Gå til innhold

Afaia


Afaia

Anbefalte innlegg

Hva som skjer... Hehe.. litt for mye.

Københavnturen var finfin, kosa oss masse. Brukte dessverre altfor mye penger, og drakk fryktelig mye alkohol ;) Men det hører med!

I flere mnd nå har jeg bestemt meg for røykeslutt "etter København". Har røyka 20 om dagen i snart 10 år, og er egentlig lei. Så på mandag var første dag uten røyk og det gikk overraskende bra. Nå er jeg på dag 5, og jeg begynner å merke det ganske så godt. Men uansett litt stolt over at jeg har klart meg så bra hittil.

Pusen ble skada her om dagen. Jeg fikk ikke tak i noen dyrlege som kunne hjelpe, men fikk a endelig til dyrlegen i går. Hu halta og hadde det tydelig vondt, så var godt å få a dit. Var heldigvis ingenting veldig alvorlig. Hu hadde vært i en ganske kraftig slåsskamp og hadde en del bitesår på forlabben. Så nå går pus på antibiotika og er så fin og barbert litt flekkvis på kroppen. Kosta meg selvfølgelig nesten 2000,- :sukk:

I dag er endelig bilen min ferdig. Reiser straks hjem fra jobb for å hente den. Det kommer på totalt 20 000, så etter danmarkstur og dyrlegebesøk kan man trygt si jeg er ganske så blakk. :sjenert: Får bare holde ut til neste lønn kommer.

Og jeg gruer meg skikkelig til å kjøre siden jeg ikke har kjørt én meter siden jeg kræsja.

I tillegg har bankkortet mitt vært avmagnetisert siden mandag, så jeg har ikke hatt bankkort heller. Har måttet overføre penger til :hjerte: som han har tatt ut for meg istedet. Slit.

Såh, jeg syns ting rett og slett har gått i dass den siste tiden. Men nå ordner det seg. Katten blir frisk, bilen får jeg i dag, røykesuget takles, bankkort kommer forhåpentligvis snart i posten, og lønna kommer jo den 15. Hehe... :biggrin:

Kjæresten er mer fantastisk enn han noen gang har vært. Glad jeg har han :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Penger er ikke viktig i det store bildet....

Kjærligheten derimot :hjerte:

Det var mye på en gang for deg, men.

Jeg kræsja bilen pga. glatt føre (inn i en fjellvegg), og reaksjonen fikk jeg ikke før et år etterpå. Da turte jeg ikke kjøre alene på vinterveier. Men løsningen ble bare å kjøre mye, og i farten jeg turte selv. Det ordner seg igjen med kjøring for deg og skal du se :)

Og gratulerer med røykeslutt! Det må føles deilig !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Oi, det skjer mye hos deg for tiden, skjønner jeg.

Gratulerer med røykeslutt! Det er flott, du kan være stolt av deg selv nå :)

Og så lenge kjærligheten blomstrer, så går vel resten av seg selv? ;)

God helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var endelig bilen tilbake.

Helga ble stille og rolig siden jeg nå intenst prøver å ikke bruke penger. Det hjelper VELDIG at jeg ikke røyker. :) Dag 8 nå! Føler meg litt flink altså :sjenert:

Nå har jeg skrevet min første ukesmeny. Den nye kampanjen til Rema 1000 var genial, og nå har jeg fått fem varierte gode sunne middager (lørdag og søndag blir utenom) for 260,-! Det er jo superbra!! :biggrin:

Skal på butikken etterpå, så får vi se om jeg klarer å handle det like billig som rema sine nettsider påstår. Hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir jo ikke 260,- totalt siden dette er mye mer mat enn jeg spiser alene. Men en del av det går jo i frysern. Om dette fungerer skal jeg virkelig fortsette med det. Blir så inspirert når jeg ser hvor mye jeg sparer på å ikke røyke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 9 av røykeslutten. Det går så fint så! :biggrin:

I dag starter jeg "prosessen" med å finne ut hvor mye skaden til han jeg kræsja med kom på. Tror ikke det ble så ille så vil helst gjøre opp privat så jeg slipper å miste bonus. 30% bonustap merkes godt.. Spesielt nå som jeg må opp fra delkasko til kasko også.

Fikk handla absolutt all maten jeg skulle i går. Alle middagene for meg og :hjerte: kom på totalt 270,- ! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 12 uten røyk. :biggrin:

Veldig lite som skjer for tiden. Er med kjæresten hver eneste dag, og han sier ofte nå at jeg har flytta inn hos han. Var litt skeptisk til om han syns jeg er der for mye, men han mener visst det bare er fint og at han liker å ha meg der.

Er vel i snitt 1-2 timer hjemme hos meg selv hver dag nå. :overrasket: Merkelige er vel at vi ikke går lei heller.. :rødme:

Endelig fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør det snør tiddelibom

det er det det gjør tiddelibom

nå snør det mye mer enn før

tiddelibom og huttemegtu

:digge:

Tidlig snø i år ja, men det skal heldigvis forsvinne i løpet av dagen. Snodig, men litt koselig å se snøen :)

Tidlig oppe i dag, eller.. ikke oppe. Men våken. Har såvidt vært å henta pc'n til senga og knipsa et par bilder av snøen. Nå skal jeg bli liggende her et par timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi vår første uoverenstemmelse. Vil ikke kalle det krangel, for det var det ikke.

Jeg plager meg grønn over x'n hans som vil snakke med han hele tia, men jeg syns jeg selv er teit som ikke vil at han skal snakke med henne. Han forsikrer meg om at han overhode ikke er interessert i a, og jeg tror han. Men jeg blir potte sur hver gang hu hopper opp på msn. I går ble jeg litt vel sur, og slang en meget sur i hans retning når han ville ha litt kos etter at vi hadde lagt oss. Da mista han helt lysta, og jeg ble irritert fordi han ble irritert. Teit teit teit teit.

Vi er jo venner og alt er fint, men jeg kjenner det litt i magen enda. Vil ikke oppføre meg så teit, men noen ganger bare blir det sånn. :sukk:

Jeg vil kunne snakke med min x (en av dem ihvertfall) uten at min kjære bryr seg, fordi jeg vet det ikke betyr noe. Da må han kunne gjøre det samme...

Sukk. Dårlig samvittighet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukens meny laget. Blir nærmere 350,- denne uka, men det er for oss to totalt. Litt dyrere mat enn forrige uke, men fortsatt ganske så bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Uoverenstemmelser er ikke morsomt for noen parter. Skjønner godt at du blir sur over en eks som ligger der som et spøkelse over forholdet. Og det er bare menneskelig å reagere litt instinktivt noen ganger. Ikke alltid man klarer å være like diplomatisk.

Så flink du er med ukesmenyer, og til en så billig penge. Jeg er imponert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er veldig lite morsomt, men vi er heldigvis bare venner nå.. :) Jeg klarer bare ikke like ekser, men det er vel naturlig.

Han ringte meg det sekundet jeg parkerte i gården hjemme og sa at middagen var i gang. Så jeg rusla rett til han og inn til ferdig middag. Og han hadde kjøpt to langstilkede røde roser til meg! :rødme:

Nå er han å besøker moren sin, og jeg er hjemme. Endelig fått svingt meg rundt å vaska litt her. Det er ikke så ofte for tia, siden jeg aldri er hjemme...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag.. Min nye taktikk på jobb er å holde meg for meg selv, gjøre jobben min og gå hjem. Har jobben så langt opp i halsen for tia, at jeg tror det er den eneste løsningen som kan fungere uten at jeg blir deprimert.

Skulle ønske jeg hadde litt ferie. Reise bort med kjæresten hadde vært nydelig nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Purple Haze

Å mistrives på jobb er utrolig slitsomt og frustrerende. Det sliter på helsa, mer enn man skulle tro.

Kjæresteferie høres fristende ut. Har du mulighet til det i høst da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det tapper mye energi om dagen, siden jeg ikke har det så bra på jobb. Men taktikken jeg skrev om i forrige innlegg fungerer inntil videre. De andre merker nok at jeg ikke er like pratsom og "sprudlende" som tidligere, men det får de bare tåle.

Jeg har én uke ferie igjen, og kjæresten har en uke, men den skal spares til jula. Etter at jeg måtte ut med så mye penger til bilen har jeg uansett ikke råd til å reise bort.. :sjenert:

På lørdag er jeg invitert på middag hos bestemoren hans! Hoho.. Jeg trodde (naiv som jeg er) at det var oss to og bestemoren, men det er visst hele familien. Med mor, bror + samboer, tanter og onkler. Hjelpes :overrasket:

I dag var det vanvittig glatte veier. Brukte bortimot en time til jobb, mot normalt en halvtime. Trafikken gikk i 50 istedet for 100.. Kjedelig med sommerdekk da ja. Var ikke snø, bare regn fra i går som hadde frosset på veien. Ekkelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ser du skal presenteres for hele familien i morgen. Det blir jo spennende, og sikkert hyggelig. Håper forresten det går bra med moren til kjæresten :)

Ønsker deg en flott helg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Sjelden innom her nå, ihvertfall som innlogget bruker. Har oppdaget hvor deilig det er å leve på KG som gjest. ;)

Ellers er alt som vanlig. Jeg røyker ikke, er på min 36. dag nå og er ganske så stolt av det. :)

Kjæresten er fortsatt verdens beste mann og jeg kunne ikke hatt det bedre. :)

Ting har endret seg til det bedre på jobb også, jeg har blitt tydeligere i min rolle som leder så forhåpentligvis ser vi resultater etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Godt å se livstegn fra deg igjen også. Og godt å se at du har det så bra, på alle områder :)

Flott at du fortsatt er røykfri. Det har du all grunn til å være stolt av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...