Gå til innhold

Cappos bryllupsdagbok.


cappocino

Anbefalte innlegg

Ja.. da er tiden inne for at jeg skal ogsaa starte mitt eget bryllupsdagbok.

Er for tiden paa ferie i Mexico, saa egentlig skulle jeg vaert ute og ligget i solen, men her plaskregner det faktisk :o Ja ja... saann er det bare. Faar ihvertfall en unnskylding til aa vaere her paa KG :D

Frieriet kan leses her http://www.kvinneguiden.no/Forum/viewtopic.php?t=41273

Etter frieriet har vi bare kost oss masse med sol og bad, spist masse god mat, dykket og snorklet med haier, stingray og skilpadder. Ferien har vaert helt fantastisk! En mer avslappende oppladning til begynnelsen paa planleggingen kunne vi ikke ha faatt ! For imorgen begynner den lange reisen hjem til Norge og paa mandag, vel knaskje tirsdag begynner planleggingen for alvor.

Vi har kommet litt igang da. Vi har forsaavidt booket kirken, paa mail, den er ikke bekreftet endelig enda. Vi har heller ikke bestemt tidspunktet men regner med at det blir rundt 13.00 Siden det er vinterbryllup og det blir fortere moerkt maa vi ha litt dagslys til aa ta bilder ute.

..det er saaaaa mye aa tenke paa, men det blir goey aa se at bryllupet begynner aa ta form.

Vi har valgt farger og tema. Farger blir hvitt, soelv og blaatt (en spesiell blaafarge som cappomannen skal designe selv) Tema blir snoekrystaller.

Har tenkt litt paa kjole og har funnet ut saann ca hvordan kjole jeg vil ha. Fant en lignende hos Maggie Sottero, her er link http://www.bridesave.com/search/index.cfm?...product_id=8927

Skal paa motemessen om et par uker, da kan jeg kikke litt hva som er der ute. Ender vel opp med at jeg maa faa sydd kjolen saa jeg faar den akkurat som jeg vil ha den :)

skal ha smaa snoekrystaller i sloeret.

Ellers har vi kost oss med budsjett og gjestelisten. Tror vi bommet ganske bra paa budsjettet.. hehe.. hvis ikke saa blir dette veldig dyrt :-?

Kan vel ikke opp et budsjett hvis vi ikke har peiling paa hva ca ting koster....

Gjestelisten kom vel paa ca 80, det er bare gjester som vi vil ha med. Kan tenke oss at vaare foreldre vil ha med noen andre bekjente av seg, saa vi regner med at det blir ca 100 totalt. (godt foreldrene vaare skal vaere med aa betale, snille som de er)

Har kjoept et par bryllupsblader mens jeg har vaert her og de har blitt lest fra perm til perm, mye gode tips og raad!

Maa vel lage meg et bryllupsplanlegger og en perm med alle utklipp jeg har samlet paa fra bladene. Gleder meg saann til aa komme igang !

Har ellers lyst paa:

hest og slede til lokalene (hvis vaeret tillater det)

Fakler, stjerneskudd ut av kirken,

hvem er hvem liste paa bordet

smellbombonger med vaare farger og en liten vits (saanne som er paa kransekaker) som gjestene kan kose seg med foer middagen.

I kirken: masse blomster, maa koordineres med min brudebukett (som cappomannen skal velge) og store kubelys (med diamanter formet som snoekrystaller)

Dette ble masse detaljer, og jeg blir vel sendt ned med meldinger fra de som irriterer seg over oss bruder som detaljplanlegger alt :hoho: Saa hvis du er en av de og leser det, spar meg for disse meldingene, jeg vet at du finnes der ute og har sannsynligvis irritert deg groenn over innlegget, og fristet til aa sende melding.... Men dette er mitt bryllup og saann vil jeg ha det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tabby

Gratulerer med bryllupsdagbok! Kommer til å følge med på deg ;) Når har dere tenkt å gifte dere da? Vi skal ha vinterbryllup selv også så jeg synes det er moro at det er noen flere av oss, for de fleste velger jo vår og sommer.

Dere har allerede fått tenkt på masse. Håper dere får det som dere vil. Og så får dere kose dere i Mexico. Litt synd om det regner det meste av tiden da, dere bør jo få mer ut av en sånn ferie enn å bare være oppdatert på KG :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tabby

Klikket på linken til kjolen du la ut og glemte å tittet på den mens jeg svarte :oops: Kjolen var kjempeflott! Du blir nok en nydelig vinterbrud i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk! kjolen er ikke helt saann som jeg vil ha den, men naerme nok, maa nok justere litt...

Vi gifter oss 17 januar 2004. Har sjekket med kirken og den er ledig saa vi skla bare faa booket den naar vi kommer tilbake. Lokalene er vi ogsaa i gang med saa det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.... deilig å være tilbake hjemme igjen. dette innlegget er skrevet 28.07.03

Landet idag morges og dro for å hente gullet vårt som har vært hjemme hos min mor, det var sååååå godt å se det lille nurket, som ikke var så liten lenger. Men det er en annen historie :)

Fortalte litt om ferien og frieri og mamma var så spent på hva vi hadde planlagt..

Fortalte henne om farger, tema og kjolen og hun kunne ikke være mer enig med meg på alt. Så gøy!! Trodde hun skulle mase litt ang kirken og sånn. siden jeg ikke er fra oslo, tenkte jeg at hun villle at jeg skulle gifte meg i kirken hjemme men hun syns Holmenkollen kapell hørtes helt nydelig ut..... Hun kjenner en som datteren til har giftet seg der i fjor i februar og det var en skikkelig fantastisk vinterbryllup!

Mamma hadde allerede begynt å tenke på hvordan vi skal skaffe kjolen min. Hun har endel kontakter innen motebransjen så hun tenkte å bruke de for det de er verdt.. vi ble egentlig enige at hvis vi ikke finner kjolen skal vi sy en :) og gjett hvem som gleder seg til å begynne å prøve :hoppe:

Hun gledet seg masse til planleggingen og har sagt at hun vil være med på å betale sin del av bryllupet. Jippi!!!

Det som gjenstår er å offentliggjøre forlovelsen for foreldrene til cappomannen. Der tenkte vi skulle lage en powerpoint presentasjon:

1. slide: Slik begygnte det.....

2: dato for bursdagsdagen til cappomannen med bilde av han som lite

3: dato for bursdagen min og bilde av meg når jeg var liten

4: et par bilder av oss under oppveksten, kanskje et par bilder når vi ble 18..

5: bilde og dato av hvordan vi møttes, og ble sammen

6: bilder av et par ting vi har opplevd sammen

7: Bilde og dato av frieriet hans

8: Bilde av meg og cappomannen i foran kirken (kanskje) og dato for bryllupet

9: og til slutt et bilde av en baby.. og tekst: Vil dere være med å glede dere sammen med oss (eller noe sånt)

Powerpoint presentasjonen skal vises hjemme hos oss, vi skal allerede da bruke våre farger og kanksje tema...

Vi skal ikke si noen ting under hele presentasjonen ! Gleder oss til å se reaksjonene til foreldrene hans.

Vi skal serviere litt champagne og noe små snachs!

--dette blir bra----

nå må jeg bare vente til det blir august for å booket kirken og begynne å se på lokalene.

Kjøpte "bryllupsmagasinet" , "wedding flowers" og diverse andre engelske bryllupsblader som jeg kan kose meg med.

Bryllupsplanleggeren i "bryllupsmagasinet" er helt genial, men også veldig "skremmende" (hvis jeg kan si det) for nå skjønner jeg hvor mye jobb jeg har igjen....yaicks!!!! :o Men jeg får hjelp av mammaene våre tenker jeg og min forlover... som jeg ikke har spurt enda..

Har tenkt å spørre en venninne av meg som jeg har kjent siden vi gikk på studie. Det stod mellom henne,en barndomsvenninne og min søster men kom frem til at hun er den beste forloveren for meg nå. Hun bor i oslo, og det er kjekt for jeg vil trenge en del hjelp, og hun er typen til å hjelpe til med alt sånt :) Søster bor for tiden i london, dessuten vil jeg ha henne som fadder til vårt første barn, og barndomsvenninnen bor og studerer langt i nord og kommer til å mer enn nok å gjøre med sine studier. Hun får en oppgave å spille i kirken, hun er griseflink til å spille trompet og piano, så vi får se hva som vi vil hun skal spille.

Dette skal jeg prøve å gjøre/kjøpe imorgen:

bryllupsplanlegger

utklipsalbum

spørre venninne om forlover

begynne å finne ut layout og blåfargen til invitasjonen etc

begynne på powerpoint presentasjonen

--kommer nok tilbake med mer senere---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag!!! Har vært og prøvd brudekjole idag for første gang!!! Herregud så fine de var! Fikk tårer i øynene når jeg prøvde den siste, den var sååååå utrolig fin!! Hjelp jeg kommer ikke til å klare å gå ned kirkegulvet uten å begynne å hulke....

Men jeg må bestemme meg ganske fort for kjole for bestilling tok ca 4 mnd....da har jeg ikke lang tid på meg da....

Har også kjøpt utklipsbok, så nå skal det settes igang med klipping og liming og diverse ord og tanker rundt bryllupet!

venninnen min er på ferie til neste torsdag så jeg får ikke spurt henne om forlover før hun kommer hjem, blæh!! det var dumt men sånn er det bare :)

Senere ikveld skal vi se på fargene og gå gjennom gamle bilder til invitasjonen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tabby

Så masse dere har fått ordnet alt. Dere har jo ikke så lang tid på dere som oss, vi skal gifte oss nyttårsaften 2004. Men vinterbryllup får vi begge to og jeg skal følge med på tips fra deg. Mange velger jo sommertiden så det er ikke alt vi kan gjøre likt.

Forlover er greit å få unnagjort. :D En til som gleder seg på ens vegne. Min forlover er helt i hundre og vil vi skal dra og prøve kjoler for moro skyld alt. Jeg skal bestille min over nettet, men vi skal se om vi finner noen som ligner så jeg får prøvd fasongen.

Så flott at mammaen din var helt enig med planene da. Det er så mye greiere når man slipper å bearbeide dem ;) Og lykke til med den presentasjonen til dine kommende svigerforeldre. Det hørtes ut som en flott måte å gjøre det på. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig oppe med gullet vårt idag :) Laaaaaang tur i parken!

Måtte tidlig opp for å ringe menigheten og godt var det for kirken begynte å bli booket !!! Hjelp, hadde jeg ventet en dag eller to så hadde nok kirken var booket.... Men nå er i hvertfall kirken i orden! Og jeg kan puste lettet ut....phew :)

Ringte og avtalte time for å se på lokalene imorgen kl 17 så det blir spennende å se hva de har å tilby :)

Hørte at de har alt inkludert, så hvis det er tilfellet så ligger vi bra ann :)

Skal fikses forhåpentligvis i løpet av uken:

Fotograf

Frisør og sminke

Invitasjoner/bordkort/krikeprogram jobbes det med nå

Musikk (DJ) har jeg også valgt ut, ikke bestilt.

Venter i spenning å høre fra mamma ang skredder ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JIppi!!! :hoppe::hoppe::hoppe: For en gladmelding!!!!

Mamma har funnet en som kan sy kjolen min!!!! HURRA!!!

Tenkte ikke på det selv men konen til min stebror kan sy.. for en kløne, jeg visste det jeg også jo.... tenker ikke så langt når ting skjer fort :hoho:

Uansett mamma spurte henne og hun ble kjempeglad for å bli spurt og sa at hun mer enn gjerne ville sy den :)

Da er det også unnagjort!

Gleder meg til å begynne å designe kjolen!!!

Lokaler imorgen, krysser fingrene at de passer oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var og så på lokalene igår! Vi elsket de fra første stund!

Stooooor inngangshall, med fine farger, følte oss nesten litt kongelige :)

Stor fin spisestue med gode stoler og mulighet til å ordne med bordene som vi selv vil... :)

De fikser masse og vi kan bestille alt fra brudebukett til bryllupskaken gjennom de.

De pynter lokalene uten ekstra kostnad, med stearinlys og blomster og da kan vi være med på å bestemme :)

Pris pr pers ca 1200,- inkl fri bar ... syns ikke det var så ille jeg....

Senere på kvelden hadde vi foreldrene til cappomannen på besøk! Det var skikkelig gøy! Hadde kjøpt inn sjampis og masse vin, øl og cognac. Kjørte powerpointpresentasjonen (nevner den tidligere) og det ble kjempesuksess!!!!

Svigemor trodde ikke sine egne øyne da hun så to siste slidene, gikk vel opp for henne først når siste sliden ble vist med holmenkollen kapell og datoen vår... hihi det var skikkelig moro å se ansiktsuttrykket hennes.

Det nærmest lyste barnebarn ut av øynene hennes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. :)

Det virker som ting virkelig faller på plass for dere nå. Så flott! Deilig å ha slike ting sagt også så de kan glede seg med dere.

Håper dere får lokalene dere vil ha. Det hørtes ut som et sted som tar gjestene sine på alvor, og dere får det nok flott der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fant et par sko på nettet idag som jeg syns var fine http://www.kristinsbrudesalong.no/images/r..._hannah_big.gif

Husk å sjekke undertøy!

ny kjole:

http://www.bridesave.com/search/index.cfm?...product_id=7130

http://www.bridesave.com/search/index.cfm?...product_id=1215

Frisør: Vika På Håret, ved Jasmin. [email protected] 22 83 22 52 Ruseløkkveien 59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt du har kommet ! :P

Lykke til, snart bare 5 mnd igjen !!

Høres ut som dere får et veldig fint lokale :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg føler jeg ikke kommet noe særlig langt.... :(

Det er sååå mye som gjenstår som jeg sikkert ikke har tenkt på ... hjelp!

Gleder meg ihvertfall til venninnen min kommer hjem så jeg får spurt henne om hun vil være forlover..

Spurte kameraten vår idag om han ville være toastmaster og det ville han veldig gjerne :) Kult da er det i boks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To do list: I boks :kul:

Kirke :kul:

Vigselsskjema - bestilt- kommet hjem, skal sendes om en mnd

Prest - ringe om 3 uker :kul:

Musikk i kirken (inngangs-utgangsmarsj, salmer, solo)

Fotograf til brudebilder - pappaen til cappomannen :kul:

Transport til kirken for meg og tilbake til lokaler :kul:

Hest og slede? nei det blir limo www.turreiser.no

Bil?

Kjøreplan

Forlovere :kul: min er i boks

Toastmaster :kul:

Lokaler eckbo.no :kul:

Blomster sendt mail til blomster hos eckbo :kul:

Pynt - kjøper stearinglys og kubbelys på gavemessen :kul:

Stjerneskudd :kul:

Liten gave til hver gjest ved bordet - sjekke på gavemessen bestilt på www.confetti.uk.co :kul:

Bryllupskaken - konditoriet hos eckbo.no

Kaker ellers - konditoriet hos eckbo nei det blir bare bryllupskake

DJ - mail sendt og fått :kul:

Engangskameraer må hente :D

Fyrverkeri ved ankomst til lokaler? nei det blir for dyrt :oops:

Bryllupsnatten- hvor skal vi være? booket :kul:

Sjakett til cappomannen :kul:

Kjole :kul:

Sko :kul:

Slør :kul:

Veske :kul:

Jakke :kul:

Yttersko - Moonbots med trekke skal syes :):kul:

Undertøy :kul:

Sløyfe til cappohunden

Brudepiker/venner :kul:

Frisør/sminke - På Håret i Bogstadveien, Gina - bestilt time :kul:

Brudebukett

Knapphullsbuketter - blomster hos eckbo

Blomster til kirken - kjøper et par blomsteroppsats i butikken dagen før, har med til lokalene etterpå

Blomster til brudepikene

Ringer

Invitasjoner :kul:

Gjesteliste :kul:

Bordkort in progress

Takkekort in progress

Kirkeprogramm in progress

Fotograf til resten av kvelden

Videomann

Ønskeliste :kul:

Morgengave

Bryllupsreise :kul: det blir DUBAI :)

Nytt visakort - mail sendt til banken

Nytt førerkort

Nytt pass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, jammen har du klart mye på kort tid!!

Er helt imponert, jeg,

det er visst ikke alle som trenger sytten måneder slik som jeg....

Så spennende med vinterbryllup, det kunne jeg også ha tenkt meg men da hadde jeg stått uten brudgom... og det hadde jo vært litt trist.....

Skal følge med her og se hva som skjer videre!!

Klem fra en imponert Tex :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har kun ordnet det med tegnet :kul: bak... resten skal ordnes fortløpende.. hjelp det er kjempemye!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi!

Nå har mamma ordnet med cape til meg og den får vi lånet gratis.

Jeg har ikke sett den men den er visst eggeskallhvit med kritthvitt puskant rundt hele capen. Med kjempestor hette!

Og som jeg gelder meg til å se den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå og venter på at frisøren skal ringe meg tilbake! Kan hun ikke bare ringe.. blir helt sprø av å vente!

Ellers så må vi nok skaffe ny fotograf, pappaen til cappomannen sier sannsynligvis nei til å ta bildene. Han syns det blir for mye press fra vår side.... skjønner ikke det! Vi syns han er kjempeflink og digger de bildene han tar.. men men.. han vet kanskje bedre enn oss.....

Etterpå kommer venninnen min tilbake fra ferie og vi skal møtes, da skal jeg spørre henne om hun har lyst til å være min forlover. Gruer meg litt, tenk om hun sier nei.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Så morsomt at du skal være vinterbrud! Det vil nemlig jeg også være... Men inntil videre koser jeg meg med å snakke om andres bryllup - sambo er ikke helt klar for å være en gift mann enda... ;)

Så da kan jeg følge med her hos deg - du skal til og med gifte deg dagen etter bursdagen min, du??!! Ikke er det lenge til heller....

Men synes du har vært kjempeflink med all planleggingen - dere har fått mye i boks allerede. Høres fint ut, spør du meg!!

Lykke til - jeg kommer til å følge med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...