Gå til innhold

To har blitt tre!


mjau-mjau

Anbefalte innlegg

I dag har vi vært på helsestasjone og veid. Snuppa er 1 mnd i morgen og veier nå 4590!! :sjokkert: Det er 912g opp fra fødselsvekta! Syns det var mye jeg, noen som vet hva "normalen" er?!?

Må bare si at vippestol er gull verdt! Hun elsker den og kan sitte der og følge med på oss og den kan også brukes til å sove i! Hun sover som en stein i den :fnise: Og det beste er jo at jeg får utrettet litt på dagtid med to armer fri ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når ingenting hjelper mot sutring og hyling: Prøv å sette på vaskemaskin/blender/støvsuger etc :jepp:

Jeg hadde det litt sånn i går på dagen, og helt tilfeldig går jeg inn på badet med han (hadde han i armene og prøvde å roe han ned - skrek non-stop) - jo, og der er vaskemaskinen i gang (sentrifugering), og plutselig ble det helt stille gitt! :ler:

Sånn er det her også -- tørketrommelen er god å ha :ler:

Må bare si at vippestol er gull verdt! Hun elsker den og kan sitte der og følge med på oss og den kan også brukes til å sove i! Hun sover som en stein i den :fnise: Og det beste er jo at jeg får utrettet litt på dagtid med to armer fri ;)

Så bra at dere har funnet et sted hvor lillemor trives og kan trøye seg selv litt! :hoppe:

Vi har også brukt vippestolen litt, med varierende hell. Fin å bruke når vi forsøker å spise middag sammen, for pappaen er veldig god på å vippe mens han spiser :fnise:

Fin mandagskveld til dere :klem:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille T er 1 måned i dag!!! Og ei skikkelig kosejente er ho i dag. Bare kose i fanget ;-) Godt det regner og at mannen vasket leiligheten i går - da kan vi kose hele dagen ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempefin dag i går MonThe :rodmer:

------------------------------------

Hadde store planer om å ut å trille en tur i dag når jeg hadde fått roa snuppelupp som igjen hadde en sutrete morgen. Men da snuppa var blid og fornøyd og klar for en liten lur da styrtregnet det selvfølgelig!! Typisk!

Vel, vel fikk unna litt husarbeid da mens hun sov. Kanskje det gir seg snart så vi allikevel kan trille en tur...

Begynte å pakke og legge vekk klær som hun allerede har vokst ut av i dag også. Blir nesten litt trist jeg, de vokser så altfor fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte å pakke og legge vekk klær som hun allerede har vokst ut av i dag også. Blir nesten litt trist jeg, de vokser så altfor fort...

Jeg har nå pakket bort de siste klærne i størrelse 50. Er som du sier nesten litt trist at de vokser så fort. Samtidig synes jeg det er såå kjekt at han er mer våken/smiler/pludrer, ja er mer "tilstede" :) Og så har vi så vanvittig mye å glede oss til framover også, tenk på det! :rodmer:

:klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har rett i det MonThe, vi har mye å se fram til :rodmer:

Her koser vi oss sånn for tida, snupp er snill som en engel og jeg har endelig begynt å skjønne hva hun gråter for så da slipper hun å bli helt hysterisk - herlig :)

Vi har fått bestilt dåp i dag, lokalet er også så og si i boks så nå skal mor bare kose seg med de andre forberedelsene - innbydelser, pynt og sånn :strix:

Vi har endelig klart å bestemme oss for faddere også, det blir 6 stk!! Kjært barn har eeehhhh... mange faddere! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg og lille T vært på første lange tur sammen! Har vært i byen og trilla tur med en venninne, kafébesøk, en tur innom Oslo City også hjem igjen! Var borte i drøye 4 timer og hun har vært såååå snill!! Har kost oss kjempemasse, nå sløver vi på sofaen og venter på at pappa'n skal komme hjem for helgekos ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en herlig helg med min fantastiske mann og vår herlige datter :rodmer: Føler virkelig at livet er bra nå!! Begynner å få rutine på ting, er ikke så sliten lengre og prinsessa er en mønsterbaby :nigo:

I dag sløver vi bare hjemme, har fått gravd fram noe klær i 62 og lagt vekk litt mer i str 50 og 56. De varierer virkelig i str og passform disse baby-klærne også selv om de i utgangspunktet skal være i samme str! Så her ender vi opp med å bruke både 50, 56 og 62 en stund framover :)

Tenker vi tar en trilletur på ettermiddagen og møter pappa'n når han kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at livet er bra! :nigo: Jeg har konkludert med at alt blir veldig bra etter at de har passert 4 uker :ler: Da får man dreisen på ting liksom ;)

Kan skrive under på at kles-størrelsene er svært så ulike ja. Hos oss bruker vi mest str 56, men noen plagg (spesielt sånne sparkebukser/utenpå-bukser) er jo så vide - han er jo ikke tjukk nok til å fylle de ut, så det ser ut som han har på seg en sekk :fnise: Har noen sånne velour-bukser (joggebukser) som jeg bruker utenpå bodyene, de passer bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk jenter! Vi koser oss!

Snuppa har sovet natta gjennom hele uka! Sovner 21-22 og våkner da ikke igjen før 05:30!! Det er heeeelt fantastisk! :strix:

Hun er så blid og fornøyd om dagen også, alt er bare en fryd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Cupcakes

Hei mjau-mjau :vinke: bedre sent enn aldri, GRATULERER med lille snuppA! :rodmer: også håper jeg alt står super bra til med deg og at du nyyyyyyter livet som mamma! Kan tenke meg at det er en herlig følelse :rodmer:

:klemmer:

Endret av Cupcakes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det cupcakes og velkommen tilbake! Vi koser oss veldig, selv om ikke hver dag er like kos :) Sånn er det bare :)

---------------------------------

Her har dagene gått i ett i det siste. Snuppa vokser og koser seg for det meste. Vi har vært på 6-ukerskontroll både hos helsesøster og hos lege. Snuppa veier nå 5,4 kg!!! Hun gis nesten ikke erstatning lengre, blir litt om natta/morgenen men ellers går det i MM enten rett fra puppen eller fra flaske.

Hun er superflink til å sove om natta, sovner gjerne rundt 20:30-22:00 og sover da helt til kl 05:30-06:00. Det er såååå deilig for både mamma'n og pappa'n :rodmer:

Vi har hatt et par grusomme dager den siste halvannen uken hvor hun bare har grått og grått og kun skulle ha blitt bært rundt.

Er så fælt når hun er så utrøstelig... Får så vondt av henne, samtidig som jeg blir litt irritert også får jeg dårlig samvittighet... Men for det meste så er hun så blid og snill at det er en fryd, så jeg skal vel ikke klage for mye.

I og med at hun i det siste har nektet å ligge i vogna og kun skulle ha blitt bært så har det ikke blitt noe særlig turer ut :( Jeg håper det bedrer seg, for både jeg og hun har godt av litt frisk luft og å være litt sosial.

Men når det regner sånn som nå så er det heeeelt greit å kose seg hjemme også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heiii :vinke:

Er så dårlig på å legge igjen skriblerier i bøker for tida, blir ofte til at jeg leser KG på mobilen mens jeg ammer, men er så knotete å skrive med en hånd ;)

Vi har hatt et par grusomme dager den siste halvannen uken hvor hun bare har grått og grått og kun skulle ha blitt bært rundt.

Er så fælt når hun er så utrøstelig... Får så vondt av henne, samtidig som jeg blir litt irritert også får jeg dårlig samvittighet... Men for det meste så er hun så blid og snill at det er en fryd, så jeg skal vel ikke klage for mye.

Åhh, kjenner meg sååå igjen!! Jeg kjenner også at jeg kan bli irritert på F innimellom. Og etterpå får jeg verdens verste samvittighet. Det er så forferdelig. Mange vanskelige følelser som rører seg inni hodet innimellom. Det er nok sånn for oss alle! :troest:

Håper dere har det bra! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke så mye skriving på meg heller, tida strekker liksom ikke helt til :)

Men er som oftest innom en gang daglig og leser da :)

Med oss går det bare bra. Noen dager er veldig bra også er det noen som ikke er så bra, men that's life :)

Jøsses, disse barna vokser! Jeg syns tida går så fort! Prøver å nyte å kose på den lille store babyen min mens hun enda er så lita. Sa til mannen i dag at jeg skulle ønske man kunne stenge lukta av baby inne i en boks for å bevare den også kunne ta fram den å lukte når de har blitt store. De lukter jo såååå godt!

I morgen skal vi på fysiogruppe i regi helsestasjonen, er litt spent på det. Ellers så lurer jeg på om vi skal prøve oss på babysang neste uke. Mannen skal være borte med jobben fra onsdag til fredag så da må jeg virkelig ha noe å fylle dagene med. Gruer meg egentlig til å ha henne helt alene sånn i flere dager. Men jeg vet han gruer seg til å være borte fra oss også, det hjelper litt iallefall... Vi skal vel klare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...