Gå til innhold

To har blitt tre!


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Ordner seg nok med den vekta, det er JM og lege som bekymrer seg, jeg er i grunn glad til at jeg ikke går opp så mye :fnise:

Ble litt skuffa her en dag, en kollega har akkurat fått ei lita jente og de har gitt henne det navnet vi har som favoritt.. :(

Vi har ikke bestemt oss 100% og kommer ikke til å gjøre det før lillejenta har kommet til verden heller, og det kommer til å forbli hemmelig til etter fødsel.

Men dette navnet er da den store favoritten og mest sannsynlig det vi kommer til og ende opp med, mannen har kalt bebisen det siden vi kom ut fra UL i uke 17.

Jeg er bare så redd for at vi da blir sett på som "hermere"...

Det er jo "bare" en kollega og vi kommer jo ikke til å ha noe med hverandre å gjøre utenfor jobb, men allikevel...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du spiser sunt og næringsrik mat, vekta går opp og magen vokser så er vel alt i orden? :klo: Hvordan ligger du an på symfyse-målet da?

Åhh, skjønner tankene ift. navnevalget.. Men hvis det er som du sier, bare en kollega som du ikke omgåes utenom jobben så spiller det jo ingen rolle egentlig. Hadde vært noe annet om det hadde vært i nær vennrekts/familie tenker jeg! :)

Vi har også bestemt oss for navn, og omtaler den lille som det, så hadde vært rart og plutselig skulle kalt han noe annet. Man knytter seg jo til navnet!

Håper du har en finfin dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfysemålene er veldig bra så alt er nok som det skal være :o)

Føler meg jo kjempesvær, det vises bare ikke på vekta... :sjenert:

Ja, det er ikke noe særlig når navnet man tenker på blir snappet opp sånn.

Men har sendt henne en PM på facebook da med gratulasjon og kommentert at navnet er kjempefint og at vi har tenkt på det samme lenge. Håper hun ikke tar det ille opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg ikke hvorfor JM/lege bekymrer seg, så lenge symfysemålet er ok så er vel alt godt? Ja, vi sier det! :jepp:

Det var en fin måte å gjøre det på det da, da har du på en måte "advart" henne, så kommer ikke som noen overraskelse på henne når dere evt. velger det samme navnet på deres lille! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Au, au au!!

Måtte ringe føden i går, jeg har de siste 2-3 dagene hatt sterke smerter nederst i magen.

Midt mellom navlen og skambenet på en måte... Verst når jeg er i bevegelse, f.eks når jeg reiser meg etter å ha ligget eller sittet, når jeg prøver å snu meg i senga og når jeg går.

Tenkte til slutt at det var bedre å ringe føden enn å gå rundt og bekymre seg og JM jeg snakket med der sa at siden jeg ikke blør, ikke har vondt andre steder i magen, fortsatt kjenner liv og ikke har hyppigere vannlating så er det mest sannsynlig bekkenproblemer.... Fikk beskjed om å ta to paracet og hvile. Også måtte jeg bare ringe tilbake om det ikke ble bedre.

Vondt er det iallefall! Litt bedre i dag enn i går, men så har jeg fått slappet av mer i dag også så jeg tror hun har rett...

Jeg håper virkelig ikke det skal forbli sånn resten av svangerskapet for da kommer jeg til å bli smågal tror jeg!

Klarer ikke bøye meg å ta på meg skoa - må sette meg ned på en stol , og bare det å stå opp fra sofaen er et prosjekt uten like....

Uff, det var nok klaging for i dag.

Nå er det lørdagsmiddag og fotballkamp! Heia Norge! :flagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auda, mjau. Ikke bra med vondt. Håper det går raskt over :klemmer:

Takk for :klem: Raggsokk!

Og tror ikke jeg har sett deg her før så da må jeg få si :velkommen: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, kjedelig å skulle ha så vondt! Krysser fingre for at det går fort over!

Ang. navn så ville jeg ikke brydd meg så mye om det. De har jo ikke monopol på navnet, tross alt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord jenter, jeg håper også virkelig ikke at det er kronisk...

Krysser det som krysses kan for at det skal gå over, kjenner det er bedre når jeg ikke stresser og tillater meg å hvile nok. Men så kommer hverdagen igjen i morgen da... Vi får bare se hvordan det går...

I går kveld var jeg skikkelig dårlig, kjempevondt i bekkenet og kasta opp..

Ang navn så sendte jeg jo henne en PM på facebook og fikk hyggelig svar tilbake hvor hun sa det var et kjempefint navn og at hun skjønte godt at vi ville bruke det :)

Så godt å vite at det ikke er noen sure miner :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruccola

Er det et sånn typisk "topp 10" navn dere har lyst på?

(Da tenker jeg litt sånn Emma, Linnea, Ingrid, Sara, Thea, Ida, Maja......)

http://www.ssb.no/navn/

Viss det er det så ville jeg ikke brydd meg om at kollegen deres har samme navn, det kommer grarantert til å vere mange like navn i de næreste klassetrinnene uansett :)

Men er det litt mer spesiellt og unikt, så blir det jo kanskje litt sure miner fra kollegaen din muligens, men sånn er det jo bare :) Og som du sier så er ikke de i din vennekrets uansett, så da er det vel egentlig ikke så nøye :)

Ønsker deg god bedring og sender en :klemmer: i samme slengen :kose:

EDIT: Ser du har svart mens jeg var her og skrev :fnise:

Godt dere har ordnet opp i det allerede nå da :klemmer:

Endret av Ruccola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke et topp 10 navn, og det er det som er ekstra kjedelig!

Vi liker ikke tanken på at "alle" skal hete det samme og prøver å styre unna disse "poppis"-navnene. Men, men vi flytter mest sannsynlig i løpet av det neste år og da blir det ny jobb og nye kollegaer går jeg også ut ifra så det går nok fint :)

Ble bare så utrolig skuffa med engang jeg fikk vite det...

Her har det vært en skikkelig daffesøndag, sosa rundt i pysjen i hele dag. Spilt wii, sett på TV, sovet litt og middag ble pizza fra lokalsjappa :fnise:

Ganske herlig med sånne dager og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en perfekt søndag i mine ører! :jepp:

Håper resten av dagen blir like fin! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Cupcakes

å, deilig søndag det! :jepp:

godt at dere ordnet opp med navnet da, ikke no god følelse å eventuelt skulle føle seg som hermere. :) skjønner veldig godt det med at man ikke vil kalle barnet sitt det samme som "alle i gata" jeg. vi har funnet ut av både gutte navn og jente navn til den dagen vi kanskje får bruk for det, men de er det absolutt ingen andre som vet.. hehe.. :lur:

hvor skal dere flytte til høsten da? :)

åssen er det med magen, er den noe bedre nå?

håper du får en flott uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor skal dere flytte til høsten da? :)

åssen er det med magen, er den noe bedre nå?

håper du får en flott uke :klemmer:

Vi vet ikke helt enda, er åpen for det meste.

Trenger noe større, noe som ikke er for dyrt og noe litt mer "norsk" føler jeg...

Vi bor nå på et ganske utpreget "innvandrersted" - ikke meningen å virke rasistisk, men når det omtrent ikke finnes "norske" unger i barnehagene og skolene i nabolaget, og opptil 96% av elevene trenger tillrettelagt undervisning pga språkproblemer - da syns jeg det blir for ille.

Magen er så som så...

Kastet opp igjen i dag, endte med legetime og 100% sykemelding resten av uka...

Er absolutt ikke i slaget...

Som jeg sa til mannen, skal vi ha et barn til er det du som skal gå gravid neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner godt at dere ønsker et sted med litt mer..."mangfold", så det blir sikkert bra det. :)

Du får slappe av ut uken så får man håpa magen din blir bedre! :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at dere ønsker et sted med litt mer..."mangfold", så det blir sikkert bra det. :)

Du får slappe av ut uken så får man håpa magen din blir bedre! :klemmer:

Der har du det riktige ordet Teriyaki - mangfold!

Det er jo akkurat det det er mangel på her! :)

Håper jeg og...

Slitsomt og kjedelig å ikke være i form... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer søvn i natt, ganske deilig i grunn.

Tror kanskje jeg trengte den sykmeldinga selv om jeg føler meg så råtten når jeg vet at mine kollegaer jobber rævva av seg mens jeg ligger her helt utslått...

Tydelig at de siste dagers dårlige form har gjort noe med kroppen... Har gått ned 0,6 kg siden forrige svangerskapskontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ms. Raggsokk

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Sov du 12 timer i natt, så tror jeg nok du trengte det :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...