får min tid framover! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødselsdato :babysmokk:

10. juli: Mjau-Mjau

12. juli: MonThe

13. juli: Termin

16. juli: Teriyaki

17. juli: sommerfuglen1982

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste fødselsdato :babysmokk:

10. juli: Mjau-Mjau

12. juli: MonThe

13. juli: Termin

Jeg tipper 16 juli! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 16 juli! :jepp:

Notert ;)

Det er bursdagen til broren min, og han håper veldig på å bli onkel da :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...