Gå til innhold

Røya skal bli grisesterk!


Sekretæren

Anbefalte innlegg

Nok et par nye blanke ark! Jeg benytter anledningen til å starte en ny dagbok, siden jeg i dag startet på et nytt program! Dette er opplegget jeg, med blod, svette og tårer, skal følge i 16 uker. Dagens økt var uvant og klønete, men det kommer seg. Skal finne loggboken i rotet mitt, så skal jeg komme med detaljene!

:trene:

Endret av Miss Shorty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Nytt opplegg blir spennende, selv om det blir litt knoting i starten. Jeg ble ikke så veldig klok av linken din, så håper du poster øvelser osv. etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg heller ikke skjønte mye av linken din, men jeg er spent på om du blir "virkelig STERK!" og får "KROPPEN DU VIL HA!!!" ved hjelp av det:)

Er det trening av typen crossfit, der du skal gjøre forskjellige ting hver gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg har ikke hengt meg så mye opp i overskriftene hans ;) Men har fulgt forumet en liten stund, logget der og fått mye hjelp. Eirik Sandvik har min fulle tillit. Dessuten har jeg sansen for den uhøytidelige tonen i artiklene.

Det er 4 økter i uka, og den første fasen er på 4 uker. Øvelsene utføres i supersett. I dag har jeg trent ben og kjernemusklutatur.

*henter loggen*

Kan du forklare meg crossfit? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke prøvd crossfit, men hørt om det fra en venninne. Det går ut på at man skal trene veldig variert og med veldig mange repetisjoner. En økt kan for eksempel være å jogge så og så langt, så skal du gjøre 200 knebøy, 100 push-ups, 100 hang-ups og 200 sit-ups.

Jeg kan ikke så mye om det, så jeg tror du får bedre informasjon om du googler det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg prøvde å google først, og fikk opp en side som det var altfor mye informasjon på, så jeg tenkte jeg skulle være litt lat og høre kortversjonen fra deg ;) Skal lese mer om det etterhvert :Nikke: Jeg vil vel heller kalle det en 4-splitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens økt var som følger:

A1: Boksbøy:

30 kg - 8 reps (skulle egentlig ta 5, men glemte meg og tok det samme antall som jeg pleier)

40 kg - 5 reps

50 kg - 5 reps

50 kg - 5 reps

4 sett

12 reps

B1: Bulgarske utfall:

7+7 kg

3 sett

12 reps

B2: Sideplanke:

3 sett

30 sek

C1: Nordic hamstring:

4 sett

8 reps

C2: Planken:

3 sett

30 sek

1 og 2 bak hver bokstav betyr at de ble utført i supersett, og det skulle være 60 sek pause mellom hver øvelse. Herregud, jeg var sliten :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er resten av programmet mitt:

Dag 2:

A1: Negative chins (egentlig chins, men negative var satt opp som alternativ for oss pingler)

A2: Scapular push-ups

B1: Ståene roing med stang

B2: Push-ups

C1: Skråbenk med frivekter

C2: Band pull-aparts

D: Stående bicepscurl med EZ-stang

Dag 3:

A1: Markløft

A2: Glute bridge

B1: Utfall bakover med frivekter

B2: Palloff-press

C1: Ettbeins markløft

C2: Landmines

Dag 4:

A1: Benkpress

A2: YTWL

B1: Floorpress med frivekter

B2: Omvendt roing

C1: Push-ups med bena på benk

C2: Stående enarmsroing

D: Stående bicepscurl med frivekter

Dette skal gjentas uke etter uke i 4 uker. Skal ikke løfte tungt i denne fasen, men fokusere på teknikk. Så det blir ingen maksing på kjempelenge. Litt kjedelig.... :fnise: Men jeg skal styre meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bok! :danser: (KG har så dårlige smilies!!!!)

Blir spennende å følge deg i det nye opplegget ditt. Hvor mange treninger har du på en uke (trener du noe utenom det faste opplegget)? Har du fått programmet skreddersydd?

Har du forresten spesielt fokus på skuldre? Ser du kjører en del YTWL og scapular push-ups, og har tenkt på det tidligere. :)

-misa

edit: Leif, leif og leifer. *øyaikryss*

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og1 for en utrolig bra tittel!! :ler:

Og2 jeg liker også den uhøytidelige tonen i artiklene. ;)

-misa

Endret av misa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bok! :danser: (KG har så dårlige smilies!!!!)

Blir spennende å følge deg i det nye opplegget ditt. Hvor mange treninger har du på en uke (trener du noe utenom det faste opplegget)? Har du fått programmet skreddersydd?

Har du forresten spesielt fokus på skuldre? Ser du kjører en del YTWL og scapular push-ups, og har tenkt på det tidligere. :)

-misa

edit: Leif, leif og leifer. *øyaikryss*

Det er 4 treninger på en uke. Det jeg skrev ovenfor (inkl dagens logg) skal gjøres unna i løpet av en uke. Det er ikke skreddersydd, men Sandvik har satt opp gode alternative øvelser om det er noe som ikke passer for hver enkelt. Negative chins er en slik alternativ øvelse som jeg velger å bruke, da jeg ikke klarer å gjøre chins uten assistanse enda. Man kan også bruke strikk som assistanse. (Bare ikke den fjollete maskinen) Jeg kommer til å gjøre kun dette programmet, om jeg kjører litt kardio de dagene jeg har treningspause får jeg se på.

Opplegget er da at vi som følger dette programmet får tilgang til et lukket forum, hvor vi blir coachet av andre bidragsytere, inkl Eirik Sandvik. Jeg så på det som en god mulighet til å få litt veiledning. Så var det det å få kvinnet seg opp til å filme seg selv da, slik at han/noen kan vurdere teknikken min.... :sjenert:

Har kjørt YTWL og scap-push kun som oppvarming tidligere, og det har vært veldig fint for skuldrene mine. Kommer til å fortsette med det, bare at under oppvarmingen kommer jeg ikke til å holde vekter i hånden under YTWL f.eks. Scap-push blir sikkert svinetungt mellom chins-øktene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er ettbens strake markløft:

Ser svinetungt ut....

På negative chins står man på et eller annet, hopper opp, prøver å holde seg der så lenge som mulig, og slipper seg sakte ned. Morro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det blir spennende :ler: I dag slet jeg med balansen på bulgarsk utfall mer enn noensinne, glad jeg ikke hadde ettbens mark i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Ettbens mark er ikke enkelt, men høyst gjennomførbart med litt dødvekt i armen som kommer frem og litt trening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...