Gå til innhold

Hund sparket ihjel i oslo


Chakoya

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest womenwomen
Slike som hundeeier burde ikke hatt dyr i det hele tatt. Jeg blir kvalm!

Nei voldsmannen burde ikke fått lov å ha dyr . Som straff bør politiet frata han begge hundene hans og omplassere de . Hvorfor skal han få lov å leve vidre som om ingenting har hendt ? Etter han regelrett henrettet en annen hundeeiers kjæledyr uten gyldig grunn .Er på sin plass - han blir fradømt retten til å eie dyr i fremtiden .Han har jo bevist han er extremt voldelig mot dyr i sinne - og denne gang med dødsfall som resultat !

Er sikker på voldsmannen har banket og slått og sparket sine egne hunder også ... - de hundene hans - kan neppe ha det godt hos den mannen .Og bør fratas han !

Eneste trøsten for hundeeieren som mistet Rocky nå - er at hunden var 10 år - og hadde allerede levd et langt gjennomsnittlig hundeliv før den ble brutalt drept .

Likevell - hun har krav på en real erstatning for Rocky ! Og tapet og sjokket han har påført henne .

Hun får be om at anmeldte dekker ny reisetransport ( flybilett etc ) og kjøp av ny valp til henne ( valpepris ) .Det blir ikke billig , normal pris er jo minst 10 000 for en valp med stamtavle eller MYE MER , KOMMER AN PÅ KVALITETEN - så kommer reisetransport , vetrinærsjekk , vaksinasjonsprogram m.m ...pluss erstatning for oppfostring fra valp til voksen - forutgifter , vaksiner osv til hunden er voksen og " brukbar " En valp i seg selv er mye arbeid - og har ingen bruksverdi - da den mangler trening & dressur . Hun bør få erstattet og timesbetalt all den trening og dresur hun må igjennom på nytt - med ny valp .For at den skal få samme bruksverdi som Rocky .Hundekurs og treninger koster flesk ....Så den kan erstatte den voksne jakthunden .( bruksegenskap )

Kjøp en svindyr hund med topp meriterte aner og bruksegenskaper ....og hent hunden gjerne utenlands ( import ) .Om hun ikke finner noen brukbar valp i Norge av samme kvalitet som Rocky .Som sagt er Rocky uerstattelig likevel ! Og hun fortjener nå en real god erstatning ! Fra gjerningsmannen .Dette bør ikke bli billig for han ....

Tenk om han eks drepte min INT CHAMPION ....- dæven jeg skulle flådd den fyren økonomisk .For en slik hund er UERSTATTELIG og verdt minst 100 000 !

Stå på krava - du eier til Rocky ! La deg ikke avspise med en " luse sum " for Rocky !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Koala

Det er svært stort problem med løshunder i Oslo. Selv begrepet "ekstraordinær båndtvang" forstås bare av noen hundeeiere.

Hundeorganisasjonene har en veldig passiv holdning til dette. De strekker seg sjelden lenger enn til å hevde at "noen få ødelegger for resten".

Dersom bøtesatsene for ulovlig hundehold var høye nok og politiet valgt å prioritere dette noe høyere ville kanskje uvesenet forsvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han skulle så klart aldri ha kastet og sparket hunden, men alle steder leser jeg at mannen sparket hunden én gang. Overskriften får det til å høres ut som at han dengte løs på bikkja lenge mens den lå nede, helt til den sluttet å bevege seg. Det skjedde jo ikke akkurat slik...

Rocky var jo også gammel og svak, så tragisk nok døde han av det ene sparket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

før han sparket den skal han visstnok ha tatt den ved nakken og slengt den av gårde. Det er uansett dyremishandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Han skulle så klart aldri ha kastet og sparket hunden, men alle steder leser jeg at mannen sparket hunden én gang. Overskriften får det til å høres ut som at han dengte løs på bikkja lenge mens den lå nede, helt til den sluttet å bevege seg. Det skjedde jo ikke akkurat slik...

Rocky var jo også gammel og svak, så tragisk nok døde han av det ene sparket.

Han sparket riktig nok hunden bare en gang, men sparket veldig hardt bakfra, rett bak forbena. At hunden segner om etter så kort tid, sier noe om hva slags kraft sparket har hatt. Han KAN ha truffet hjertet slik at det har fått en slik kompresjon at det har stoppet. Selv om denne hunden var ti år (alder sier forresten ingenting, det er veldig relativt når det gjelder hund - det varierer veldig fra rase til rase.) og hadde vært syk, var han per dags dato i god form.

Er forøvrig enig i at det båndtvangsbestemmelsene skal overholdes, og at disse ikke ble overholdt, har nok bidratt til at denne krangelen mellom hundene har oppstått. Når det gjelder gjerningspersonens handlinger, er det at hundene gikk løse, IKKE RELEVANT. Grensene for nødverge er etter norsk rett svært snevere. I det øyeblikket angrepet er avsluttet, i dette tilfelle vil det være i det øyeblikk en fikk hundene fra hverandre, kan en ikke lenger påberope seg nødverge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange hundeeiere burde kanskje kurses i hva en hund er. Det er for mange som menneskeliggjør dyrene sine, og ikke er kjent med kroppspråk, psykologi og adferd hunder i mellom, men legger sine egne menneskelige følelser til grunn for sine handlinger.

Jeg sliter med det selv, så jeg er ikke noe bedre enn alle andre, men jeg er i hvert fall problemet bevisst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...