Gå til innhold

Matelskere: Ting dere ikke liker


Gjest Paraply

Anbefalte innlegg

Jeg liker nesten alt, og er ihvertfall klar på at jeg skal smake på noe før jeg uttaler meg om jeg liker det eller ei :)

Jeg har forøvrig aldri likt rosiner og får det ikke ned. Det samme gjelder svisker som jeg ser på som kjempestore rosiner :fnise:

Ellers er jeg ikke veldig begeistret for blodpudding eller snegler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser det meste, men liker ikke sursild, spekesild, kaviar, rakfisk og fiskekaker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyppig gjest

:spise:

Jeg spiser og liker det meste, men enkelte ting får jeg ikke til å svelge samme hvor sulten jeg måtte være:

- brunost. :spy:

- skinkeost/baconost o.l. på tube.

- Marsipan.

- leverpostei i gul boks (= kattemat for meg, samme hvor mye guttungen på baksiden smiler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser også det meste jeg blir servert - men jeg klarer ikke melkegrøter av noe slag, ikke risgrøt, ikke havregrøt og ikke semulegrøt.

Rakfisk styrer jeg også unna, er ikke så glad i mat som er i ferd med å gå i forråtnelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble skikkelig sulten av å lese gjennom den tråden her, hehe.

Det er lite jeg nekter å spise, kommer ikke på noe i farta. Men det er alikevel mye jeg aldri hadde giddet å lage hjemme fordi det finnes bedre alternativer. I selskap spiser jeg alt jeg blir servert, med mindre det er buffet, da føler jeg det ikke så frekt å styre unna visse ting.

Blir direkte lei meg av å høre at noen ikke spiser oksetunge rett og slett fordi det er en tunge :( Det er det møreste og deiligste kjøttet jeg kan bli servert, moren min koker opp mot 10 stykker i løpet av juletida! Hele familien elsker det. Men jeg har ingenting jeg skulle ha sagt, for jeg spiser ikke ting som er tilberedt med blod selv. Vet faktisk ikke hvordan det smaker en gang, fordi jeg ikke vil spise det. Kanskje på tide å vende den vanen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var mer eller mindre altetende, inntil jeg begynte å tenke og skrive ned :P

Ting jeg IKKE liker er:

Lutefisk - for en konsistens!!

Rakfisk

Vannkastanjer

Ananas

Hvit krem på kaker

Sweet & Sour-saus - det vrenger alt av smaksløker

Ruccola-salat

Oliven - både grønne og sorte

Purre

Selleri

Advocado

Valnøtter

Remulade

Smalahove - èn gang, og ALDRI mer!

Raspeball

Jarlsbergost - spesielt den som er vellagret

Risotto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Jeg tror faktisk jeg er så godt som altetende - og setter pris på finere råvarer osv. Og selv om det selvsagt finnes ting jeg ikke er så glad i kommer jeg ikke på mye jeg omtrent ikke greier å få i meg. Nummer én på mislikelista er definitivt ansjos (Abba), det spiser jeg ikke. Nummer to er sukater. Jeg er heller ikke glad i rosiner i bakverk og mat, men greier å få det ned. Dessuten er det noen oster som er for avanserte for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette takler jeg ikke:

-Oliven

-Sopp (vel, kan spises i små doser og godt gjemt i annen mat)

-Aubergine

-Alle muggoster, og en god del andre (spesielt sterke) oster (f.eks. ridder). Men de ostene jeg liker, elsker jeg. Kan ikke leve uten :)

-Ingefær

-Kokosmelk (kan brukes i så små doser at ikke kokosmelksmaken kommer frem)

-Sursøt saus

-Østerssaus

-Fiskesaus

-Stort sett alle andre østasiatiske sauser utenom soyasaus og chilisaus.

-Iskaffe

Av ting som jeg kan takle men ikke er videre begeistret for er:

-Selleri

-Valnøtter

-Salt kjøtt

-Skinke

-Ruccola

-Varm ananas (eks på pizza)

Dessuten er det mange ting jeg ikke har smakt, og ikke har ønske om å smake, og derfor ikke vet om jeg liker eller ei (eks. sushi, blodpudding, tørrfisk ...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Jeg har nettopp spist noen dårlige druer, så da passer vel denne tråden :fnise:

Jeg er vegetarianer, så det utelukker jo en del i seg selv. Men det jeg ikke spiser rett og slett fordi jeg ikke liker det/synes det er ekkelt, er:

-Bløte druer, som de jeg nettopp spiste.. *ugh*-

-Ren tofu, greit i matretter, men liker det ikke alene. Må være fast tofu, den silketofuen eier ikke konsistens!

-Melk. Greit over frokostblandinger osv, aldri alene.

-Selleri

-Kremost med mandarin

-Ridderost, kvaaaalmende smak!

-Muggost

-Valnøttkjerner

-Varm ananas

-"Vegefarse", utrolig ekkel både på smak og konsistens! Klarer meg med Santa Maria sin vegetariske tacomix, takk. :fnise:

..jeg har egentlig aldri sett på meg selv som spesielt kresen, men.. det går stortsett veldig greit altså! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Banangodteri (skyldes traumatisk fluortablettfôring på 80-tallet)

* Lever

* Fettrand/fettklumpene under skinnet på kyllingen/fiskefett som svettes av på bakt fisk

Ellers er det bare å hive innpå! Drikke, derimot, er jeg svært kresen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...