Gå til innhold

Hund sparket ihjel i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Jeg er faktisk enig med womenwomen, og det er ikke så ofte.. ;)

Problemet er nettopp det at mannen lot uoverenstemmelsen med eieren gå utover hunden i stedet. Det er en ond handling, samme hva forløpet var. En setter er aldri til fare for mennesker uansett. Vi har en på den størrelsen. Den kan du knipse på nesen, så går den i bakken.

Edit: Å knipse på nesen var i denne sammenhengen billedlig talt.. ;)

Endret av Badabing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Badabing
Om hunden din hadde blitt bitt så hadde du forsøkt å avverge det.

Måten du gjør det på kommer mye ann på hvordan den agresive hunden oppførte seg. Du vet ikke hva som skjedde.Skjerp deg knotta!

Hadde du klappet i hendene om hunden drepte hunden og eieren? Tenker du ikke den veien? Skjønner at du ikke er helt tørr bak øra!

Det er ikke sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Om dette var en hun dsom ikke gikk i bånd og som så angrep en hund i bånd så var dette på sin plass! De fleste hundeeiere eer uansvarlige egoister som aldri burde hatt hund. Når en angripende hun blir drept så er det ikke annet enn naturens gang. Vi forsvarer det vi har kjært med de midler vi har til rådighet. Angriper en hund meg, eller noen jeg har kjær, så vil jeg gjøre alt i min makt for å drepe hunden på stedet med de midler jeg har til rådighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ! Så synd så synd - den lille spinkle tynne Setteren - knapt 20 - 25 kg - måtte bøte med livet - forde eieren var uansvarlig og lot den springe løs . Samt synd den hadde sånn uflax at den møtte på et SINNSYKT menneske .Den stakkars lille bikkja .

Skulle forstått om mannen ble redd - om det var en hann DIGER rottwailer på 80 kg som angrep hunden hans .Men en sånn liten fillebikkje av en setter - er da ingenting å gå bananas for eller være redd for i det hele tatt . Jesus kristus - for en over reaksjon ....

- Den mannen kunne nok like sågodt sparket i hjel et menneske ...

Når han er i stand til å sparke ihjel en forsvarsløs liten spinkel setter ...

fysj .

Snakker til en vegg skjønner jeg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om dette var en hun dsom ikke gikk i bånd og som så angrep en hund i bånd så var dette på sin plass! De fleste hundeeiere eer uansvarlige egoister som aldri burde hatt hund. Når en angripende hun blir drept så er det ikke annet enn naturens gang. Vi forsvarer det vi har kjært med de midler vi har til rådighet. Angriper en hund meg, eller noen jeg har kjær, så vil jeg gjøre alt i min makt for å drepe hunden på stedet med de midler jeg har til rådighet.

Takk for et bra innlegg - men det gjenstår som sagt å lese om hva som egentlig skjedde ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing
Takk for et bra innlegg - men det gjenstår som sagt å lese om hva som egentlig skjedde ;)

Bra? Han har vel aldri hatt et seriøst innlegg. Fjernt.

Det er uansett ikke riktig å la det gå utover uskyldige dyr. Jeg har problemer med å se hvordan det kan forsvares og at det i tillegg applauderes for slikt. Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra? Han har vel aldri hatt et seriøst innlegg. Fjernt.

Det er uansett ikke riktig å la det gå utover uskyldige dyr. Jeg har problemer med å se hvordan det kan forsvares og at det i tillegg applauderes for slikt. Huff.

Det syns du og det får du lov til - selvsagt!!!! men det syntes ikke jeg!

Jeg ser 2 sider av saken og er realistisk i forhold til det!

Trekker ingen slutninger før jeg vet mere!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sannsynlig.

Nei det er ikke sansynlig engang at setteren ville prøve å drepe hunden eller eieren .

DET er helt usansynlig ! Ikke la fantasien løpe løpsk folkens . En setter er langt ifra noen ulv ...

Mannen kunne bare dratt bikkja vekk fra sin hund - etter bakbena ! Enkelt og greit .

Min store 42 kg hannhund - ble en gang angrepet av 2 store hunder samtidig ( 1 boxer og en Rottwailer som rottet seg imot min hanne . Jeg skremte begge slosskjempene vekk .Tok boxeren i halsbåndet og rev den vekk fra min hund som lå nede i bakken med rottwaileren over seg .

Jaga boxeren avgårde - tok så å sparket Rottwaileren bak ( ballene ) så den skvatt unna ..

Min hund var skadet .Haltet hjem .Og hadde fått et dypt bitt i låret av Rottwaileren.Syns så synd i han - at jeg begynte å gråte over det stygge angrepet på han .Så feigt - 2 hunder mot han stakkar .

Stolt kan jeg si - JEG ALENE - som LITEN kvinne - klarte jage 2 illsinte beist vekk fra " bane mitt " he he ...uten hjelp .Og uten å drepe !!!

Da bør man minst forlange en voksen mann - klarer å unngå å gå bananas over en spinkel liten setter .Herregud .Så lett som de er - kan du jo bare løfte de opp i lufta - uten poblem .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing
Det syns du, men det syntes ikke jeg!Jeg ser 2 sider og er realistisk!

Det er nettopp det du ikke er. Det virker som du ikke har peil på hund i det hele tatt. En setter kunne han fint løftet bort i nakkeskinnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at hundene gneldret mot hverandre mens de lekte med sammen pinne. Dette kvalifiserer seg ikke som et angrep på noen som helst måte. Jeg syns det er viktig at mennesker husker at hunder er hunder og det er slik de løser konflikter. At et menneske skal gjøre noe sånn - nei, jeg er så sjokkert.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
fjernet

Dette viser mer enn forakt for hunder, men også en forakt for veldig mange mennesker. Du bør kanskje bestille deg enn time hos psykolog for å prøve å få bukt med problemene dine.

Sitat er fjernet.

Phaedra, mod

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp det du ikke er. Det virker som du ikke har peil på hund i det hele tatt. En setter kunne han fint løftet bort i nakkeskinnet.

Jo, det er nettopp det jeg gjør! Jeg ser begge sider av saken!

Jeg ser problemstillingen til mannen også og ikke bare "problemstillingen" til den stakkars døde hunden!

Mao. jeg er realistisk og ser at saken har to sider og ikke bare en!

Desuten er jeg realistisk og ser ann videre etterforskning før jeg dømmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at hundene gneldret mot hverandre mens de lekte med sammen pinne. Dette kvalifiserer seg ikke som et angrep på noen som helst måte. Jeg syns det er viktig at mennesker husker at hunder er hunder og det er slik de løser konflikter. At et menneske skal gjøre noe sånn - nei, jeg er så sjokkert.

Jeg er nesten sjokkert over at ikke eieren våget hjelpe sin forsvarsløse lille setter - mot denne gale mannen . JEG - hadde gått til angrep for å berge hunden min . Jeg mener det .Jeg hadde hoppet på han - revet han overende - og omså BITT NESA av han eller i halsen på han ....om han ikke ga seg .Jeg vet jeg ville fått hjelp av forbi passerende ...

Ingen kvinne går regelrett til angrep på en mann - uten god grunn ...

Synd Setteren hadde en sånn puslete feig eier som bare står og ser på .Og synd alle tilskuerne til det bestialske hundedrapet - var for feig til å stoppe mannen og gripe inn .

Å jeg blir så sinna .... MENN er så TØFF ...og viser mye mot ....når de dreper en liten setter ....herregud for en ynkelig mann . En skam for han-kjønnet er han .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hund selv og får utrolig vondt av og lese noe sånt!

forstått det som at det var en konflikt mellom hundeeierene, og at det skulle gå utover en uskyldig liten hund er helt grusomt!!

så må jeg bare si min mening i forhold til det med og forsvare seg og/eller hunden sin. ingen person med hund står og ser på at hunden sin blir mørbanket av en annen hund uten og prøve og gjøre noe med det!!

jeg vet at hadde det kommet en hund type stor, og angrepet min hund hadde jeg gjort alt for at den hunden skulle slutte! tatt en pinne og prøvd og slått den unna (eller stappe pinnen oppi rompa på hunden som angriper, den skal visst bli så fortumlet at den skal slutte, et tips jeg har fått!!)

aldri i verden om jeg ville likt og gjort noe sånt på hunden som angriper, ville nok fått det utrolig vondt med meg selv i lang tid etterpå. men hva skal man gjøre da?? se på at hunden din blir drept/hardt skadd??

hadde det vært snakk om en mindre hund, så hadde det vært større fare for at min hund hadde skadet den, så jeg ville nok tatt min hund i nakkeskinnet og dratt han unna og eventuelt bare prøvd og "puffe" den lille unna, eller tatt den i nakkeskinnet også og prøvd og fjernet den.

dette er forøvrig min største frykt med hunden min...at han skal bli angripet av en stor løs hund når jeg går tur med han! man blir ganske hjelpesløs tror jeg :tristbla:

Sitat er fjernet.

Phaedra, mod

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg er nesten sjokkert over at ikke eieren våget hjelpe sin forsvarsløse lille setter - mot denne gale mannen . JEG - hadde gått til angrep for å berge hunden min . Jeg mener det .Jeg hadde hoppet på han - revet han overende - og omså BITT NESA av han eller i halsen på han ....om han ikke ga seg .Jeg vet jeg ville fått hjelp av forbi passerende ...

Ingen kvinne går regelrett til angrep på en mann - uten god grunn ...

Synd Setteren hadde en sånn puslete feig eier som bare står og ser på .Og synd alle tilskuerne til det bestialske hundedrapet - var for feig til å stoppe mannen og gripe inn .

Å jeg blir så sinna .... MENN er så TØFF ...og viser mye mot ....når de dreper en liten setter ....herregud for en ynkelig mann . En skam for han-kjønnet er han .

Du er naiv til de grader :sleeping:

En setter kunne han fint løftet bort i nakkeskinnet.

Min setter kan ikke bare løftes bort i nakkeskinnet.Alle settere er ikke like.En sint setter er en farlig setter.

Mulig du mener jeg er en dårlig eier!Kanskje denne eieren til denne setteren ikke var den beste hundeeieren heller og at setteren var sint som faen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hunder må få lov å snakke med hverandre, på sin mer brutale måte. De er dyr, ikke mennesker. Jeg slippper ikke min hund løs til lek med ukjente hunder, slikt blir det fort bråk av, fordi hunder blir lettere redde når de ikke kjenner hverandre, og i deres verden er angrep som regel det beste forsvar. Når vi går på tur, i skog og mark (når det ikke er båndtvang) er min erfaring at de fleste hunder er mindre aggressive når de ikke går i bånd, fordi de føler seg mindre "fanget" og dermed ikke så lett oppfatter situasjonen som truende.

Uansett, får fysisk vondt av denne hunden og det som har skjedd. :tristbla:

Håper i det minste at saken setter litt fokus på dyrs rettssikkerhet, som mildt sagt er elendig i dette landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...