Gå til innhold

Cappos bryllupsdagbok.


cappocino

Anbefalte innlegg

Takk for koselig hilsener alle sammen.

Ja jeg må si jeg står på ganske mye nå med å fikse ting... cappomannen har hittill ikke gjort noen ting, tror ikke han er klar over hvor mye planlegging det kreves.. ringerunder, bestilling av timer.

Masse å gjøre igjen.

Idag har jeg ihvertfall bestilt frisør og sminke, det ble Gina på "på håret" i Bogstadveien. Jasmin som jeg ble anbefalt først var i ferie da, men Gina er visst like flink. Spennende gleder meg veldig til første prøvetime. Skal en tur innen en mnd for å se hvordan håret mitt er, kasnkje det trenger kur/klipp/farge etc...?

Ikke lenge til jeg treffer forloveren min.... og da skal jeg spørre :)

Hjelp gruer meg litt!

Hadde en drøm inatt... husker ikke jeg men sambo holdt på å le seg ihjel!!

Hadde visst drømt noe om undertøy til å ha under kjolen for jeg vekket han midt på natten, prikket han på ryggen, og forklart rolig at jeg må ha nytt undertøy til bryllupet.... Han sa han hadde sagt Ok til meg og la meg på siden så jeg kunne sove videre.... :hoho: Stakkar sambo! Han kommer ikke til å få nok søvn hvis jeg begynner å få "bryllupsnerver" allerede :ler: hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hurra !!! Nå er jeg hoppende glad :):hoppe:

Venninnen min har sagt ja til å være forlover :) :) :)

Hun ble veldig overrasket og kjempeglad, syns jeg så en liten tåre i øyekroken hennes :) snufs !

Satt på cafeen til kl 22.30 og planla bryllupet :)

Kl 03.00 inatt fikk jeg sms av henne med masse ideer som hun har kommet opp med.. hun har da ikke klart å sove pga forloverrollen.... :ler:

Gøy med en forlover som er engasjert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å tenke på kjøreplan og etter å ha snakket med forloveren min igår kom vi på et par ideer som gjestene kan gjøre etter mottagelsen, før middagen:

Kjøreplan:

Frokost

Frisør

Hentes av stefar

13.00 Vielse

14.00 Fotografering

14.00 Gjestene ned til lokalene

14.30 mottagelse av gjestene med champanje

garderobe

tid på å finne sitteplasser etc

skriving i gjestebok og bildetagingn med polaroid kamera

serviering av snacks og varm kakao/el ?

film av gjestene, hilsen til brudeparet (før alkoholen)

Bilder av brudeparet fra baby til voksen, enten sette på bordene eller kjøre en PPT på vegg

Gjestene

16.00 Brudeparet ankommer lokalene - mottagelse og gratulasjoner - skål

17.00 - 18.00 Middag? vet ikke helt når middag skal begynne

middag med taler/sanger/alt ettersom

21.00-22.00? kaffe og kaker?

22.00-23.00 vals?

23.00 fest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag spurte cappomannnen kameraten sin om han ville være forlover og det ville han !!! Så en bekymring mindre for han :)

Men så fikk han en større enn; han skal nemlig bestille bryllupsreisen og hvis det lar seg gjøre får jeg ikke vite det før vi er på Gardermoen :hoho:

Kan bli spennende å se hva han finner på...

Ellers så gleder jeg meg sinnsykt til neste uke, torsdag og fredag, da skal jeg se på brudekloler med forlover og mamma !!!! Hurra!!! Håper egentlig å finne en så slipper jeg å få den sydd... men vi får se ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På torsdag skal jeg til Kristins i Lillestrøm, etter anbefaling av deg Tex :) Takk!!

På fredag og lørdag skal jeg til noen importører av brudekjoler. Er så heldig fordi mamma jobber i klesbutikk (ikke brudesalong) og da kan jeg se om jeg finner en kjole som vi kan bestille gjennom butikken :) :) :)

Gleder meg som en unge og håper at tiden skal gå fort !

Hadde ellers en veldig hyggelig helg med vennepar av oss, han skal være toastmaster i bryllupet og må si at det er sååå gøy å se at han har tatt rollen på alvor :) når vi kom opp til hytten hadde han printet ut masse bryllupsstuff fra nettet... Toastmasterens anvar, tips og råd etc.. det er så gøy når folket blir engasjert !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke fått gjort så mye idet siste og føler jeg ligger langt etter skjemaet.. men cappomannen roer meg ned og sier vi har god tid.... hva vet han??? :hoho:

Fikk ringt min stesøster igår og fikk spurt om jentene hennes vil være brudepiker og det ville de, ble kjempeglade for det, men nå har jeg et "problem" da.. Stesøsteren min begynte med en gang å tenke på brudepikekjoler, og nevnte noe om at hun hadde sett et par fine kjoler i en pakistansk butikk... og da snakker vi rysjer, puffermer, blonder og rosa sløyfer på ryggen...eh.. ikke akkurat det jeg hadde tenkt meg... Rosa sløyfer??? ikke fargene i bryllupet, rysjer og puffermer og blonder utgår med STORE kneløft!!!!!! Fortalte henne at jeg skal kikke etter brudepikejkoler til uken, og hvis jeg ikke finner noen kan hun sy. Hun syns gudskjelov at det var en god ide... kom til å tenke på innlegget til Snorkie http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=42446 :hoho::hoho::hoho: ... ja det er vel akkurat sånn jeg har det nå.......

Ja ja... måtte jo le litt for meg selv......

Skal gudskjelov se på noen brudepikekjoler til uken sammen med mamma så jeg regner med at vi finner noen "fine og normale" kjoler :)

Ellers så har cappomannen snakket med pappaen sin ang fotograf jobben og han hadde ombestemt seg :hoppe: :hoppe: :hoppe: så nå har vi fotograf!

Og imorgen er den første store dagen, jeg skal prøve brudekjoler sammen med min forlover!!! Og jeg gleder meg :ler::ler2::ler: !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en glad dag!!!!! Det er kjempekaldt og sprutregner ute, jeg våknet 5 idag morges av at cappohunden måtte ut og klokken har såvifd blitt 9 på morgenen og det er 7 timer til jeg kan gå herfra.... MEN, IDAG SKAL JEG PRØVE BRUDEKJOLER!!!! Så ingeting kan ødelegge denne dagen for meg :)

16.00 sharp står forloveren min utenfor jobben for å hente meg og vi suser avgårde til Kristins :hoppe::hoppe::hoppe: og jeg gleder meg :hoppe:

Snakket ellers med mamma igår kveld og hun har funnet de nydeligste brudepikekjolen :) pluss at hun så på brudekjoler for meg og funnet en leverandør som vi kan kjøpe hos....og dit skal jeg imorgen!! Enda mer glad :hoppe::hoppe::hoppe:

Cappomannen skjønner ingenting... har er ganske oppgitt over meg ja... :hoho: ... bare vent til det nærmer seg sier jeg til han.....

Idag har vi 2 år og 1 mnd dagen vår, dvs at imorgen har vi vært forlovet i 1 mnd alt :) og på søndag er det 5 mnd igjen :o ..... og nå begynner jeg å få nerver og sommerfugler i magen... dette kan jo ikke være sunt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos deg masse med prøving av brudekjoler. Håper du faller pladask (Ikke bokstavelig altså...;)) Venter spent på bilder utover nå.

Det virker som du rodde deg fint ut av situasjonen med stesøsteren din også. Godt å slippe sure miner på en sånn dag da. Og jentene gleder seg nok masse til å få være med dere med flotte kjoler og greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ca. :)

Med min flaks så faller jeg nok pladask... bokstavelig talt, holdt på å gjøre det forrige gang jeg prøvde kjoler... underskjørtet hang plutselig rundt anklene... :hoho:

Bare en time igjen og jeg klarer ikke å gjøre noe på jobben..... :sukk::sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inatt har jeg sovet godt ja :) Prøvde kjoler igår og fant en kandidat, denne kjolen fra Maggie Sottero http://www.kristinsbrudesalong.no/images/m...003-091-big.gif

Den var utrolig fin og forlover min syns jeg kledde den. Hurra! Men jeg skal prøve kjoler igjen idag sammen med mamma så jeg må nesten vente med å bestille.... har lyst har lyst har lyst NÅ!!!!

Idag kl 1330 drar jeg igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Full rapport etterpå :)

Men mamma får ikke sett den kjolen :( skal et annet sted og prøve idag og der har de ikke Maggie Sottero....

Men kan jo hende at jeg finner enda finere (tviler men...)

Bare 3 timer igjen nå :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kjolen har jeg prøvd, cappo!!!

Den er dritlekker, og innmari kul med den capen til....

Men jeg kan rett og slett ikke gå med sånn cape,

for det er ikke meg... :roll:

Men liker du å bruke sånn, er kjolen knallfin!!!

God tur på prøverunde idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har i utg pkt lyst på en lengre jakke til, men etter å ha prøvd denne så var kort like fin.... :)

Prøvde en del andre kjoler som var litt søtere og mykere enn denne men de ble litt for "tamme" for meg.... har ganske skarpe trekk i ansiktet, mørkt hår og vinterblå øyne. Og den kjolen var midt i bliinken :)

Men jeg skal aldri si aldri at jeg ikke finner kjole etterpå :)

Og nå er det bare halvtime til jeg kan dra :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekker kjole! Fikk litt Märtha Louise-følelse av den, men jeg synes hennes kjole var dritlekker, så da så! Høres fint ut med en lang jakke over også..

Er misunnelig på deg som blir vinterbrud. Men en dag er det min tur også- jeg venter så gjerne!!

Lykke til med ny prøving i dag, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg blir nødt til å flytte min "hemmelige eske".....

Min kjære er litt for nysgjerrig og langfingret. Må nok avansere til en litt større etterhvert, da den jeg har er litt i minste laget, med tanke på alt stæsjet som skal oppi etterhvert!

Dæsken! Heldig du som skal ut på kjolejakt! Håper du finner det du liker, men må ærlig innrømme at MS-kjolen var kjempestilig! Gleder meg til referatet av jakten din i dag. *krysser fingre for deg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg.. ble litt frustrert etter "jakten på drømmekjolen" idag....

Møtte mamma hos leverandøren og vi gikk inn sammen, og såååå mange utrolig fine kjoler!! !Hjelp! Ble nesten litt for mye av det gode, trodde ikke det var mulig jeg men...

Så begynte jeg og prøve og fant en kjole somm kunne måle seg mot MS kjolen fra igår! Men den kommer ikke i str 34!!!! Hjelp tenkte jeg da... spurte hvilke kjoler som kom i str 34, og det var selvfølgelig de jeg likte minst.. så nå er jeg litt fortvilet.. MS kjolen tar 4 mnd å bestille og det er ikke sikker at den kommer da heller.. og nå vet jeg ikke om jeg tar sjansen på å vente så lenge og risikere at jeg ikke får den før bryllupet :o

Salgsdamen gjorde sitt beste for å sjekke om de kunne levere den i tide men hun hadde ingen garantier...

Også begynte jeg å bli veldig usikker på MS kjolen i tillegg.... så jo såå mange andre fine kjoler!!!

Et høydepunkt fikk jeg også da, vi bestilte noen undertøy og salgsdamen der hadde en venninne som var designer som holdt til i oslo som jeg kunne høre med. Hun var visst kjempeflink og ikke for dyr, og hvis jeg hilste fra salgsdamen fikk jeg mulig rabatt....

Jeg har jo den perfekte kjolen i hodet så sy burde ikke være noe problem.... men det var litt nedtur å ikke få drømmekjolen idag.. :( vet at jeg er sikkert litt for kravstor nå, men jeg hadde så høye forhåpninger....

Ja ja om et par dager går det nok over..

Imorgen skal mammaene våre være med på eckbo.no og sjekke lokalene :) det blir bra, får noe annet å tenke på ..

På mandag blir det ringerunde til designere og systuer...

Men nå skal jeg glemme kjolestyret og gå en laaaaaaaang tur med cappohunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...