Gå til innhold

Hund sparket ihjel i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Uten å vite hva som ligger bak så er det enkelte ganger at slik kan skje.

Hunden kan ha angrepet mannen og hans hund. Det står at mannens hund var i bånd, implisitt sier det seg at den andre hunden ikke var i bånd (noe alle hunder skal være i slottsparken som en regel, noe jeg vet siden jeg har vært gardist og det var en ting vi måtte purre på folk om, det er ikke helt bra med en hund som står og driter foran slottet eller lignende...)

Et par velrettede spark i selvforsvar for egen hund eller seg selv kan drepe en annen hund.

Jeg har egentlig vanskelig for å tro at mannen uprovosert har gått til angrep på en annen hund med den hensikt å drepe den. Det er garantert en forhistorie her av et eller annet slag. Visst ikke det er en provosert handling i forsvar eller noe slikt så er jo denne karen antagelig psykisk ustabil.

Med det sagt: Det burde være båndtvang, hele tiden! Mange hundeeiere forstår ikke det at hunden deres er til plage for andre, og at de egentlig ikke har så stor kontroll på dette villdyret (for det er faktisk hva en hund er) som de tror.

Om noen fanger en hund som ikke går i bånd på sin eiendom så burde det være lov å ta den med til dyrlegen og få den avlivet, eieren er uansett ikke i stand til å ta vare på den.

Flott skrevet og helt enig med deg! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest eksgardist
Hunden var ikke den eneste som var løs - det er visst vanlig å ha hundene løs der etter opplysningene på vg.no - men jeg lurer nå på hvor eieren til den døde hunden var..

Hun bor i området ved gressbakken i Hansteens gate i Oslo, og forteller at det ofte er mange løse hunder som leker i området. Torsdag var det seks-syv hunder i bakken.

Det er ikke lov til å ha hundene løs i slottsparken. Om du har hunden din løs i slottsparken og en av vaktene(gardistene) oppdager det så har de beskjed om å be deg sette hunden i bånd. Om du ikke etterfølger så er en konsekvens at en kaller ut flere vakter som skal da har politimyndighet som kommer til å prøve å få dette etterfulgt enten ved at hunden settes i bånd eller at eier og hund blir ført bort. Dette har jeg vært med på selv.

Det sier jo seg selv at å ha en hel del hunder løpende rundt i et område hvor en tar i mot statsledere, diplomater og andre viktige personer, hvor dørene inn til slottet og salene der er åpne slik at en hund raskt kan løpe rett inn uten at en nødvendigvis klarer å stoppe den ikke akkurat er noe som en ønsker. En hund som løper rundt kan også være en sikkerhetsrisiko på flere måter.

Se for dere også hunder som løper rundt og pisser og driter utenfor slottet, med turister og alt som er. Tror virkelig folk at det er lov til å ha hundene løst der? For ikke å nevne hvor mange mennesker som er der. Hvor ubehaglig er det ikke for alle de? Og om 10 hunder løper rundt og leker og sloss i parken så er den faktisk ikke så stor at ikke dette tar opp en veldig stor del av parken.

Nå er det jo slik at de fleste deler av parken ikke innenfor synsrekkevidde for vaktene annet enn på patrulje o.l, men det gjør det ikke mer lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Ha ha - svarene dine er så prinsipp aktige . Tydelig dine egne meninger kommer frem . Hallo - er ikke du litt mer inteligent og tenkende enn et dyr da ?

Mener du seriøst du ikke har andre valg enn å DREPE ? Hva med å bare dra vekk den andre hunden etter bakbena ? Ufarlig og enkelt og greit .Og ingen blir skadet .

Det er da smartere enn å drepe .Det er jo neandertaler nivå ...dine prinsipper .

DA - er du ikke helt god .

Å herregud! Har jeg egne meninger og yttrer dem! Nei fri og bevare! Hva har verden kommet til?

Om en hund angriper meg så sliter jeg jo med å få tak i bakbena... og det er jo ikke verre an at den gyver på meg igjen i det øyeblikket jeg er fri. Nei, en hund som angriper skal drepes så kjapt som overhodet mulig! Kanskje folk flest slutter å ha hunder da de innser at de ikke evner å oppdra dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksgardist

trekker tilbake siste her, det var jo ikke i slottsparken slik som jeg leste i en avis.

Men hunder bør jo likevel gå i bånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Det er forskjellige vitneutsagn om mannen hadde hundene sine løse eller ikke og om den døde hunden angrep hundene hans eller ikke, men ettersom jeg kan se så er alle vitnene enige om en ting: Mannen sparket hunden til døde.

Vel, i min natur så er det ganske naturlig at hunder sloss. De knurrer, de biter og de sloss. Og noen ganger så ender den slosskampen med døden for en av partene. Det som i mine øyne er merkelig er at en voksen person dreper en hund fordi den angivelig gikk til angrep på hunden hans.

Jeg synes jeg ser at jeg skulle tatt livet av alle de hundene som hunden min har blitt angrepet av eller sloss med opp gjennom årene. Skille partene er helt greit, sparke for å få hunden til å slippe er også greit, men å drepe en for å ha slåss med hunden min... Det er IKKE greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud! Har jeg egne meninger og yttrer dem! Nei fri og bevare! Hva har verden kommet til?

Om en hund angriper meg så sliter jeg jo med å få tak i bakbena... og det er jo ikke verre an at den gyver på meg igjen i det øyeblikket jeg er fri. Nei, en hund som angriper skal drepes så kjapt som overhodet mulig! Kanskje folk flest slutter å ha hunder da de innser at de ikke evner å oppdra dyret.

Selvsagt, og enig med deg!

Om jeg blir angrepet av et dyr så gjør jeg alt for å overleve - dette gjelder, hunder, rovdyr som katter, elger med unger mm.... SELVSAGT!

Jeg står da ikke å bare tar imot eller ser på at noen jeg er glad i blir bitt ihjel!?

Jeg forsvarer meg og dersom resultatet blir katastrofalt for dyret, så JAVEL - trist, men jeg overlevde kampen, hadde jeg ikke tatt igjen kunne jeg blitt i værste fall drept!!! (eller ungen min om han var med)

trekker tilbake siste her, det var jo ikke i slottsparken slik som jeg leste i en avis.

Men hunder bør jo likevel gå i bånd.

Spiller inge rolle hvor det var - hunden gikk ikke i bånd!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Plutselig tok mannen setteren i nakken og kastet den nedover bakken. Deretter løp han etter den nedover. Da hunden kom seg på beina sparket han hardt til den. Så kom hunden bort til meg, og ble stående like ved meg. Den så forvirret ut, og jeg satte meg på huk foran den. Så tok den to skritt til siden, og segnet om. Noen ropte «Han har jo drept den!». Hunden pustet litt, men så fikk den kramper og døde. Da ringte jeg politiet, forteller Wang.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=554024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott skrevet og helt enig med deg! :tommelopp:

Mener dere virkelig at enhver løshund skal tas med til dyrlege for avlivning ? Selv om den ikke har gjordt noe galt - annet enn å gå løs ? Det er jo SYKT . De fleste normale , empatiske tenkende inteligente mennesker - ville vell tatt hånd om hunden å prøvd å finne dens eier , som om den var et bortkomment barn ! Som sikkert blir overlykkelig over å få hunden tilbake hjem i trygg behold .

Kanskje det var et engangs-uhell , at port låsen var ødelagt og spratt opp , båndet røk over ..eller karabinkroken gikk opp , det KAN skje .- altså en tilfeldighet at hunden kom seg løs . BETYR IKKE AUTOMATISK AT EIEREN IKKE KAN TA HÅND OM HUNDEN . Uhell kan skje alle hunde-eiere .Og vi ville vell alle vært takknemlige og glad om noen tok hånd om hunden og sørget for at vi fant den igjen ?

.........Jeg blir skremt over folks kynisme , og enkle tanker her inne ! Huff

Jeg er i hvertfall et godt med - menneske og hunde - menneske !

Jeg ville selvsagt tatt hånd om en løshund , på samme måte som en unge som har gått seg vekk fra foreldrene - og funnet eieren dens . Har dere andre ikke evne til å vise omsorg og ansvar for andre enn dere selv ? Har ikke foreldrene deres lært dere å ta vare på andre individer og vise empati ?

Ikke rart samfunnet er fullt av voldelige,KYNISKE , psykisk syke , og kriminelle EGOISTER i dag !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener dere virkelig at enhver løshund skal tas med til dyrlege for avlivning ? Selv om den ikke har gjordt noe galt - annet enn å gå løs ? Det er jo SYKT . De fleste normale , empatiske tenkende inteligente mennesker - ville vell tatt hånd om hunden å prøvd å finne dens eier , som om den var et bortkomment barn ! Som sikkert blir overlykkelig over å få hunden tilbake hjem i trygg behold .

Kanskje det var et engangs-uhell , at port låsen var ødelagt og spratt opp , båndet røk over ..eller karabinkroken gikk opp , det KAN skje .- altså en tilfeldighet at hunden kom seg løs . BETYR IKKE AUTOMATISK AT EIEREN IKKE KAN TA HÅND OM HUNDEN . Uhell kan skje alle hunde-eiere .Og vi ville vell alle vært takknemlige og glad om noen tok hånd om hunden og sørget for at vi fant den igjen ?

.........Jeg blir skremt over folks kynisme , og enkle tanker her inne ! Huff

Jeg er i hvertfall et godt med - menneske og hunde - menneske !

Jeg ville selvsagt tatt hånd om en løshund , på samme måte som en unge som har gått seg vekk fra foreldrene - og funnet eieren dens . Har dere andre ikke evne til å vise omsorg og ansvar for andre enn dere selv ? Har ikke foreldrene deres lært dere å ta vare på andre individer og vise empati ?

Ikke rart samfunnet er fullt av voldelige,KYNISKE , psykisk syke , og kriminelle EGOISTER i dag !!

Sorry men.............. :murvegg:

Ingen har sagt dette - les hva du svarer på du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja, her kommer det frem mere av hva som skjedde!

I alle mine innlegg så har jeg skrevet at dersom det var uprovisert så håper jeg mannen blir straffet, dersom det er/var forsvar så handlet han etter instinkt og rett!

Venter fortsatt på mer dokumentasjon før jeg kan ta stilling til saken!

Hvilket enkelte ikke gjør................ men velger å forhåndsdømme!

Dersom mannen med hunden ble angrepet av en hund uten bånd forstår jeg mannens reaksjon!

Dersom mannen uprovisert sparket ihjel hunden er dette helt forferdelig!

Ingen vet sikkert hva som skjedde og kan heller ikke dømme!!!!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er forskjellige vitneutsagn om mannen hadde hundene sine løse eller ikke og om den døde hunden angrep hundene hans eller ikke, men ettersom jeg kan se så er alle vitnene enige om en ting: Mannen sparket hunden til døde.

Vel, i min natur så er det ganske naturlig at hunder sloss. De knurrer, de biter og de sloss. Og noen ganger så ender den slosskampen med døden for en av partene. Det som i mine øyne er merkelig er at en voksen person dreper en hund fordi den angivelig gikk til angrep på hunden hans.

Jeg synes jeg ser at jeg skulle tatt livet av alle de hundene som hunden min har blitt angrepet av eller sloss med opp gjennom årene. Skille partene er helt greit, sparke for å få hunden til å slippe er også greit, men å drepe en for å ha slåss med hunden min... Det er IKKE greit!

Det er forskjell på å avverge slosskamp med en hund i bånd og som har eieren sin der enn en som ikke er i bånd og eieren er fraværende!

Er det vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk
Det er forskjell på å avverge slosskamp med en hund i bånd og som har eieren sin der enn en som ikke er i bånd og eieren er fraværende!

Er det vanskelig å forstå?

Nå har det seg slik at det er forskjellige vitneutsagn på om eieren hadde hundene sine i bånd eller ikke (ifølge et vitne hadde han to). Og i følge det ene vitnet så var det ikke snakk om noen slosskamp mellom hundene, men drakamp om en pinne som førte til litt knurring hundene imellom. Så om det har vært noen slosskamp eller ikke er vanskelig for oss som ikke var det å si.

For min del så er det ikke så stor forskjell på å stoppe en slosskamp mellom to hunder i bånd kontra en slosskamp hvor den ene går løs. Forskjellen er at det ikke er flere bånd som kan surres inn i hverandre, og det er mye enklere å få de fra hverandre. Og mener du virkelig at det er riktig å sparke ihjel en hund pga en hundeslosskamp? Vi vet jo ikke en gang om det var noen slosskamp mellom hundene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten sjokkert over at ikke eieren våget hjelpe sin forsvarsløse lille setter - mot denne gale mannen . JEG - hadde gått til angrep for å berge hunden min . Jeg mener det .Jeg hadde hoppet på han - revet han overende - og omså BITT NESA av han eller i halsen på han ....om han ikke ga seg .Jeg vet jeg ville fått hjelp av forbi passerende ...

Ingen kvinne går regelrett til angrep på en mann - uten god grunn ...

Synd Setteren hadde en sånn puslete feig eier som bare står og ser på .Og synd alle tilskuerne til det bestialske hundedrapet - var for feig til å stoppe mannen og gripe inn .

Å jeg blir så sinna .... MENN er så TØFF ...og viser mye mot ....når de dreper en liten setter ....herregud for en ynkelig mann . En skam for han-kjønnet er han .

Hvor lang tid tror du egentlig denne hendelsen tok? Det står helt i starten på artikkelen at det hele skjedde så fort at ingen rakk å reagere. Antakelig rakk ikke eieren til setteren reagere heller.

Er det ingen som tenker på at mannen muligens ikke hadde tenkt å drepe setteren, men ville gi den en lærepenge da han antakelig oppfattet leken hundene i mellom som litt i overkant agressiv? Man KAN svartne når man føler at man blir truet, eller som her hvor han antakelig så på setteren som en trussel mot sin hund. Så handler man på impuls, rekker ikke å tenke, og så plutselig har man gjort noe innmari dumt.

Det virker nesten som om noen av dere her i tråden ser på denne hendelsen som en veloverveid og gjennomtenkt handling fra denne mannens side. Det var det neppe.

Sitat fjernet.

Phaedra, mod

Endret av Aniria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk Mysan :blomst: for ditt kjempebra innlegg....presis det jeg mener - tror jeg har skrevet over 20 innlegg her der jeg sier at mannen ikke kan dømmes før vi vet noe mere!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff , tragisk:(

men jeg må si at hadde en av mine hunder blitt angrepet, ville jeg nok gjort det jeg måtte for å beskytte dem.

om han kun traff hunden en gang, var han nok uheldig,, men at han først kastet den ned, så sparket virker jo litt unødvendig.

ikke vet jeg, vi får se om de trykker hans uttale i mårra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest A.P.Katt utlogget
Mener dere virkelig at enhver løshund skal tas med til dyrlege for avlivning ? Selv om den ikke har gjordt noe galt - annet enn å gå løs ? Det er jo SYKT . De fleste normale , empatiske tenkende inteligente mennesker - ville vell tatt hånd om hunden å prøvd å finne dens eier , som om den var et bortkomment barn ! Som sikkert blir overlykkelig over å få hunden tilbake hjem i trygg behold .

Kanskje det var et engangs-uhell , at port låsen var ødelagt og spratt opp , båndet røk over ..eller karabinkroken gikk opp , det KAN skje .- altså en tilfeldighet at hunden kom seg løs . BETYR IKKE AUTOMATISK AT EIEREN IKKE KAN TA HÅND OM HUNDEN . Uhell kan skje alle hunde-eiere .Og vi ville vell alle vært takknemlige og glad om noen tok hånd om hunden og sørget for at vi fant den igjen ?

.........Jeg blir skremt over folks kynisme , og enkle tanker her inne ! Huff

Jeg er i hvertfall et godt med - menneske og hunde - menneske !

Jeg ville selvsagt tatt hånd om en løshund , på samme måte som en unge som har gått seg vekk fra foreldrene - og funnet eieren dens . Har dere andre ikke evne til å vise omsorg og ansvar for andre enn dere selv ? Har ikke foreldrene deres lært dere å ta vare på andre individer og vise empati ?

Ikke rart samfunnet er fullt av voldelige,KYNISKE , psykisk syke , og kriminelle EGOISTER i dag !!

Jeg blir skremt av sånne som deg som tror det værste om alle fordi dem er uenige med deg i en sak.

Enkle tanker har du stått for selv.Her er det mennesker som snakker om at en sak ikke nødvendigvis er enveiskjørt sånn som du faktisk gjør.Håper aldri du blir sittende i noen jurye du vil nok uansett bli sparket ut med en gang da du er veldig sneversynt! Du ser kun en side og tenker ikke på den andres side,Slike mennesker skremmer meg veldig.

Mulig du bare skriver tull for å provisere, jeg håper det for om du mener det du skriver er du så dum at du blir farlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Ånei, en hund daua, buhu... Bare fordi mennesker har fått et et så sykt unaturlig nært forhold til kjæledyr så tar det helt av fordi en hund blir drept. Hvor mange dyr dreper ikke vi mennesker hver dag, kyr, kylling, griser etc står i sine små båser, blir foret med mat til de er feite nok til å bli slaktet. Hvor mange dyr blir ikke skadeskutt på jakt hvert år, de opplever en sakte smertefull død, det virker som hunden i dette tilfellet daua ganske raskt. Meh, for meg er dette en ganske ubetydelig greie, som blir blåst opp så sykt bare fordi hunder er kjæledyr.

Dette skjer for eksempel ganske ofte i Irak.

Nei, må ikke være så naive, verden er ikke et pent sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, en hund daua, buhu... Bare fordi mennesker har fått et et så sykt unaturlig nært forhold til kjæledyr så tar det helt av fordi en hund blir drept. Hvor mange dyr dreper ikke vi mennesker hver dag, kyr, kylling, griser etc står i sine små båser, blir foret med mat til de er feite nok til å bli slaktet. Hvor mange dyr blir ikke skadeskutt på jakt hvert år, de opplever en sakte smertefull død, det virker som hunden i dette tilfellet daua ganske raskt. Meh, for meg er dette en ganske ubetydelig greie, som blir blåst opp så sykt bare fordi hunder er kjæledyr.

Dette skjer for eksempel ganske ofte i Irak.

Nei, må ikke være så naive, verden er ikke et pent sted.

Det er måten dyret ble drept på som berører mange, ikke det at hunden ble drept, men måten det skjedde på!

Ellers står jeg ved det jeg tidligere har skrevet: hunden angrep - eieren av en annen hund forsvarte seg selv og hunden, hvilket er en naturlig reaksjon!.....antar jeg at skjedde, men vet ikke ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mener dere virkelig at enhver løshund skal tas med til dyrlege for avlivning ? Selv om den ikke har gjordt noe galt - annet enn å gå løs ? Det er jo SYKT . De fleste normale , empatiske tenkende inteligente mennesker - ville vell tatt hånd om hunden å prøvd å finne dens eier , som om den var et bortkomment barn ! Som sikkert blir overlykkelig over å få hunden tilbake hjem i trygg behold .

Kanskje det var et engangs-uhell , at port låsen var ødelagt og spratt opp , båndet røk over ..eller karabinkroken gikk opp , det KAN skje .- altså en tilfeldighet at hunden kom seg løs . BETYR IKKE AUTOMATISK AT EIEREN IKKE KAN TA HÅND OM HUNDEN . Uhell kan skje alle hunde-eiere .Og vi ville vell alle vært takknemlige og glad om noen tok hånd om hunden og sørget for at vi fant den igjen ?

.........Jeg blir skremt over folks kynisme , og enkle tanker her inne ! Huff

Jeg er i hvertfall et godt med - menneske og hunde - menneske !

Jeg ville selvsagt tatt hånd om en løshund , på samme måte som en unge som har gått seg vekk fra foreldrene - og funnet eieren dens . Har dere andre ikke evne til å vise omsorg og ansvar for andre enn dere selv ? Har ikke foreldrene deres lært dere å ta vare på andre individer og vise empati ?

Ikke rart samfunnet er fullt av voldelige,KYNISKE , psykisk syke , og kriminelle EGOISTER i dag !!

Hva prater du om egentlig?

De som er uenige med deg snakker ganske så normalt og forklarer hva dem mener! Hva er det du gjør?

Hva prater du om egentlig? Du snakker som en sleggete hundefanger!!!!

Bryr du deg ikke om han mannen som kanskje kunne fått hunden sin drept og seg selv drept??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...