Gå til innhold

Hund sparket ihjel i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Gjest Badabing

Hunden skulle ha blitt sparket i hjel ETTER hundeslagsmålet.. Det sier vel at det er relativt uprovosert..

Uff, så tragisk! Det var en gordon setter, og de pleier sjelden å være sinna akkurat, det tror jeg aldri jeg har hørt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv om hundene hadde braket i hverandre og han ville beskytte sin eller andres hund, så finnes det andre måter å gjøre det på.

Jeg er VELDIG lovlydig, men denne mannen skal være glad for at jeg ikke var i nærheten... Tror seriøst at jeg hadde flydd på han... Håper han får ubetinget fengselsstraff og blir uthengt med fullt navn på nett!

Det jeg tenker på er om det var en herreløs hund som plutselig fløy på eieren av denne andre hunden og hunden hans! At han da tok igjen for å forsvare seg selv og sin egen hund!

Dersom det var uprovisert så tar jeg veldig sterk avstand fra det som skjedde!

Jeg elsker dyr, men dersom jeg hadde blitt angrepet av en sint hund vet jeg ikke hvordan jeg hadde reagert! Ville ha forsvart meg sel ihvertfall!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har ikke i mitt 32 årige liv møtt en aggressiv Setter av noe slag! Synes det har blitt altfor liten forståelse for at hunder "snakker" med hverandre på en annen måte enn vi gjør. Man må være forberedt på at hunder kan brake sammen og hvis det skjer er det ikke noe problem å skille dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For mannens skyld??? Er du seriøs???

Litt feil ordlagt. Har ingen sympati for han whatsoever. Mente bare at hvis han sto og denget løs på hunden, så hadde han vært en mye mer ondskapsfull jævel, enn om han traff feil og drepte hunden uten å "mene" det... Som alle vet, så skjer uhell. Men jeg tror ikke dette var et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing
Har ikke i mitt 32 årige liv møtt en aggressiv Setter av noe slag! Synes det har blitt altfor liten forståelse for at hunder "snakker" med hverandre på en annen måte enn vi gjør. Man må være forberedt på at hunder kan brake sammen og hvis det skjer er det ikke noe problem å skille dem.

Nettopp. Jeg synes det er rart at han gjorde noe så drastisk når han har hund selv også, da vet man jo at sånt skjer. Spanielen til søstern ble overfalt av en boxer i parken her om dagen, men søstern hadde ikke akkurat i tankene at hun skulle drepe boxeren. Mannen må jo være klin gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden skulle ha blitt sparket i hjel ETTER hundeslagsmålet.. Det sier vel at det er relativt uprovosert..

Uff, så tragisk! Det var en gordon setter, og de pleier sjelden å være sinna akkurat, det tror jeg aldri jeg har hørt om.

Hm, har ikke lest det at hunden ble sparket i hjel etter hundeslagsmålet!

Det gjenstår å lese om hva som egentlig skjedde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing
Hm, har ikke lest det at hunden ble sparket i hjel etter hundeslagsmålet!

Det gjenstår å lese om hva som egentlig skjedde!

"Setteren skal ha havnet i kamp med den pågrepne mannens hund, som var i bånd, skriver VG Nett. Etter bikkjeslagsmålet skal mannen ifølge vitneforklaringer ha sparket setteren til døde."

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3097025.ece

Men kommer jo så klart an på om vitnene snakket sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Den nå døde hunden skal ha angrepet hunden som gikk i bånd, og eieren skal ha sparket den så den døde. Jeg så det imidlertid ikke selv, så det er ikke sikkert det var det som skjedde, sier Hovde.
står det i VG....

Dersom jeg gikk i bånd med min hund og det kom en hund å angrep bikja mi så hadde jeg selvsagt forsvart hunden min!!!! Jeg hadde ikke stått rett opp og ned å sett på!

Som nevnt ganske mange ganger så håper jeg han får sin straff DERSOM det var uprovisert, men dette vet vi ingenting om! Å forhåndsdømme noen utfra hva man leser i media skal man være forsiktige med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Setteren skal ha havnet i kamp med den pågrepne mannens hund, som var i bånd, skriver VG Nett. Etter bikkjeslagsmålet skal mannen ifølge vitneforklaringer ha sparket setteren til døde."

http://www.aftenposten.no/nyheter/oslo/article3097025.ece

Men kommer jo så klart an på om vitnene snakket sant.

Netopp - så det gjenstår å lese om hva som er de faktiske forholdene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjernet

Herregud ! Hva har hunder gjordt deg ? Siden du er så hatsk , ondskapsfull og stygg i dine uttalelser ?

Sitat er fjernet.

Phaedra, mod

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Jeg synes det er rart at han gjorde noe så drastisk når han har hund selv også, da vet man jo at sånt skjer. Spanielen til søstern ble overfalt av en boxer i parken her om dagen, men søstern hadde ikke akkurat i tankene at hun skulle drepe boxeren. Mannen må jo være klin gal.

JA SIGNERER ! Mannen må ha gått helt " bananas " ...

Han ga ikke hunden sjangsen til å flykte fra situasjonen -men ga seg ikke før den var død . Hundeslagsmål er normalt . Som oftest er det ikke så farlig som det ser ut som . Og de fleste hunder lar seg rask skremme vekk og flykter - om de får sjangsen . - Noe denne setteren ikke fikk sjangsen til .

Settere er førermyke hunder .Dem utgjør skjelden noen seriøs trussel ovenfor andre dyr / mennesker .De er oppdrettet for fugl jakt .Og har ikke kampinstinkter eller noen drapslyst . - Syns det er latterlig av denne mannen å gå berserk ...han må være et " nerve-vrak " som burde bures inne - farlig for samfunnet å ha slike menn gående løs .Herregud for et sjokk og stygt syn han utsatte hundeeier for og barn og forbi-passerende ! Skrekkelig .

Hadde en mann angrepet min hund - hadde jeg beskyttet den så godt jeg kunne og hjulpet den unna - EVT . sparket og KNUST BALL- stenene på mannen ! HADDE IKKE STÅTT Å SETT PÅ AT HAN DREPTE HUNDEN MIN I HVERTFALL bare pga krangling med en annens hund ....er jo sykt . - DA HADDE JEG GÅTT FULLSTENDIG BANANAS SELV .. og om nødvendig fysisk angrepet han ....he he

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Som en gjest nevner på side 1 her, det finnes andre måter å løse slikt på!

Hva da? Når en hund er sint og angriper deg,hva vil du da gjøre enn å ta igjen på din mennskelige måte! Spille død!? :rolleyes:

Sitat fjernet

- Aniria - Mod -

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA SIGNERER ! Mannen må ha gått helt " bananas " ...

Han ga ikke hunden sjangsen til å flykte fra situasjonen -men ga seg ikke før den var død . Hundeslagsmål er normalt . Som oftest er det ikke så farlig som det ser ut som . Og de fleste hunder lar seg rask skremme vekk og flykter - om de får sjangsen . - Noe denne setteren ikke fikk sjangsen til .

Settere er førermyke hunder .Dem utgjør skjelden noen seriøs trussel ovenfor andre dyr / mennesker .De er oppdrettet for fugl jakt .Og har ikke kampinstinkter eller noen drapslyst . - Syns det er latterlig av denne mannen å gå berserk ...han må være et " nerve-vrak " som burde bures inne - farlig for samfunnet å ha slike menn gående løs .Herregud for et sjokk og stygt syn han utsatte hundeeier for og barn og forbi-passerende ! Skrekkelig .

Var du der og så alt sammen? Så du er en av dem som så hva som skjedde?

Jeg bare spør - på en høfflig måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva da? Når en hund er sint og angriper deg,hva vil du da gjøre enn å ta igjen på din mennskelige måte! Spille død!? :rolleyes:

Hva har denne hundeeieren gjort deg som gjør at du er så hatsk selvom du ikke vet hvorfor han gjordet som han gjordet?

Ha ha ha - det er latterlig enkelt til og med for en spedbygd liten kvinne som meg til å jage vekk en løshund som angriper eks min hund . UTEN å forvolde skade eller drepe den ...! Når jeg som kvinne greier det - hvorfor greier ikke en stor sterk voksen mann det - uten å drepe ?

De fleste hunder flykter etter 1 spark og brøl - det er mer en nok til å skremme vekk! .Har hatt hunder hele mitt liv .Store og små raser . Og har opplevd hundeangrep minst 50 ganger . Går bestandig bra og er lett å jage vekk .

Finns INGEN YNSKYLDNING for å drepe !!! Uansett hva dere argumenterer med .

En hund tåler godt noen spark uten å dø . For å drepe den - må han ha sparket den mens den lå SKADET NEDE og ikke kunne flykte . Det er det feigeste og styggeste handling som finns .- Mannen MÅ for guds skyld få straff for dette . Og betale erstatning til eieren . For sin BANANAS -oppførsel .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke lese noen steder at hunden angrep mannen - men at det var et hundeslagsmål. Hundeslagsmål er veldig vanlige, og jeg ser ingen grunn til å sparke i hjel en annen hund for å "redde" sin hund.

Det skal en del til for å sparke i hjel en hund - og den ville vært så skadet at den hadde ligget og klynket av smerter til slutt - men han fortsatte allikevel.

Hva hadde man sagt om det var en annen person denne mannen hadde sparket i hjel - ikke en hund? Det kan ikke stilles helt på lik linje, men jeg syns dette dyret skal få "benefit of the doubt" - I mine øyne, er det ingen unnskyldninger for å ta et annet liv - dyr eller menneske. En person som kan slå i hjel en hund, kan i mine øyne like så godt ha slått i hjel en person.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha ha - det er latterlig enkelt til og med for en spedbygd liten kvinne som meg til å jage vekk en løshund som angriper eks min hund . UTEN å forvolde skade eller drepe den ...! Når jeg som kvinne greier det - hvorfor greier ikke en stor sterk voksen mann det - uten å drepe ?

De fleste hunder flykter etter 1 spark og brøl - det er mer en nok til å skremme vekk! .Har hatt hunder hele mitt liv .Store og små raser . Og har opplevd hundeangrep minst 50 ganger . Går bestandig bra og er lett å jage vekk .

Finns INGEN YNSKYLDNING for å drepe !!! Uansett hva dere argumenterer med .

En hund tåler godt noen spark uten å dø . For å drepe den - må han ha sparket den mens den lå SKADET NEDE og ikke kunne flykte . Det er det feigeste og styggeste handling som finns .- Mannen MÅ for guds skyld få straff for dette . Og betale erstatning til eieren . For sin BANANAS -oppførsel .

Hva vet du egentlig om hva som skjeddde om du ikke var der da!

Tror du jeg liker at dyr blir sparket ihjel? Jeg gjør ikke det!

Jeg elsker dyr, har dyr og har jobbet med dyr!

Jeg ser at det finns to sider av denne saken og derfor skal man være forsiktig å uttale seg før man har fått hele historien slik den faktisk var!

Prøv å være litt realistisk istedenfor å bare spy ut alt det som du føler for utfra den situasjonen du har LEST om!

Det er FORFERDELIG og FORKASTELIG dersom mannen gjordet dette UTEN grunn - men dette vet vi ingenting om ennå!!!!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest
Jeg kan ikke lese noen steder at hunden angrep mannen - men at det var et hundeslagsmål. Hundeslagsmål er veldig vanlige, og jeg ser ingen grunn til å sparke i hjel en annen hund for å "redde" sin hund.

Det skal en del til for å sparke i hjel en hund - og den ville vært så skadet at den hadde ligget og klynket av smerter til slutt - men han fortsatte allikevel.

Hva hadde man sagt om det var en annen person denne mannen hadde sparket i hjel - ikke en hund? Det kan ikke stilles helt på lik linje, men jeg syns dette dyret skal få "benefit of the doubt" - I mine øyne, er det ingen unnskyldninger for å ta et annet liv - dyr eller menneske. En person som kan slå i hjel en hund, kan i mine øyne like så godt ha slått i hjel en person.

:enig:

Er ikke noe problem for meg som jente å få kontroll på en hund på 25 kg. Det er forskjell på å avverge et angrep og slå/sparke i hjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet du egentlig om hva som skjeddde om du ikke var der da!

Tror du jeg liker at dyr blir sparket ihjel? Jeg gjør ikke det!

Jeg elsker dyr, har dyr og har jobbet med dyr!

Jeg ser at det finns to sider av denne saken og derfor skal man være forsiktig å uttale seg før man har fått hele historien slik den faktisk var!

Prøv å være litt realistisk istedenfor å bare spy ut alt det som du føler for utfra den situasjonen du har LEST om!

Det er FORFERDELIG og FORKASTELIG dersom mannen gjordet dette UTEN grunn - men dette vet vi ingenting om ennå!!!!

Huff ! Så synd så synd - den lille spinkle tynne Setteren - knapt 20 - 25 kg - måtte bøte med livet - forde eieren var uansvarlig og lot den springe løs . Samt synd den hadde sånn uflax at den møtte på et SINNSYKT menneske .Den stakkars lille bikkja .

Skulle forstått om mannen ble redd - om det var en hann DIGER rottwailer på 80 kg som angrep hunden hans .Men en sånn liten fillebikkje av en setter - er da ingenting å gå bananas for eller være redd for i det hele tatt . Jesus kristus - for en over reaksjon ....

- Den mannen kunne nok like sågodt sparket i hjel et menneske ...

Når han er i stand til å sparke ihjel en forsvarsløs liten spinkel setter ...

fysj .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig:

Er ikke noe problem for meg som jente å få kontroll på en hund på 25 kg. Det er forskjell på å avverge et angrep og slå/sparke i hjel.

Nettopp. Det er ikke mye som sier at han gjorde dette kun for å avverge et angrep - uansett hvilke fakta vi har fått presentert. Han kommer jo til å stå på sitt uansett, at det var selvforsvar.. Jeg har vært oppi samme situasjon selv, hvor en stor rotwailer har angrepet begge hundene våre; man klarer å takle en situasjon uansett - mann eller kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Huff ! Så synd så synd - den lille spinkle tynne Setteren - knapt 20 - 25 kg - måtte bøte med livet - forde eieren var uansvarlig og lot den springe løs . Samt synd den hadde sånn uflax at den møtte på et SINNSYKT menneske .Den stakkars lille bikkja .

Skulle forstått om mannen ble redd - om det var en hann DIGER rottwailer på 80 kg som angrep hunden hans .Men en sånn liten fillebikkje av en setter - er da ingenting å gå bananas for eller være redd for i det hele tatt . Jesus kristus - for en over reaksjon ....

- Den mannen kunne nok like sågodt sparket i hjel et menneske ...

Når han er i stand til å sparke ihjel en forsvarsløs liten spinkel setter ...

fysj .

Om hunden din hadde blitt bitt så hadde du forsøkt å avverge det.

Måten du gjør det på kommer mye ann på hvordan den agresive hunden oppførte seg. Du vet ikke hva som skjedde.Skjerp deg knotta!

Hadde du klappet i hendene om hunden drepte hunden og eieren? Tenker du ikke den veien? Skjønner at du ikke er helt tørr bak øra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...