Gå til innhold

Det beste/verste du har sett i et bryllup?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
sofie777 skrev (7 timer siden):

Prinsippielt ikke imot det heller, men jeg tåler lite soya og alt som heter kål og ligner på kål (enkelt sagt), så det hadde ikke vært mye for meg å spise. Går til ett måltid, men om det var alt hele dagen, så ville jeg tilbrakt neste dag på et av de mindre rommene i huset.

Det er jo derfor man gjerne opplyser om meny i invitasjonen, og spør om spesifikke matintoleranser. Ingen skal måtte spise mat de ikke tåler såklart! Vi gjorde det i vært bryllup, siden vi visste flere gjester da enten var veggis eller hadde intoleranse. Så når de svarte på invitasjon fikk vi også nødvendig informasjon så alle fikk mat de kunne spise. 

Anonymkode: 6cac3...2e7

• Liker 18
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det er jo derfor man gjerne opplyser om meny i invitasjonen, og spør om spesifikke matintoleranser. Ingen skal måtte spise mat de ikke tåler såklart! Vi gjorde det i vært bryllup, siden vi visste flere gjester da enten var veggis eller hadde intoleranse. Så når de svarte på invitasjon fikk vi også nødvendig informasjon så alle fikk mat de kunne spise. 

Anonymkode: 6cac3...2e7

Dette var spesielt til innlegget om de som KUN skulle ha vegan-middag. Er det "normal" mat, kan jeg fint spise det, men ikke vegan en hel dag.

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
Queen of the North skrev (På 2.5.2021 den 0.01):

Verste våren 2017- takket dessverre ja til å være forlovere til ett vennepar. Spurte om hun var sikker da vi bodde på andre siden av landet og jeg ikke ville ha mulighet til å hjelpe henne i den grad jeg burde, men det var slik hun ville ha det. 

Tiden for bryllupsdagen kom. Vi dro til frisøren- sminke, hår, cava osv. Vi dro hjem til henne igjen for å kle på brudekjolen - og da revner den første strømpebuksa. Hun jager brudgommen fullt påkledd og på tur i kirken inn på ett av landets største kjøpesenter på en lørdag i verste rushtid for å kjøpe ny selv om hun hadde flere i reserve. Og det var en Kiwi 3 hus nedi gata. Han kommer tilbake gjennomsvett og kjempestressa da han er for sein til å hente barna. På den tida var vi ferdig med påkledningen-  i ei av reservestrømpebuksene og på tur til kirka. Vielsen går greit. Vi blir sittende på vent i 3-4 timer før vi får slippe inn i lokalet pga bildetaking. Vi som par og forlovere ble splittet under middagen da bordplasseringen gikk på hans og hennes side. Ble sittende sammen med hennes familie og den venninnen som faktisk hadde hjulpet til med planleggingen da hun bodde nært. Venninnen er det mest egosentriske mennesket jeg har vært borti, og hun prøvde å fremstå som så intelligent og filosoferende at det var vanskelig å få ett klart svar i en samtale med henne. Da venninnen var den som kjente til planleggingen så gjorde hun alt det som er vanlig at forloveren gjør bortsett fra sitteplass og tale. Og det skjedde uten at jeg ble involvert på noen måte. Så jeg fikk aldri muligheten til å gjøre det som er forventet av en forlover. 

Ganske kort tid inn i middagen og festen skjønte stortsett samtlige at noe var "galt". Bruden fremsto som sur, tverr og hvis noe avvek fra hennes plan så var hun ganske krass i snakketøyet. F eks brudgommens 70 år gamle mor ymtet frempå om det ikke skulle spilles mer festlig musikk (spotify) og det ble skutt rett ned. Stortsett det mest festlige som ble spilt var Madrugada. 

Vi dro til overnattingsstedet etter festen- og vi visste ikke hvordan vi skulle fordøye det vi nettopp hadde vært vitne til. Dagen etter skulle vi hjelpe til med å frakte gaver osv hjem til dem. Hun var så sur som jeg aldri har opplevd henne før. Det var smelling og kjefting, og hun gikk rett å satte seg ved pcen og logget seg på facebook for å laste opp bilder fra bryllupsdagen. Og der ble hun i 6 timer til de skulle kjøre oss til flyplassen. Mennene  hadde gjort en avtale om at vi skulle spise ett hyggelig måltid før de kjørte oss til flyplassen. Det var ikke aktuelt. Det som derimot var mer aktuelt var å ymte frempå om at hun ville ha oss på flyplassen tidligere fordi hun ville ha litt helg. 

Takk for det. Vi har ikke den sterkeste økonomien, men klarte å hoste opp det som tilsvarer en sammenlagt månedlønn for oss fordi vi ville stille opp for vennene våre og det skulle ikke stå på oss. Jeg satt på flyplassen å grein utsultet over pizzaen da vi hadde brukt så mye penger på å reise dit og deltakelsen i bryllupet deres. 

Mennene hadde en samtale etter bryllupet og det viste seg at brudgommen hadde følt seg lurt og presset opp i ett hjørne, og ville egentlig ikke gifte seg. Men han ville heller ikke at det skulle bli slutt. Så da måtte han bare gjøre som madammen befalte. Og det hun visst var mest sur for var at hun hadde ymtet frempå at han skulle kjøpe sexleketøy til bryllupsnatta. Det var noe de aldri hadde snakket om tidligere og han ante ikke hva hun ville ha så da lot han være i frykt for å kjøpe feil. 

Vi skulle aldri vært forloverne, vi skulle ønske vi hadde takket nei til invitasjonen til bryllupet og samboeren min gav klar beskjed- hvis du oppfører deg slik som denne bruden på bryllupsdagen vår så kommer jeg til å snu og gå. Det spiller ingen rolle om vi står fremfor presten i fullsatt kirke! Jeg kommer aldri til å finne meg i å bli behandlet sånn og ihvertfall ikke på bryllupsdagen! 

Er de fortsatt gift? 😮 

AnonymBruker
Skrevet

Da brudens mor plutselig begynte å småløpe rundt med teksten til en egenkomponert sang til melodien av en gammel vise. Sånn enkelte synes er koselig av og til, men som bruden hadde vokst opp med og var dritt lei. Hadde vært ekstremt tydelig med moren i forkant at en slik sang var uaktuelt, allikevel gjorde moren det, uten å avklare med noen, heller ikke  toastmaster. 

Det blikket bruden ga da moren først forstyrret taleren med å "diskré" løpe rundt med arkene for deretter å innlede til sang..

En annen var da en taler stotret seg gjennom talen så usikkert at det ble pinlig. Tre taler senere, reiser han seg (midt i en annen tale) for å si at han hadde funnet en side fra talen han ikke fikk med og måtte ta den med en gang. Stotret seg gjennom denne siden også før han bare satt seg ned da han var ferdig. 

To av de mest pinlige øyeblikkene jeg har vært i og begge var faktisk klink edru. 

Anonymkode: d89a2...3ee

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Det mest pinlige må ha vært da brudens eldre søster holdt tale, og snakket om at brudgommen var den eneste kjæresten bruden noengang hadde hatt…Bruden var 36 år gammel. Ingenting galt med at han var den første, men hvorfor ta dette opp i en tale?

Kan legge til at samme søster også har holdt noen helt merkelige taler i konfirmasjonene til de to barna som brudeparet i ettertid har fått. Hun er tydeligvis familiens løse kanon.

Anonymkode: a2b94...7f2

• Liker 12
Skrevet
Anonymus Notarius skrev (5 timer siden):

Er de fortsatt gift? 😮 

Så vidt jeg vet ja. Er ikke rare kontakten lengre

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.6.2021 den 20.53):

Det mest pinlige må ha vært da brudens eldre søster holdt tale, og snakket om at brudgommen var den eneste kjæresten bruden noengang hadde hatt…Bruden var 36 år gammel. Ingenting galt med at han var den første, men hvorfor ta dette opp i en tale?

Kan legge til at samme søster også har holdt noen helt merkelige taler i konfirmasjonene til de to barna som brudeparet i ettertid har fått. Hun er tydeligvis familiens løse kanon.

Hva er pinlig med at han var hennes eneste, egentlig? Hun må jo ha sagt det på en veldig merkelig måte for å få det til å bli pinlig.

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Anim92 said:

Hva er pinlig med at han var hennes eneste, egentlig? Hun må jo ha sagt det på en veldig merkelig måte for å få det til å bli pinlig.

Eller veldig sære venner 

Anonymkode: 74492...9a7

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Anim92 skrev (2 timer siden):

Er det virkelig noe relevant for anledningen? Noe man trenger å opplyse om i en bryllupstale? Hva bidrar det i såfall med? Jeg som gjest har ingen interesse av å sitte på en slik opplysning.

La nå en kvinne i midten av 30-årene få ha sitt privatliv tenker jeg. 

Men som sagt har denne personen holdt andre merkelige taler i ettertid, så en ganske spesiell type. Kan aldri si noe hyggelig til folk. 

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.6.2021 den 14.54):

Helvegansk mat til alle gjester!

Anonymkode: 7e0b2...826

Hva er galt med det? Jeg elsker kjøtt og har veldig sjeldent kjøttfrie dager, men noe av det beste jeg har smakt var vegansk mat i et bryllup for noen år siden. Fantastisk godt!

• Liker 29
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.6.2021 den 13.56):

Var i et bryllup der forloveren drakk seg usmakelig full, krøp rundt på gulvet, ikke greide å hjelpe bruden med kjole osv, og spiste kakepynten på bryllupskaken og generelt bare oppførte seg upassende. 

Anonymkode: db4d0...bde

Haha hadde det hent i mitt bryllup hadde jeg låst han inne på do og  festet alene. HAN hadde fått den skylde bøtten dagen etterpå og måtte ha ring alle gjestene for å si unnskyld for oppførselen hans. Ikke greit!

• Liker 3
Skrevet (endret)

Var i et sommer bryllup der vigsler holdt på å svime av flere ganger. Hun hadde vært vegsler i 6 år sa hun selv i talen men hun kunne ikke ett ord uten å lese av arkene hun hadde med, hun hadde selvfølgelig glemt brillene noe som gjorde at hun ikke greide å lese ett ord. Hun unnskyldte seg om og om igjen.. og man så at hun var pinlig berørt. Så nesten ut som om hun var på vei til å flykte når som helst. Gjestene var også tydelig pinlig berørt, hu kom seg igjennom det med mye surr og usammenhengende snakk. Men de ble gift og bryllupet videre var fantastisk. 

Har vært i et annet bryllup med vigsler og han leste også fra arket, uttalte brudens navn feil og virket veldig uforberedt. Prester i kirken virker ihvertfall trygg i sin rolle og kan snakke uten hodet ned i arket. 

Endret av Mellion
Grov skrivefeil
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
On 6/24/2021 at 2:54 PM, AnonymBruker said:

Helvegansk mat til alle gjester!

Anonymkode: 7e0b2...826

Yes, det hadde vi i bryllupet vårt. Der alle gjestene fikk velge fra meny på forhånd (velge mellom 2-3 forretter/hvileretter/hovedretter, alle fikk samme dessert). Fikk fantastisk mat og en haug med folk som mente det var noe av det beste de hadde spist. Et vennepar bestemte seg for å kjøre likt opplegg i sitt bryllup på samme sted ifjor. Selvfølgelig var det sikkert noen som surmulte for at de ikke fikk kjøttet sitt denne dagen, men skitt au.

Beste bryllupet jeg har vært i (foruten mitt eget, men litt partisk der altså;)), må være søsteren min sitt. De hadde talegrense på 5 minutter, med unntak av kreative innslag. Og kreative innslag ble det! Så morsomt og så flide vennene hadde gjort seg! Familiene hadde også laget skikkelig kreativt opplegg, hele middagen ble nesten omgjort til et show og ikke den treige bryllupsmiddagen man kanskje frykter. Været var strålende til langt på natt og stedet hadde en nydelig takterasse man kunne kose seg på mellom slagene. 

Anonymkode: 7c6df...ec4

• Liker 25
Skrevet

Har kun vært i min brors bryllup. Vi skrev "Hjelp Meg!" med blanko under skoene hans. Slik at da han knelte foran alteret kunne mange av de på de fremste radene se det. "Alle lo".

Han heter Kjell og noen dro noen olsenbandervitser om at "vi har tanka bilen for en femmer, nå stikker vi Kjell!"

Harry, men vi fikk da nesten redda'n fra en grufull skilsmisse.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ubehagelig opplevelse i bryllup 

Uten sidestykke var dette den verste opplevelsen i livet mitt som jeg aldri kommer til å glemme. På bryllupet til min bror skulle jeg i hjelpe til med blomster oppsatsene til bryllupsfesten. Dette var i bygdehuset som bryllupet skulle være i. Vi var snart ferdige og brudens mor kom for å inspirere oppsatsene. Hun tok et raskt overblikk og brøt ut i gråt. Vi var overbevist om at hun var rørt over den store dagen og at alle oss hjalp til med å gjøre dette til en spessiel dag for datteren hennes.men vi skjønte fort at hun var sur og ikke rørt. Hun skjelte ut alle oss og mest meg fordi jeg hadde hovedansvaret for dette, og sa at de var helt ubrukukelige og at vi hadde ødelagt bryllupet for datteren hennes. Vi hadde brukt blå bånd til oppsatsene men moren til bruden er tydeligvis opphengt i tradisjoner og sa at båndene måtte være hvite for at ekteskapet skulle bli godt. Og det var for sent å bytte. Hun rev opp kjolen min for å vise at jeg hadde hvite undertøy og sånn skulle fargen være. Jeg føler meg krenket dypt og denne dagen kommer jeg ikke til å glemme på en stund. Bryllupet ble fint men, hun var tydelig sint på meg hele dagen.

Anonymkode: 6e69b...071

• Liker 27
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ubehagelig opplevelse i bryllup 

Uten sidestykke var dette den verste opplevelsen i livet mitt som jeg aldri kommer til å glemme. På bryllupet til min bror skulle jeg i hjelpe til med blomster oppsatsene til bryllupsfesten. Dette var i bygdehuset som bryllupet skulle være i. Vi var snart ferdige og brudens mor kom for å inspirere oppsatsene. Hun tok et raskt overblikk og brøt ut i gråt. Vi var overbevist om at hun var rørt over den store dagen og at alle oss hjalp til med å gjøre dette til en spessiel dag for datteren hennes.men vi skjønte fort at hun var sur og ikke rørt. Hun skjelte ut alle oss og mest meg fordi jeg hadde hovedansvaret for dette, og sa at de var helt ubrukukelige og at vi hadde ødelagt bryllupet for datteren hennes. Vi hadde brukt blå bånd til oppsatsene men moren til bruden er tydeligvis opphengt i tradisjoner og sa at båndene måtte være hvite for at ekteskapet skulle bli godt. Og det var for sent å bytte. Hun rev opp kjolen min for å vise at jeg hadde hvite undertøy og sånn skulle fargen være. Jeg føler meg krenket dypt og denne dagen kommer jeg ikke til å glemme på en stund. Bryllupet ble fint men, hun var tydelig sint på meg hele dagen.

Anonymkode: 6e69b...071

Er dette en sann historie?

Og var alle involverte norske? Hva faen slags yrke hadde den mora?

• Liker 20
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt,latterliggjøring,avsporinger,samt svar til dette.

Chantielle mod.

• Liker 3
Gjest Vintermorgen
Skrevet

Ryddet for avsporinger.

Vintermorgen, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...