Gå til innhold

To har blitt tre!

mjau-mjau

Anbefalte innlegg

Huff, i dag har jeg en litt "mixed feelings" dag...

Er kjempehappy for snuppa mi som er 2 måneder og verdens søteste, men allikevel føler jeg meg litt trist...

Var på fysiogruppe på HS i dag, og lillemor ville ikke samarbeide. Nektet å ligge på gulvet, gråt og gråt. Var like før jeg tok henne med hjem... Men jeg er glad vi ble, etter alt fellesopplegget så tok fysioterapautene og sjekket hver enkelt baby (helt frivillig om man ville) og sa litt om hva som kunne jobbes med og sånn. Lille snupp her har en nakke som er helt stiv stakkar og øvre del av ryggen er heller ikke god. De hadde sine anelser før de begynte å se på henne pga at hun ble tatt med sugekopp under fødselen og pga oppførselen i dag. Alle de andre babyene lå på matta og kosa seg, men ikke min :'(

Stakkar jenta mi, har jo vondt. Og det gjør så vondt i mammahjertet, kjenner jeg er helt på gråten nå. Så nå blir det både manuellterapaut og vanlig fysioterapi på oss. Forhåpentligvis så fikser de det fort og vi kan få en blid og fornøyd jente :)

Det gir jo meg også en god forklaring på hvorfor hun av og til er helt utrøstelig, ikke vil ligge i vogna og/eller på gulet og jeg har vel tenkt tanken på at det kunne være noe sånt. Men så er jeg jo førstegangs og jeg vet generelt lite om hva som er normalt for sånne små...

Hun ble helt utslitt etter de to timene på HS så nå sover hun som en stein. Stakkar, stakkar jenta mi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt du har mixed feeling ja :troest: Huff - men godt du har fått en forklaring og ny hjelp nå da :)

Her har vi begge blitt litt forkjøla, dryppa morsmelk i nesa hans i stad og han fikk lagt en skikkelig kabel (eh... eller dam, er vel bedre å kalle det :fnise: ), så nå sover han endelig etter å ha hatt kort lurer bare hele dagen :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos manuellterapaut med snuppa. Huff, det var mye tårer og skriking stakkar... Ble helt ferdig etterpå hun så nå sover hun tungt i vogna... Vondt skal vondt fordrive er det noe som heter, men ikke noe moro å se jenta mi i smerter...

Resten av dagen skal vi bare kose oss med litt besøk også kommer mannen endelig hjem etter å ha vært borte siden onsdag morgen! Vi gleder oss!! :duskedame:

Det har gått greit å være alene, men det er jammen meg fint å være to! Savnet han masse disse dagene :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg det var tøft for både mamma og barn hos manuellter. :troest: Forhåpentligvis merker dere fort bedring!

Så deilig å få mannen hjem! Koos dere masse :kyss:;)

Good helg til dere!! :hug:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Resten av dagen skal vi bare kose oss med litt besøk også kommer mannen endelig hjem etter å ha vært borte siden onsdag morgen! Vi gleder oss!! :duskedame:

Det har gått greit å være alene, men det er jammen meg fint å være to! Savnet han masse disse dagene :rodmer:

Kjenner meg godt igjen, jeg var jaktenke forrige uke.. Stusselig å være igjen helt alene :sjenert:

Kos deg med besøk og med mannen, og ha en riktig god helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner det er vondt i mammahjertet å se jenta di har vondt :klemmer: Får håpe det blir bedre ganske så snart! :)

Jeg lurer forresten på om det "går an" å få time hos manuellterapeut rimelig rett etter fødsel, bare for å sjekke om babyen har noen låsninger? Tenker litt sånn bedre føre var? Eller tar de kun inn de som har klare plager? Tenker at hvis gutten min får låsninger, så vil det være greit å få fikset de med en gang? Eller kan de komme senere også? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så deilig å merke bedring på snuppa allerede, hun er så mye blidere og koser seg med å ligge i babygym'en eller i vogna og pludre :rodmer:

I dag har vi hatt en litt sutrete dag, men mulig jeg syns det bare er verre enn andre dager for jeg er så utrolig trøtt selv!

Har ikke noen grunn til å være så trøtt egentlig for hun sover fortsatt natta gjennom, men det er vel bare en sånn dag da...

Snuppa har nå begynt å legge seg i 20:00-tida, da gnur ho seg i øya og gjesper. Da sover hun som regel til 06-07 morgenen etter :nigo:

Teriyaki: Det vet jeg faktisk ikke, men det går jo an å ringe å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle dere som har fått smått har skikkelige sovebabyer! Er det kanskje det som er mest vanlig? Er så mange som snakker om skrikerunger som gjør at man ikke får sove om natta, men..? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er eksepsjonelt heldig med sovinga til frøkna. De fleste reagerer med fy f... hvor heldig du er!! Sånn var/er ikke mine barn! Så jeg tror det er mer vanlig med bebiser som våkner mer på natta... ;) Jeg klager absolutt ikke iallefall :)

Lurer på om det kan være tenner i anmarsj her jeg... Snuppa er bare 2,5 mnd så det er veldig tidlig, men hun har begynt å sikle sånn, småsutrer hele dagen og tygger sånn på hånda si - akkurat som det klør i gommen... Blir spennende å se da. Har flere venninner hvor barna fikk tenner rundt 3mnd så det kan jo hende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Innom med en klem jeg! Dårlig på å legge igjen hilsner til folk for tida :gjeiper:

Håper lilletupp er like flink å sove om nettene enda - her håper jeg hver kveld at det skal bli mer enn to-tre timer sammenhengende, det hadde vært godt :jepp:

Her er det også mye sikling, og tygging på hånda. Tror egentlig ikke det er tenner jeg da, mer at han liker å suge på ting. En dag hadde han fingrene så langt inne i munne sin at han framkalte en liten brekning :ler:

Håper dere har det bra :klemmer:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir lite skriving på meg og MonThe, både i andres bøker og min egen... :sjenert:

Tida flyr bare, vet ikke hvor dagene blir av jeg!

Snuppa sover fortsatt som en stein, i dag måtte jeg vekke henne 7:45 så hun fikk i seg i litt mat, da var det over 12 timer siden forrige måltid!! Men hun er blid og fornøyd og vokser, så går ut i fra at alt er helt greit jeg da :)

Ikke sett noe til tenner enda, men hu klør så veldig og blir skikkelig frustrert!! Stakkar...

På torsdag skal vi til manuellterapaut igjen, er spent på hva han sier. Vi har vært flinke å trent på mageleie og gjort nakkeøvelser siden sist og jeg merker stooor forskjell på humøret til snuppa så håper han er enig i at det er framgang ;)

På søndag har vi dåp, mannen har tatt seg fri resten av uka for vi har masse som skal gjøres.

Bordkort, sang og det meste av dekorasjoner er klart. Men så gjenstår alt av mat og kaker. Vi skal ha koldtbord og lage alt selv, men har heldigvis snille venner og familie som trår til med ei hjelpende hånd ;)

Må bare dele diktet vi skal ha liggende som velkomsthilsen på alle tallerkenene på festen:

Så kom du da til oss du elskede barn,

og grep våre hjerter med kraft.

Med ett fikk alt mer mening,

langt mer enn det noen sinne har hatt.

Du ler så du stråler, din sjel lyser klar.

Du fanger all ømhet omkring.

Små føtter og fingrer, din hud og din duft,

så vakkert skapt allting.

Ditt liv skal vi følge og finnes for deg,

og dele din glede og sorg.

Når skyggene truer ditt solskinn,

er vi din trygge borg.

I dag vil vi vise for venner og slekt,

den gave vi har fått å bevare.

Et barn å få elske og beskytte fra vondt,

en lykke for stor å forklare!

Syns det var så vakkert :rodmer:

Endret av mjau-mjau
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Syns og det det var veeeeldig fint MonThe! :)

-----------------------------------------

Oooooooi, nå er det lenge siden jeg har vært innom! Dagene har bare flydd avsted! I helga hadde vi dåp og det var en flott dag. Snuppa gråt som en stukken gris når presten døpte ho så oldemor mente at lille T aldri kom til å bli religiøs :fnise: Resten av dagen var hun storsjarmør :) Koste oss masse sammen med familie og venner og hun fikk så mange fine gaver :)

På toppen av det hele så legges leiligheten vår ut for salg i morgen, vi skulle bare innom megler å høre om pris forrige uke og endte opp med å selge!! Jaja, fort gjort :)

Så denne uka har det vært pakking, rydding, vasking og styling til bilder på prospektet. Gudskjelov fikk mannen tatt ut noen ekstra feriedager, uten det hadde vi ikke kommet i mål.... Men nå er alt klart og den blir å finne på finn.no i morgen :)

Vi har ikke funnet noe nytt enda, men det må vel ordne seg det og!

Snuppa har også rundet 3mnd og vi har vært på kontroll i dag. Hun er nå 60,5cm og 6460g - stooooor jente :)

Hun fikk også vaksiner stakkars, skrek da de ble satt men så var det greit kort tid etterpå. Sov en del når hun kom hjem og var litt sutrete med et par gråtetokter i ettermiddag men (kryss i taket) ingen feber... enda... Nå har hun lagt seg for natta og sover som en liten engel så håper virkelig det ikke kommer flere reaksjoner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått dåp! :roser:

Vår 3mnderskontroll ble utsatt den, har time neste ukee, er såå spent på hvor lang F har blitt, og vaksiner og sånt! :jepp:

Så spennende med leilighetssalg da! Skal dere kjøpe noe nytt? :) Vi har selv vært på visning denne uka, og venter spent på svar fra banken i morgen... Kaaaanskje blir det huskjøp på oss :lur:

Håper natten forløper uten noe feber hos lisjejenta di, og ønsker dere ei fin uke :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal kjøpe noe nytt. Har bare ikke funnet noe enda, vil jo helst ha hus jeg og men det får bli med drømmene koster alt for mye her. Blir vel en 3-roms, kanskje en 4-roms leilighet så får vi heller flytte igjen om noen år :)

Hun har vært helt feberfri og er i form etter vaksinene så det er bra :)

I dag er første dagen på over en uke at jeg faktisk ikke vet hva jeg skal finne på, blir nesten rastløs! Kanskje gå en tur med snuppa eller bare sløve på sofa'n :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...