Gå til innhold

Hund sparket ihjel i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_hei_*
- Hvilke hunder som var løse, må etterforskningen klarlegge. Foreløpig er saken inne i en tidlig fase, og vi forholder oss ikke til «versjoner» av hva som har skjedd. Ingen har vært inne til vitneavhør ennå, og mannen vil bli avhørt i løpet av kvelden, sier Johansen.

Han sier det er for tidlig å si om mannen erkjenner forholdene, ettersom han ikke har gitt noen forklaring ennå. Foreløpig er 50-åringen siktet for overtredelse av dyrevernloven.

Det er da måte på forhåndsdømming.

Er det bare idioter her inne?Blir jeg angrepet av en hund så kommer jeg også til å ta igjen for å berge meg selv eller hunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er naiv til de grader :sleeping:

Min setter kan ikke bare løftes bort i nakkeskinnet.Alle settere er ikke like.En sint setter er en farlig setter.

Mulig du mener jeg er en dårlig eier!Kanskje denne eieren til denne setteren ikke var den beste hundeeieren heller og at setteren var sint som faen.

Ha ha - Alle hunder er sint som fan når de slåss . Alikevell lar de seg lett adskilles eller skremmes vekk .Helt unødvendig å drepe .Finns absolutt ingen unskyldning .

Mannen løp jo etter hunden etter den flyktet fra den andre hunden og eieren ..Les de nye opplysningene .

Hvorfor i all verden løpe etter en hund som flykter med halen mellom bena - og drepe den ? .Da var den jo ikke sint som fan . Heller redd som fan ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Takk for et bra innlegg - men det gjenstår som sagt å lese om hva som egentlig skjedde ;)

Nemlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde at denne bikkja var løs i utgangspunktet? Er det ikke ordinær båndtvang fra 1. april til 20. august?

Enkelte steder er det også båndtvang hele året. Dette gjelder særlig i forbindelse med parker som dette.

Hunden var ikke den eneste som var løs - det er visst vanlig å ha hundene løs der etter opplysningene på vg.no - men jeg lurer nå på hvor eieren til den døde hunden var..

Hun bor i området ved gressbakken i Hansteens gate i Oslo, og forteller at det ofte er mange løse hunder som leker i området. Torsdag var det seks-syv hunder i bakken.

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da måte på forhåndsdømming.

Er det bare idioter her inne?Blir jeg angrepet av en hund så kommer jeg også til å ta igjen for å berge meg selv eller hunden min.

Ja jeg hadde også beskyttet hunden min - Men ikke drept den andre . Det er jo unødvendig .Det skjønner jo alle her inne .Står i artikkelen også .

SYND - skulle ønske han prøvde seg på en annen mer AGGRESIV tøffere rase som gikk bananas på han - og mannen ble skambitt for livet ...Det hadde den mannen fortjent ! Ja det syns jeg ærlig talt .Når han nedverdiger seg til å gå ned på " hunde- nivå selv " så burde han møtt i såfall en likeverdig motstander !

Synd den stakkars lille settern ikke hadde sjangs å forsvare seg .Mot den gærningen .Stakkars hunde-eieren .Grusom måte å miste familiens kjæledegge på !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Koala

Løshunder er et stort problem i Oslo og særlig i Oslomarka. Eiere lar ofte hunden løpe fritt selv i perioder med ektraordinær båndtvang. At hundene opptrer aggressivt overfor vanlige folk gir ofte eierne blaffen i.

Folk som velger å anskaffe seg hund bør ta mer ansvar for hva hunden foretar seg. I dette tilfellet angrep hunden en annen hund og eieren forsøkte å forsvare bikkja si. Neste gang angriper kanskje hunden et barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wacmoc
Løshunder er et stort problem i Oslo og særlig i Oslomarka. Eiere lar ofte hunden løpe fritt selv i perioder med ektraordinær båndtvang. At hundene opptrer aggressivt overfor vanlige folk gir ofte eierne blaffen i.

Folk som velger å anskaffe seg hund bør ta mer ansvar for hva hunden foretar seg. I dette tilfellet angrep hunden en annen hund og eieren forsøkte å forsvare bikkja si. Neste gang angriper kanskje hunden et barn.

Nei, for hunden er sparket ihjel av en idiot

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig :)

Mannfolk - gud for noen feige skapninger de er ! Når kvinner på 50 kg klarer fint å kontrollere en ganske lett hund på 20 kg som en Setter er - Hvorfor klarer ikke en mann det - uten å gå fullstendig berserk og drepe hunden ?

Jeg ser mer og mer ned på mannekjønnet og blir mer og mer skuffet over dem som mennesker .

Hallo - de er jo VERRE en DYRENE selv .De beviser stadig hvor lite selvkontroll og beherskelse de har - i pressede situasjoner . Og hvor mye jævlig de er i stand til å gjøre .Mot svakere individer - enn dem selv .Fysj så brutal og voldelig den mannen må være .Fullstendig GAL . - Tenk - han løp etter en skadet flyktende hund ...tok den igjen og sparka den ihjel .

Og dette - kaller dere " selvforsvar " ? Er jo sykt .

Nei vær så snill å sett den gærningen i bur .Samfunnet må beskyttes fra slike .Er jo farligere å ha slike menn gående løs . Enn å ha hunder løs ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Folk som velger å anskaffe seg hund bør ta mer ansvar for hva hunden foretar seg. I dette tilfellet angrep hunden en annen hund og eieren forsøkte å forsvare bikkja si. Neste gang angriper kanskje hunden et barn.

Å sammenligne at hunder krangler/slåss med andre hunder, og at hunder går til angrep på barn er helt søkt! Å komme med slike utsagn viser bare at dine kunnskaper om dyr generelt og hunder spesielt, er så dårlige at du ikke burde uttale deg i det hele tatt.

Det går frem av artikkelen i Aftenposten at hundeeieren til hunden som var drept var til stede. I følge vitnet, som bodde i området og så på hundene som lekte sammen med sin mor, skjedde det hele så fort at ingen rakk å reagere for det var for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde også beskyttet hunden min - Men ikke drept den andre . Det er jo unødvendig .Det skjønner jo alle her inne .Står i artikkelen også .

SYND - skulle ønske han prøvde seg på en annen mer AGGRESIV tøffere rase som gikk bananas på han - og mannen ble skambitt for livet ...Det hadde den mannen fortjent ! Ja det syns jeg ærlig talt .Når han nedverdiger seg til å gå ned på " hunde- nivå selv " så burde han møtt i såfall en likeverdig motstander !

Synd den stakkars lille settern ikke hadde sjangs å forsvare seg .Mot den gærningen .Stakkars hunde-eieren .Grusom måte å miste familiens kjæledegge på !

Du klarer kun å se en side av saken du!

Skjønner du ikke hvorfor eieren ville forsvare seg selv og hunden???? Du ville ha gjort alt annerledes, men hva om du ikke hadde noen kjangse til det da!?

PRØV i det minste å se for deg selv i den situasjonen!

Hvor i huleiste var eieren til den stakkars hunden som ble sparket ihjel?

Å bli angrepet av en hund er ikke bare bare og jeg forstår MEGET godt hvorfor denne fyren forsvarte seg selv og hunden sin!

Om du ikke hadde gjort dette sier mye om deg!

Du hadde vel stått der som et jævla fån og måpet med haka nedpå knea du eller og ropt :rope: "dyr har også rettigheter" mens hunden glefsa på både deg og hunden din så blodspruten stod!? ærlig talt!

Forøvrig: nvner nok engang at vi ikke vet ALT om saken!

Løshunder er et stort problem i Oslo og særlig i Oslomarka. Eiere lar ofte hunden løpe fritt selv i perioder med ektraordinær båndtvang. At hundene opptrer aggressivt overfor vanlige folk gir ofte eierne blaffen i.

Folk som velger å anskaffe seg hund bør ta mer ansvar for hva hunden foretar seg. I dette tilfellet angrep hunden en annen hund og eieren forsøkte å forsvare bikkja si. Neste gang angriper kanskje hunden et barn.

Enig!

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Mannfolk - gud for noen feige skapninger de er ! Når kvinner på 50 kg klarer fint å kontrollere en ganske lett hund på 20 kg som en Setter er - Hvorfor klarer ikke en mann det - uten å gå fullstendig berserk og drepe hunden ?

Fordi menn har baller, og styrke, nok til å gi bikkja det dn fortjener? Om eieren av dyret ikke har klart å oppdra det bedre så må dyret lide for det. Så enkelt, så urettferdig.

Jeg ser mer og mer ned på mannekjønnet og blir mer og mer skuffet over dem som mennesker .

Fordi vi forsvarer det som er vårt? Menn står i alle fall for sine handlinger. Det kan jeg ikke erindre å ha opplevd kvinenr gjøre.

Hallo - de er jo VERRE en DYRENE selv .De beviser stadig hvor lite selvkontroll og beherskelse de har - i pressede situasjoner . Og hvor mye jævlig de er i stand til å gjøre .Mot svakere individer - enn dem selv .Fysj så brutal og voldelig den mannen må være .Fullstendig GAL . - Tenk - han løp etter en skadet flyktende hund ...tok den igjen og sparka den ihjel .

Antagelig, men ikke nødvendigvis, fordi bikkja fortjente det. Har denne hunen angrepet hans hund så ber Setteren om å børe med livet.

Og dette - kaller dere " selvforsvar " ? Er jo sykt .

Nei vær så snill å sett den gærningen i bur .Samfunnet må beskyttes fra slike .Er jo farligere å ha slike menn gående løs . Enn å ha hunder løs ...

Har "slike menn" angrepet uskyldige hunder? Uskyldige barn? Uskyldige forbipasserende? Hunder som ikke er i bånd er per definisjon noen en må være forberedt å forsvare seg mot. Blir en angrepet så er det å drepe dyret ikke annet enn å forvente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å bli angrepet av en hund er ikke bare bare og jeg forstår MEGET godt hvorfor denne fyren forsvarte seg selv og hunden sin!

Hvor er det dere leser at hunden angrep mannen? Det er det eneste jeg lurer på.. har jeg hoppet over noen linjer.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fjernet

Kom og spark mine bikkjer ihjel! Jeg har traktorgraver og trenger nytt rosebed! Du er herved invitert!

Sitat fjernet

Phaedra, mod

Endret av Phaedra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi menn har baller, og styrke, nok til å gi bikkja det dn fortjener? Om eieren av dyret ikke har klart å oppdra det bedre så må dyret lide for det. Så enkelt, så urettferdig.

Fordi vi forsvarer det som er vårt? Menn står i alle fall for sine handlinger. Det kan jeg ikke erindre å ha opplevd kvinenr gjøre.

Antagelig, men ikke nødvendigvis, fordi bikkja fortjente det. Har denne hunen angrepet hans hund så ber Setteren om å børe med livet.

Har "slike menn" angrepet uskyldige hunder? Uskyldige barn? Uskyldige forbipasserende? Hunder som ikke er i bånd er per definisjon noen en må være forberedt å forsvare seg mot. Blir en angrepet så er det å drepe dyret ikke annet enn å forvente.

Ha ha - svarene dine er så prinsipp aktige . Tydelig dine egne meninger kommer frem . Hallo - er ikke du litt mer inteligent og tenkende enn et dyr da ?

Mener du seriøst du ikke har andre valg enn å DREPE ? Hva med å bare dra vekk den andre hunden etter bakbena ? Ufarlig og enkelt og greit .Og ingen blir skadet .

Det er da smartere enn å drepe .Det er jo neandertaler nivå ...dine prinsipper .

DA - er du ikke helt god .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

I flg. vg.no beskrivelse av øyevitne - kastet han hunden etter nakken nedover bakken, løp etter den og sparket den. Hvordan dette kan bli selvforsvar har jeg store problemer med å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Man stopper å ta igjen når man merker at den andre ligger stille.

5 fjær blir til 10 høns uttalelse? Hvor har du dette fra?Ble hunden sparket mens den lå livløs?Hvor står dette Miley.Har du en link der det står?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hundeeir

Uten å vite hva som ligger bak så er det enkelte ganger at slik kan skje.

Hunden kan ha angrepet mannen og hans hund. Det står at mannens hund var i bånd, implisitt sier det seg at den andre hunden ikke var i bånd (noe alle hunder skal være i slottsparken som en regel, noe jeg vet siden jeg har vært gardist og det var en ting vi måtte purre på folk om, det er ikke helt bra med en hund som står og driter foran slottet eller lignende...)

Et par velrettede spark i selvforsvar for egen hund eller seg selv kan drepe en annen hund.

Jeg har egentlig vanskelig for å tro at mannen uprovosert har gått til angrep på en annen hund med den hensikt å drepe den. Det er garantert en forhistorie her av et eller annet slag. Visst ikke det er en provosert handling i forsvar eller noe slikt så er jo denne karen antagelig psykisk ustabil.

Med det sagt: Det burde være båndtvang, hele tiden! Mange hundeeiere forstår ikke det at hunden deres er til plage for andre, og at de egentlig ikke har så stor kontroll på dette villdyret (for det er faktisk hva en hund er) som de tror.

Om noen fanger en hund som ikke går i bånd på sin eiendom så burde det være lov å ta den med til dyrlegen og få den avlivet, eieren er uansett ikke i stand til å ta vare på den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...