Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Fase 2. uke 1. dag 4

Oppvarming

YTWL

Scap-push-ups

A1: Benkpress med tre forskjellige grepsbredder

20 kg, 9 sett, 3 reps

A2: YTWL

2 kg, 4 sett, 6 reps

B: Floorpress, RP-sett

9 kg, 12+8+7+5 reps

C1: Chin-up m. iso-hold på toppen, blå strikk

3 reps, 3 sett, 5 sek

Stod 5 reps i programmet, ikke sjans selv med strikk. Floorpress banket shiten ut av meg :ler:

C2: Enarmsroing på benk

10 kg, 3 sett, 12 reps

Et veldig tøft supersett, men det gjorde denne økta BRA!

D: Push-ups, RP-sett

8+4+4+2 reps

E: EZ-curls

15 kg, 4 sett, 6 reps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjett om!!! Jeg har nettopp hentet pakke på posten fra Nordic Nutrition, proteinpuffs, Chef Jay's proteinbarer, og så FIKK jeg faktisk 12 proteinbarer gratis!! Fordi jeg hadde bestilt to ganger, og da automatisk betalte frakt to ganger. Men alt kom i samme pakke. I tillegg fikk jeg en haug med smaksprøver, så det ble jo tre ganger så mye enn de ekstra fraktkostnadene :hakeslepp: Det var servicen sin det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte å rote bort arket hvor jeg skulle regne ut fettprosenten utifra hva klypa viste. Men nå fant jeg en kalkulator på nett. Må bare ha den liggende her, siden jeg driver og skifter maskiner i hytt og pine.

http://www.exrx.net/Calculators/BodyComp.html

(Jeg har en kjæreste som er litt i overkant nerdete, har x antall maskiner han innstallerer og avinstallerer diverse linux-distroer på. Jeg er miljøskadet og disponerer 4 maskiner. Det er sånn jeg har blitt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Jeg har ikke turt å kjøpe meg klype. Klamrer meg til Tantitavekten og liker at den ikke er helt til å stole på.. Så kan jeg forklare bort eventuelle ting jeg ikke er helt fornøyd med :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
EZ-curls ruler! :hoppe:

Enig! Men jeg synes den tar litt hardt på underarmene. Føler senebetennelsen murre av og til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant denne kalkulatoren som faktisk ville ta i mot tallene mine ;)

Den nye fettprosenten min er på 18,3 :klø: Sist målt 2. juni, og var på ca 21 :) Første gang målt 16. april, og var da på 24,5 :) Jeg tror ikke alltid disse nettkalkulatorene er helt korrekt heller, så jeg vil gjerne finne igjen det arket mitt.

Målte også centimetre, og kan jo for morro skyld legge de inn. Legger inn de gamle målene i parantes, også målt 2. juni.

Bust: (89) - 87 cm

Underbust: (76) - 75,5 cm

Midje: (73) - 71 cm

Hofte: (103) - 100 cm

Lår: (61) - 60,5 cm

Legg: (40) - 38 cm

Overarm: (30) - 29 cm

Må si meg fornøyd med det :)

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å kjøpe meg klype. Klamrer meg til Tantitavekten og liker at den ikke er helt til å stole på.. Så kan jeg forklare bort eventuelle ting jeg ikke er helt fornøyd med :fnise:

Er det ikke rimelig greit å måle med det og? Sånne fettkalipere har jo sine slingringsmonn de og :)

Enig! Men jeg synes den tar litt hardt på underarmene. Føler senebetennelsen murre av og til...

Det har jeg ikke lagt merke til, men kanskje fordi jeg ikke har hatt senebetennelse før? Liker den godt, hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Det har jeg ikke lagt merke til, men kanskje fordi jeg ikke har hatt senebetennelse før? Liker den godt, hvertfall :)

Jeg har egentlig aldri hatt det skikkelig selv, men jeg merker at kombinasjonen pc-bruk, skriving for hånd og mye styrketrening kanskje ikke er den beste i lengden. Jeg ser i alle fall for meg at det kan utvikle seg til å bli betennelse på lang sikt. Foreløpig er det som sagt kun litt murring av og til, så det går forhåpentligvis bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg har faktisk opplevd det motsatte at styrketreningen har vært med på å hindre at senebetennelsen kom tilbake. Jeg har ikke hatt en eneste betennelse etter at jeg begynte med hard trening, så jeg er superfornøyd. Sitter 8 timer ved dataen på jobb hver dag og har aldri hatt så lite problemer som nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Med såpass mye pc-bruk er det jo supert å kunne forebygge ved å trene styrke. Jeg vet ikke om det er senebetennelse jeg har kjent antydning til altså, men jeg blir i alle fall litt sliten i underarmene når jeg tar mye curl med stang, scottcurl, tung benkpress og andre lignende øvelser. Det er vel kanskje naturlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med kjempebra mål Miss Shorty! :klappe: Er det ikke en herlig følelse å virkelig merke fremgangen??

Jeg har faktisk opplevd det motsatte at styrketreningen har vært med på å hindre at senebetennelsen kom tilbake. Jeg har ikke hatt en eneste betennelse etter at jeg begynte med hard trening, så jeg er superfornøyd. Sitter 8 timer ved dataen på jobb hver dag og har aldri hatt så lite problemer som nå :)

Helt enig, hos meg har styrketreningen kun ført til at jeg merker mine skader mindre. Og jeg sitter også 8+ timer foran pc hver dag på jobb, pluss hjemme.

-misa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Med såpass mye pc-bruk er det jo supert å kunne forebygge ved å trene styrke. Jeg vet ikke om det er senebetennelse jeg har kjent antydning til altså, men jeg blir i alle fall litt sliten i underarmene når jeg tar mye curl med stang, scottcurl, tung benkpress og andre lignende øvelser. Det er vel kanskje naturlig :)

Ja, det er jo temmelig tunge øvelser.. Men, kjenner du det kun når du trener eller ligger det også og murrer en stund etterpå (kvelden, dagen etter etc)? Jeg var redd for skulderbetennelse her for en stund siden men ble etter hvert beroliget av at det faktisk bare gjorde vondt når jeg trente og ikke viste seg så mye ellers. Jeg er nå temmelig sikker på at det bare var muskulært, men det ga akkurat samme følelse i skulderen som jeg har hatt i håndleddene når jeg har hatt betennelse der så jeg var litt redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, misa :)

Jeg tror styrketreningen er uvurderlig for de som sitter mye stille, har jobb med mye pc-arbeid, for studenter (som meg) som sitter mye med huet i en bok. Det merket jeg i eksamensperioden. For det første er teit å skippe trening til fordel for lesing uansett, jeg ble mindre stressa av å trene, klarte også å konsentrere meg mer. Men rygg og nakke var avhengig av å trene, det var nesten slik at en hviledag gjorde at ryggen ble sur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b
Den nye fettprosenten min er på 18,3 :klø: Sist målt 2. juni, og var på ca 21 :) Første gang målt 16. april, og var da på 24,5 :) Jeg tror ikke alltid disse nettkalkulatorene er helt korrekt heller, så jeg vil gjerne finne igjen det arket mitt.

Det er jo utrolig bra hvis det stemmer! :tommelopp: 18% er jo helt nederst på normalskalaen, jeg tenker at man ikke bør ligge mye under der da det kan være farlig for hormonbalansen i kroppen etc. Vi kvinner skal jo ha endel fett ;) Hva ligger deffede damer på? :klø: Ned mot 10%? Eller lavere?

edit: Fant denne linken ;)

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men, kjenner du det kun når du trener eller ligger det også og murrer en stund etterpå (kvelden, dagen etter etc)?

Nei, det er stort sett kun når jeg utfører selve repetisjonene, så det er vel et godt tegn. Men har i perioder også kjent litt murring ved pc-bruk (bruker laptop, og veksler mellom mousepad og vanlig mus), så det skyldes nok det også. Det har uansett aldri utviklet seg mer, så det er sikkert ingenting alvorlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo utrolig bra hvis det stemmer! :tommelopp: 18% er jo helt nederst på normalskalaen, jeg tenker at man ikke bør ligge mye under der da det kan være farlig for hormonbalansen i kroppen etc. Vi kvinner skal jo ha endel fett ;) Hva ligger deffede damer på? :klø: Ned mot 10%? Eller lavere?

edit: Fant denne linken ;)

Ja, hvis det stemmer... jeg synes det var litt underlig. Men så skulle jeg ikke måle på rompa, men på låret. Det er rompa mi som er stor, det er der jeg har samlet mesteparten av fettet. Lårene mine begynner å bli harde, så om jeg hadde målt rompa, kanskje det hadde blitt høyere? Tviler på at jeg har 18. Rundt 20, kanskje.

Deffede damer er rundt 10, tror jeg. Og menn kan jo være helt ned på 3-4, det er jo helt sprøtt :ler: Har ikke noe i mot den store rompa mi jeg, altså. Skal bare bygge litt på overkroppen, slik at jeg blir mer proporsjonert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fase 2, uke 2, dag 1

Oppvarming

Hoftetøying

Squat to stand (herregud, er fremdeles støl etter ettbens mark, den er helt rå)

Knebøy uten vekt

Knebøy med stang

Tøye, tøye, tøye, støl som faen

A1: Knebøy

35 kg, 6 sett, 2 reps

A2: Hofte-ab

4 sett, 12 reps

B1: Bulgarsk utfall m. fremste ben på stepper

5 kg, 4 sett, 8 reps

SKJELVEROMPE

B2: Sideplanke

3 sett, 45 sek

C1: Rygghev

3 sett, 12 reps

C2: Planke m. armhev bak

3 sett, 8 per side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...