Gå til innhold

To har blitt tre!


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Beklager å ha holdt dere på pinebenken jenter :fnise:

Men jeg har ingen sladris så da ble det sånn!

Vår fantastisk skjønne prinsesse ble født lørdag 16. juli kl 14:36.

Hun veide 3678g og målte 49cm - heeelt perfekt! :rodmer:

Slimproppen gikk på fredag kveld, og jeg våknet kl 03:15 natt til lørdag av at vannet gikk, riene satte igang ca 25 minutter senere og de var sterke og kom med 3-6 min mellomrom. Var på sykehuset til kl 06:00 og hadde da 3cm åpning. Jeg var sjeleglad for at vi ikke ble sendt hjem!

Fikk epidural ved 09:30 tiden og det var helt himmelsk!

Ca 12:00 hadde jeg full åpning men hun ville ikke legge seg helt ned i bekkenet. Det ble til at jeg presset i en time før de bestemte seg for å ta henne med sugekopp og jeg ble klippet. Så viste deg seg at den ene skulderen satt fast så de måtte inn å lirke henne ut, det var helt grusomt vondt men alt var verdt det når jeg fikk henne til brystet! Mannen gråt og jeg gråt og hun var sååååå fin! :rodmer:

Vi kom hjem fra sykehuset på tirsdag og nå koser vi oss bare. Hun er en eksemplarisk baby - sover, plundrer og bæsjer :)

Dette var altså kortversjonen, vi har nemlig fått en ny sjef i huset så blir ikke så mye PC-tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ruccola

ÅÅÅÅåååå så hærlig mjau-mjau! :grine::rodmer:

Tenk at du har fått babyen på utsiden! Gleder meg sånn jeg også! (Og gruer meg litt, men det snakker vi ikke om :fnise: )

Kos deg masse og nyt tiden med helt fersk jentebaby! :hoppe:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, gratulerer så mye med den lille prinsessa!! :strix::hjerte:

Høres ut som om du hadde en tøff avslutning på fødselen, bra det endte godt alt i alt! :hjerte:

Hvordan er det med ammingen?:)

Håper dere nyter dagene sammen alle tre, og at mannen tar godt vare på deg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! :hoppe::strix::rodmer:

Litt tidlig å bli utålmodig, men kan glatt innrømme at det blir jeg når jeg leser her inne! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med prinsessa :rodmer:

Hørtes ut som en litt skummel fødsel, men godt det gikk fint og at alt går fint med dere nå :)

Godt å høre at det er flere som har fått nye sjefer i huset :rodmer::fnise:

Verdens fineste sjefer :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅåååå så hærlig mjau-mjau!

Tenk at du har fått babyen på utsiden! Gleder meg sånn jeg også! (Og gruer meg litt, men det snakker vi ikke om )

Kos deg masse og nyt tiden med helt fersk jentebaby! :hoppe:

:klemmer:

Vi koser oss masse! Litt barseltårer har det vært, men det må vel til ;)

Åååh, gratulerer så mye med den lille prinsessa!!

Høres ut som om du hadde en tøff avslutning på fødselen, bra det endte godt alt i alt! :hjerte:

Hvordan er det med ammingen?:)

Håper dere nyter dagene sammen alle tre, og at mannen tar godt vare på deg :klemmer:

Ammningen går tålelig greit, hu suger som et uvær!

Litt for mye egentlig så mamma's brystvorter har blitt veldig såre og jeg er nødt til å bruke skjold. Hadde det ikke vært for skjoldene så hadde jeg måtte kuttet, vondt med vannblemmer på puppene!!

Gratulerer så mye! Litt tidlig å bli utålmodig, men kan glatt innrømme at det blir jeg når jeg leser her inne! :rodmer:

Tusen takk!! Snart din tur og! :)

Og grattis med rett tipping av dato!

Gratulerer så mye med prinsessa :rodmer:

Hørtes ut som en litt skummel fødsel, men godt det gikk fint og at alt går fint med dere nå :)

Godt å høre at det er flere som har fått nye sjefer i huset :rodmer::fnise:

Verdens fineste sjefer :klem:

Var litt skummelt på slutten ja, men fikk jo verdens fineste premie da :)

---------------------------------------

Må prøve å få i meg litt mat jeg nå mens sjefen sover, skal prøve å få skrevet litt mer senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei så tøft! Har aldri tippet riktig på noen andre, så det var jo litt artig! :fnise: Og ser også at det er samme dag som bursdagen til den nybakte onkelen. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teriyaki: Ja, det var morsomt! Og du skal tro den nybakte onkelen er stolt! :fnise:

Her går dagene for tida i bleieskift, kosing, mating og soving.

Lille T er egentlig ei rolig jente men får av og til skikkelige skrikeanfall hvor alt virker som det er galt. Hun sover mye, men vi har vanskelig for å få henne til å sove i vogn/sprinkelseng. Hun sovner ofte i armene våre og når vi da skal legge henne ned så vræles det høyt. Litt frustrerende er det, hun er virkelig ei kontaktsøkende bestemt lita frøken. Men såååå skjønn :rodmer:

I går kveld/natt måtte vi bare legge henne mellom oss i senga vår etter to timer med vugging og synging - og da sovnet hun på et blunk! Typisk!

Hvis noen har tips på hvordan få henne til å roe seg og sovne i vogn/sprinkelseng settes det stor pris på!

På nettene sover hun ca 6 timer sammenhengende også våkne for litt mat før vi igjen sover 2-4 timer - det er ganske deilig :)

Det er i dag 6 dager siden fødsel og jeg har allerede gått ned 8kg!

Det vil faktisk si at jeg veier 6kg mindre enn hva jeg gjorde før jeg ble gravid - noe jeg syns er helt fantastisk! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at snuppa allerede er en uke og to dager gammel :rodmer:

I natt sov hun hele natten i vognbagen som vi har plassert i sprinkelsenga. Det var helt fantastisk! Mamma'n og pappa'n sover også så mye bedre når vi slipper og bekymre oss for å rulle over henne :)

Hun fikk sitt første bad her om kvelden også, og det var stor stas!

Større badennymfe skal man lete lenge etter, storkoste seg gjorde hun :nigo:

I dag skal vi på helsestasjonen og veie, blir spennende å se om hun har lagt på seg tilstrekkelig. Jeg synes hun har blitt rundere og hun har god apetitt så jeg tror det skal gå fint. Vi har også prøvdt med litt flaskemating, jeg pumper meg og pappa'n mater. Og det går som en drøm :) Det er godt å få litt avlastning. Også er jeg såpass sjenert at offentlig amming er ikke noe jeg gjør så da er det godt å vite at vi kan pumpe og ta med på flaske når vi skal ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med lille jenta Mjau-mjau! :nigo::strix:

Det ante meg at noe mer skjedde etter slimproppen der :jepp:

Så vannet ditt gikk ja, hos meg også :overrasket: Jeg hadde lest at det bare var mellom 5-10 % som vannet gikk for før riene, så holdt det for helt usannsynlig start :ler: Men jaggu, sa det ikke "knepp" ;)

Jeg ligger noen dager etter deg, blir mye kos, byssing, bæsj og amming her og! :) Har ikke sovet på 1 uke :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig med spor fra deg Line :)

Gratulerer så mye igjen! :rodmer:

Jeg hadde heller ikke sett for meg at det startet med at vannet gikk, har som deg lest at det er sjeldent det som starter det hele. Men joda, noen av oss må vel holde de 5-10 % :)

Her sover vi faktisk en del, i natt ble det 6 timer sammenhengende - så JEG skal ikke klage. Sliter mer med amminga nå, venstre pupp vil hun ikke ta og det går nesten ikke ann å få noe ut med pumpe heller. Og ofte kan hun henge 3-4 timer i puppen uten å være fornøyd. Hun sovner ved brystet, så prøver vi å flytte henne men neida da våkner hun og skal ha mer...

Vi var på helsestasjonen på mandag og hun er så og si oppe igjen på fødselsvekt så det er bra :nigo:

I morgen får vi hjemmebesøk av helsesøster - blir spennende!

Har begynt å notere ned ting å spørre om, syns alltid det er så vanskelig å huske sånne ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke noe besøk av helsesøster i går da hun var syk, men hun kommer i dag i stedet for da :) Blir spennende og litt skummelt. Litt redd for at hun skal være litt sånn "nazi" og ha "sånn-skal-det-være-fordi-jeg-sier-det" mentalitet...

Vi har begynt å gi lille T flaske med MM på kvelden, hvis ikke så henger hun i puppen hele kvelden :-/ Virker nesten som puppen er mer til kos enn til mat. Spiser litt også sover vi litt der, så prøver vi å flytte henne og da våkner hun selvfølgelig og vræler. Legger henne til igjen og hun spiser litt men så sovner hun igjen også er det samme regla om igjen... Får hun flaske med MM som jeg har pumpet ut så er hun en meget fornøyd og mett jente etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper besøkt fra helsesøster gikk fint! :) Jeg grudde meg også litt før hun skulle komme, men hadde en veldig positiv oplevelse. I ettertid skulle jeg ønske hun kom en uke senere (hadde bare vært hjemme 4 dager når hun kom), for hadde lissom ikke rukket å begynne å lure på så mye enda :)

Så flott at flaske fungerer for dere! F ligger også mye på puppen om kvelden, og blir lissom aldri helt fornøyd, kanskje det der hadde vært noe for oss også.. Når pumper du ut melka som du gir om kvelden? Usikker på om jeg har nok melk til å pumpe hver dag...?

God helg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når pumper du ut melka som du gir om kvelden? Usikker på om jeg har nok melk til å pumpe hver dag...?

God helg :klemmer:

Ja, det lurer jeg også på. Jeg hadde tenkt å pumpe for å teste ut og ha i reserve i mange dager nå, men det blir visst aldri noe av :fnise:

Om jeg får tipse deg om at du alltid "kobler" henne av med å putte en finger i munnen hennes, og ikke drar henne av - så sparer du tuttene for mye vondt :jepp: Jeg var veldig sår i starten på barsel, men etter at jeg begynte med riktig "av-kobling" så går det helt greit :)

Hvordan gikk det med besøket fra helsesøster?

Ha en fin lørdag dere, alle 3 :rodmer::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper besøkt fra helsesøster gikk fint! :) Jeg grudde meg også litt før hun skulle komme, men hadde en veldig positiv oplevelse. I ettertid skulle jeg ønske hun kom en uke senere (hadde bare vært hjemme 4 dager når hun kom), for hadde lissom ikke rukket å begynne å lure på så mye enda :)

Så flott at flaske fungerer for dere! F ligger også mye på puppen om kvelden, og blir lissom aldri helt fornøyd, kanskje det der hadde vært noe for oss også.. Når pumper du ut melka som du gir om kvelden? Usikker på om jeg har nok melk til å pumpe hver dag...?

God helg :klemmer:

Ja, det lurer jeg også på. Jeg hadde tenkt å pumpe for å teste ut og ha i reserve i mange dager nå, men det blir visst aldri noe av :fnise:

Om jeg får tipse deg om at du alltid "kobler" henne av med å putte en finger i munnen hennes, og ikke drar henne av - så sparer du tuttene for mye vondt :jepp: Jeg var veldig sår i starten på barsel, men etter at jeg begynte med riktig "av-kobling" så går det helt greit :)

Hvordan gikk det med besøket fra helsesøster?

Ha en fin lørdag dere, alle 3 :rodmer::klem:

Jeg har pumpet både på dagtid og på kveld. Ikke alltid jeg får ut noe særlig så man må bare prøve seg fram. I dag f.eks så fikk jeg 90ml ut av den ene puppen!!! :sjokkert: Men som regel så er det ca 60ml jeg får ut av hver pupp. Den ene puppen får jeg rett og slett ingenting ut av i dag, lillemor vil heller ikke ta den for tida uten litt maktkamp. Men så har jeg fått brystbetennelse i den da... :(

Endte opp på legevakta i går ettermiddag etter et døgn med feber, influensavondt og et steinhardt, rødt og vondt bryst... Så nå er det 10 dagers antibiotika-kur. Var helt himmelsk å få de pillene, følte meg som et helt nytt menneske! Utrolig slitsomt å være så syk når man har en liten en som krever sitt også... Tror rett og slett melkegangene har tetnet seg til uten at jeg helt skjønner hvorfor. Vondt som f! Noe jeg virkelig ikke unner noen å få! Håper jeg slipper flere runder med det...

Line: den avkoblingsprosedyren brukes her og ;)

Jeg har veldig ømfintelige bryst og brystvorter, det sa jordmor på sykehuset også. Er visstnok vanlig blant sånne som meg som er veldig lyse i hud og hår og har fregner... Hun så flere av oss som slet mens hun aldri hadde sett en mørkhudet dame med såre bryst - ganske fascinerende i grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, hørtes ikke deilig ut, Mjau-mjau! :klemmer:

Håper du blir fort frisk, og at den likke ikke får magetrøbbel av antibiotikaen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lillemor reagerer heldigvis ikke på antibiotikaen Teriyaki. Men hun vil ikke ha den betente puppen, og jeg får heller ikke pumpet noe av den. Prøver å håndmelke det jeg klarer men den virker nesten litt tom. Får håpe den fungerer igjen når betennelsen er helt borte. Med bare en pupp som virker så blir det litt lite mat til frøkna så da gir vi erstatning i tillegg. Hun har stooooor apetitt så uten det hadde det blitt mye skriking!

Ellers så begynner vi å få ordentlig rutine på ting (får se hvor lenge det varer da :fnise: ). Hun sover hele natten i sin egen seng (eller dvs i vognbag'en i senga si) kun avbrutt av 1-2 spisestunder/bleieskift. De siste dagene har vi vært på lange trilleturer og hun har vært så snill!

Syns det er litt trist og skummelt at mannen skal tilbake på jobb på mandag, men jeg må vel bare komme over det. Håper det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo bra, at hun ikke reagerer! :)

La forresten merke til at jeg sa "den" i stedet for "hun" :fnise: Blir litt feil, hehe. Den sier man jo som regel når babyen er inni magen og man ikke vet kjønn enda.. :sjenert::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det tenkte jeg faktisk ikke over engang Teriyaki :-)

----------------------

Lillemor har lagt på seg og veier nå 4100g. Det er 422g mer enn ved fødsel, og det er vel greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemor har lagt på seg og veier nå 4100g. Det er 422g mer enn ved fødsel, og det er vel greit?

Høres jo veldig bra ut det da! :jepp:

Veide i dag vi også, han burde være oppe i fødselvekten sin - dvs + 300, men hadde bare gått opp 100 gram :daane: Så jeg må få opp produksjonen, eller lillemann må suge bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...