Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Takk :)

Jepp, skal ta med strikk neste gang. Skal investere i en sånn strikk-startpakke på myrev, tror jeg. Strikkutvalget på Domus er jo skandaløst dårlig. :roll: Har med min egen til knebøyene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er jentechins? Å ha smalt grep? Jeg har satt meg som mål for sommeren å klare én hel hang-up med smalt overhandsgrep. Jeg er ca 30 kilo unna :) Men heller overambisiøs enn motsatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hva er jentechins? Å ha smalt grep? Jeg har satt meg som mål for sommeren å klare én hel hang-up med smalt overhandsgrep. Jeg er ca 30 kilo unna :) Men heller overambisiøs enn motsatt :)

Jentechins er omvendt roing, altså at du ligger på rygg under bom/stang og løfter deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er jentechins? Å ha smalt grep? Jeg har satt meg som mål for sommeren å klare én hel hang-up med smalt overhandsgrep. Jeg er ca 30 kilo unna :) Men heller overambisiøs enn motsatt :)

Mål skal man ha! :) Jeg har som delmål å klare 5 chins, og tenkte det kunne skje i løpet av sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var en sånn umotivert dag. Rasket meg avgårde meget motvillig. Da er det så deilig at en sånn dag kan bli en fantastisk treningsdag!! Det ble en knalløkt!

Oppvarming

Tøying

Squat to stand

Knebøy

30 kg mark, 8 reps

A1: Markløft

50 kg, 8 sett, 3 reps

Så fornøyd med mark i dag!! Har lyst til å sjekke maksstyrken min neste uke, men har en mistanke om at det er deloaduka.... :klø: Må uansett gjøre det før neste fase, da skal jeg jo vite hva som er 50% av 1RM osv.... hmmm...

A2: Glute bridge

4 sett, 12 reps

B1: Utfall bakover m. hantler

8 kg, 4 sett, 12 reps

Jizez, det er den mest anaerobe øvelsen jeg har i dette programmet

B2: Pallof press m. strikk

3 sett, 3 reps, 10 sek iso hold

C1: Ettbeins markløft m. en vektskive i hånda

10 kg, 4 sett, 8 reps

C2: Landmines

EZ + 10 kg, 3 sett, 10 reps per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Blir du å finne på Domus denne uka også :) ? Kan være jeg skal benke litt på onsdag nemlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Onsdag passer fint det :) Selv skal jeg i utgangspunktet ikke benke, men er VELDIG keen på å sjekke 1RM.... så jeg vurderer å være ulydig biatch og bytte dager i programmet. Formiddag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... glemte logge i går. Har Twin Peaks-prosjekt på gang! :nigo:

Uke 3, dag 4:

Oppvarming

YTWL - 12+8 reps

Scap-push

Skuldermob

20 kg benk, 12 reps

A1: Benkpress

30 kg, 5 sett, 5 reps

Snart blir det testing av maksstyrke, når min tidligere 8RM er nettopp 30 kg, regner jeg med at det har blitt bedre etter dette ;)

A2: YTWL

4 sett, 5 reps

B1: Floorpress m. hantler

9 kg, 4 sett, 12 reps

B2: Omvendt roing

6 reps

5 reps

4 reps

C1: Push-ups m. bena på benk

8 reps

6 reps

5 reps

(Haha, i programmet står det at jeg skal ta 15 reps :ler: )

C2: Stående enarmsroing

10 kg, 4 sett, 8 reps

D: Hantelcurl

6 kg, 2 sett, 12 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det dagens økt!

Uke 4, dag 1:

Oppvarming

Knebøy uten vekt

Hofte-tøying

Squat to stand

Knebøy kun m. stang

A1: Boksbøy

50 kg, 3 sett, 5 reps

A2: Knebøy m. strikk

4 sett, 12 reps

B1: Bulgarsk utfall

8+8 kg, 3 sett, 12 reps

Død og pine

B2: Sideplanke

3 sett, 45 sek

C1: Rygghev

4 sett, 10 reps

C2: Planke

3 sett, 75 sek

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fremdeles glad i bulgarsk utfall ser jeg. :fnise:

Det er nesten litt irriterende at det finnes så mange gode benøvelser! Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal kjøre av knebøy, bulgarsk utfall, gående utfall, nordic hamstring, adduction og abduction. :laugh: De to siste kan man jo fint kombinere med en av de øvrige da, men jeg er litt spent på hvordan beina mine blir etter en runde knebøy, etterfulgt av bulgarsk utfall, og med nordic hamstring til slutt. :gjeiper: Superskjelverompe??

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
C1: Push-ups m. bena på benk

8 reps

6 reps

5 reps

(Haha, i programmet står det at jeg skal ta 15 reps :ler: )

15 reps høres tilnærmet umulig ut, i alle fall etter benken! (Åhr, jeg savner å ta benk...)

Twin Peaks er forresten et veldig bra prosjekt :) Antar det er første sesong?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er fremdeles glad i bulgarsk utfall ser jeg. :fnise:

Det er nesten litt irriterende at det finnes så mange gode benøvelser! Jeg klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal kjøre av knebøy, bulgarsk utfall, gående utfall, nordic hamstring, adduction og abduction. :laugh: De to siste kan man jo fint kombinere med en av de øvrige da, men jeg er litt spent på hvordan beina mine blir etter en runde knebøy, etterfulgt av bulgarsk utfall, og med nordic hamstring til slutt. :gjeiper: Superskjelverompe??

-misa

Jeg elsker den, men hater den :ler:

Ja, det er veldig mange gode benøvelser. Da er det greit at den ene bensplitten er forskjellig fra den andre bensplitten, slik at man kan ha mange gode øvelser i løpet av en uke. Jeg har funnet ut av ettbeins mark er en vanvittig god øvelse, etter at jeg klarte å gjøre den riktig!! Første gang teknikken satt, var jeg støl i 3 dager, så den tar mer enn man tror.

15 reps høres tilnærmet umulig ut, i alle fall etter benken! (Åhr, jeg savner å ta benk...)

Twin Peaks er forresten et veldig bra prosjekt :) Antar det er første sesong?

Vi er inn i andre sesong nå, "Bob" har grisebanka Maddy og kjempen står på scenen! :hakeslepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå dere må ikke snakke høyt om Twin Peaks, den er så skummel! :bond:

:laugh:

Men, nå må du ikke gi meg enda flere benøvelser når jeg klager på at jeg allerede har for mange! ;) Den må jo selvfølgelig prøves da.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker den, men hater den :ler:

Ja, det er veldig mange gode benøvelser. Da er det greit at den ene bensplitten er forskjellig fra den andre bensplitten, slik at man kan ha mange gode øvelser i løpet av en uke. Jeg har funnet ut av ettbeins mark er en vanvittig god øvelse, etter at jeg klarte å gjøre den riktig!! Første gang teknikken satt, var jeg støl i 3 dager, så den tar mer enn man tror.

Er Bulgarske utfall bedre for knær og hofter?

Hvordan søren klarer man ettbeins markløft? Er det ikke fryktelig lett å tippe over? :klø: Ser for meg at jeg tipper framover og tryner :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nå må du ikke gi meg enda flere benøvelser når jeg klager på at jeg allerede har for mange! ;) Den må jo selvfølgelig prøves da.

-misa

Ja, det må den jo :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det treningsfri, presterte å bli matforgiftet på Hard Rock Café... :klø: Så nå har mattilsynet fått en mail. Lurer på om det skjer noe.

Vel, energien er tilbake, så nå blir det benkedate med Bolledeig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I går ble det treningsfri, presterte å bli matforgiftet på Hard Rock Café... :klø: Så nå har mattilsynet fått en mail. Lurer på om det skjer noe.

Vel, energien er tilbake, så nå blir det benkedate med Bolledeig! :)

Huffda, håper du blir fort frisk. :troest:

Er du sikker på at det var maten der? Det går et magevirus over hele byen, og det er mange som er sykemeldt pga. det. Jeg ble akutt dårlig en times tid etter å ha spist på Matfinken på søndag, og trodde kanskje det var maten, men verken Enigma eller lucy merket noe. Var dårlig hele mandagen, så var det over til tirsdag.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så flink du er. :klappe:

Tenkte egentlig jeg skulle joine deg i dette jeg og. Men så kom jeg på at jeg straks går ut i ferie og ikke får trent slik som jeg vil. Men til høsten så tenker jeg at jeg prøver. Ser ut som et spennende program iallefall.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda, håper du blir fort frisk. :troest:

Er du sikker på at det var maten der? Det går et magevirus over hele byen, og det er mange som er sykemeldt pga. det. Jeg ble akutt dårlig en times tid etter å ha spist på Matfinken på søndag, og trodde kanskje det var maten, men verken Enigma eller lucy merket noe. Var dårlig hele mandagen, så var det over til tirsdag.

-misa

Jepp. Symptomene startet rimelig kjapt i løpet av måltidet, og alt skulle ut fort. Det varte helt til alt var rent ut, for å si det sånn :) Ikke hardt angrepet, altså ikke de slemmeste bakteriene, men ganske sikker på at det er maten.

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så flink du er. :klappe:

Tenkte egentlig jeg skulle joine deg i dette jeg og. Men så kom jeg på at jeg straks går ut i ferie og ikke får trent slik som jeg vil. Men til høsten så tenker jeg at jeg prøver. Ser ut som et spennende program iallefall.

:trene:

Kult! Join us in the Crib ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...