Gå til innhold

Cappos bryllupsdagbok.


cappocino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gratulerer med innkjøpte brudepikekjoler og undertøy. Noen ting færre å tenke på når det nærmer seg. Jeg synes du skulle ta kontakt med den sydamen du ble anbefalt jeg og fortelle hva slags kjole du vil ha. Det ordner seg nok skal du se. *trøsteklem* Kjole får du i tide enten du vil ha MS eller noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Trøsteklem*

Tror du til slutt vil få en veldig fin kjole jeg :P

Men synes det er synd og skam at ikke flere kjoler blir laget i små str. Har nemlig inntrykk av at det er flere som lages i store enn små, men det vet jeg altså ikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store kjolejakten er igang, igjen.. Men dette skal nok gå bra :) Mamma og sambo har forsikret meg om at jeg kommer itl å finne drømmekjolen, om de må reise til månen for å finne den!! De er søte da :)

Har tenkt på å reise til Københanv og se på kjoler, mamma vil mer enn gjerne være med så jeg må begynne å sjekke butikkene...

Link : http://www.aok.dk/Copenhagen/AOKs_Gule/Toj...de/Bryllupstoj/

Er er kart over København http://www.krak.dk/

Var og så på våre selskapslokaler idag, det skulle være stort bryllup der idag, 120 mennesker så vi var veldig spente på hvordan de hadde gjort det. Morsomt og veldig inspirerende, cappomannen hadde fått endel ideer til bortkort og meny, og jeg kikket på blomsteroppsatser etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du ikke fant kjolen med stor K, kan du jo trøste deg med at du fikk kjøpt brudepikekjoler og undertøy til deg selv :sminkedokke: Hvordan ser brudepikekjolene ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudepikekjolene var kjempesøte :) har dessverre ikke link eller bilder , så jeg skla prøve å forklare: Hvite sateng lingnende stoff, med et lite brett helt nedert. De er kortermede, nesten singletaktig, med en liten sløyfesak midt på. det hører med tøffe jakker i blondeaktig stoff (ikke blonder,men stoff med masse mønster, litt gjennomsiktig) og søte perler og diamanter på som er diskret plassert på hele jakken. Samme perlene / diamantene går igjen i brettet på kjolen!

Skal ha litt blått tilbehør til, så dette kommer til å bli bra :)

Fikk ringt hun designeren/sydamen som jeg ble anbefalt, men skrekk og gru hun skal ha 12.000,- for sying av kjolen og 5.000,- for sying av jakken!!!! hjelp! dette går ikke.....

Så nå ser det ut som det blir en københavn tur på meg....

Og igår var det 5 mnd igjen.... hjelp så fort tiden går... :o

Ellers så har jeg begynt å sjekke litt rundt limousiner til og fra kirken...

Hest og slede har vi gått bort ifra, siden vi får ikke kjørt det helt ned til lokalene, men tillatter budsjettet det så leier vi kun for bildene :) men tviler... ønkse ønske ønske...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var hos Roses Systue i Youngsgaten, og hun var sååå hyggelig! Fikk så god service, skikkelig overrasket :) Hadde med meg bilde av kjolen jeg kunne tenke meg og hun regnet ca 5000,- for sying av kjolen og jakken. Det var ikke så ille syns jeg.

Men hun henviste meg til en annen butikk først, Diin Brud og Selskapstøy i Camilla Collets gate i Oslo. Skal dit i lunchen imorgen tenker jeg :)

Men hvis jeg ikke finner kjole der, kan jeg komme tilbake og få den sydd :)

Sitter og surfer litt, nyttigen linker:

http://www.bryllupsbutikken.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er invitasjonene i boks :) Satt hos en kamerat i går kveld og gjorde de ferdig ! Nå må vi bare skrive ut og se om de blir fine nok .... gleder meg! nå er det ikke lenge igjen til vi kan sende de.. hjelp! Da er det ingen vei tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhastet meg litt om invitasjonene ja... ikke helt i boks, prøvde å printe ut for å se hvordan de så ut live og det ble helt feil. Feil farge og feil på skriften... men kompisen vår skal se på de og fikse de sånn vi vil ha det :) Han er snill!

Snakket med mamma isted, hun er på gavemessen og har visst bestilt masse fine ting jeg kan bruke under middagen, lykter med snøkrystallmotiv, pyntesaker til å ha på bordene.. gleder meg til å se på lørdag. Da skal nemlig jeg ut og shoppe !!! Gøy med mamma som hjelper til!

Etter jobb er det tur til Roses Systue og bekrefte at hun syr kjolen.

Skal kjøpe stoff på gavemessen så vi må regne ut hvor mye vi trenger...

Skal sy egen kåpe, vi får ikke tak i hun jeg skulle låne den av... og da vil jeg ikke sjanse på at hun fortsatt er villig til å låne den bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsenen i min splitter nye bryllupsdagbok!

Nå har jeg lest igjennom dagboken din, og det ser ut som om du kommer til å få et kjempefint vinterbryllup!

Takk for tipset om Roses Systue også, tror jeg må ta meg en tur dit etter å ha lest dine anbefalinger.

Ser fram til å lese mer i dagboken din (og misunner deg litt som har så kort tid igjen til bryllupet; jeg synes det blir lenge å vente til neste sommer...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er underkant av 5 mnd.. syns tiden hittil har gått altfor fort, men bra er det :)

Var på messe hele lørdag med mamma og har fått kjøpt sååååååååååå mye fint til bryllupet. Altfra stoffer til å sy kjole og kåpe, små lys med krystaller, masse forskjellige pyntesaker. Har til og med fått bestilt takkekort, allerede :o Godt å få det unnagjort!!!

Liste over det vi har kjøpt

Stoff og for til kjole og kåpe (mangler fuskepels til å ha rundt kåpen)

Firkantede kubelys, 4 i en gruppe, har kjøpt 12 grupper

Lysestaker 3 i en gruppe med svarovski krystaller på, Sølvfargede telys til å ha oppi

Krystall tråder til å pynte på bordene, i gjennomsiktig krystall og en i blått (vår farge)

Gjennomsiktige kuler og i blått (vår farge, passer perfekt til invitasjonene)

Snøkrystaller, egentlig juletrepynt men det kan vi også bruke i borddekorasjoner

Glasslysestaker med blå steiner oppi, og flytende krystalltelys (vann)

...kommer ikke på noe mer, men alle disse tingene kommer i løpet av neste uke allerede og jeg gleder meg sånn.. endelig kan jeg pusle litt med pynten :hoppe: ...... selv om det er leeeenge til bryllupet ... eller...

Mamma har en venninne som er utrolig flink til å dekorere, og hun har foreslått at jeg har ringe henne og høre om hun har lyst til å hjelpe meg å dekorere :) Kjempeglad igjen :hoppe:

Har bestemt meg for å lage meg en bikini som denne http://www.store.yahoo.com/mmsw/malmilbrid.html bare i hvitt. Kjøper bikini på HM (hvis de har flere igjen) og setter på svarovski krystaller som vi kjøpte på lørdag

Også skal jeg sette på Fru XXX på en hvit t-skjorte til frokosten dagen etter.

Tenkte å ha en felles frokost for alle som vil og er i Oslo på søndag morgen, fin måte å høre alles tilbakemeldiger på.

Nei nå må jeg vaske leiligheten og komme oss ut i det fine været :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte menighetskontoret idag og prest går i orden :) hurra!

Nå må vi skaffe fødselsattestene og sende de sammen med vigselsdokumentene. De tar så kontakt med oss nærmere jul, ca i november for vigselssamtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet skoene !!!! og de er ikke for høye, kjæresten er bare noen cm høyere enn meg..

Her er skoene http://www.pureandprecious.com/pages/diffusion.htm de som heter Campbell, imidten øverst.

Kjæresten prøvde sjakket igår og han var sååååååååååå fin!!!

Prøvde også kjole og hvitt men det ble litt "kjedelig". Det blir nok sjakket han skal ha! han var så søt!

Ellers fikk jeg spurt min stefar om han vil føre meg opp kirkegulvet og det ville han mer enn gjerne.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åj...kom på at jeg har glemt å skrive ned referatet fra møtet med våre foreldre.... Hadde toppmøte med alle foreldre på tirsdag. Lagde litt god mat, men denne gangen uten alkohol..husker hvordan det gikk forrige gang, 4 flasker rødvin, litt cognac og surrete foreldre :)

snakket om bryllupet hele kvelden og det var så utrolig hyggelig at alle var like mye engasjert! Fikk gått gjennom hele budsjettet og de kom til enighet til hvordan de ville bidra...... alle ble happy med fordelignen :) Godt var det for jeg hater å snakke om penger.... egentlig skulle jeg ønske vi hadde nok penger til å dekke alt selv men de vil jo så gjerne være med...

Fikk gått gjennom kjøreplanen og alle våre forslag ble tatt godt i mot :) Jippi!

Mamma kom i går med stoff til kjolen så idag skal jeg en tur ned til Roses Systue og levere stoffet... lurer på om hun har kommet videre med mønsteret...

Tar meg en tur innom brudekjolen idag også for å se på slør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp hjelp hjelp... er det bryllupsnervene som begynner å ta overhånd????? Eller rett og slett at jeg er litt for engasjert i Bridezillas :o

Inatt hadde jeg det verste marerittet ever!!!

kjolen var perfekt (ikke den som jeg skal ha) håret var nydelig og alt var helt perfekt, vel helt til dørene i kirken åpnet seg, da fikk jeg blackout og husker ingenting av vielsen.....

Det meste i marerittet utspilte seg etter festen.

For det første så var ikke svigerfar med på vielsen og han er fotografen vår så vi fikk ikke tatt brudebilder, dette kom jeg på først etter at alle brudeklærne var tatt av.... for det andre så hadde mange av gjestene ombestemt seg og gadd ikke å komme og her snakker vi om de nærmeste i familien, til og med moren min syns ikke det var så big deal med alt det bryllupsstyret..... :o og hun er jo helt i 100 i virkeligheten....

Følte meg neste som hun Karen i gårsdagens episode av bridezillas, ingenting var riktig... jeg hadde ganske lik kjole som henne faktisk, så jeg tror jeg ble litt for engasjert i den episoden..

Bryllupsnatten var helt forferdelig.... vi bestilte brudesuiten men hotellet hadde overbooket så de stappet oss inn på et to sengs soverom... tenk deg det da... to senger!!!!???? Hva er det for en bryllupsnatt da....???

Vi fikk en rødvinnsflaske som plaster på såret (ikke champagne, nei.. det hadde jo vært helt teit....:)) Og i all forvirring hadde jeg klart å søle på meg et helt glass med rødvin, kjolen så ikke ut.. så jeg løp i undertøyet rundt hele hotellet for å finne litt salt / hvitvin. De på kjøkkenet sa at kjøkkenet var stengt og at de var tomme for salt. Hvitvin kunne jeg ikke få.... ikke spør meg hvorfor... men jeg fikk en sånn bit med oppvaskmiddel.. som jeg kunne bløtlegge kjolen min...... hjelp!!!!

Da våknet jeg og gudskjelov for det tror jeg.... hadde nok ikke overlevd mer av det marerittet!!!!!

Hjelp, kan bryllupsnervene komme så tidlig? eller er det en overdose og overfokusering på bridezillas...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var vi igang med blomsterdekorasjoner og brudebukett og div...

Hadde et møte igår kveld med blomsterdekoratøren, hun viste oss masse fine borddekorasjoner og helt vannvittige brudebuketter! godt hun ikke er så dyr :)

Har funnet ut hvordan vi skal gjøre med pynt i kirken og ellers i lokalene.

vi kommer til å bruke bordpynten vi skal ha på hovedbordet også ved alteret. benkeradene skal pyntes og blomstene skal senere brukes til kaffebordene. To store vaser skal stå på hver side av trappene til alteret og disse skal senere brukes i halen på Eckbo. på den måten sparer vi litt penger på blomster... og best av alt, blomsterdekoratøren gjør alt for oss, hun henter og setter opp i kirken og senere i lokalene :) JIppi!

Må bare få se hva herligheten koster nå...

Ellers så fikk jeg sydd (nesten) ferdig trekk til moonbootsene mine. De ble skikkelig kule :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 mnd forlovelsesdag :) og hjelp som tiden flyr!!!

Skulle egentlig ha invitasjonene klare idag for utsendelse men vi ligger litt etter skjema..... men vi får ta det igejn gasnke fort i løpet av uken!

Takk til Tex for fin oppskrift på slør..... tror kanskje det blir litt sying på meg :)

http://www.bruden.webbyen.dk/vishjemmeside...webside=1173322

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!!!! Sydamen har ringt og vil at jeg kommer idag for å prøve kjolen :) da må hun ha kommet langt.. hvis jeg skal prøve den.....Og jeg gleder meg :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde kjolen idag.... Åhhhhhhhhhhhhhhh!!! Den var sååååååååååå fin!!! det gjenstår noen endringer men gurimalla så delikat den var....

stoffvalget var helt perfekt!

Må få skoene og finne bh nå så kan sydamen gjøre ferdig underverket!!!

Kjøpte stoff til slør idag også. Er veldig usikker på hva jeg vil ha av slør så jeg kjøpte to forskjellige typer. Kjøpte det vanlig slørstoffet også kjøpte jeg tynt schiffong lignende stoff.... tror jeg velger det siste, passer så bra til kjolen....

Åhh jeg gleder meg til kjolen blir ferdig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde kjolen idag.... Åhhhhhhhhhhhhhhh!!! Den var sååååååååååå fin!!! det gjenstår noen endringer men gurimalla så delikat den var....

stoffvalget var helt perfekt!

Må få skoene og finne bh nå så kan sydamen gjøre ferdig underverket!!!

Kjøpte stoff til slør idag også. Er veldig usikker på hva jeg vil ha av slør så jeg kjøpte to forskjellige typer. Kjøpte det vanlig slørstoffet også kjøpte jeg tynt schiffong lignende stoff.... tror jeg velger det siste, passer så bra til kjolen....

Åhh jeg gleder meg til kjolen blir ferdig!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...