Gå til innhold

Hvorfor har Michael Jackson hvite unger?


Serpica

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Se på minien da, han er jo helt lik på faren:

Blanket lik på MJ

MJ:

MJ farget

Helt like øyne. Ikke kom her å si at disse barna ikke kan være hans biologiske. Det var ikke det at han var en møkkasvart neger med gigantiske lepper heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Kristin_*
kanskje solt seg? hehe

Ja, hehe, det er faktisk det jeg tror. Det er sommer i LA også nå, fint vær, og bilder tatt av eldstebarna på andre tidspunkter av året har vist at de er lysere i huden enn på disse bildene. Tror barna har vært ute i masse frisk luft og fått farge. Prince hadde dessuten helt lyst hår når han var mindre.

http://farm1.static.flickr.com/19/103923779_dc57cc8c5c.jpg

Hvis man ser på hudfargen til Prince sammenlignet med hudfargen til hun som holder ham i hånda, ser han iallefall ikke mulatt-aktig ut på dette bildet.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/06/29/...247_468x391.jpg

Her er MJ som barn:

http://www.mjsite.com/pics/baby1.jpg

Her har vi sønnen hans:

http://www.televisioninternet.com/news/pic...nket-photos.jpg

Jeg får det ikke til å stemme. Men samme kan det være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange år tok det fra de første flekkene viste seg, til han var hvit over hele kroppen?

Etter hva jeg husker viste Michael tendenser til lysere hud/flekker i tiden mellom Off the wall og Thriller, og under Bad-perioden 1987-90 var han vel fortsatt lys-lys brun. Men utover på 90-tallet ble han veldig lys og deretter helt porselenshvit i huden. Denne hudforandringen hans har altså gått veldig gradvis over mange år. Ble også faren din gradvis lysere i huden, eller mistet han all pigmentetet flekkvis, slik at han faktisk hadde helt hvite områder på kroppen samtidig med at han hadde områder hvor det fortsatt fantes pigmenter?

Jeg kan liksom ikke helt tro at Michael har brukt make-up for å jevne ut huden hvis han hadde flekker. Derfor tror jeg han har brukt medikamenter/behandling for å speede opp prosessen for å få en jevn lys farge.

Under Bad-perioden så man at han hadde en jevn lysbrun hudfarge. Hvis han hadde hatt pigmentløse flekker i ansiktet, ville man ikke klart å skape en så jevn lysbrun hudfarge ved å bruke make-up.

Jeg tror det tok en ti års tid før han var helt hvit, men når pigmentflekkene ble for tydelige til å ignorere, så begynte han med sunblock, hatt, kjørehansker og lignende for å unngå solen, så det er vanskelig å si.

Noen (inkludert min far) mener at kortisol, særlig i sprøyteform, kan framskynde vitiligo, og kanskje til og med årsake det, og man blir fort avhengig av kortisol når man først har brukt det en stund.

Hvordan dette ligger an for Micheal Jackson aner jeg ikke, men sminkørene hans sa i et intervju at de hadde prøvd å sminke han etter hans egen farge, inntil flekkene ble for store, og at de til slutt måtte sminke han lysere og lysere.

Jeg kan ikke si jeg har noen grunn til å betvile det, men det er bare ut fra hva jeg vet. Hva med den filmen Tropic Thunder, hvor Robert Downey Junior er sminket svart? Det funka jo det. Uansett, det spiller liten rolle nå.

Jeg ville egentlig bare presisere hvordan vitiligo fungerer i de mest utsatte tilfellene.

Vitiligo kan på en måte sammenlignes med albino-tilstander, bortsett fra at det ikke angriper øynene, og heller ikke allitd hodehår. Kroppen slutter å produsere melatonin (mener jeg det heter), og man blir veldig veldig hvit! Faren min ser ut som han har blitt sperret inne i en mørk kjeller, og aldri sett sol ...

Jeg håper virkelig at jeg ikke arver sykdommen, for den er genetisk, men hopper gjerne over noen ledd, og forekommer i den grad jeg beskriver hos drøyt en prosent av verdens befolkning.

Endret av Photobscura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristin_*
Se på minien da, han er jo helt lik på faren:

Blanket lik på MJ

MJ:

MJ farget

Helt like øyne. Ikke kom her å si at disse barna ikke kan være hans biologiske. Det var ikke det at han var en møkkasvart neger med gigantiske lepper heller.

Ligner kanskje litt allikevel, ja.

http://boboleechronicles.files.wordpress.c...06/young-mj.jpg

Jeg tror det tok en ti års tid før han var helt hvit, men når pigmentflekkene ble for tydelige til å ignorere, så begynte han med sunblock, hatt, kjørehansker og lignende for å unngå solen, så det er vanskelig å si.

Noen (inkludert min far) mener at kortisol, særlig i sprøyteform, kan framskynde vitiligo, og kanskje til og med årsake det, og man blir fort avhengig av kortisol når man først har brukt det en stund.

Hvordan dette ligger an for Micheal Jackson aner jeg ikke, men sminkørene hans sa i et intervju at de hadde prøvd å sminke han etter hans egen farge, inntil flekkene ble for store, og at de til slutt måtte sminke han lysere og lysere.

Jeg kan ikke si jeg har noen grunn til å betvile det, men det er bare ut fra hva jeg vet. Hva med den filmen Tropic Thunder, hvor Robert Downey Junior er sminket svart? Det funka jo det. Uansett, det spiller liten rolle nå.

Jeg ville egentlig bare presisere hvordan vitiligo fungerer i de mest utsatte tilfellene.

Vitiligo kan på en måte sammenlignes med albino-tilstander, bortsett fra at det ikke angriper øynene, og heller ikke allitd hodehår. Kroppen slutter å produsere melatonin (mener jeg det heter), og man blir veldig veldig hvit! Faren min ser ut som han har blitt sperret inne i en mørk kjeller, og aldri sett sol ...

Jeg håper virkelig at jeg ikke arver sykdommen, for den er genetisk, men hopper gjerne over noen ledd, og forekommer i den grad jeg beskriver hos drøyt en prosent av verdens befolkning.

Takk for oppklarende svar. Det jeg synes er litt påfallende er at siden sykdommen rammer kun 1% av befolkningen, så rammer den Michael, som i samme periode hvor han utviklet sykdommen OGSÅ fikk utført plastiske operasjoner, bl.a. en totalendring av nesa slik at det negroide preget han hadde ble fjernet. Tilfeldigheter? Ikke godt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Ligner kanskje litt allikevel, ja.

http://boboleechronicles.files.wordpress.c...06/young-mj.jpg

Takk for oppklarende svar. Det jeg synes er litt påfallende er at siden sykdommen rammer kun 1% av befolkningen, så rammer den Michael, som i samme periode hvor han utviklet sykdommen OGSÅ fikk utført plastiske operasjoner, bl.a. en totalendring av nesa slik at det negroide preget han hadde ble fjernet. Tilfeldigheter? Ikke godt å si.

Sykdommen er arvelig. Og den ligger visst på faren til MJ sin side. MJ har uttalt at han ikke visste så mye om sykdommen, han ville helst ikke tenke på det. Men han hadde iallefall blitt fortalt av faren at sykdommen fantes på hans side av familien.

MJ hadde alltid hatet nesen sin. Han ble mobbet av faren som kalte han "Big nose". Det hadde ikke noe med at han ikke ønsket å være farget, men han ønsket ikke å ha den brede nesen sin. Tror det hele startet ved at han måtte ha en neseoperasjon pga at han brakk nesen.. og siden ballet det på seg. Han burde stoppet tidligere, for nesen hans så jo ikke ut på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristin_*
Ligner kanskje litt allikevel, ja.

http://boboleechronicles.files.wordpress.c...06/young-mj.jpg

Takk for oppklarende svar. Det jeg synes er litt påfallende er at siden sykdommen rammer kun 1% av befolkningen, så rammer den Michael, som i samme periode hvor han utviklet sykdommen OGSÅ fikk utført plastiske operasjoner, bl.a. en totalendring av nesa slik at det negroide preget han hadde ble fjernet. Tilfeldigheter? Ikke godt å si.

Må legge til at det er derfor jeg TROR at han begynte å kjemisk bleke huden sin i samme periode hvor han begynte med de plastiske operasjonene. Altså at han ikke har vitiligo, men tok et valg om å endre hudfarge pga. estetiske krav til seg selv. For uavhengig av om det er vitiligo eller kjemisk bleking som fjernet pigmentene hans, måtte han jo beskytte seg mot solen, derav hatt og paraply. For meg blir det litt for usannsynlig at han ble rammet av vitiligo, når vi VET at han har gjort ekstreme ting med utseendet sitt. Jeg ser på det som mer sannsynlig at han da også kunne være såpass ekstrem at han valgte å fjerne pigmenter fra huden, selv om han ikke hadde vitiligo. At han hadde et ønske om å se hvit ut. Ikke fordi han ikke ønsket å identifisere seg med afroamerikanere, men fordi han hadde sine personlige estetiske preferanser.

Men nå skal jeg slutte å spekulere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå spekulerer vel kanskje jeg også, men jeg tror at noe i de fleste av oss nærmest ønsker at det skal være mer sensasjonelt enn det er. Ok, MJ var et eksentrisk menneske, men hvem i nærheten av hans kaliber som artist og offentlig person er ikke?

Kanskje det ikke nødvendigvis er verre enn at det er sant som noen sier, at han etter å ha måttet gjøre noen kirurgiske inngrep da han fikk en lyskaster i hodet, aldri ble fornøyd, og prøvde å rette det opp i det uendelige? Ok, det er kanskje den mest kjedelige forklaringa, men for meg mest sannsynlige ... :sjenert:

Uansett, mannen er død, jeg satte stor pris på musikken hans. Det er liksom ikke så mye mer det handler om for min del :)

Endret av Photobscura
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Han kan være far til ett eller to av barna, men umulig alle tre. Da ville ihvertfall ett av dem hatt krøllete/krusete hår. Greit nok at de ikke har så mørk hud, men at alle tre har glatt hår umuliggjør at Michael er faren til alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristin_*
Nå spekulerer vel kanskje jeg også, men jeg tror at noe i de fleste av oss nærmest ønsker at det skal være mer sensasjonelt enn det er. Ok, MJ var et eksentrisk menneske, men hvem i nærheten av hans kaliber som artist og offentlig person er ikke?

Kanskje det ikke nødvendigvis er verre enn at det er sant som noen sier, at han etter å ha måttet gjøre noen kirurgiske inngrep da han fikk en lyskaster i hodet, aldri ble fornøyd, og prøvde å rette det opp i det uendelige? Ok, det er kanskje den mest kjedelige forklaringa, men for meg mest sannsynlige ... :sjenert:

Uansett, mannen er død, jeg satte stor pris på musikken hans. Det er liksom ikke så mye mer det handler om for min del :)

Jeg tror du har mye rett i det du sier her. Han levde et ekstraordinært liv fra tidlig alder, han opplevde at fans kom bort til ham og rynket på nesen over at han hadde utviklet seg fra å være lille søte Michael til å bli tenårings-Michael med stor nese og kviser. Den eneste arenaen han mottok annerkjennelse på, var på scenen. Han gikk ikke på vanlig skole, tok ikke utdannelse. Han ble opplært til å behage andre med musikk, dans og sitt søte utseende. Det var også i den perioden hvor han ble tenåring og ikke lenger var like søt i publikums øyne, at han begynte å bli mer innesluttet, i følge familien hans. Kombinert med mobbing fra faren og brødrene, utviklet han nok dårlig selvtillitt og komplekser.

Når pengene strømmet inn på konto, og han etterhvert opplevde at han kunne endre utseendet sitt slik han ville, så nølte han ikke. Han har perfeksjonert musikken sin, dansen sin, musikkvideoene sine. Han var veldig nøye med imaget sitt, klesdraktene sine. Han hadde penger til å endre på det han eventuelt mislikte med ansiktet sitt. Så jeg antar han følte for å også perfeksjonere seg utseendemessig. Og man kan ikke nekte for at Michael så gudommelig vakker ut i visse perioder av livet sitt. Han var en pen mann før operasjonene. Men selv er jeg ikke av de som synes han ble styggere etter operasjonene, iallefall ikke i Bad/Dangerous/HIStory-perioden.

Jeg skulle bare ønske han hadde vært fornøyd med seg selv. Trist å høre han si at han pleide unngå se seg selv i speilet, fordi han aldri ble fornøyd. Det er tydelig at han var veldig kritisk til seg selv. Noe som er vondt å tenke på, gitt at han har gitt oss så mye glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten teori:

De to eldste barne er barna til Debbi Rowe, men ikke Michael Jacksons biologiske barn. Dvs. at ikke michael Jackson's sperm har blitt brukt, men en annen mann. Jeg tror at Michael Jacskon kjenner denne personen personlig og antalgeligvis har spurt om "spermdonasjonen".

Det yngste barnet er jeg litt usikker på, men man kan se likhetstrekk mellom den yngste og MJ slik han så ut når han begynte å bli hvitere.. Tror egentlig at han yngste er biologiske barnet..

Jeg tror jeg vet hvem som er faren til de to eldste, men tror ikke jeg vil slenge det ut da noen mennesker vil bli dratt inn i dette, og at det antageligvis vil skape mye problemer for dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Herregud, nå må dere gi dere! Det er vel samme faen om det er spermen til MJ som er brukt eller ikke, han var pappaen til disse tre barna uansett!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fiffige barn med svart og hvit forelder:

Skuespiller Kayn Parsons

Lionel Richie med adoptivdatter Nicole og biologisk datter Sofia.

Justin Chambers fra Grey's med sine små.

Angela Ermakowa sitt barn, Anna, med Boris Becker.

Boris Becker sine eldste barn og første kone.

Jeg ble bare litt nysgjerrig. En vet visst aldri hva som popper ut...

Ja og det er vel ingen som maser om at disse barna ikke er deres biologiske!! Stakkars MJ fikk alltid gjennomgå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det virker som det glemmes det som faktisk er viktig i denne saken:

Barna kjenner ikke til noen annen far enn selveste Michael Jackson. For dem har han vært en trygg, kjær og elskverdig far.

Barna har mistet pappaen sin...! Det har ingenting å si hvem sin sperm og eggcelle som har vært med i skapelsesprosessen. Michael Jackson har likevel vært en fullverdig pappa biologisk eller ikke biologisk.

Han elsket de barna og de elsker ham. Det er det viktigste!

Finnes mange biologiske foreldre rundt om kring som ikke akkurat er skikket til å være foreldre, selv om de biologisk sett er det. (til debatten om hvem som er foreldre til barn)

Det kommer mest sannsynlig til å komme mange intervjuer og "avsløringer" rundt Michael Jackson fra nå og fremmover i fremtiden. Det kommer helt sikkert til å florere ondsinnede rykter som skal gi svar på mange av mytene rundt hans person.

Han har jo valgt å være en veldig så privat person til tross for kjendisstatusen. Det burde vi respektere! Nyt heller musikken hans, fremfor å spekulere i noe vi aldri kommer til å få sannheten på uansett:) Vi har ingenting med det heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det virker som det glemmes det som faktisk er viktig i denne saken:

Barna kjenner ikke til noen annen far enn selveste Michael Jackson. For dem har han vært en trygg, kjær og elskverdig far.

Barna har mistet pappaen sin...! Det har ingenting å si hvem sin sperm og eggcelle som har vært med i skapelsesprosessen. Michael Jackson har likevel vært en fullverdig pappa biologisk eller ikke biologisk.

Han elsket de barna og de elsker ham. Det er det viktigste!

Finnes mange biologiske foreldre rundt om kring som ikke akkurat er skikket til å være foreldre, selv om de biologisk sett er det. (til debatten om hvem som er foreldre til barn)

Det kommer mest sannsynlig til å komme mange intervjuer og "avsløringer" rundt Michael Jackson fra nå og fremmover i fremtiden. Det kommer helt sikkert til å florere ondsinnede rykter som skal gi svar på mange av mytene rundt hans person.

Han har jo valgt å være en veldig så privat person til tross for kjendisstatusen. Det burde vi respektere! Nyt heller musikken hans, fremfor å spekulere i noe vi aldri kommer til å få sannheten på uansett:) Vi har ingenting med det heller...

Vi må da få lov å diskutere. Betyr ikke at vi ikke digger han fordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Herregud, nå må dere gi dere! Det er vel samme faen om det er spermen til MJ som er brukt eller ikke, han var pappaen til disse tre barna uansett!!!

Det er greit.

Men mange lurer på hvorfor ikke han brukte egen sperm. Hva var grunnen?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er greit.

Men mange lurer på hvorfor ikke han brukte egen sperm. Hva var grunnen?!

Han hadde normal sex med Debbie.

Og hans sæd ble brukt for å få Blanket.

Ville vært synd om de ikke var biologiske, for hans gener burde virkelig videreføres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...