Gå til innhold

Hvorfor har Michael Jackson hvite unger?


Serpica

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Det er vel ikke snakk om å dra noen ned i møkka. Men mange funderer over fenomenet arv, gener og slike ting. Hvordan det kan bli osv, men for å ha det sagt så dominerer brune øyne over blå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Grunnen til at barna er hvite er fordi media har sagt det. Men er de egentlig så hvite som media skal ha det til?

Vi har omtrent ikke sett bilder av dem før nå. Michael Jackson er svart og Debbie er hvit, så derfor blir nok barna en mellomting. Lyset kan sikkert også fremstå barna lysere enn de er, spesielt når de står på en scene med masse skarpt lys.

Og han yngste er jo ganske så mørk i huden og har svart hår så det er nok ingen tvil at MJ er faren hans (og hvis ikke, så er i hvertfall det at MJ ville ha hvite barn bare tull for Blanket er ikke akkurat hvit) . Og er MJ faren til Blanket, da er han nok også faren til de to andre også. Er ikke alle barn som er et speilbilde av foreldrene heller.

Michael Jackson har også vitiligo, kanskje barna også har det?

Og forresten, Mariah Carrey har etter hva jeg har hørt en svart far (eller var det mor). Selv så trodde jeg faktisk at hun var hvit intil for bare noen år siden og ble litt overrasket over det da jeg ikke viste det.

Samme med hovedpersonen i Prison Break, i følge imdb.com så er faren hans svart.

Men ingen sier noe til dem, kun MJ og hans barn. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kristin_*
Grunnen til at barna er hvite er fordi media har sagt det. Men er de egentlig så hvite som media skal ha det til?

Vi har omtrent ikke sett bilder av dem før nå. Michael Jackson er svart og Debbie er hvit, så derfor blir nok barna en mellomting. Lyset kan sikkert også fremstå barna lysere enn de er, spesielt når de står på en scene med masse skarpt lys.

Og han yngste er jo ganske så mørk i huden og har svart hår så det er nok ingen tvil at MJ er faren hans (og hvis ikke, så er i hvertfall det at MJ ville ha hvite barn bare tull for Blanket er ikke akkurat hvit) . Og er MJ faren til Blanket, da er han nok også faren til de to andre også. Er ikke alle barn som er et speilbilde av foreldrene heller.

Michael Jackson har også vitiligo, kanskje barna også har det?

Og forresten, Mariah Carrey har etter hva jeg har hørt en svart far (eller var det mor). Selv så trodde jeg faktisk at hun var hvit intil for bare noen år siden og ble litt overrasket over det da jeg ikke viste det.

Samme med hovedpersonen i Prison Break, i følge imdb.com så er faren hans svart.

Men ingen sier noe til dem, kun MJ og hans barn. Hvorfor?

Tja, jeg liker egentlig ikke å slenge meg på denne spekulerings-bølgen rundt Michael Jackson. Jeg tror bare godt og vel om mannen, men når det kommer til spørsmålet om han er den biologiske faren til sine tre barn, er jeg veldig i tvil om om sannhetsgehalten i hans uttalelser. Jeg tror, med vekt å tror, at han ikke har fotalt sannheten.

Statistisk sett er det ufattelig små sjanser for at alle hans tre barn, som unektelig er mye lysere i huden enn hva som er typisk når en person med Jackson opprinnelige hudfarge og en person ala Debbie Rowe får barn, har vitiligo. Riktignok er vitiligo en arvar hudsykdom, men sjansene for at hans tre barn har arvet sykdomen er så marginal at det blir en nesten utopisk påstand.

Hvis du har sett bilder og videoopptak av de to eldste barna fra de var små, har du sett at de har vært helt jevne og lyse i huden fra 1-2 års alder. Noe som ikke er sannsynlig hvis de hadde hatt hudsykdommen vitiligo. Vitiligo utvikler seg vel helst i tenårene/tidlig tyveårene. Og kjennetegnes ved en gradvis endring i pigmentasjonen, slik at det dannes flekker på huden. Å bleke huden til barna for at de skal slippe en flekkete hud, HVIS de hadde en flekkete hud, ville ikke være helsemessig forsvarlig på såpass små barn.

Når det gjelder den yngste knekten, Blanken, som er forbasket nusselig, så ser han mer ut som en som har indianer-opphav blandet med hvite gener. Jeg ser ingen afroamerikanske trekk i noen av barna, bortsett fra kanskje nesen til eldstegutten. Den er litt bred. Paris Katherine var helt lys i huden og hadde fullstendig blå øyne som liten. Hun har fortsatt klarblå øyne, men huden er blitt mørkere. Noe som kan henge sammen med at det er sommer og fint vær i LA? Hverken hun, Prince eller Blanket har tegn til krusete/bølgete hår som hadde vært naturlig dersom faren deres hadde hatt en kjempeafro på 70-tallet, slik Jackon hadde. Blanket har så glatt hår at man skulle tro det var blitt brukt rettetang. Jeg tipper det ikke er brukt rettetang, men at håret er naturlig glatt.

Jeg tror vel at Michael Jackson har hatt mulighet og grepet muligheten til å sette sammen tre små desigerbabyer, på samme måte som han hadde cash i bøtter og spann til å betale kirurger for å gjøre om en typisk afroamerikansk nese til..noe helt annet. Han har hatt mye penger tilgjengelig i mange år, og er blitt vant til å kunne skaffe seg det han vil ha, via penger. Jeg ser ikke noe prinsipielt galt i at han brukte Debbie Rowe som surrogatmor, og at han kjøpte sædceller og eggceller fra ukjente donorer, etter å ha plukket ut utseendemessige kriterier, intelligensnivå osv. Han har antagelig vært en veldig god far for disse barna, og han hadde strenge estetiske krav til seg selv. At han ikke taklet sitt eget afroamerikanske utseende, er èn sak. At han ikke ønsket å videreføre egne gener til barna sine, er noe annet. Da blir det straks mer tragisk. Men det får være hans sak. Han hadde åpenbart et sterkt ønske om å bli forelder, og jeg har ingen grunn til å tro at han ikke var en super pappa. Om barna ikke er hans biologiske, var de likevel hans barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nicole Richie er datter av Lionel Richie, som er svart. Hun har rett hår og er lys i huden. Barna til Michael er ikke noe lysere enn henne. Om man ser på bildene av barna med sine onkler og tanter, så ser man at barna faktisk ikke er så veldig mye lysere enn dem, til tross for at onklene og tantene er svarte. Jacksonfamilien har også innslag av hvitt i seg, og litt indianerblod. At barna var veldig lyse da de ble født, er heller ikke unormalt for torasede barn. Det er svært vanlig at barn med kun en svart forelder er veldig lys ved fødselen, og så blir mørkere med årene.

Vitiligo har ikke noe som helst med barnas hudfarge å gjøre. Sykdommen fungerer ikke slik at man plutselig blir hvit over hele kroppen, det kommer flekkvis, og som regel ikke før man har passert tenårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Nicole Richie er datter av Lionel Richie, som er svart. Hun har rett hår og er lys i huden. Barna til Michael er ikke noe lysere enn henne. Om man ser på bildene av barna med sine onkler og tanter, så ser man at barna faktisk ikke er så veldig mye lysere enn dem, til tross for at onklene og tantene er svarte. Jacksonfamilien har også innslag av hvitt i seg, og litt indianerblod. At barna var veldig lyse da de ble født, er heller ikke unormalt for torasede barn. Det er svært vanlig at barn med kun en svart forelder er veldig lys ved fødselen, og så blir mørkere med årene.

Nicole Richie er vel adoptert?

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicole Richie er datter av Lionel Richie, som er svart. Hun har rett hår og er lys i huden.

Niclole er Lionel Richies adoptivdatter.

Endret av LukaFrost
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken Debbie Rowe eller Michael Jackson er biologiske foreldre til de to eldste barna. Debbie Rowe var bare surrogatmor. Den biologiske faren til barna er MJs hudlege, som Debbie Rowe jobbet for: http://www.thehollywoodgossip.com/2009/06/...ckson-children/

I et intervju med CNN vil legen verken bekrefte eller avkrefte at han er barnas biologiske far: http://edition.cnn.com/video/#/video/showb...death.probe.cnn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Verken Debbie Rowe eller Michael Jackson er biologiske foreldre til de to eldste barna. Debbie Rowe var bare surrogatmor. Den biologiske faren til barna er MJs hudlege, som Debbie Rowe jobbet for: http://www.thehollywoodgossip.com/2009/06/...ckson-children/

I et intervju med CNN vil legen verken bekrefte eller avkrefte at han er barnas biologiske far: http://edition.cnn.com/video/#/video/showb...death.probe.cnn

Du, nå må du roe ned her. Du kan da ikke stole på "Hollywood Gossip" som en sikker kilde...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett bilder av ungene til Michael Jackson på diverse nettsider, og lurer veldig på hvordan dette går an..? De har jo ansiktstrekk som ligner på ham, men er helt hvite i huden. Greit at mødrene er hvite, men sjansen for at alle ungene skal bli helt hvite med en afroamerikansk far er da minimal. En har til og med blondt hår. Har han adoptert de? Har alltid trodd at de var hans biologiske jeg.. Hmm...

Jeg tror det er fordi M. Jackson sikkert er blandet, som de fleste afro-amerikanere er etter det jeg har hørt. Faren til M. J. har jo lyse øyne, så det vil jo gi ham et recessivt gen som han igjen kan føre videre.

Hudfarge opperer ikke dominant, det er heller lys hud + mørk hud = mellom mørk hud. Dessuten har ikke Jackson sine slektninger helt mørk hud heller. Og ungene til M.J er jo heller ikke kritthvite, de har jo litt brunlig farge.

Han der fyren i Prison break har jo 2 foreldre med afrikansk avstamning, blandet med hvit. Og ser han svart ut?

Ja, gener er rare:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niclole er Lionel Richies adoptivdatter.

Jeg vet at Nicole ikke er Lionel R. sin ekte datter, men hun der Nicole har faktisk sagt i et intervju at det var bra at Lionel var svart fordi hennes biologiske far var afro-amerikaner. Vet ikke om det er bare sladder eller ei, menmen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte si at jeg tenkte også det var litt rart å tenke at blandede folk halvt hvit + svart/asiatisk ++ kunne få så lyse barn som det jeg har sett der ute i verden. Så en lys mor og en afro-amerikansk far (som så ut som en NBA spiller eller noe) med en datter som var helt lys i håret (gyldent) bølgete med karamell farget hud med blå eller grønne øyne. En jeg kjenner som er halvt asiatisk et eller annet og halvt norsk har 3 barn som alle har blå øyne, en er blond og de to andre lys lys brunt hår.

Sikkert vanskelig å forstå som ikke har sett så mye blandingsbarn in real life! Er liksom med på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang den vitiligoen hans, det er en sjelden sykdom og rammer sjelden barn. Og de som får det blir også flekkete, ikke en sånn hel farge som han har.

Feil! Faren min har vitiligo, og er kritthvit fra topp til, etter at sykdommen begynte å vise tegn (først flekkvis) da han var i slutten av tredveårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Kristin_*
Feil! Faren min har vitiligo, og er kritthvit fra topp til, etter at sykdommen begynte å vise tegn (først flekkvis) da han var i slutten av tredveårene.

Hvor mange år tok det fra de første flekkene viste seg, til han var hvit over hele kroppen?

Etter hva jeg husker viste Michael tendenser til lysere hud/flekker i tiden mellom Off the wall og Thriller, og under Bad-perioden 1987-90 var han vel fortsatt lys-lys brun. Men utover på 90-tallet ble han veldig lys og deretter helt porselenshvit i huden. Denne hudforandringen hans har altså gått veldig gradvis over mange år. Ble også faren din gradvis lysere i huden, eller mistet han all pigmentetet flekkvis, slik at han faktisk hadde helt hvite områder på kroppen samtidig med at han hadde områder hvor det fortsatt fantes pigmenter?

Jeg kan liksom ikke helt tro at Michael har brukt make-up for å jevne ut huden hvis han hadde flekker. Derfor tror jeg han har brukt medikamenter/behandling for å speede opp prosessen for å få en jevn lys farge.

Under Bad-perioden så man at han hadde en jevn lysbrun hudfarge. Hvis han hadde hatt pigmentløse flekker i ansiktet, ville man ikke klart å skape en så jevn lysbrun hudfarge ved å bruke make-up.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor mange år tok det fra de første flekkene viste seg, til han var hvit over hele kroppen?

Etter hva jeg husker viste Michael tendenser til lysere hud/flekker i tiden mellom Off the wall og Thriller, og under Bad-perioden 1987-90 var han vel fortsatt lys-lys brun. Men utover på 90-tallet ble han veldig lys og deretter helt porselenshvit i huden. Denne hudforandringen hans har altså gått veldig gradvis over mange år. Ble også faren din gradvis lysere i huden, eller mistet han all pigmentetet flekkvis, slik at han faktisk hadde helt hvite områder på kroppen samtidig med at han hadde områder hvor det fortsatt fantes pigmenter?

Jeg kan liksom ikke helt tro at Michael har brukt make-up for å jevne ut huden hvis han hadde flekker. Derfor tror jeg han har brukt medikamenter/behandling for å speede opp prosessen for å få en jevn lys farge.

Under Bad-perioden så man at han hadde en jevn lysbrun hudfarge. Hvis han hadde hatt pigmentløse flekker i ansiktet, ville man ikke klart å skape en så jevn lysbrun hudfarge ved å bruke make-up.

Du kan ta en titt på denne videoen:

"Michael Jackson has a skin disorder called Vitiligo. After years of fighting it and covering it up he choose the final solution, what many people with the disease do, which is a procedure called Depigmintation. This gets rid of all the remaining color on the skin so the skin all matches."

Dette er grunnen til at han alltid gikk med paraply ute. Man er et lett offer for hudkreft når man ikke har pigmenter lenger i huden. Han har selv uttalt at han syns dette var fryktelig kjedelig, og misunte Lisa Marie Presley som kunne ligge ute i sola og sole seg. (sa dette under et intervju med de to...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns ikke disse barna ser spesielt hvite ut. Syns de ser ut som mulatter.

Blanket har en dukke av faren. Så trist :(

MJs barn

De ser blandet ut ja! Skjønner ikke hva som er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Har sett mange bilder av barna, og de har aldri sett så mørke ut som de gjør på det bilder du linket til.

http://1.bp.blogspot.com/_IPSOmRdlS0Q/SkXv...+and+prince.jpg

http://i18.tinypic.com/2iv1u9l.jpg

Ser fremdeles ut som mulatter. MJ var ikke en spesielt svart neger heller da. Han hadde ganske lys brunfarge.

Og når moren er såpass lys som hun er så er det ikke så rart at barna ikke blir mørkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...