student86 Skrevet 4. august 2020 #1801 Del Skrevet 4. august 2020 På 28.7.2020 den 22.17, AnonymBruker skrev: Jeg var i et lite intimt bryllup for noen år siden, der brudeparet hadde invitert nærmeste familie med på restauramt etter vielsen. Farmoren til brudgommen er av den litt mer sentimentale arten og ba restauranten om å få med seg deler av servise hjem som et minne på dagen 😂 Anonymkode: a5589...7c1 Så søtt 😆 Hvordan reagerte servitøren på dette? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2020 #1802 Del Skrevet 4. august 2020 6 timer siden, student86 skrev: Så søtt 😆 Hvordan reagerte servitøren på dette? Vr ikke noe stress, hun fikk med dessert skålen 😁 Anonymkode: a5589...7c1 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. august 2020 #1803 Del Skrevet 6. august 2020 On 7/24/2020 at 10:03 PM, AnonymBruker said: Er det sånn i statskirken at man kan velge/ diktere hva presten skal si under vielsen ? 😳 Jeg har aldri vært i bryllup i lutherske kirken, så jeg må bare spørre. Presten sa dette under mitt bryllup også , noe som er helt forventet. En av forloverne var forsåvidt homofil, og to av gjestene var transer. Svigers er muslimer . Men vielsen handlet jo om vår ektepakt, ikke å please alle som er tilstede. Selvfølgelig reagerte ingen på det😅 Men man vet man lever i Norge i 2020 når man blir butthurt av at det faktisk leses fra Bibelen i kirka . Anonymkode: edda6...291 «Transer»? Virkelig? Anonymkode: 53fb5...f38 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2020 #1804 Del Skrevet 7. august 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: «Transer»? Virkelig? Anonymkode: 53fb5...f38 Hjelpes, det la jeg ikke merke til første gang jeg leste det innlegget! Det heter transpersoner, til opplysning. Transe er like gammeldags og skjellsord som homse. Anonymkode: 6cac3...2e7 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 9. august 2020 #1805 Del Skrevet 9. august 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, brukerdebatt og svar til dette. Kragebein, adm 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 11. august 2020 #1806 Del Skrevet 11. august 2020 Hverken det verste eller det beste. Ble spurt om å være forloveren til min beste venninne og gledet meg veldig til å organisere utdikningslag, hjelpe til med bryllup ol. Så får jeg vite at de bare skal være på rådhuset med meg og ett annet vitne. Jeg skjønner at det er det hun vil, og respekterer det 100%, men hadde gledet meg veldig til å være med å gjøre dagen spesiell for henne! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 11. august 2020 #1807 Del Skrevet 11. august 2020 2 timer siden, allesote skrev: Hverken det verste eller det beste. Ble spurt om å være forloveren til min beste venninne og gledet meg veldig til å organisere utdikningslag, hjelpe til med bryllup ol. Så får jeg vite at de bare skal være på rådhuset med meg og ett annet vitne. Jeg skjønner at det er det hun vil, og respekterer det 100%, men hadde gledet meg veldig til å være med å gjøre dagen spesiell for henne! Dere kan vel gjøre dagen spesiell, men på hennes premisser Jeg har inntrykk av at slike "enkle" bryllup på rådhuset med kun de nærmeste er mer og mer moderne. Jeg er ganske sikker på at din venninne vil opplev bryllupsdagen sin som like spesiell som de brudene som har tradisjonelt kirkebryllup med 100 gjester 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2020 #1808 Del Skrevet 12. august 2020 På 11.8.2020 den 21.24, allesote skrev: Hverken det verste eller det beste. Ble spurt om å være forloveren til min beste venninne og gledet meg veldig til å organisere utdikningslag, hjelpe til med bryllup ol. Så får jeg vite at de bare skal være på rådhuset med meg og ett annet vitne. Jeg skjønner at det er det hun vil, og respekterer det 100%, men hadde gledet meg veldig til å være med å gjøre dagen spesiell for henne! Du kan lage utdrikkingslag likevel da. Kan jo være fjelltur/annen tur, med bobler med gode venninner. Enkelt og kjekt. Anonymkode: 530c3...0a7 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 12. august 2020 #1809 Del Skrevet 12. august 2020 På 11.8.2020 den 23.46, Alice123 skrev: Dere kan vel gjøre dagen spesiell, men på hennes premisser Jeg har inntrykk av at slike "enkle" bryllup på rådhuset med kun de nærmeste er mer og mer moderne. Jeg er ganske sikker på at din venninne vil opplev bryllupsdagen sin som like spesiell som de brudene som har tradisjonelt kirkebryllup med 100 gjester Ja jeg skal gjøre mitt for å gjøre dagen perfekt for henne uansett! Men det er mitt første bryllup som "voksen" og hun er første av venninnene mine som gifter seg, så rent egoistisk sett hadde jeg gledet meg til glitter og stas. De vil ikke gjøre noe spesielt ut av dagen, og vurderer å kanskje pynte seg litt liksom... Men ja, jeg skal selvfølgelig gjøre alt i min makt for å gjøre dagen så fin som mulig for henne, på hennes premisser! 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan lage utdrikkingslag likevel da. Kan jo være fjelltur/annen tur, med bobler med gode venninner. Enkelt og kjekt. Anonymkode: 530c3...0a7 Det var lurt, tusen takk! 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2020 #1810 Del Skrevet 17. august 2020 On 8/11/2020 at 9:24 PM, allesote said: Hverken det verste eller det beste. Ble spurt om å være forloveren til min beste venninne og gledet meg veldig til å organisere utdikningslag, hjelpe til med bryllup ol. Så får jeg vite at de bare skal være på rådhuset med meg og ett annet vitne. Jeg skjønner at det er det hun vil, og respekterer det 100%, men hadde gledet meg veldig til å være med å gjøre dagen spesiell for henne! Det kan du vel fint ordne likevel! Hva med å kjøpe noe god drikke/druer/etc som paret kan ha etter seremonien, men før middagen? Skal de kjøre egen bil etter vielsen til middagen? Da kan du lage et slikt nygift-skilt til å feste på det, i tillegg til en rad med hermetikkbokser du kan feste på undersiden av bilen f.eks. Anonymkode: f3e9b...9e9 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 17. august 2020 #1811 Del Skrevet 17. august 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan du vel fint ordne likevel! Hva med å kjøpe noe god drikke/druer/etc som paret kan ha etter seremonien, men før middagen? Skal de kjøre egen bil etter vielsen til middagen? Da kan du lage et slikt nygift-skilt til å feste på det, i tillegg til en rad med hermetikkbokser du kan feste på undersiden av bilen f.eks. Anonymkode: f3e9b...9e9 De skal ikke ha noen skikkelig middag, og ønsker ikke noe oppmerksomhet eller dill rundt det! Men tenker jeg skal ta med venninna mi på en god middag og feire litt etterpå bare oss to 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 #1812 Del Skrevet 18. august 2020 On 8/11/2020 at 9:24 PM, allesote said: Hverken det verste eller det beste. Ble spurt om å være forloveren til min beste venninne og gledet meg veldig til å organisere utdikningslag, hjelpe til med bryllup ol. Så får jeg vite at de bare skal være på rådhuset med meg og ett annet vitne. Jeg skjønner at det er det hun vil, og respekterer det 100%, men hadde gledet meg veldig til å være med å gjøre dagen spesiell for henne! Den reaksjonen der er grunnen til at jeg er forlover og ikke bestevinnen til bruden jeg skal være forlover for. Bruden orker ikke maset eller å knuse forventningen Anonymkode: 74492...9a7 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 18. august 2020 Populært innlegg #1813 Del Skrevet 18. august 2020 Det minner meg om når jeg skulle gifte meg for 10 år siden... Vi var en liten gjeng med venninner, og selv om det var andre jeg var nærere med, følte jeg at jeg "måtte" spørre A om å være forlover, fordi jeg visste hun kom til å skape drama om jeg spurte B eller C. Og det orket jeg ikke. Vi var alle på kafé når jeg spurte henne. Og jeg la til "jeg vil ikke ha sånn utdritningslag! Bare en rolig kveld med de nærmeste". Jeg har psykiske problemer og å det å paradere rundt i "bride to be" sløyfe, kleint minislør og penisballonger og måtte klovne i rundkjøringer og synge på torget, alt sånn gir meg angst bare ved tanken. Og det visste hun. "Men det er jo det som er GØY", strålte hun, og satte i gang med å planlegge alt det jeg hater. For det viktigste var jo at hun hadde det morsomt, ikke hva jeg følte. Vi endte opp med å utsette bryllupet et år, av helt andre årsaker, og heldigvis i løpet av det året skled vi så fra hverandre at det jeg endte opp med å velge en annen forlover. Og utdrikningslaget var kino og brettspillkveld hjemme og jeg storkoste meg. Anonymkode: 6cac3...2e7 90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rullestolbruker Skrevet 18. august 2020 #1814 Del Skrevet 18. august 2020 I bryllupet til familiemedlem, ville en veninne av henne som var drita full absolutt hoppe på meg. Jeg prøvde å si jeg ikke var interresert, men hun fulgte etter meg til min mors bil og inn i den da jeg hev meg inn. Da jeg hadde sklidd ut på bakken på andre siden, kom heldigvis familiemedlemmet ut og forstyrret henne, så hun gikk inn i huset igjen. Det var ikke det at jeg synes hun var stygg, men hun var gift med to barn 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
spinner Skrevet 18. august 2020 #1815 Del Skrevet 18. august 2020 17 timer siden, allesote skrev: De skal ikke ha noen skikkelig middag, og ønsker ikke noe oppmerksomhet eller dill rundt det! Men tenker jeg skal ta med venninna mi på en god middag og feire litt etterpå bare oss to Håper du ikke tenker å ta denne middagen på bryllupsdagen uten brudgommen 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 19. august 2020 #1816 Del Skrevet 19. august 2020 På 18.8.2020 den 13.51, AnonymBruker skrev: Den reaksjonen der er grunnen til at jeg er forlover og ikke bestevinnen til bruden jeg skal være forlover for. Bruden orker ikke maset eller å knuse forventningen Anonymkode: 74492...9a7 Jeg reagerer vel ikke noe ille? Jeg har skrevet flere ganger at jeg respekterer hennes avgjørelse. Jeg har ikke sagt til henne at jeg syns det er trist heller, bare dobbeltsjekket hva hun ønsker og ikke ønsker Hun er ikke en person som ønsker mye oppmerksomhet ol. og det forstår jeg. Har også en venninne jeg vet liker sånt som jeg vet jeg mest sannsynlig blir forlover for når kjæresten hennes får ut fingeren og frir, så jeg får oppleve det å organisere storkalas også etterhvert! 23 timer siden, spinner skrev: Håper du ikke tenker å ta denne middagen på bryllupsdagen uten brudgommen Selvfølgelig ikke hahahha! Tenkte noen uker etter når de har fått feiret selv, og en av ukene/helgene de har barnefri. Kan likesågod ta med brudgommen også, for vi er gode venner alle sammen. Har ikke planlagt det så nøye enda 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gazza Skrevet 19. august 2020 #1817 Del Skrevet 19. august 2020 Verste jeg har opplevd var at hvis vi ville ha øl/vin/brus til maten måtte vi kjøpe selv 🙄 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 19. august 2020 #1818 Del Skrevet 19. august 2020 Tråden er ryddet for brukerdebatt, avsporinger og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
allesote Skrevet 20. august 2020 #1819 Del Skrevet 20. august 2020 Kanskje litt på siden av tråden, men jeg tar det likevel: Da foreldrene mine giftet seg for 15 år siden var jeg under 10 år. Jeg bestemte meg for å skremme mamma når hun kom ut fra toalettet og stilte meg klar bak en vegg. Hun brukte utrolig lang tid og jeg falt litt bort i mitt eget hode. Når jeg endelig hørte døren åpne seg spratt jeg frem og ropte "BØ!" - og holdt på å skremme livet av en eldre dame som på ingen måte var min mamma.... Fant ut senere at mamma har gått forbi meg når jeg var lost i min egen fantasiverden og denne eldre damen stakkars, ante fred og ingen fare når hun skulle på toalettet en tur 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2020 Populært innlegg #1820 Del Skrevet 13. oktober 2020 For et år siden deltok jeg og mannen min i et bryllup som er det kjedeligste jeg har deltatt i noensinne. For det første var selve vielsen utrolig enkel, varte i ca 30 min, ingen pynt i kirken bortsett fra noen lys som var tent ved alterringen. Samtidig var det to av brudens venninner som skulle synge i kirken, og de sang så surt og grusomt at alle gjestene satt å skar grimaser. Selve festen var ikke noe høydare det heller. Bryllupet var så klart alkoholfritt så stemningen lettet liksom aldri. Lokalet var ikke pyntet annet en at det lå duk på bordet og bordbriketter, tror kanskje det var 4 ballonger i lokalet. Til og med bordkortene var simple Nille kort som var påskrevet med blyant. Poenget mitt med å nevne dette er at det er selvsagt greit med budsjett bryllup, men dette føltes bare som om brudeparet hadde lagt null innsats i festen. Maten vi fikk servert var gryterett med overkokt ris som var utrolig smakløs. Ingen av gjestene hadde fått beskjed om at det var alkoholfritt, slik at mange hadde påspandert seg dyr taxi og hotellrom når de kunne ha kjørt egen bil. Jeg ønsker å presisere at ingen av gjestene var religiøse eller alkoholikere, det var mange som synes det var rart at det var alkoholfritt og brudens far nevnte det til og med i negativt ordlag under talen sin. Brudeparet forventet tydelig at det skulle bli en storslagen fest, for når folk begynte å bryte opp rundt 23:00 var det flere av gjestene som fikk kommentarer om at det var utakknemlig og dra så tidlig, det endte med at resten av selskapet satt der de siste timene å kikket klokken å ventet på at det ble akseptabelt å dra derifra. For min del som gjest så synes jeg kanskje det var litt stusselig og dra hele vegen fra Oslo til Bergen for å delta i noe som føltes like høytidelig som bestemor sin 80 års feiring. Anonymkode: 6d6d1...12c 53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå